čtvrtek 9. května 2013

Balea kokosový šampon a silikonová anabáze

Je snad nějaký jiný šampon více opěvovaný, než tento kokosový od Balei? Blogo masáži to trvalo asi půl roku, než mě přesvědčila k tomu vyzkoušet tento šampon. Budiž vysvětlením to, že moje předchozí zkušenosti s Balea šampony byly tragické a nikdy více jsem si je na hlavu nechtěla dát. Ale znáte to, když někdo něco podezřele moc chválí a chválí to spousta lidí, něco na tom bude. A když mi jednou u rodičů došel šampon a já moc nechtěla utrácet za nový, když ho nebudu používat každý den, tak jsem vzala Baleu na milost.




Trochu se mi nechtělo věřit tomu, že by mi šampon mohl vyhovovat, když ho chválily i slečny, které mají úplně jiný typ vlasů. Musím ale říct, že mě kokosák mile překvapil. Nemůžu teda říct, že bych z něj byla odvařená, tak dobrý zas není, ale za tu cenu (29 Kč) je to slušné skóre. Šampon má gelovou konzistenci, dobře pění a jemně voní po kokosu. Naštěstí ho z vlasů ale necítím, za což jsem ráda, protože čokolády-kokosy-kafíčka a podobné vůně nemusím. Den po umytí jsou vlasy jemné a nadýchané, což se mi moc líbí. Ovšem druhý den to už není úplně ono a večer musím vlasy prostě znovu umýt. Kdybych byla někde na chatě a nemusela chodit mezi lidi, možná bych to i o den víc vydržela, ale pokud se zdržuju ve městě, musím hlavu nekompromisně umýt :) Takže proto nepřekonal mého oblíbence Pantene Pro-V z řady Aqualight. Ten mé vlasy udrží mnohem déle lehké, nemastné a hlavně nadýchané. Každopádně si za svou cenu Balea uznání zaslouží a pokud máte zrovna hluboko do kapsy, tak určitě nemůžu říct jediné křivé slovo proč ho nevyzkoušet :) Těžko říct pro které vlasy se hodí nejvíc - já sama mám rychle se mastící, ale četla jsem spokojené ohlasy i od slečen se suchými vlasy. Ale za tu cenu za vyzkoušení stojí (v nabídce je více variant). Navíc šampon neobsahuje silikony, což mě přivádí k tomu, že ....




...se snažím trochu víc vzdělávat, co se týče složení a pro začátek jsem se zaměřila na sulfáty a silikony. Jelikož ty jsou v šamponech a obecně vlasové péči nejvíc propírané. Nikdy tomu nebudu rozumět jako vystudovaný chemik (ani se o to pokoušet nebudu), ale řekněme, že ty silikony bych se mohla naučit poznávat. Ehm...alespoň ty snadno zapamatovatelné :)

Takže jestli nejsem úplně mimo, vidím jeden sulfát (sodium laureth sulfate) na druhém místě. Sulfáty vlasy odmašťují a tím pádem i vysušují. Ne že bych nějaké to odmaštění neuvítala, ale tak znáte mě, musíte mě brát s rezervou :) Silikony jsou asi horší a je čím dál tím více jejich odpůrců. Jak tedy silikony poznáme?

Malým pomocníkem nám budiž koncovka -cone nebo -xane (jak jsem psala výše, nejsem expert, ale začátečník, takže budu ráda, když se na toto téma vyjádří i někdo erudovaný a znalý a třeba mě opraví).

Jmenovitě jsou to např.

- dimethicone
- methicone
- cyclomethicone
- simethicone
- phenyl trimethicone
- amodimethicone
- cyclopentasiloxane
- cyclohexasiloxane
- disiloxane

Je jich opravdu spousta, na jejich seznam se můžete podívat např. zde

Podrobnější článek o silikonech ve vlasové péči si můžete přečíst i u An zde.

Silikony jsou buď 1) rozpustné ve vodě, 2)částečně rozpustné nebo 3)nerozpustné ale do detailů bych se nerada pouštěla :)

Upřímně si ty jednoduší názvy člověk asi zamapatuje, ale těžko si budu pamatovat, že trimethylsiloxylicate je taky silikon :) Budu asi navždy odsouzena k tomu, že mi někdo bude složení kosmetiky překládat a vysvětlovat. Klobouk dolů před vámi, co tomu rozumíte a umíte v tom chodit!

