sobota 30. března 2013

Zaměřeno na: moje štětce - 1.část

Jsem moc ráda, že jsem se konečně dostala k napsání tohoto článku, protože na téma štětců přichází poměrně dost dotazů a já všem jen slibovala, že článek bude, jen nevím kdy. Tak teď konečně mám pocit, že jsem si nějaké ty štětce už opatřila, některé vyměnila, některé nově koupila a nemusím teď zas nějaký čas dokupovat další :) I když člověk míní a život mění, tak uvidíme. Každopádně za sebe mám pocit, že pro mé amatérské účely je to dostačující :) Článek jsem rozdělila do dvou částí, dneska bych vám ukázala štětce na obličej a někdy později extra štětce na oči, aby to nebylo příliš dlouhé.

Štětce na tvář jsem si rozdělila do 3 pomyslných kategorií - na pudr, make-up a tvářenku/bronzer nebo rozjasňovač. Neberte to jako nějaké oficiální rozdělení, bylo to jen pro účely tohoto článku a lepší přehlednost. Také kategorie štětců nemusíte brát příliš vážně, protože jestli se vám se štětcem primárně určeným na pudr dobře nanáší tvářenka, tak to tak klidně dělejte dál a vykašlete se na nějaké nápisy na obale :) Každý máme jiný obličej a vyhovuje nám něco jiného, takže se nenechte omezovat nějakými obecnými poučkami :)

Na úvod bych ještě ráda řekla, že nemám nijak výrazně drahé štětce a samozřejmě jsem si je nakupovala postupně a tudíž ta prvotní investice nebyla tak vysoká, jako kdybych si je nakoupila rovnou a stálo mě to třeba pár tisíc :) Můj názor je, že člověk nemusí mít ty nejdražší štětce na trhu, aby se mohl namalovat a byl s výsledkem spokojený. Tím ale samozřejmě ani nechci tvrdit, že každé "koště", které někdo vydává za kvalitní štětec dobře poslouží svému účelu. Líbí se mi takový střed, kdy nemusím investovat stovky korun do jednoho štětce a přesto je kvalitní, nepelichá a je měkký. Takové štětce většinou v drogeriích nehledejte. Až na drobné výjimky stojí místní sortiment dost za prd a podle mě se v tomto případě investice příliš nevyplatí :)



1) Štětce na pudr

Jak vidíte, všechny štětce na pudr vypadají skoro stejně. V této kategorii mi vyhovují větší, husté a dokulata tvarované štětce. Všechny tři mám ráda, ale největší a nejhustší je od Real Techniques. Tento tvar mi přijde ideální, ale je na vás, jestli vám také vyhovuje. Sama bych řekla, čím větší a hustější, tím lepší.





2) Štětce na make-up

V kategorii make-up štětců mám sice víc typů, ale převážně používám jen jeden. Když si vezmu klasický štětec úplně uprostřed, tak ten nepoužívám téměř vůbec, aplikace make-upu s ním mi přijde strašně pracná, zdlouhavá a konečný výsledek flekatý. Nikomu neberu, jestli ho rád používá, ale mě vůbec nebaví a téměř ho nepoužívám. 

Úplně na kraji jsou stippling brushe, nebo-li štětce, které mají dva druhy štětinek. Někdo je miluje, někdo nenávidí. Já jsem tak někde uprostřed. Dříve jsem ten velký používala hojně, teď dávám přednost právě rovně střiženým flat top kabuki verzím. Někdo používá stippling brushe i na krémové tvářenky nebo rozjasňovače. Já osobně ten menší používám na některé pudrové rozjasňovače, protože barvu po tvářích krásně a rovnoměrně rozetře.

A na konec moji favorité flat top kabuki. Rovně střižené a velice husté štětce patří k nanášení make-upu mezi mé top. Výsledek mi přijde pokaždé dobrý, neflekatý a ještě tím trochu zvýším krycí schopnost make-upu. Rozhodně nejmilejší a nejpoužívanější je Hakuro štětec, který je úžasně pevný a heboučký. Make-up se s ním nanáší skoro sám :) Menší no name kolega vedle je taky moc fajn, ale není tak pevný a hustý. Tímto typem štětců se skvěle nanáší i minerální make-up.




