neděle 23. června 2013

A jak to děláte vy?


Dnešní článek bych ráda pojala spíše jako diskuzi na téma čištění zubů. I toto téma se krásy týká a je to věc, kterou provádíme všichni každý den :) Zajímal by mě váš názor na to, jestli si myslíte, že je čištění zubů elektrickými kartáčky lepší nebo účinnější než čištění klasickým způsobem. I mě samotnou to zajímalo a proto jsem se zašla zeptat za svou známou - dentální hygienistkou.


Samozřejmě mně zajímal její názor na elektrické kartáčky a případná doporučení. Rovnou mi řekla, ať si nemyslím, že mi elektrický kartáček vyčistí zuby lépe, protože je spousta lidí, co s nimi neumí zacházet a myslí si, že kartáček zuby vyčistí za ně. Čištění je tedy hlavně o technice, ne tolik o nástroji, které k tomu používáme. Doporučila mi, ať používám jen měkké nástavce a ať občas zuby čistím i klasickým kartáčkem. Všechno plním a užívám si jisté benefity, které mi můj Curaprox prostě nedopřeje...



Mezi ty největší benefity podle mě patří bezdrátový displej, na kterém sledujete, v jaké fázi čištění se právě nacházíte. Představte si, že jsou vaše zuby rozdělené na 4 kvadranty (horní a dolní, levá a pravá strana zubů). Na displeji přesně vidíte, kolik kvadrantů jste si už vyčistily a když dočistíte všechny, usměje se na vás smajlík a máte hotovo. Zní to možná složitě, ale je to praktické. Doporučený čas pro čištění zubů jsou 2 minuty - tedy půl minuta na každý kvadrant. Po půl minutě kartáček zavibruje a vy víte, že máte začít čistit další část vaší ústní dutiny :) Praktické je to zejména po ránu, kdy člověk nevnímá a napůl ještě spí (natož aby si stopoval, jak dlouho si čistí zuby). Čistit zuby můžete v několika módech (jemný, bělící, masážní) a nastavit si můžete třeba i důkladnější čištění, které trvá déle než jsou doporučené 2 minuty. Každý nástavec plní jinou funkci a po použití si je uložíte pěkně do krabičky, která je součástí podstavce kartáčku. V něm zároveň i kartáček nabíjíte (výrobce uvádí, že kartáček vydrží až 10 dní používání při použití 2x denně, 2 minuty).

Kartáček je vybavený i senzorem tlaku a pokud na kartáček příliš zatlačíte, rozsvítí se světelná kontrolka.


Po vyzkoušení všech nástavců mi nejvíce vyhovují dva úplně vpravo. Ten úplně vlevo mi není v puse příliš příjemný a ty jeho žluté destičky (které údajně suplují funkci dentální nitě) mi prostě trochu vadí. Druhá zleva je hlavice na bělení zubů, ale to beru spíš jen s nadsázkou :)




Otázkou je, jestli mi kartáček Oral-B 5000 Triumph odstraní ze zubů 2x více zubního plaku, než můj "obyčejný" kartáček?? Což tedy výrobce slibuje :) Těžko se to posuzuje, ale řekla bych, že mi tenhle elektrický pomocník zuby vyčistí opravdu dobře a možná cítím po použití takový ten hladší pocit v puse o něco více, než po čištění s klasickým kartáčkem . Ale podle mě je to všechno spíš o technice a to je individuální záležitost. Nikdo vám nezaručí, že vám elektrický kartáček vyčistí zuby lépe, pokud si je neumíte čistit. To samé platí u klasických kartáčků. Nemám porovnání s jinými elektrickými kartáčky, tohle je moje první zkušenost, ale jsem s ním spokojená. Pro mě je největší výhoda to, že mi kartáček stopuje čas při čištění a hlídá mě, jestli moc na zuby netlačím. V tom spatřuji jeho výhodu nad klasickým kartáčkem. Dostane se v pohodě i do míst, kde nemám zuby úplně jako podle pravítka (čehož jsem se trochu na začátku bála).

Kartáček si můžete vozit i s sebou na cestách, protože součástí balení je i cestovní pouzdro.






Mě by zajímalo, jak jsou elektrické kartáčky oblíbené a kolik z vás je používá? Nebo jste fanynky klasiky a podobné "vychytávky" vás nechávají chladné?


