pátek 8. března 2013

Jak jsem objevila kouzlo kokosového oleje

O kokosovém oleji se na blozích (a nejen tam) hodně mluví a mě začal zajímat čím dál tím víc. Dlouho jsem jeho vyzkoušení odkládala a teď, po několika týdnech používání se můžu přidat do jeho fanklubu a povědět vám své dojmy z jeho používání. A jako bonus navíc prozradím něco o jasmínovém mýdlu a esenciálním olejíčku s vůní ylang ylang.




Panenský kokosový olej (250ml) - koupíte např. zde za 175Kč


O báječných účincích kokosového oleje jsem četla všude možně a postupem času mě jeho vyzkoušení víc a víc lákalo. Olejům v kosmetice obecně přicházím na chuť až postupně a není to ještě tak dlouho, co jsem se jim vehementně vyhýbala. Když ale přišla nabídka od auroville.cz, řekla jsem si, že pravá chvíle nastala :) Pokud jste ještě neslyšely k čemu je kokosový olej skvělý, tak čtěte:

- kokosový olej je výborný na vaření (můžete na něm třeba smažit) nebo ho můžete i jíst, protože obsahuje vitamíny A, C a E (tedy ty panenské oleje, které jsou za studena lisované)
- olej můžete používat jako mazadlo na tělo (odvážnější asi i na obličej)
- olejem se můžete odličovat
- pokud se vám lámou vlasy, jsou suché a třepí se, můžete si z oleje udělat voňavý zábal. Při pravidelném používání je schopný i odstranit lupy, reguluje padání vlasů a vyživuje vlasovou pokožku
- olej napomáhá při hojení vyrážek, jizev nebo ekzémů
- můžete se s ním masírovat
- pokud se v létě na dovolené spálíte, stačí se olejem namazat a ten už se postará o regeneraci a zklidnění spálené kůže
- kokosový olej může používat doslova celá rodina, i vaše drahá polovička pro něj najde využití jako balzám po holení
- kromě těla i tváře můžete olej používat i jako výživný balzám na rty
- dočetla jsem se, že si olejem můžete i bělit zuby. Narozdíl od bělících past neobsahuje agresivní látky a po několika týdnech se údajně dočkáte bělejšího chrupu. Po vyčištění zubů je stačí potřít olejem (radost budou mít i vaše dásně, které olej zklidňuje) - psala o tom i Jane tady a potvrdila, že to opravdu funguje :)
- a úplně na závěr - olejem můžete natřít i vaše domácí mazlíčky (myšleno třeba jejich suché tlapičky, které v zimě trpí)


Já bych řekla, že je to na jeden kelímek dost možností využití :) Kromě toho, že olej strašně pěkně voní (a to kokosové vůně spíš nevyhledávám) je i na kůži příjemný. Ze všech možností ho používám jako mazadlo na tělo, na masírování a jako zábal na vlasy. Na to bělení zubů nemám odvahu a neumím si představit, že mám pak celou pusu plnou oleje :)

Olej používám po večerní koupeli, kdy je kůže ještě trochu vlhká, protože se olej do kůže lépe vmasíruje a nezanechá mastný film. Když jsem zkoušela mazat suchou kůži, tak trvalo vstřebání o dost delší dobu. A je fakt, že se ráno probudíte a ještě jeho vůni cítíte a kůže je stále vláčná. Úplně ho vidím jako univerzální mazadlo na dovolené u moře, kde kůže i vlasy dost trpí. Prostě se s ním namažete od hlavy k patě a bude vám hej. Navíc pak voníte jako kokoska, což třeba i vaše drahá polovička ocení :)

Zkusila jsem olej vyzkoušet i na odlíčení, šlo to jako po másle, dokonce i mé citlivé oči to přežily, ale ta mastnota mi vadí. Respektive velká mastnota, jsem zvyklá používat olejové odličovače na oči, ale nejsou tak mastné. Takže nemám potřebu ho na odličování používat nějak často.

Zkoušela jsem si zábal na vlasy (tedy spíš konečkový zábal), ale taky to není úplně top záležitost vzhledem k typu mých vlasů. Dala jsem kus oleje mamce, která má super suché vlasy a ta si libovala. Může si olej dát na celé vlasy a stejně to není většinou dost, ale já se dál jak na konečky bojím, protože by to vlasy nemusely vydýchat. Takže pokud máte hodně suché vlasy, bude  to asi ideální využití.

No a jako masážní olej je výborný. Kůži krásně zvláční a provoní. Přítel má teď o zábavu po večerech postaráno :)



Olej mění své skupenství podle teploty. Někdy je olej tekutý a když ho dáte na chladnější místo, tak zase ztuhle. Pokaždé jde ale dobře nabrat a v rukou začne tát.