3) Štětce na tvářenku/bronzer/rozjasňovač

V této kategorii mám asi nejrozmanitější štětce různých velikostí a tvarů. Každopádně to má svůj důvod, ke kterému jsem došla po pár letech zkoušení. Každá tvářenka nebo bronzer je jiný a proto se hodí mít více typů štětců. Na zapečené věci nějaké hrubší (s ultra jemným štětcem byste toho moc nenabraly) a zas na nějaké ultra pigmentované kousky raději nějaké jemnější. ze všech štětců co mám, je "nejhrubší" ten úplně vpravo na obrázku (od Sephory). Píšu hrubý v uvozovkách, protože není nějak pichlavý nebo nepříjemný, ale zároveň není ani ultra jemný jako je zbytek štětců. Na zapečené produkty je ale nejlepší. Mám ještě jeden malý sen a to je tvářenkový štětec Illamasqua, pak už budu asi úplně spokojená :)



Tyto drobnější a dokulata tvarované štětce používám nejraději na rozjasňovač. Ani jeden z nich k tomu není primárně určený, ale mě to tak vyhovuje :) Oba jsou značky Sephora - růžový je určený na podkladovou bázi a černý na minerální make-up.



Oba tyto štětce jsou ultra jemné a husté, proto je ráda používám ve chvíli, kdy chci na tváři jen jemný náznak barvy a nic výrazného.



Nejsem samozřejmě odborník ani profi vizážista, takže moje slova berte s rezervou :) Každému vyhovuje něco jiného a všichni používáme jiné produkty, takže se preference můžou různit. Já bych za všechny tyto štětce dala ruku do ohně a některé používám už několik let a jsou stále jako nové. Jak jsem říkala, neřiďte se striktně nějakou kategorií, do které štětec zapadá podle popisu na obale. Používejte štětce jak to vyhovuje především vám. Vy samy víte nejlépe, jestli se vám třeba make-up nanáší dobře zkoseným nebo rovně střiženým štětcem :)

Tak doufám, že jsem potěšila všechny, co si o štětcové články psaly a příště budou štětce na oči (a bude jich o něco více, než těch na tvář).

Co myslíte, chybí mi ve sbírce nějaký báječný štětec, bez kterého vy samy nemůžete být? Budu ráda za vaše typy, přece jen by se našla spousta tvarů nebo velikostí, které zatím nemám. A nejen já uvítám i tipy na osvědčené značky :)

38 komentářů:

  1. já mám štětec na makeup od real techniques a je super!:)

    OdpovědětVymazat
  2. nemáš nějaký tip na dobrý a cenově přijatelný kabuki štětec?

    OdpovědětVymazat
  3. Já taky používám štětce podle toho jak se mi hodí, ne podle toho na co jsou určené.. stejně jako ty nedokážu na make-up používat ten primárně k tomu určený (ten malý klasický, jak máš Ecotools).. dlouho to trvá a přijde mi, že se to nedá dobře korigovat.. to raději používám prsty :) na tvářenku zase používám rovný štětec, podobný pudrovému, akorát v menší verzi, se zkoseným mi to moc nejde. A tak dále a tak dále :) Hezký článek! Zase si mi akorát nasadila brouka do hlavy s Hakuro štětci :D už dlouho o nějakém uvažuji..

    OdpovědětVymazat
  4. Máš krásnou sbírku, Real Techniques mám objednaný a ještě pokoukávám po nějakém hustém flat topu od Hakura :) Jinak se mi líbí jak to máš rozvrhnuté na tvářenku/bronzer/rozjasňovač :)

    OdpovědětVymazat
  5. Štětec na pudr od Real Techniques si taky přeju:) A na rozjasňování jsem si od nich koupila Setting Brush a ten je taky super! :) Jinak máš krásnou sbírku, zaujal mě hlavně ten Flat top kabuki od Hakuro, taky bych ráda nějaký takový měla! Já na makeup používám Buffing brush od Real Techniques, ale s tím to jde teda taky parádně:)

    OdpovědětVymazat
  6. Kristine: myslíš takový ten klasický malý zakulacený? Ten mám jeden z Douglasu, tenkrát byl v nějaké super akci a stál pár korun a je krásně heboučký a hustý. Zkus se mrknout, jestli ho ještě nemají :)

    Skodulka:ty klasické ploché jsou prostě na prd :) Jinak ty Hakuro můžu jedině doporučit, tenhle H51 na make-up je fakt skvělý :)