PS: děkuji za poskytnutí kartáčku firmě Procter & Gamble

32 komentářů:

  1. Jééé, to vypadá skutečně high-tech :). Sama takový kartáček nemám, ale kdyby mi ho někdo třeba dal jako dárek k narozeninám, potěšil by mě, ovšem sama bych si ho asi nekoupila. Nám ve škole říkali, že právě proto, že spousta lidí má i s elektrickým špatnou techniku, tak by se s ním zuby měly čistit dvojnásob déle, třeba ale i deset minut. Možná ale myslela elektrické kartáčky obecně, zatímco tento vypadá fakt dobře a vymakaně :). Já sama používám jen obyč kartáček a ani žádnou nit nebo mezizubní kartáčky, protože se mi mezi zuby nevejdou :D

    OdpovědětVymazat
  2. Při čtení prvního odstavce jsem jásala protože tahle témata mám ráda a vždy se ráda přiučím co a jak. Sama používám už pár let jen elektrické kartáčky, protože jsou pro mě lepší. Bohužel po prvním odstavci mi při čtení došlo, že se určitě jedná o recenzi na produkt, který si získala zdarma a tak jsem sjela dolů a ono to tak bylo. Nevím čím to je, ale recenze na věci co získáš zdarma nemám od tebe příliš v lásce, přijde mi, že všechno přehnaně vychvaluješ a už ze začátku textu jde poznat, že sis to nekoupila sama, ale že je to "nucená" recenze, škoda no.

    OdpovědětVymazat
  3. In your face!: podle mě si spousta lidí myslí, že elektrický kartáček prostě jen strčí do pusy a zuby se vyčistí samy :) já myslím, že když člověk zná techniku, tak 2 minuty jsou dostačující :) Ale ta známá myslela asi spíš obecně el. kartáčky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Chodím k dentální hygieničce a sama za sebe upřednostňuji klasický kartáček s rovnou plochou a menší hlavou s měkkými štětinkami, zubní niť a mezizubní kartáčky a ještě single kartáček na odstranění plaku, který jsem nemusela zcela odstranit zubním kartáčkem. A samozřejmě technika čištění je velmi důležitá.

    Tyhle elektrické kartáčky mě nikdy nelákaly, takže věřím, že i v budoucnu mě nechají chladnou. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dvě minuty na čištění zubů je ale vážně hrozně málo. A elektrické kartáčky? Byly vynalezeny pro postižené lidi, kteří by si jinak zuby vyčistit nezvládli. Pokud člověk není úplné kopyto s parkinsonem, tak by měl používat normální kartáčky a neničit si skovinu těmi elektrickými. Je to o správné technice čištění a o tom, jestli je člověk ochcotný věnovat tomu dostatek času. Deset minut je minimum. Jako fakt ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Michell, znovu ti musím říct, že děkuji za tvůj rýpající komentář :) Nečteš blog asi pravidelně a proto jsi zřejmě nepostřehla, že je tu spousta negativních článků s darovanými produkty :) Pokaždé píšu svůj názor, ale tobě se člověk nezavděčí nikdy :) Ukaž mi, kde kartáček chválím, píšu, ať si pro něj každý hned běží atd! Je tvoje věc, co si myslíš, ale znovu ti říkám, když se ti tu nelíbí, tak sem nechoď :) Je to strašně jednoduché. Všímám si tvých prudivých komentářů i na jiných blozích a pokud máš takový problém se vším, tak blogy nečti. Nic přehnaně nevychvaluju, nic nuceně nepíšu a všechno jsou to mé názory, za kterými si stojím. Já mám narozdíl od jiných "kolegyň", alespoň tu slušnost napsat, že mi někdo něco daroval. Denně čteš jistě spoustu článků a věř mi, že u některých se nikdy nedozvíš, že byly věci darované a pak zřejmě na dotyčnou pohlížíš jinak. Měj krásný den a vážně do budoucna zvaž, zda ti tyto stránky stojí za námahu a zda bys raději nechtěla číst někoho kvalitnějšího :)

    OdpovědětVymazat
  7. já si čistím zuby Curaproxem, občas přidám niť, ale mám s tím problém, protože se mi moc mezi zuby nevejde (natož mezizubní kartáček). navíc jsme si ještě pořídili ústní sprchu, to je taky dobrá sranda :) jinak slečna od Curaproxu mi kdysi na jejich promo akci říkala, že ráno stačí minutka, ale večer čistit takových 20 minut, no to by mě kleplo!

    Little Gem

    OdpovědětVymazat
  8. Taky mi přijde, že jde na recenzi poznat, že jde o PR produkt, v tom se musím Michelle zastat, i když přehnanou chválu nevidím tedy...

