úterý 16. dubna 2013

Zaměřeno na: štětce - 2.část

Pokračování speciálu o mých štětcích je tu :) Tentokrát se zaměřím na menší štětce, převážně k líčení očí a zbytku tváře. Kdyby vás zajímal i první díl, tak ho najdete zde. Opět bych ráda dodala, že jsem si jednotlivé kategorie štětců rozdělila spíš podle svého a že nejsem odborník ani profík, takže mi spousta typů a tvarů štětců chybí :) Jinak platí všechno, co jsem psala v předchozím díle, co se týče ceny i kvality štětců. To samé, co se týče použití štětců - jestli se vám korektor dobře nanáší třeba blending brushem, tak to klidně praktikujte dál, nemá cenu řešit nějaké škatulky :) 

Čeho já se osobně držím - syntetické štětce používám na mastné nebo krémové produkty a přírodní štětce na sypká a pudrová líčidla.



Blending brush nebo-li štětec na rozmazávání přechodů barev a jejich propojení. Jak vidíte, jedná se o zakulacené a huňatější typy štětců, ale ani tady nejde říct, že by všechny vypadaly stejně. Abych byla upřímná, stále ještě hledám svůj top, který bych bez výhrad milovala. Momentálně mi z těchto všech vyhovuje ten Sephorácký, ale v určitém úhlu je trochu pichlavý a ne vždy je to příjemné. UBU štětec mi nepřijde moc vhodný na rozmazávání přechodů a jeho tvar mi k tomuto účelu nevyhovuje. Hakuru je sice úžasně jemný a nijak nepíchá, ale zase bych raději, aby byl kulatější a huňatější. V případě této značky si pořídím asi i tu druhou verzi, která mým představám odpovídá. Poslední je Sigma, která mě dost zklamala a vůbec mi nevyhovuje. Má dost dlouhé štětinky a je huňatý a nadýchaný až moc. Přijde mi, že při rozmazávání do ztracena to trvá strašně dlouho a oko si spíš hladím a nic víc. Ideální by bylo najít kombinaci jemnosti Hakuro štětce a tvar Sephora blending brushe. Často čtu pochvaly na blending brushe od M.A.C, tak uvidíme. Každopádně budu moc ráda za vaše osvědčené štětce tohoto typu :)

Štětce zleva: Sephora, UBU, Hakuro, Sigma


Jestli je nějaká kategorie bohatá na tvary, tak právě tato. Na vymalování linek můžete používat různě ohnuté, zkosené, tenké i silnější. Mě samotné nejvíc vyhovuje typ od Real Techniques (třetí zleva). Ty zkosené verze už téměř nepoužívám a protože na oční linky nejsem zrovna talent od přírody a nejvíc mi vyhovuje právě štětec od RT. Mezi těmi zkosenými nevidím příliš rozdíl, všechny jsou syntetické a liší se jen hustotou štětinek, takže pro mě také není důvod zrovna v této kategorii nějak extra utrácet :) Ale samozřejmě záleží, co komu vyhovuje a na co je zvyklý. 

Štětce zleva: Essence, E.L.F, Real Techniques, Alverde, Essence, Real Techniques.


Ne všechny tyto štětce by asi patřily do kategorie pencil brush, ale dejme tomu, že tvarem jsou si hodně podobné. Používám je ráda do vnitřního koutku oka nebo do záhybu, protože díky jejich tvaru a malému průměru nanesete barvu přesně tam, kam chcete. Černá verze, která nemá žádnou značku, je houbičková a hodí se skvěle k nanášení mých oblíbených gelových stínů Chanel Illusion d´Ombre, které jsou jinak nenabratelné :) Nejraději používám Hakuro (je drobnější) a Essence štětce.

Štětce zleva: Hakuro, Essence, No name, UBU



Podle mě úplně nejvíc základní štětce, které má ve své sbírce asi většina z vás. Každý jim říká jinak, ale používají se na nanášení  základního stínu na celé víčko. Nebo minimálně já je k tomu používám :) Jsou ploché a lehce zakulacené. Mám jich tolik, protože se mi je nechce každý den mýt, takže je různě střídám. Moc ráda používám ty Sephorácké, protože naberou snad všechny stíny, co mám a navíc je mám už několik let a pořád jsou v bezvadném stavu a nepustily ani chloupek. Třeba RT štětec je hodně jemný a s víc zapečenými stíny má problém. Jestli si nějaké štětce do začátku pořídit, tak právě tyto. M.A.C štětce mě zas tolik neohromily a stále nechápu, že je někdo ochotný do nich investovat ty stovky korun. Štětcem od E.L.F fixuju nejčastěji korektor pod okem a tvarově mi na to vyhovuje. Jako nejslabší z této kategorie je pro mě Essence štětec, který je spíš taková nouzovka a příliš bych ho nedoporučila. Počkejte si na nějakou akci v Sephoře a kupte si ty jejich, podle mě je cena vs. kvalita přijatelná a pokud nejste profi vizážisté, tak vám nejspíš budou stačit :)