    FairyChain: děkuju :)

    Beauty of Body and Mind: o tom setting a buffing brushi jsem přemýšlela, ale zatím je kupovat nebudu, ty od Sephory mi zatím stačí :) jestli ale někdy RT budu dokupovat, tak tyhle dva :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pro Kristine: Já mám Kabuki od Elfu, Kabuki Face Brush, je myslím z nějaké té lepší řady a je super" Je krásně hebounký a stál myslím do 100Kč:)

    OdpovědětVymazat
  8. uzitocny clanok... ja by som velmi chcela skusit hakuro :)

    Dievcata pozyvam vas na GIVEAWAY o clip in vlasy 60 cm a Dermacol vyrobky: TU
    Dakujem :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já štětce vůbec nepoužívám, vlastně jeden na rozjasňovač ano. Ale díky tvému článku už vážně uvažuju, že do nějakých půjdu. I když teda moje líčení je teda naopak čistě na amatérské úrovni :).

    OdpovědětVymazat
  10. Štětec na korektor nepoužíváš nebo bude až v dalším článku?
    Já osobně mám docela ráda štětce z drogerie Rossmann For your beauty z přírodních štětin. Jsou docela jemné a pelichat mi začaly až po roce. Za tu cenu je můžu jen doporučit.
    Jinak mám většinu štětců od Sephory, pár od MUFE a pár právě z Rossmannu. Ale už dlouho si brousím zuby na štětce MAC, jediné co mě odrazuje je cena. Musím vymyslet nějaký plán, kdy budu kupovat jeden štětec každé 3 měsíce nebo tak něco.

    OdpovědětVymazat
  11. hezký článek, pohrála sis s těma fotkama :) to se mi líbí

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Rendy, u mňa neohrozene vedú Real Techniques:) ale myslím, že by som sa rýchlo skamošila aj s tým fešáckym ružovým zo Sephory;))

    OdpovědětVymazat
  13. máš vážně hezkou sbírku štětců :))

    http://reginanailpolishes.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Já miluju ten RT na tvářenku, dá se s ním nanést snad cokoliv, jakkoliv...i ty nejpigmentovanější tvářenky člověk nabere přesně. A Illamasqu na tvářenku mohu jen doporučit :)

    OdpovědětVymazat
  15. Rendy, trošku of topic, ale jaký odstín make-upu od Revlonu teď používáš? Kupovala jsem si od tebe ten v odstínu Naural Tan, strašně mi vyhovuje, jen ho musím míchat se světlejší od Rimmelu a trochu mu to kazí strukturu :)
    Jinak stětce na tvářenky/bronzery máme skoro stejné a můj sen je také Illamasqua a flat top kabuki od Hakuro ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám základní set štětců od Sigmy a jsem s nima poměrně hodně spokojená. :) Chtěla bych si ale pořídit ještě ten flat top kabuki od Hakura a láká mě vyzkoušet nějaké kousky od bdellium tools. ;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja používam na všetko štetce a myslím si, že je to lepšie ako napatlať si to všetko rukami. Moje obľúbené sú RT, gosh a na make up mám normálne z DM tie fialové. Aom iba v štetcových začiatkoch a chcem vyskúšať naozaj veeeľa štetcov. Škoda, že nemám nafukovací príjem :D

    http://oh-thanks-i-am-woman.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  18. Já mám zatím štětce od Zoevy, ale plánuju si dokoupit jestě nějaké další, které mi v mojí sbírce chybí. Už se těším na druhou část.

    OdpovědětVymazat
  19. Mám v plánu si objednat ten Hakuro, tak doufám, že to v nejbližší době uskutečním :D

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  20. Ode me zadne tipz necekej, jsem pres stetce docela laik :D To spis ja se muzu inpirovat u tebe. Vazne skvela sbirka. Po Illamasquce take touzim, ale jsem odhodlana si ji letos v anglii koupit :)

    OdpovědětVymazat
  21. Báječný článek a skvělá sbírka štětců! Těším se na druhou část. Za mě bych přidala svou zkušenost: Toužila jsem po RT štětci a po dlouhém rozmýšlení jsem si koupila RT expert brush a doporučuji. Vyhovuje mi velikostně a používám ho na pudr, bronzer a nakonec tvářenku, přesně v tomto pořadí u každého líčení. Je fakt multifunkční a to se mi líbí, pro začátek, než si člověk našetří na daší kvalitní štětce, je prostě super. To, že po jeho vyzkoušení jsem ostatní drogérkové štětce vyhodila, nemusím ani dodávat. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Zháňala som ten štetec na make-up č sú tie štetinky za rovna :) tak skúsim ten od elfu :)

    http://pajameysik.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  23. já používám štětce od elfu a jsem s nimi zatím spokojená :) taky mám ten pidi flat top, nosím ho sebou v kosmetické taštičce na sypký pudr :) no a štětce RT se mi líbí hlavně vzhledově a ani nejsou tak drahé.