    Prostě znám to i z vlastní zkušenosti, PR články jsou "jiný" než ty, co si člověk sám koupí....neber to hlavně ve zlým, ale taky z toho mám takovej dojem...

    Jinak od zubařů většinou slyším, že el. kartáčky jsou naprd, že stačí obyč kartáček, nemusí to být přímo curaprox, ale hlavně měkkej a nemusí na něm být všelijaký gumový lamely a vymoženosti, důležitá je hlavně technika....

    Jinak kecala bych, kdybych řekla, že si čistím zuby přesně tou technikou, jako mě učí dentální hygienistka, ale přijde mi, že když to člověk dělá správě a důkladně, tak se to nedá stihnout za dvě minuty :)

    OdpovědětVymazat
  9. elektricke kefky nie su pre zdravych ludi vhodne, nakolko zodieraju zubnu sklovinu. tak vela si totiz obycajnou kefkou zuby nesuchame a nederieme. elektricke kefky by mali pouzivat vyhradne deti na mliecne zuby, pripadne postihnuti ludia, ktori si nedokazu zuby kvalitne ocistit klasickou kefkou

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojda, tak elektrický mi nenadchl. Čistím si zuby přesně tak, jak mi řekla moje lékařka (MUDr. Mercová, Audacia klinik). Řekla mi přesně co a jak a při každý návštěvě kontroluje, jestli to dělám správně. Je to v podstatě jednoduchý, mezizubní kartáčky, jenže ne všechny mezery mezi zubama jsou stejný, takže mám tři velikosti, tím si vyčistím a pak to vezmu Curaproxem, trvá to 15 minut. Dle jejích slov kartáček má mít rovně střiženej chlup, zubní pasta je úplně jedno jaká je, musí obsahovat fluor a může to bejt klidně Tesco pasta, já jsem se jí zeptala, čím si čistí ona, říkala Meridol, tak tedy kupujeme ten =o)

    OdpovědětVymazat
  11. teda, tak ten je fakt vychytaný a musím říct, že ač na to vůbec nejsem, tak tenhle se mi líbí hodně! :)

    já souhlasím s tebou. většina si myslí, že tyhle kartáčky jim vyčistí zuby samy a pak to dopadá tak, jak to dopadá. já bych ho třeba pořídila dětem, protože si myslím, že je to dobrý způsob jak je donutit se o ty zuby starat, aspoň s mým bráchou to tak fungovalo, bavilo ho to a připadal si strašně důležitě, že ho má :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vždy jsem měla jen klasický kartáček, v posledních letech Curaprox, mám ráda měkké s malou hlavou a všemi štětinami stejně dlouhými, elektrické mne moc nelákají, stejně jako mezizubní kartáčky (vím, že by se měly používat.. nebo alespoň nit..). Je to dáno také tím, že mám zuby zatím bez jediného kazu

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Rendy, já to dělám takto: Ráno si čistím zuby klasickým kartáčkem (díky za tip na Curaprox, ta hustota štětinek je vážně super, od té doby, cos je zmínila nepoužívám jiné) a večer, kdy prostě nepospíchám a mám víc času na všechno to pečování, si ještě po Curaproxu přidám rychlé (do)čistění elektrickým kartáčkem, byť mám nějaký ten no-name přístroj. Je pravda, že poté mi přijdou zuby vyčištěnější, zkrátka když si přejedu po zubech jazykem, jsou prostě hladší. Ale raději si čistím zuby klasickým kartáčkem, to vrčení elektrického mi vadí, protože mi připomíná zubařkou vrtačku;)

    OdpovědětVymazat
  14. Asi jsem staromódní, ale dávám přednost svýmu Curaproxu a technice, kterou mě naučila dentální hygienistka. A dvě minuty mi přijdou docela málo, pod tři bych asi nešla... S mezizubníma kartáčkama se to teda vyšplhalo na dýl, protože to je občas boj :D Elektrický kartáčky jsem měla když jsem byla malá, protože mě nebaavilo čistit si zuby a tohle mě aspoň trochu donutilo, hlavně když třeba uměl hrát písničky :D

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj:) mohla bych se zeptat? neudelal by jsi recenze na nove vyrobky z ELFu, docela by mne zajimalo jake jsou podle tebe :))

    OdpovědětVymazat
  16. Mám starší verzi tohohle kartáčku a teď uvažuju o hydrosonickém od Curaproxu, měl by být šetrnější k dásním.