Každopádně tento kokosový šampon by měl být bez silikonů, takže můžete mít klid v duši :)




Určitě ho hodně z vás vyzkoušelo, takže se určitě pochlubte se svými zkušenostmi a zážitky :) I když nemůžu říct, že by to byl pro mé vlasy zázrak, tak jsem čekala, že to bude mnohem horší skóre :) Řekla bych, že si vedl dobře a to se taky počítá!

33 komentářů:

  1. Ty jo, asi to úplně nebyl záměr článku, ale mám pocit, že si už konečně musím koupit Aqua Light a vyzkoušet ho. Chválíš ho příliš často :-D
    A s těmi silikony je to složité. Rozhodla jsem být více přírodní a koupila si šampon, kondicionér a masku od Korresu. A teď, po asi měsíci používání z nich mám příšernou vyrážku vzadu na krku. Tak co s tím? Asi se poslušně vrátím k obyčejným šamponům se silikony, no.

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda kokosvý šampon, zase???? To NEEEEE :D

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  3. V nabídce je sice více variant, ale stojí za prd.. nejhorší je višňový (tak zacuchané, vysušené, krepaté vlasy, jsem snad nikdy po žádném šamponu neměla) mangový už není takový strašák, ale přišlo mi, že vlasy strašně zatížil, byl sice určen na zničené vlasy,ale i tak myslím, že není jeho účelem vlasy zatížit a zmastit hned 2 hodiny po umytí..Za to malinový ( myslím, že to byla jen limitovaná edice) byl skvělý a hlavně teda ta vůně!!! A kokos je moje stálice, střídám ho společně s Aqua Light, který jsem objevila díky Tobě a musím říct, že zatím jsem lepší šampon neobjevila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja mám kučeravé, farbené vlasy a v poslednej dobe sa mi stávalo, že mi šampóny kučery narúšali, tento šampón som si kúpila na skúšku, že za tú sumu neva aj keby som ho hneď vyhodila. No našťastie mi sadol a omnoho viac ako profi šampóny z kaderníctva určené na kučery, dokonca po ňom nemusím používať ani špeciálne stylingové prípravky na kučery, potvory pekne skáču na svoje miesto:-).

    OdpovědětVymazat
  5. Blogo masáž to byla opravdu silná. Co na tom šamponu všichni mají? Ale zase mě zaujalo, že je kokosový :)..já nicméně stále odolávám..Mám stejné pocity jako ty, že když sedí všem ostatním, tak mě určitě nebude...
    Počkám si, jeslti bude masáž pokračovat i nadále, protože pak mě to jisto jistě přesvědčí ke koupi :p.
    Malamacanda.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Chtěla jsem se jen vyjádřit k těm silikonům (prosím, berte to jako info od laika, budu ráda za vaše názory). O vlasy celkem dost pečuju a ke kadeřínkovi chodím co dva měsíce. Samozřejmě jsem sondovala, co si myslí o silikonech, jelikož chodím do celkem dobrého salonu a k němu už cca 12 let, tak mu věřím. Říkal, že obecně se silikony v kosmetice dost "přeceňují" - ve smyslu, že je teď módní se zděsit a vše s nimi odmítat, ale na určité druhy a typy vlasů můžou mít výborný vliv a perfektně jim svědčit a lidé s těmihle vlasy by se jim neměli vyhýbat a podléhat té "hysterii", jak jsou špatné. Spíš by si lidé měli vybírat kosmetiku (vlasovou) podle toho, co dělá jejich vlasům dobře a svědčí jim a na složení se dívat až potom.

    Osobně mi to připadá dost rozumné - já třeba používám vlasovou péči se silikony hodně dlouho, vlasy mám taky odbarvované těch cca 12 let a mám je - je to trapný říct - ale v perfektním stavu. Takže ty silikony nesilikony pro mě absolutně nejsou důležitý, řeším, co mi to dělá s vlasama.

    Nevím, jak se na to díváte vy..jen přidávám svůj názor.

