pátek 12. dubna 2013

Návštěva salonu Fame a moje dermatitida


Dnešní článek bude asi trochu delší, nicméně mám určitou potřebu se vyjádřit na toto téma :) Pokud jsou vaše vlasy bezproblémové a žádný neduh vás netrápí, tak vám zřejmě radost příliš neudělám a článek vám nic nepřinese. Pokud vás naopak něco trápí, tak čtěte dál :)





Před nějakým časem jsem četla několik článků (třeba u Luc nebo Natálky ) o značce Kapyderm, o tricho centru, diagnostice a polovičním zázraku. A jelikož i já trpím seboroickou dermatitidou (zkráceně seboreou), toto téma mě samozřejmě zaujalo. Nechci tady dělat osvětu o tom, co je to seborea a zatěžovat vás sáhodlouhým popisem, ale kdyby vás to zajímalo, věřím, že internet používat umíte a informace si vyhledat zvládnete :)  

Takže jsem nelenila a zašla za svou milovanou dermatoložkou. Vzhledem k tomu, kde pracuji, jsem to měla hned za rohem :) Na paní doktorku jsem vyklopila všechny informace, které jsem se dočetla a čekala co mi poví. Ptala jsem se na značku Kapyderm, jestli jí zná a pacientům jí doporučuje nebo jak je to s trichocentry v Praze. Odpověď nebyla zrovna taková, jakou jsem očekávala. Značku neznala a jediné oficiální tricho centrum je údajně jen ve Vinohradské nemocnici. Pak jsme začaly debatovat o tom, že se seboreou toho stejně moc nenadělám. Že si vlasy rychle zvykají a šampony a péče se musí cyklicky střídat. Ok, tak jsem si říkala, že na to kašlu a řešit to nebudu. Článků ohledně této značky se pak objevilo ještě pár, ale už jsem je příliš nevnímala. Ostatně měla jsem jeden šampon z lékárny, který mi na seboreu vyhovoval a který jsem pravidelně střídala s těmi "obyčejnými" z drogerie, takže jsem nouzí zrovna netrpěla.




Když už jsem na Kapyderm skoro zapomněla, přišla nabídka zajít na proceduru a diagnostiku do studia Fame v Praze, kde působí pan tricholog Lukáš Rossbach, který s touto značkou pracuje. Hm, že by zase nějaké znamení, že bych měla řešit své vlasy trochu víc? Kdybych seboreou netrpěla, s díky bych odmítla. Ale protože je to zlá mrcha, co trápí nejen mě, ale i mého přítele, tak jsem si řekla, že to zkusím a třeba se dozvím něco, co ještě nevím. Zázraky neočekávám, ale i nějaké viditelné zmírnění bych uvítala a ocenila. Pan tricholog mi nejdříve zavolal, domluvili jsme si termín a já pak přišla do zmíněného salonu na proceduru. Salon se nachází kousek od centra Prahy a je velice dobře dostupný. Potěšilo mě, že se celá procedura odehrála v oddělené místnosti od zbytku salonu a nikdo na mě nekoukal a neposlouchal mé nářky nad stavem mých vlasů :) Myslela jsem si, že se mi pan Rossbach podívá do vlasů, projede je kamerou a konstatuje to, co už vím. Minimálně na tohle mě připravovala moje dermatoložka :) Že bude celá procedura ale jak z kosmetického salonu jsem nečekala a mile mě to překvapilo.

Abych vám trochu více přiblížila svůj stav - moje dermatitida není nijak tragická a na první pohled patrná. Když se mi někdo podívá na vlasy, tak si jí ani nevšimne a vím o ní spíš já. Mám na hlavě pár "ložisek", kde je suchá kůže, ale protože mám hodně vlasů, nikdy jsem sama nezjistila, kde přesně všechny jsou. Když jsem projížděla různé fotky na internetu a viděla, jak děsivě může dermatitida vypadat, tak jsem si říkala, že jsem na tom ještě celkem dobře. Nicméně i tak jsou chvíle, kdy jsem trochu zoufalá, svědí mě hlava a suché kousky kůže lítají všude. 