    OdpovědětVymazat
  24. Krásná sbírka Rendy, samozřejmě, že Ti chybí Illamasqua!;-)

    OdpovědětVymazat
  25. Díky tobě jsem objevila štětce Hakuro a nemůžu si je vynachválit! Na make-up mám H50 a zkosený na bronzer a rozjasňovač a rozhodně tím nekončím :) Na pudr zatím používám štětec MK, ale žádná sláva, těším se na nějaký pořádný :) A na tvářenku jsem zatím spokojená se štětcem z Oriflame.

    OdpovědětVymazat
  26. ooo Rendy! Moc, moc, moc děkuji za inspiraci! :)) Už alespoň úřesně vím jaké štětce a od jaké značky nakoupit! miluju tě:D:))

    OdpovědětVymazat
  27. Valerie B: ty budou v příštím článku :)

    Nikola S: děkuju, těší mě, že se ti líbí :)

    Kyvarzzify: mám odstín Buff :) ale snesla bych klidně i o kapičku tmavší. Jinak jsem ráda, že ti ten tmavý sedí a vyhovuje :)

    dekola: něco mi říká, že tvoje sbírka je o dost "luxusnější" a vychytanější :)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj, chci se zeptat, jaký hakuro štětec bys mi doporučila na minerální make-up - spíše č. 51 nebo 52 a mohla bych ho použít i na rozetření bb krému či bronzeru? No a ještě by mě zajímal štětec na rozetření očních stínů a korektoru pod oči - hodí se nějaký z nabídky hakuro? Moc díky za radu ;) hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  29. to je teda štetcov :) ale pekný príspevok,pomohla si mi rozhodnúť sa aký štetec si zadovážim :)

    Veronika

    OdpovědětVymazat
  30. Tím klasickým štětcem na make-up se výborně nanáší krémová maska:)

    OdpovědětVymazat
  31. Ahoj, u tvářenkových štětců, jaké značky je ten třetí štětec zprava? :)

    OdpovědětVymazat
  32. Petra Kovaříková: od Hakura jsem toho zatím tolik nevyzkoušela, takže těžko říct, který by byl lepší. S tou 51 si myslím, že by šel i minerální make-up nanášet, ale 52 nemám, takže nevím.

    Kristýna Dytrtová: to je takový no name štětec z eshopu Plum Foolery :)

    OdpovědětVymazat
  33. Ahoj, nemáš tip na štětec kterým by se nejlépy nabíraly tvářenky od Nars? Do teď jsem měla tvářenky jen Benefit a na ten mi prǐjde nejlepší ten co máš i ty-zkosený od Sephory. Ale ten mi nepřijde moc ideální na ty nárs tvářenky protože produktu nabírá hodně ..díky :)

    OdpovědětVymazat
  34. Barbra: na Nars tvářenky mám nejraději štětec na tvářenku od Yves Rocher. Nikdy bych tomu neuvěřila, že si ho tak oblíbím a na svojí milovanou Deep Throat už jiný nepoužívám. Tak ho zkus omrknout v obchodě. Je poměrně huňatý a mírně zkosený, takže se s ním tvářenka skvěle nanáší :)

    OdpovědětVymazat
  35. Děkují za radu, skočím si pro něj :) a jeśtě se zeptám ohledně pudru od Nars Light reflexing...sice ted u nas v Sephore není dostupný, ale až ho ulovím, tak jaký štětec používaš na něj? Asi to bu chtít nějakej, kterej budu použivat jen na tento pudr, aby se od jiných nezaprasil. Díky :)

    OdpovědětVymazat
  36. Ahoj, můžu se prosím zeptat, jaký štětec by si mi doporučila na tvářenku Burjois?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)