    Jinak výborný článek, díky za něj! Mě tento Balea šapón třeba vůbec nesedl, mám po něm vlasy jako slámu :-(

    Heli

    OdpovědětVymazat
  7. Úplný souhlas :) já se teda budu muset příště podívat po tom Pantene šamponu, už tenkrát při recenzi jsi mě navnadila, tak jestliže Ti tak vyhovuje, musím zkusit. Píšu si na seznam! :D

    OdpovědětVymazat
  8. JA mam oblubeny od Baley oranzovy na kucerave vlasy.. Taky v tube, pretoze je to jediny rogerkovy urceny priamo na kucery :) A za tu cenu je fajn, kupujem si ho, ak nie je iny poruke alebo ak sa mi nechce skusat nove :)

    OdpovědětVymazat
  9. Valerie B.: jako si někdo stojí za super účinky tohodle kokosáku, tak já si stojím za Pantene :) ale je to hrozně individuální :) Jinak musím říct, že mám taky pár špatných zkušeností se super přírodními šampony a tak zacuchané a hnusné vlasy mi žádný silikoňák nezpůsobil :)

    Jana: je to jako mor :)

    Nel a: tak ještě že jsem nesáhla po těch jiných variantách :) Jinak mě moc těší, že jsi s tím Pantene spokojená, pro mě je to zatím top z drogerie :)

    Ivi: to určitě ocení slečny, co mají podobný typ vlasů :)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky ho mám, moc jsem mu nevěřila, ale dostal mě, když jsem si před cestou ke kadeřnici umyla vlasy jen jím, nedala si balzám a vlasy byly dokonalý, rozčesatelný, hladký, i kadeřnice chválila. Od tý doby ho na střídačku používám a myslím, že si ho i koupím znovu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Některé šampony od Baley používám (jako vymývací), tenhle jsem nezkoušela.
    Ad kauza silikony: Často mě pobaví, že blogerka odstřelí silikony a zároveň je zrovna ten její šampon narvaný SLS :)

    OdpovědětVymazat
  12. Mně po něm bohužel okamžitě po uschnutí plihnou vlasy :/ takže za mě ne :(

    OdpovědětVymazat
  13. Taky ho mám a jsem docela spokojená. :) Jen mi tedy sám o sobě trochu vysušuje kůži na hlavě (no jo, SLS), tak ho střídám s jinými...:)

    Co se silikonů týče, tak je nijak hystericky neřeším, ale jako majitelka snadno plihnoucích jemných vlasů jsem ráda, když někde nejsou, protože jim to dělá lépa... :)

    OdpovědětVymazat
  14. Taky jsem měla a byl fajn, nic přeborného, spíš jsme měla ráda kondicionér. Kdyby někoho zajímaly silikony, sulfáty apod. tak tady: http://hellobeautyczech.blogspot.cz/2013/03/chemicko-laicke-okenko-vlasova-kosmetika.html

    silikony mi nevadí v péči (masce, někdy kondicionéru), vlasům sedí, ale na pokožku hlavy, takže v šamponu je dát nemůžu, mám hned lupy a je to zbytečné. Rendy pokud budeš používat ale šampon i bez sulfátů (což pokud máš taky pořád tu dermatitidu, tak jedině doporučuji), je dobré nepoužívat silikony vůbec v ničem, protože ty vodou nevymyvatelné vymyje jenom sulfát a je to dost kolotoč. A když je nevymyje, hromadí se a postupně vlasy hrubnou a má to opačný efekt, než počáteční vyhlazení. Takže třeba nějaký styling, olejíčky,... když mám lupy tak smůla, to na řadu přichází jenom 100% oleje a šampony bez Sil i Sulf.

    OdpovědětVymazat
  15. Taky jsem podlehla masáži bolgů a koupila jsem si nejen kokosový, ale i malinový a pH neutrální. No musím říct, že mi nesedl ani jeden. Po umytí se mi vlasy strašně zacuchaly a po následném česání a fénování mi vypadla asi polovina kštice. Druhý den jsem po umytí alikovala ještě masku (ne od Baley) a o moc lepší to nebylo. Takže za mě ne.