Po tom, co jsme se podívali na mou hlavu mikrokamerou, která všechno zvětší až 250x, tak mě opravdu vyděsilo, jak hnusně ty kousky suché kůže na pokožce hlavy vypadají. Pan tricholog mi na pokožku nanesl nejdřív olejíček s tea tree, aby se rozpustil maz a poté mi na vlasy nanesl organickou rašelinu, která se nechala půl hodiny působit. Vypadala jsem u toho vážně vtipně (viz foto). Poté se šlo na mytí hlavy a všechny možné olejíčky, šampony a kondicionéry. Celá procedura byla opravdu příjemná a připadala jsem si jako u kadeřnice :) Nakonec mi pan Rossbach vlasy vyfoukal a ještě ošetřil dalšími přípravky a odcházela jsem s hlavou bez kousku suché kůže a s foukanou lepší než od mé kadeřnice. A to si nedělám legraci, to myslím úplně vážně :) Měla jsem pocit, že mám vlasů tak polovinu a byly neuvěřitelně lehké a čisté.

Celá procedura byla velmi příjemná, neměla jsem pocit, jako bych byla někde u lékaře na diagnostice. Během celé procedury jsme si povídali o různých věcech a samozřejmě jsem kladla spoustu otázek.

Seborea má tendence se na jaře a na podzim zhoršovat, což je přesně můj případ. Navíc má na jejím zhoršení vliv i zvýšený stres a spousta dalších faktorů. Od věci by údajně nebylo ani na čas vysadit antikoncepci. Navíc pomáhá si po umytí vlasy vysušit fénen u kořínků, aby na pokožce zbytečně nezůstávala voda, která pokožku dehydratuje. Někdy může stav zhoršovat i alergie.

Moje zkušenost je taková, že v nejlepším stavu jsou mé vlasy vždycky na dovolené u moře. To jim zatím prospívá úplně nejvíc. Seboreu nejde nikdy úplně vyléčit, je to na celý život, ale když víte jak na to, dají se projevy trochu utlumit. Mě osobně by stačilo, kdybych dokázala eliminovat suchá místa ve vlasech a suchá kůže, která odpadává nebyla příliš vidět. S tím souvisí i moje předchozí zkušenost. Spousta lidí ani neví, že trpí tímto "onemocněním" a mylně se domnívá, že má "pouze" lupy. I mě v této myšlence utvrzovalo několik kadeřníků, ke kterým jsem dříve chodila. Pokaždé jen řekli: "hm, máte lupy, kupte si na ně Head n´Shoulders, ten pomáhá". Někdo radil dehtové šampony, někdo březové. V jednom kadeřnictví mi doporučili i peeling hlavy, ale tím se to celé ještě více zhoršilo. Správně můj problém diagnostikovala až moje paní dermatoložka. Takže jestli máte nějaké pochybnosti a nemyslíte si, že vás trápí "jenom" lupy, doporučuju, ať si zajdete buď k dermatologovi nebo třeba do tricho centra. Tam vám pomůžou jak s výše zmíněnou dermatitidou, tak i s padáním vlasů, lupenkou ve vlasech a lupy nebo i mastnými vlasy.




Mimo jiné mě i zajímalo, proč mi moje paní dermatoložka tvrdila, že je jen jediné tricho centrum v Praze. Odpověď mě vlastně ani nepřekvapila. Lékaři mají tendence léčit hlavně kortikoidy a nějaké péče je příliš nezajímá. Proto vám nikdo zmíněný salon nedoporučí a spíš vám do ruky dá recept do lékárny. Je to trochu složitější a jen tato tématika by si zasloužila nějaký vlastní článek od někoho, kdo se v této problematice pohybuje a vidí do ní.

Bavili jsme se o silikonech ve vlasové péči, které vlasy pouze obalí a ty pak vypadají lépe, ale vlasová pokožka se tím ucpává. Řeč padla i na růstové vodičky na vlasy, které jsou založené hlavně na kofeinu nebo alkoholu, které pokožku sice prokrví, ale zároveň jí vysušují. 