Štětce zleva: Sephora, M.A.C, Real Techniques, E.L.F, Essence, M.A.C (limitka), Sephora



Štětce na korektor nebo krémové stíny. Všechny jsou syntetické, ploché a zakulacené. Nic extra zajímavého a v mém měřítku důležitosti další kategorie štětců, za kterou člověk nemusí utrácet stovky korun. Minimálně já jsem žádné rozdíly skrz značkami nezaznamenala :) Ale tak já jsem laik, tak mě neberte moc vážně :) Paradoxně mi na nanášení korektoru vyhovuje jiný štětec, ale o něm bude řeč a níže.

Štětce zleva: Make-up Station, Urban Decay, Sephora, L´Occitane



Štětec na obočí mám jen jeden a teoreticky by šel použít i na oční linky (ale jen teoreticky, protože je celkem široký a tenkou linku s ním těžko nakreslíte). Myslím, že není potřeba tuto kategorii štětců nějak rozšiřovat a jeden mi bohatě stačí :) Štětec je značky Real Techniques. Někdy používám i spirálky nebo hřebínky na pročesávání obočí a řas. Seženete je v každé drogerii a podle mě je za ně zbytečné utrácet horentní sumy a ty plastové jsou všechny prostě stejné.

Můj tip: když dopoužíváte svojí oblíbenou řasenku, umyjte její kartáček a používejte ho dál na pročesávání řas nebo obočí :)


Štětečky na rty používám spíš jen občas, když sáhnu po některé z výraznějších rtěnek. Moc jich věru nemám, takže nemůžu říct, že bych štetce využívala denně. Mám tedy jen dva - ze Sephory a značky UBU. Jestli se dá podle mého názoru na nějakém štětci ušetřit, tak právě na tomto typu. Oba štětce jsou ploché a jestli bych někdy uvažovala o jejich "rozšíření", tak bych si koupila i jeden kulatější. Tak nějak mám pocit, že se mi s těmi plochými nemaluje úplně pohodlně, ale to je asi jen můj vnitřní pocit :)

 

Teď taková random kategorie. Tvarem mi oba nepasovaly vyloženě do žádná kategorie, ale ráda a často používám oba, takže se o nich zmínit chci. Deluxe Crease brush od RT jsem si oblíbila na nanášení korektoru. Jde to s ním skvěle a korektor rozmaže do ztracena jedna báseň. Druhý je zkosený od E.L.F a ten nejraději používám na světlý nebo rozjasňující stín pod obočí.



Za smudge brush se dá považovat spíš asi jen ten vlevo od Sephory, ale nevěděla jsem, do jaké kategorie zařadit fialový Real Techniques. Já osobně smudge brush používám k nanášení stínů pod linii spodních řas a vyhovuje mi to na to maximálně. Někdy na youtube vidím, že s ním někdo nanáší stíny i do záhybu oka a různě je rozmazává, takže má širší využití. Ten sephorácký mám už strašně dlouho a pořád je v perfektním stavu, takže ho můžu vřele doporučit. Je jemný, není pichlavý a má husté krátce střižené štětinky. RT štětec má štětinky delší a je drobný, ale stíny pod spodní řasy se s ním nanáší také dobře.


Do kategorie spešl štětců (v tomhle případě spíš už aplikátorů) patří i tato gumová placička, která se používá k nanášení glitrů a třpytek. Jsem si toho vědoma, a to, že jsem aplikátor vyfotila s pigmentem nic hlubšího neznamená. Jenom to pěkně vypadalo :) Pokud třpytky k líčení používáte, tento aplikátor se vám bude určitě hodit, protože se na něj třpytky "nalepí" a vy si je pak snadno na oči nanesete. Tento je od Essence a patří mezi super levné kousky. Podobný seženete  např. i u E.L.F nebo v Sephoře, ale tam jsou zbytečně drahé a efekt je úplně stejný.



To jsou asi všechny mé štětce na líčení očí a rtů. Jak jsem psala, nejsem odborník, nepotřebuju štětce na profi líčení a pro mé denní potřeby jsou dostačující. Asi jste poznaly, že mezi mé oblíbené patří ty od značky Sephora, Real Techniques a Hakuro. Špatné nejsou ani ty ze studio řady od E.L.F, ale Hakuro jim šlape na paty svojí cenou, takže bych momentálně už raději investovala právě do něj.