    OdpovědětVymazat
  17. Natálka B.: mě dentální hygienistka doporučila něco mezi zubním kartáčkem a nití - Superfloss. Mám taky pár zubů, kam se mi kartáček nevejde a tohle vypadá jako chlupatá zubní nit a čistí se s tím dobře :)

    Dashulka: tak já mezitím rozdíl nedělám a jako PR články bych to nenazývala :) Nepíšu nic na zakázku, nikdo mi za to neplatí a píšu, co chci já :) A vážně nemám pocit, že bych něco chválila zbytečně, to myslím, nemám zapotřebí :) Ale ať si každý myslí co chce. Jinak si taky myslím, že když člověk ovládá techniku, tak 2 minuty stačí. Nové kazy už mi zubař dlouho nehlásil, tak předpokládám, že čistím dobře :)

    Mikinka: taky mám 2 velikosti mezizubních kartáčků + Superfloss do míst, kde se žádný nevejde. S pastou souhlasím, moje DH mi taky stále říká, že na pastě nezáleží a obyčejný Signal nebo Colgate bohatě stačí :) Meridol je fajn, ale přijde mi zbytečně drahý a když nemám problémy s dásněmi, tak značku pasty moc neřeším :)

    Natálje: taky bych ho pořídila dětem, myslím, že by byly tak zaujaté tím smajlíkem, že by si vůbec neuvědomily, že si čistí zuby. Ovšem je otázkou, jestli se pro děti podobné kartáčky vůbec hodí :)

    OdpovědětVymazat
  18. Harmony: já na Curaproxy nedám dopustit :) Jiné si už několik let nekupuji a stále je s tímhle střídám. A mám stejný pocit jako ty, když zuby přejedu jazykem, mám prostě dobrý pocit, že jsou čisté a krásně hladké. A u toho el.kartáčku mám tenhle pocit trochu lepší, než u klasického. Ale to samozřejmě neznamená, že by el. kartáček automaticky čistil zuby lépe :) Je to spíš jen o tom pocitu

    Mařena: já myslím, že staromódní vůbec nejsi :) Kartáček, co by hrál moje oblíbené písničky by mě možná donutil si zuby čistit i 4x denně :)

    OdpovědětVymazat
  19. Recenzi na tenhle kartáček jsem četla už u Peťuly z LovelyHair..Kartáček mě moc zaujal, ovšem cena mě zklamala. Taková přemrštěná částka za kartáček je opravdu moc..

    Nedám dopustit na svůj normálni, mezizubní a dentální nit :))

    OdpovědětVymazat
  20. Mě tohle moc nevzrušuje, spíš si myslím, že by to mohlo poškodit, když vidím ty hodně divné patvary....a známá známé :-) měla ve zvyku si čistit zuby tak dlouho a důkladně, že si sedřela sklovinu, nenávratně O.o Takže asi jako všude - všeho s mírou. Používám Curaprox a jsem spokojená, ale musím zas najet na přísnější režim včetně nitě a ústní vody.

    OdpovědětVymazat
  21. PeťulaBook: já jsem cenu ani nepsala, protože se dost liší podle prodejců :) Tak někdo investuje třeba do drahého mobilu a někdo do kartáčku, takže to úplně chápu :)

    Veronika - Cosmetic Jam: přasně tak, všeho s mírou :)

    OdpovědětVymazat
  22. No nevím, mám v rodině zubařku a znám studenty zubárny a na el. kartáčky se nedívají moc vřele. Já třeba nemohu používat ani ten Sensitive, mám citlivou sklovinu a zuby mi s tím šíleně bolí a trnou. Přítel má ten samý kartáček od Vánoc a od března na něj nesáhl. Zlatý swissdent a následně nit. I ten flossovač je hodně chválená věc, kdo má problémy s hygienou. Ale do elektrického bych nikdy peníze neinvestovala.