Zajímalo mě, jak dlouho po celé proceduře vydrží vlasy v dobrém stavu, než se zase objeví suchá místa. Pan tricholog říkal, že minimálně 2 týdny, než se zase začne obnovovat pokožka na hlavě. Bavili jsme se i o četnosti návštěv, pokud se někdo rozhodne vyhledat odbornou pomoc, tak říkal, že se to odvíjí od stavu dotyčného a někomu stačí přijít třeba jen jednou za čtvrt roku a zbytek roku si dobrý stav udržuje pomocí přípravků.



(web)


Na tomto modelu mi pan Rossbach ukazova, jak vznikají různé problémy na pokožce hlavy



Rašelina v akci :)



Konzultaci máte ve studiu Fame zdarma a procedury se pak pohybují od 500-700 Kč, podle toho, co vás trápí. A protože mysleli i na mé čtenáře, dostala jsem pro vás jeden poukaz na návštěvu a produkty do soutěže. Tu vyhlásím extra v dalším článku, protože dneska bych ráda, aby se v komentářích objevily spíš vaše názory a hlavně zkušenosti ohledně dermatitidy :)


Tento článek bude mít pokračování i za nějaký čas, protože jsem dostala na vyzkoušení produkty přesně na můj problém. Protože je ale moje zkušenost taková, že si mé vlasy rychle zvykají na přípravky, které používám, chci mít na zkoušení delší čas, abych mohla posoudit, jestli mi přípravky nějakým způsobem pomohly. Nemá cenu napsat za měsíc, že je všechno boží a že mi to pomohlo, když už třeba za další dva týdny může být všechno jinak :) Znám své vlasy a nechci dělat předběžné závěry. Navíc se mnou přípravky zkouší i přítel a jsem opravdu zvědavá, jestli nám pomůžou.

Pro proceduře mi vlasy vydržely v pěkném stavu 3 dny, což je u mě skoro rekord :) Bohužel se mi zatím ale nedaří dosáhnout stejného výsledku, takže jsem zatím trochu rozpačitá :) Každopádně je pokožka hlavy pořád ve stejném stavu a suchá ložiska jsou zatím odstraněná. Doufám, že se mi tenhle stav podaří udržet co nejdéle :)


Moc by mě zajímalo, jestli se někdo z vás také trápí s tímto dermatologickým nešvarem a jestli ho léčíte nějakými přípravky? Případně jestli jste někdy byly v tricho centru nebo máte nějakou zkušenost s diagnostikou? :)

22 komentářů:

  1. Mám rovnaký problém, vyskúšala som už nespočetné množstvo šampónov, ale nie a nie sa toho zbavit. Až som nakoniec vyskúšala Vichy Dercos Shampoo Anti Dandruff Dry Hair (bielo-zelené balenie). Odkedy som pouzivala tento šampón sa môj stav zlepšil a teraz sa mi ložiská objavia tak raz za 1-2 mesiace, hlavne v oblasti ofiny. Ale akonáhle umyjem vlasy 2-3x opat tymto samponom svrbenie a lupiny sa stratia. Každému vyhovuje niečo iné, ale za skúšku to stojí ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Chjo.. byla jsem s tím přímo na Vinohradech, kde jsem dostala vodičku Belosalic, která sice funguje "zázračně", ale smí se používat jen 21 dní, ne dlouhodobě a po vysazení se vše opět vrátí do starých kolejí, navíc, co si budem povídat, otravovat každý večer někoho aby mi tu hlavu namatlal, když si tam člověk sám nevidí tak ynic moc.. Plus šampon Polytar AF, který trochu zabíral, ale smrděla jsme po něm jako silnice a navíc ho přestali dělat. Doporučeno prostřídat s Nizoralem, který ale nefungoval. Jinak mi doktorka řekla to samé co tobě, že se to stejně nevyléčí a dá se jen udržovat a člověk si sám musí vyzkoušet co mu to zhoršuje nebo s čím to jakš takš jde. Takže víckrát jsem tam nešla a od té doby prostě testuju a hledám šampony se kterýma sice "lupy" zůstávají, ale aspoň nemá člověk chuť si rozškrábat celou lebku. Jinak se přiznám, že k těmto "nelékařským" věcem jsem trochu skeptická, ale zároveň mě to láká a moc bych chtěla aby to fungovalo.