Doufám, že se vám pokračování o štětcích líbilo a budu ráda za vaše tipy na osvědčené a oblíbené štětce :)

20 komentářů:

  1. některé z uvedených štětců mám taky a používám je k úplně jiným účelům - třeba ten UBU blending mi nepříjde vůbec jako blending, používám ho na nanášení stínů na celé víčko; štětec na rty používám na oko na spodní linku atd :) Já jsem v tomto fakt patla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Wowo, tolik štěstců, to je neuvěřitelný:). Teď budu za mega barbara..mám jenom 1 a používvám ho na bronzer :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Štětce ze Sephory jsou mými favority, ale hned jak zbohatnu, vyzkouším i MAC štětce.
    Essence mě naopak strašně zklamaly. Docela dobrý je jen ten na oční linky, zbytek je příšerný. Ty na tvář jsou příliš jemné, takže se s nimi hrozně blbě pracuje. A ty na oči jsou zase moc pichlavý a mě po nich příšerně svědila a pálila víčka.

    valerieswonderland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Juuu kolik štětců :)... taky mám hrozně ráda ty ze Sephory... ale nepohrdnu ani Essence.... na tu cenu jsou dobré! :)

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasný a pracný článek, díky Rendy.
    Tady opravdu platí tebou uvedené, vyzkoušejte sami, jaký štětec na co vám konkrétně vyhovuje. Já třeba u stínů na celé víčko používám právě Sephorácký Smudge brush (vyhovují mi krátké štětinky a šířka) a ten od RT pod spodní řasy.
    Nanášení gelových linek jsem vzdala, to mi prostě nejde s žádným typem štětce, nejlépe mi linky jdou tužkou (ideální Rimmel Scandal-eys a skvěle kreslí i vysouvací Gabriella Salvete, překvapivé).
    Myslím u Moory byl prima tip - vyschlou fixu na linky nevyhazovat a používat ji právě na gelové linky.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám štětce hlavně na pudr, tvářenku a make -up. Na linky jsem si pořídila zalomený štětec z Inglotu, pracuje se s ním celkem dobře. Včera jsem byla v PeMi omrknout UBU štětce a našla jsem tam štětce Ecco Tools. Koupila jsem si zkosený na linky, tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat
  7. Tomu říkám přehled štětců :D Neplánuji si v blízké době koupit podobné, ale kdo ví.. alespoň vím co potřebuji :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to máš teda pořádnou sbírku!:) Díky za typy!

    Právě na mém blogu probíhá giveaway o balíček kosmetiky a překvapení! Budu ráda, když se zapojíš:)

    OdpovědětVymazat
  9. Ráda si tady k Tobě chodím na tipy, co a jak se štětci. Máš úctyhodnou sbírku, takže můžeš srovnávat. Já s nimi teprve začínám...Moc mě Tvoje články o štětcích baví :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ty zkosené eye liner jsou podle mě nejlepší na obočí, linka se s nima taky dá, ale na obočí mi přesně sednou;-)
    Jo a na blending je nejlepší MAc 217.

    OdpovědětVymazat
  11. takových stetcu...ty jo..:) ty se mas..ale essence stetce mam taky rada..:)

    OdpovědětVymazat
  12. tyyyjooo, většina informací pro mě neznámých naprosto. Já mám jeden štětec na tvářenku a jeden na stíny :-/ a stejně se mi vždycky zdá, že to s nima moc neumím, tak je ani nepoužívám :-( Ach jo :-(

    OdpovědětVymazat
  13. Krásná sbírka, krásný článek :)

    OdpovědětVymazat
  14. Také jsem si přečetla první článek. Se štětci teprve začínám, takže jsem za tvůj článek ráda a ráda si také nechám poradit :)

    OdpovědětVymazat
  15. Real Techniques jsou můj sen :)) Musím si je pořídit!

    OdpovědětVymazat
  16. Mám veľmi podobnú rozrastenú zbierku, tiež sa mi ich nechce každý deň umývať :D Aspoň, čo sa týka tých, čo používam ja :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja na oči používam väčšinou Gosh alebo RT štetce a vyhovujú mi. Rozhodne nemám takú zbierku ako ty ale dúfa, že časom ju rozšírim.

    http://oh-thanks-i-am-woman.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  18. Meduňka: ten UBU taky na blending nepoužívám, přijde mi na to úplně debilní :) ale jak říkám, ať si každý používá co mu vyhovuje a vykašle se na popisky :)

    MalaMacanda: proč barbar? :) ne každý musí mít desítky štětců, když to nepotřebuje :)

    Harmony: moc děkuju, jsem ráda, že se ti článek líbí :)

    Tereza Machačová: myslím, že oproti někomu jinému toho moc nemám :)

    eM: to mě moc těší :) nejsem si jistá, jestli jsem ta pravá pro radění ostatním, co se štětců týče, ale je to od tebe milé :)

    Dejnicka: díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj,
    Mohu se zeptat, jaké číslo má ten Hakuro pencil brush? Mám totiž ten od essence a bohužel se mi po několika letech začíná rozpadat, tak hledám náhradu :-D
    Moc děkuji za odpověď :)

    Lucka.

    OdpovědětVymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)