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem taky nakonec podlehla té blogové masáži, zdál se mi fajn, ale po pár použitích mi hrozně vysušil pokožku a začaly se mi dělat lupy. To se mi pěkných pár let nestalo s žádným šamponem. Teď ty škody, co balea napáchala, dávám dohromady lékárenským.

    OdpovědětVymazat
  17. Kokosovému šampónu zatím unikám (poslední dobou jsem se zamilovala do baleáckého na hnědé vlasy a zatím jsem mu věrná:-) - i když jsem tuhle měla v ruce kondicionér. Nakonec ho ale vůní porazilo duo mango+aloe vera.

    OdpovědětVymazat
  18. ani neviem na základe koho recenzie som si ho kúpila, tuším ma presvedčila až Plum. Kupovala som balzam+šampón za tú cenu som chcela mať duo aby to malo lepší účinok. Bola som celkom prekvapená, že fungovali dobre a moja sestra ich chválila, nemastili sa jej tak rýchlo vlasy, neboli vysušené ako to robia niektoré Baleácke a celkom voňali. Ostávam ale verná Kerastase Bain Satin, aj keď je napumpovaný silikónmi dovrchu:)

    OdpovědětVymazat
  19. Já jsem se vždycky zaměřovala jenom na -cone, ale že je i -xane to jsem nevěděla, takže díky, hned jsem zase o trochu vzdělanější :)

    OdpovědětVymazat
  20. Sulfáty odmašťují, to je pravda, ale jak jinak chcete umýt mastné vlasy? Tuk se prostě sám ve vodě nerozpustí.
    Důležité je ale vědět, že není sulfát jako sulfát. Existuje jeden hajzlík-sodium lauryl sulfát a ten odmašťuje velmi-vymývá dokonce i lipidy z pokožky a tím oslabuje kožní bariéru. Typicky je obsažen v obyčejných levných tuhých mýdlech typu jaro, šeřík a hodí se jen pro opravdu velmi mastnou pokožku a i tam bych byla opatrná.
    Proto chemici modifikovali jeho strukturu a vznikl náš sodium laureth (už ne lauryl)sulfát. Ten smyje jen to, co je na kůži a pokožku jako takovou nepoškozuje. Ale i tak se pro všechny případy kombinuje s jemnými tenzidy (cocoamidopropyl betain, například), které zase tak dobře nemyjí, ale jsou tím pádem i velmi šetrné.
    K těm silikonům-někomu sedí, někomu ne. Ale neřekla bych, že jsou obecně špatné. Silikony vlas obalí a ten pak vypadá lesklý, je chráněný před vnějšími vlivy (sluníčko), je pevnější. Je to ale jen takový obal zvnějšku, protože ty silikony se nevstřebávají a při každém mytí se smyjí. Pokud má někdo vlasy poničené, lámavé, suché, tak OK. Pokud se silikony dostanou na pokožku hlavy, pokryjí ji taky takovou vrstvou a pak nemůže dýchat, mohou se ucpávat póry a někomu to dělá zle, někomu to nevadí. Záleží na každém z nás, co mu vyhovuje.

    OdpovědětVymazat
  21. Já byla po první lahvičce šamponu nadšená, druhá byla ale moje poslední. Vlasy mi začal šíleně rychle mastit (přitom mám suché) a konce byly vysušené. Balea je prostě levná značka a já si myslím, že z šamponu za 29,- si asi nikdy na zadek nesednu. Kdybych si myla vlasy denně tak proč ne, ale druhý den už jsem pomalu nemohla vyjít mezi lidi takže pro mě není.

    OdpovědětVymazat
  22. Labradoora: tak když i tobě sednul (a to si pro mě guru přes vlasovou péči), tak to je něco :)

    Osamělá cyklistka: já na o tak nehledím, ale je fakt, že čím víc se o tom mluví, tím víc se na to dívám a snažím se tomu porozumět :) ale nemůžu říct, že by mi někdy silikony ublížily :)

    summertime: já šampony musím střídat, takže tohle jsem naštěstí nepocítila

    An zHelloBeautyblogu: díky moc za odkaz :) doufám, že nevadí, když ho do článku doplním, máš to moc pěkně a přehledně sepsané :)