    OdpovědětVymazat
  3. Jako řešení se ukázalo celoroční vyholení vlasů v celé zadní části hlavy a mám klid (není to poznat cca 20 cm2 a ostatní vlasy to překryjí)Takto vyholuji hlavu už cca 5 let a doma si toho všimli až loni. A pokud se něco objeví tak mažu přípravky z lékárny a díky krátkému střihu se to lépe hojí.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý článek, po objevení této značky na blozích jsem zpozorněla. Seborea mě trápí od střední, ale jako diagnozu až cca rok a půl zpátky. Prošla jsem klasickým průběhem. Dermatoložka mi na to předepsala šampony, vyzkoušela jsem kdeco. Nejvíc mi zabral Belosalic, ale tím se nemůže mazat pořád.
    Problém je, že kosmetické příspěvky mi také dlouho nezabírají, takže musím střídat. Už proto bych do této značky neinvestovala. Ale taková návštěva salonu, kde se o člověka postarají a neštítí se odlupujících šupinek kůže, to musí být příjemný zážitek.
    Pro mě platí základní: nestresovat se, vyhýbat se šamponům, které příliš vysušují pokožku hlavy, vyfoukávat vlasy u kořínků a když je úplně nejhůř, tak ten Belosalic.

    OdpovědětVymazat
  5. zní to hrozně, a přesto, že nadávám na své mastné hnusné vlasy, teď jsem za ně radši. já ti držím palce, ať si tvé vlasy a pokožkateď chrochňají blahem :) a při dermatidě nevadí, když používáš ty chemické šampony z drogerií? :O

    OdpovědětVymazat
  6. Nechci působit jako šarlatán, ale s podobnými kožními problémy, které doktoři označují jako "neléčitelné", si dokáže velice dobře poradit dobrý homeopat. Sama mám atopický ekzém, na který lékař se stejným přístupem napíše kortikoidy a tím končí jeho schopnosti s tím něco udělat. Zatímco vhodně zvolený homeopatický "cukřík" dokáže zařídit, že se ložiska vůbec netvoří.

    OdpovědětVymazat
  7. Trpí tím moje maminka a mě se prostě nedaří ji přesvědčit to řešit. Musela bych jí asi zavázat oči a dovést až před pana doktora. Už mi i odkývala, že Head and Shoulders je svinstvo co jí ty lupy jenom přilepí k hlavě a předevčírem jsem jeho lahvičku zase našla stát na vaně. Má to jako lupy po celé hlavě, ale krom kokosového oleje a stěžování si s tím nic nedělá, prý je na to stará a stejně brzo skoná (je jí 51, vypadá na
    35). Jdu jí to poslat a snad si to přečte a něco to s ní udělá.

    OdpovědětVymazat
  8. Já se seboreou trápím tak cca rok, ale já to mám bohužel od dalšího, jiného onemocnění, které mi snižuje imunitu. Dá se říct, že jsem nikdy neměla problémy s vlasy, navíc mám vlasy do pasu a vždycky jsem jich měla obrovské množství, takže jsem z toho byla opravdu špatná. Najednou se mi vlasy mastili už druhý den, šupiny ve vlasech, hrudky mazu, obrovské padání vlasů, prořídnutí, prostě hrůza. Teď jsem v takovém stavu, že si vlasy myji pouze Biodermou Nodé DS a dá se říct, že šupiny plně zmizely, padání je taky o trochu lepší, vlasy se taky mastí trochu méně, i když je to oproti předchozím stavu pořád děs, ale co mě pořád trápí jsou ty hrudky na kůži, které mě pořád nutí škrábat si hlavu. Jinak na vlasy ještě používám Biohar, ale to je spíš už na to padání. No...nedá se říct, že bych byla spokojenější, ale rozhodně jsem radši za takový stav, než co byl předtím. Jinak u mě má seborea průběh v podobě šíleného padání vlasů, jak jsou těžké díky tomu maštění, a extrémně suché, ale zároveň mastné kůže na obličeji. Moje dermatoložka stojí za nic, předepisuje pouze kortikoidy, takže se v podstatě léčím sama, což je možná ještě horší, takže budu ráda za každou radu :) Jo a u mě také nikdo nepoznal, že něčím takovým trpím, takže nemám ten nejhorší průběh, i když mi dostatečně stačí i tohle :-/