    OdpovědětVymazat
  23. No co se týče diskuze, jak já musím souhlasit, že je to hlavně o technice - jak bylo řečeno v článku. Já jsem si jednou elektrický katráček nechala koupit k Vánocům a těšila jsem se, jak mi suprově vyčistí zuby. No po pár měsících jsem dostala pěkně vynadáno od zubařky, že se mi zuby zhoršily a s takovýmhle čištěním by byla jen otázka času, než se mi začně dělat zubní kámen. Naše zubařka je teda hodně proti elektickým kartáčkům a především proti tomu. aby je užívaly děti. S tou kulatou hlavicí se čistí jinak než s klasickým kartáčkem. Chce to více cviku a preciznosti, jinak skončí člověk se špatně vyčistěnými zuby a plakem (v lepším případě) na hůře dostupných místech. A děti, které čištění často flákají by dle naší zubařky toto neměly dostat do ruky vůbec. Mám i kamaráda, co studuje zubařinu a ten by taky teda nikomu elektrickej kartáček nedoporučil. A já už bych teda elektrickej kartáček nechtěla ani zadarmo - i když oceňuju u tohoto vychytávku toho smajlíka, co ukazuje, jak dobře je vyčištěno - to jistě hodně pomáhá :-) I za předpokladu, že bych se tím časem naučila čistit zuby a přenesla bych se přes to, že při čištění zubů budu muset být hodně pozorná, mi třeba zrovna tenhle kartáček přijde jako hodně drahá sranda. Radši si budu čistit zuby svýma dvěma curaproxama, o kterých vím, že mi perfektně vyčistí zuby a nemusím se u toho pekelně soustředit a zkoumat, jestli ty zuby opravdu čisté jsou a nebo ne. Konec konců už šest let chodím k zubařce na pravidelné kontroly stylem, že se mi podívá do pusy, pochválí a behěm pěti minut jsem pryč - až na to jedno zaváhání s elektrickým kartáčkem, kdy jsem dostala přednášku :-D :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Tento kartáček mám a jsem naprosto spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  25. An zHelloBeautyblogu: jak kdo :) někdo je úplně proti, někdo je zcela nezatracuje, jednoznačný postoj asi prostě není. Mě moje DH radila, ať to střídám, jinak vyloženě nic nenamítala. Naštěstí nijak extra citlivé zuby nemám, ale není to pro všechny, s tím souhlasím :)

    Nikola Ondrušová: myslím, že si někdo může čistit zuby špatně jak klasickým, tak elektrickým kartáčkem. Každý by si měl vybrat to, co mu vyhovuje a co mu zdraví dovolí. Naštěstí mám teď zuby v pořádku a žádné nové kazy, takže předpokládám, že čistím správně :)

    Niki: to ráda slyším, že je někdo spokojený :)

    OdpovědětVymazat
  26. já používám elektrický kartáček už hafo let, mám obyčejný, údajně to ničí zuby, ale mě to s ním baví víc než s klasickým... měla jsem několikrát ten bělící nástavec, ale zázraky fakt nedělá...

    OdpovědětVymazat
  27. Elektricky mam tak uz 3-4 roky, mozna dele. Oral B kupovany v DMku, mam pocit. Stal cca 4 kila, ma jen jeden nastavec a pocitove to mam tak, ze vycisti zuby lepe nez normalni. Jo, ted nastava doba, kdy zubari tvrdi, ze elektricky fakt ne a ze to skodi. Ale kdyz me prijde lepsi a o dost :).

    OdpovědětVymazat
  28. Tenhle kartáček jsem zkoušela u našich a málem jsem měla otřes mozku :-) Nějak moc to vibruje. Ale oni si ho pochvalují. K tomuhle kartáčku se ještě prodává taková nádobka s hadičkou a tryskou na vyplachování mezizubních prostor a to je paráda-je to lepší než nit.

    OdpovědětVymazat
  29. Můj zubař tvrdí, že je jedno čím se ty zuby čistí - důležitá je technika a jak často se čistí... Totéž se zubníma pastama. Já mám hodně citlivé dásně, takže za mě čím měkčí, tím lepší abych je mohla masírovat. Ale s těmi elektrickými je určitě větší zábava:) Veronika

    OdpovědětVymazat
  30. Ja mam s priatelom sonicku elektricku kefku http://www.profimed.eu/sk/obchod/beleni-zubu-sonicke-kartacky/philips-ek-sonicare-flexcare-2-tela-vyhodna-nabidka-hx6932-34/ a nemozeme si vynachvalit...Zevraj tie klasicke elektricke nicia zubnu sklovinu. Sonicka uzasne jemne vibruje... papa Sylvia

    OdpovědětVymazat
  31. Senzor tlaku.. za chvíli to na nás bude pípat i při použití velkého množství pasty. Sláva staromódním, obyčejným kartáčkům!

    OdpovědětVymazat
  32. Elektrické kartáčky zrovna moc nemusím. Přijde mi, že když si s nimi čistím zuby dost to poškozuje dásně. Prostě mám raději klasické a měkké kartáčky. Zubař mi taky zrovna moc ty elektrické nedoporučoval ale jak byla řečeno, je to vše o technice. Pokud se ti s elektrickým čistí zuby dobře tak proč ne.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)