    Karolína Šodková: cuchání jsem se taky bála, protože to mi přesně dělal ten předchozí Balea šampon, ale tenhle mi to naštěstí nedělá

    Semi-Sweet Wonderland: jestli je to ten co myslím, tak ten byl pro mě právě hroznej :)

    Ollie: a jak čtu, tak se musím zaměřit i na -conol :)

    Chemical Cat: díky za vyčerpávající komentář :) fakt máš můj obdiv :) já si myslím, že je to teď trochu trend- hejtovat silikony, hejtovat bb krémy protože jsou plné silikonů atd. Nemůžu říct, že bych to řešila nějak do hloubky, silikony mi nikdy nic špatného neudělaly, mé pleti nevadí, ale tak pokud najdu šampon/kondicionér bez silikonů a bude mi vyhovovat, tak po něm ráda sáhnu (asi pro mé lepší svědomí) :)

    OdpovědětVymazat
  23. Já jsem měla už od mala vždycky hezké a lesklé vlasy. Sice je musím mít obden nejpozději, ale mám je ráda, proto mi trvalo roky, než jsem se odvážila zkusit Balea šampony :D No nakonec to vyhrál malinový, ta vůně je prostě neodolatelná... i když jdu do koupelny jen umýt si třeba ruce, musím k němu čuchnout :D Celkově jsem s ním spokojená, vlásky mi zůstanou lesklé a voní, což miluju... jinak střídám to s Matrix Biolage, což je trošku barbarství...ale maliny prostě...

    OdpovědětVymazat
  24. Nevím proč, ale svědila mně po něm hlava a to se mi nikdy nestalo?! Ale účinky jsou pozitivní, tak ho používám do délek a na pokožku hlavy používám nějaký jiný šampon :D.

    OdpovědětVymazat
  25. Stále jsem ho nevyzkoušela, ale hned jak mi dojdou zásoby, jdu pro něj :).

    OdpovědětVymazat
  26. Dneska jsem si s ním myla podruhé vlasy (taky díky blogům) a naprosto s tebou souhlasím. Když mám vlasy čerstvě umyté, jsou nádherné, ale druhý den už mám od rána takový ten pocit mastnoty a zplihlosti. Ale uvidím, třeba se to ještě zlepší. :)

    OdpovědětVymazat
  27. Takže šampon raději zkoušet nebudu.. Děkuji za recenzi. :)

    http://miraculousstyle.blogspot.com - právě probíhá soutěž! :)

    OdpovědětVymazat
  28. A já kvůli tomu tvému opěvování ten Aqua light vyzkoušela, přišlo mi, že mám stejný typ vlasů, ale absolutně mě nenadchl, v podstatě mi vlasy nevydrží ani ten den, co je ráno umyju :(

    OdpovědětVymazat
  29. Rendy tak to jsme na tom stejne, zrovna ted ho pouzivam a nemam vcelku nejak nic , co bych mu vytkla, ale zase jsem uz zkousela i mnohem lepsi..kdyz to clovek vztahne k ty cene, tak je super, ale zase myslim, ze daji sehnat mnohem lepsi sampony, ktere se pohybuji treba kolem stovky a to je porad castka, kterou podle me kazdy jeste zkousne:)..jinak se mi moc libi ten modry nadech fotek;)

    OdpovědětVymazat
  30. Nečetla jsem celou diskuzi, ale silikony jsou nerozpustné ve vodě. Oproti tomu je rozpouští některé kyseliny - třeba ocet. Takže občas stačí třeba propláchnout vlasy octovou vodou, aby se z nich vymyly zbytky silikonů.

    OdpovědětVymazat
  31. Vůbec nemám odvahu to kupovat. Jednou jsem šampon od Balei prubla a jedna aplikace mi bohatě stačila.. :D Ale třeba je tahle řada vážně lepší. :)

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj :)
    Já jsem s kokosovym samponem moc spokojená :) na druhou stranu jsem teď vyzkoušela šampon s třešní na objem a ten musím říct, že je priserny.

    Nikkiroses.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  33. Já bych si ho nepořídila už kvůli té vůni, nevím proč ale na vlasech mi kokosová vůně vadí, nějak mi sem nezapadá, možná bych si ho koupila když pojedu k moři, tam by mi nevadila:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)