    OdpovědětVymazat
  9. Ten salonek vypadá skvěle :) Moc zajímaví článek :)

    Zvu tě na svojí GA http://nikol-kach.blogspot.cz/2013/04/prvni-giveaway-pro-vas.html byla bych ráda za tvojí účast. :)

    OdpovědětVymazat
  10. kapyderm mám šampon a kondicionér :) vyhrála jsem ho u lucinky (lucie van koten) a jsem naprosto spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem se s Kapyderm setkala před pár lety. Nebydlela jsem tehdy v Praze, tak jsem měla konzultaci pouze přes telefon, kterou ale také chválím, dozvěděla jsem se spoustu zajímavých tipů. Objednané přípravky už mě ale bohužel neuchvátily. Já jsem tedy řešila vypadávající a řídké vlasy, což je trochu jiný problém, měla jsem nějakou masku a koncentrovanou péči, to jsem dopoužívala, ale výsledek nulový a šampón jsem po pár týdnech musela dát pryč, protože jsem z něj měla lupy. Vyzkoušela jsem na tento problém spoustu značek, ale Kapyderm řadím k těm slabším.

    OdpovědětVymazat
  12. Kapyderm mě dost láká, i když trpím jenom na hodně se mastící vlasy. Na druhou stranu se zase obávám, aby to mělo nějaký..

    OdpovědětVymazat
  13. Tulip: mě z lékárny vyhovoval jeden šampon od La roche Posay (nevím teď z hlavy přesný název) a ten byl moc fajn, ale nesmí se používat pořád v kuse a musí se střídat :/ Takže jsem zvědavá, co mi s hlavou udělá Kapyderm

    Dejnicka: ty dehtové šampony jsou děsné, to bych snad radši měla suchou kůži až za ušima, než je znovu používat. Ale zvykám si, že musím ty šampony často střídat a měnit, protože je téměř nemožné používat jen jeden v kuse

    tapeta seznam: to je hodně odvážné řešení, to bych asi nedokázala. I když někdy si říkám, jak by to bylo bez vlasů jednodušší :)

    Markéta Listopadová: já musím zapracovat na tom vysoušení vlasů po umytí, hrozně to flákám :)

    Pauline B.: nevadí, když používáš i šampony z drogerie, když ti to nějak extra nedráždí kůži nebo se ti ten stav nehorší. Ale je to hodně o zkoušení, co člověku vyhovuje a jak na co reaguje :)

    Semi-Sweet Wonderland: až mi jednou přestanou fungovat všechny přípravky, tak nevylučuju, že bych se začala zajímat i o tuto formu léčení :) ale podle mě tomu člověk musí vnitřně věřit, jinak to nebude mít takový efekt

    An Pavelcová: jako Head n´shouldres prostě není na léčbu lupů a přesto ti každej druhej kadeřník tuhle značku doporučí :) nechápu, kde se vzalo to, že je to všelék na lupy :) Tak ať si maminka zkusí domluvit telefonickou konzultaci, když se jí přímo nikam do poradny nechce :)



    OdpovědětVymazat
  14. Tereza Č.: ty mazové hrudky mi vadí asi nejvíc. Plus to, že se ti sem tam na povrchu vlasu objeví kus suché kůže a lidi si pak na ulici musí říkat, že si asi neumím umýt hlavu :) Netěším se na léto, protože se mi vždycky paří hlava, jak mám taky hodně vlasů. O tom šamponu od Biodermy jsem taky už slyšela pár pochvalných článků, tak se k němu taky třeba postupem času dopracuju :) Držím palce, ať s tím nějak zatočíš a najdeš vhodné přípravky, které ti od toho pomůžou :)

    Stannah: já jsem na výsledky zvědavá. Zatím je to fajn a netvoří se mi suché mapky, ale je moc brzo na to něco posuzovat. Chci si dát se zkoušením na čas, protože se obávám, že si vlasy zase zvyknou a vrátí se to zpátky :/

    Wonderfull Today: ty mě navíc k té dermatitidě trápí taky, ale už jsem si tak nějak zvykla, že si musím mýt hlavu každý druhý den :)


    OdpovědětVymazat
  15. Ja by som tam chcela dojsť a chcela by som vidieť ako si poradia s mojimi rýchlo mastiacimi sa vlasmi, ktoré ešte aj padajú. Škoda, že je to príliš ďaleko :/

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojky Rendy, super článek! Mě na ten samý problém velmi pomohlo vysadit šampony se silikony, parabeny, a hlavně SLES/SLS. Opravdu, to zlepšení je znatelné. Tolik se neodmašťuje pokožka a během 3 týdnů jsem měla všechny ložiska pryč. Občas mě to ještě zasvědí nebo se vyskytne místečko, ale je to 1000% lepší. Hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  17. Nedá mi to a musím také přidat komentář :)...

    Přes tři roky jsem se trápila se stejným problémem. Nejdřív jsem si myslela, že mám lupy. Zkoušela jsem spousty přípravků - od levnějších po ty dražší z lékárny, přes Lush apod. Ohledně toho musím říct, že Bioderma za mě rozhodně NE, jediný šampon co mi trošku zklidnil pokožku hlavy byl od Vichy, ale zázrak se taky extra nekonal. Poslední půl rok jsem to už vzdávala, a je to tak tři měsíce zpět co jsem narazila na Kapiderm. Moc jsem tomu nevěřila, nakonec mě ale přesvědčil přítel a pozitivní hodnocení. Mimochodem - za šampon od Biodermy jsem utratila téměř stejně tak proč to nezkusit. Po telefonické konzultaci jsem si objednala doporučené přípravky. Očekávala jsem od Kapidemu opravdu hodně. Po prvním použití jsem byla nadšená. Po druhém se mi vrátilo svědění a byla jsem z toho úplně zoufalá. Nevzdala jsem to a Kapiderm používala dál. A používám dál. Všechny problémy jsou pryč. V noci se nebudím s tím, že se potřebuji podrbat ve vlasech. A není to všechno, rozhodně se mi zlepšila kvalita vlasů - předtím jsem řešila i vypadávání (doplňky stravy apod.). Vlasy mám teď pevnější, nemastí se mi tak rychle (šampon jsem střídala cca po týdnu jinak bych si mohla každý den mýt hlavu). Vypadávání je téměř pryč. Takže za mě rozhodně ano, pokud někoho zaráží vyšší cena, tak tahle péče za ní opravdu stojí.

    OdpovědětVymazat
  18. Ačkoliv mě netrápí přímo dermatitida (nebo o ní nevím, i to je možné) tak mám problém s velmi citlivou, extrémně svědivou pokožkou na hlavě.Kdy se mi vlasy celkem rychle mastí, ale zároveň kůže je přesušená, pne a svědí.A moc dobrou zkušenost mám s Calming šamponem od Davines, z jejich NATURAL TECH řady a celkově celá ta řada dělá mým vlasům jen dobře.
    somethingnewbyhelen.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Rendy, hodně mě zajímá, jak kapyderm zapůsobí na tvého přítele, protože můj milý má úplně hrozně suchou pokožku hlavy a hromadu lupů. Pořád mu říkám, že by s tím mohl něco dělat, jí ke kožní nebo tak, ale víš jak - je to kluk a tohle ho nezajímá... Nevím, jestli má seboreu, ale vytáčí mě, že mu jeho maminka pořád kupuje ty nekvalitní šampony (nebo typické kombp sprcháč a šampon v jednom) z oriflame, které jsou největší zlo... Tak jsem mu koupila jemný dětský šampon, sice úplně nepomohl, je vidět jenom drobné zlepšení, ale nevím, co jiného... Jsem jenom chudá studentka a moc se mi nechce investovat do Kapydermu, když ani nevím, jestli má seboreu a jestli by to vůbec používal přes jeho laxní přístup (mimochodem, nejsme z Prahy, takže na konzultaci zajít nemůžem a kdybych mu to koupila jako dárek, určitě bych ho tím nepotěšila). Takže budu netrpělivě vyčkávat recenzi!! :)

    OdpovědětVymazat
  20. Adriana Stoklasová: můžeš zkusit i telefonickou konzultaci :)

    Little Owl: děkuju, jsem ráda, že se ti článek líbí :) Dostala jsem i nějaký olejíček, aby se právě pokožka nevysušovala, tak jsem zvědavá, jak se to projeví :)

    Lucie Černá: ráda slyším, že máš s touto značkou dobrou zkušenost. Ráda bych, aby mi taky péče pomohla. Je to ale hrozně individuální, takže já se ještě na hodnocení musím počkat :)

    Peťa L: přítel už sám uznal, že s tím chce něco dělat, protože zvlášť v krátkých tmavých vlasech jsou ty kousky suché kůže vidět. Takže už ho ani přemlouvat nemusím a sám se vždycky hlásí o další balení šamponů :) Myslím, že u něj ty výsledky budou lepší, už teď bych řekla, že se mu to lepší, ale podle mě je to taky tím, že nemá tolik vlasů jako já a ta péče se mu lépe používá. Já někdy umírám z toho, abych šampon dala všude na pokožku, aby to mělo nějaký efekt. Určitě poreferuji i o jeho stavu, sama jsem zvědavá. Pokud nejste z Prahy, zkus do salonu zavolat, jsou možné i konzultace po telefonu. Pan Rossbach by ti třeba poradil co a jak. Chápu, že ne všichni můžou nakupovat péči za stovky korun, ale kdyby to člověku nějakým způsobem pomohlo a mělo to trvalejší efekt, tak jsem ochotná investovat a ušetřit na něčem jiném :)

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, díky za super článek =o).
    Já už jsem o trichologii slyšela u Luc, nadchlo mě to, plánuju tam zajít, ptž to mám taky kousek, jenže finance mi to zatím nedovolují.
    A doktoři? Mám atopickej ekzém a mastnou pleť a vlasy (mýt po dvou dnech je u mě úspěch), jenže svoje vlasy mám ráda, mám je do pasu. Kromě mastný pokožky hlavy mi štve i svědění, snažím se nedrbat jak jen to jde. Co mi opravdu pomáhá je lékárenský Ducray, střídám dva šampony a pak jeden bezsilikonovej z drogérky, je to lepší, ale stále se domnívám, že by to mohlo bejt úplně v pořádku, jelikož jsem nikdy takovýhle problémy neměla, moje vlasy se hodně mastěj tak rok, dva.
    Jo a ty doktoři, kožní mi řekla, že mi předepíše Acnenormin, že bych neměla brát antikoncepci (na což NIKDY nepřistoupím). Acnemormin jsem probírala na gynekologii, kde mi doktor řekl, že je to na těžký projevy akné (což já nemám, akné sice mám, ale tak trochu, v mým věku bych ho mít neměla, ale tak mastná pleť...) řekl mi, že se na to mám vykašlat, že je to nějakej xindl silnej. Taky mi řekl, že i on má mastný vlasy, meje si je každej den, pleť má taky mastnou, celej život, je mu tak 50.
    Jeho informace jsem sice vstřebala, acnenormin odmítám, ale stále mi svítí v hlavě naděje v podobě trichologie. Jenže když kalkuluju, že mám vlasů na tři hlavy, tak je to 700 plus nějakej litr za přípravky na domů a to je pro mě v této době bohužel nepřijatelná částka.

    OdpovědětVymazat
  22. Mám doma velký Kapyderm šampón pro citlivé vlasy a Kapyderm kolagenovou emulzi. Obojí jsem vyzkoušela, ale moc to na mě nefunguje. Proto to chci poslat dál, třeba to na někoho bude fungovat a pomůže mu to. Kdo by měl zájem, pište mi na mail.
    mia.violet@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)