Jasmínové mýdlo (100g) - koupíte zde za 109 Kč - k dostání je i menší verze mýdla

Další produkt na testování bylo jasmínové mýdlo. Jasmínovou vůni miluju, takže jsem neváhala ani minutu. Tuhá mýdla jsem si oblíbila až po nákupu několika mýdel z Lushe. Na většině z nich mi vadí, že ruce spíš vysuší a člověk má pak nepříjemný pocit na rukou. Pro mě tedy není mýdlo jako mýdlo a pokud ruce vysušuje, letí hned do koše.

Jasmínové mýdlo je krásně zabalené - malá úhledná kostička je zabalení v listu a převázaná provázkem. Mám taková balení ráda a myslím, že je to i pěkný dárek pro někoho blízkého. Mýdlo příjemně voní, ale jasmínovou vůni neumím víc popsat :) Prostě taková květinová, příjemná. Mýdlo dost pění a ruce nevysušuje, což je pro mě hlavní. Hravě se těm od Lush vyrovná. Takže za mě spokojenost :)



Složení mýdla:

panenský kokosový olej, nimbový olej,
pungama olej, ricinový olej, palmový olej, 
aloe vera, vonné výtažky bylin a esenciální oleje









Esenciální olej Ylang Ylang (10ml) koupíte zde za 139Kč


Podobné olejíčky mají také několik možností využití, já sama je používám nejvíc do aroma lampiček. Zvlášť teď během zimy pálím svíčky jak divá a ani aroma lampa si neodpočine. Vůně ylang ylang je také typická a já osobně jí mám strašně ráda. Někdo si olejíčky kape i do vany nebo se kapou přímo na horké kameny v sauně (ale tam já zásadně nechodím, neb tam omdlívám tak po 30 sekundách :) Olejíček si můžete přidat i do oleje na mazání těla, ale nikdy ho nedávejte na kůži v nezředěné formě (to jsem kdysi z blbosti udělala a takovou vyrážku a pálení si nechtějte ani představit). 



Co z dnešního článku plyne? Že se vám doma nádoba s kokosovým olejem prostě neztratí a je to báječná multifunkční věc :) Jsem ráda, že jsem ho konečně vyzkoušela a mohla na sobě pocítit jeho blahodárné účinky. Joo, někdo si řekne, že jsem objevila Ameriku, že kokosový olej není nic nového, ale jak jsem psala s oleji v kosmetice teprve "začínám", tak na to berte ohled :) Pokud by vás zajímalo více informací o projektu Auroville, podívejte se na stránky sem.

Zajímal by mě váš názor na kokosový olej, četla jsem o něm už mnoho, tak jestli máte nějaký osvědčený tip, na co se dá ještě používat, tak sem s ním :) A jak se vám líbí jasmínové mýdlo? Jste taky tak ujeté na pěkná balení? :)



PS: děkuju eshopu auroville.cz za poskytnutí produktů k recenzi

34 komentářů:

  1. Používám ho jako noční krém, i pod makeup.. na obličeji ho mám vlastně skoro pořád, je to hrozně příjemné :D pleť mám smíšenou, po oleji se nijak nemastí (jenom teda tu chvilku než se olej vstřebá, ale pokožka je pak krásně hebká) a dokonce mi redukuje pupínky. Za mě na obličej ANO! :)

    OdpovědětVymazat
  2. To mýdlo je naprosto suprový!

    OdpovědětVymazat
  3. Kokosák je skvělá věc:) Teď v zimě mi leží v polici skoro netknutý, ale léto jsem s ním prožila celé:)Na tělo, na vlasy, na palačinky... O bělení zubů jsem teď taky četla, údajně funguje, ale já teda nevím. Taky se mi to nechce zkoušet. A to mýdlo má nádherné balení! Veronika

    OdpovědětVymazat
  4. Dá se ten olej koupit i v kamených prodejnách - jiné značky nb tak? :-)

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem kokosový olej měla,ale letěl do koše, tu vůni jsem prostě nesnesla :(

    OdpovědětVymazat
  6. Mám z DM a než mi přestala vadit ta vůně trošku to trvalo. A to mám kokosové aroma ráda. Teď ho používám buď na vlasy, na tělo a nebo na odlíčení. Na ty zuby se taky bojím :)))) V neděli v noci se mi vrací sestra ze skoro třítýdenní dovolené v Thajsku a měla za úkol dovézt mi nějaký k. olejík tak jsem zvědavá :))

    OdpovědětVymazat
  7. Kokosák jsem občas používala přes zimu místo denního krému, dost si rozumí s minerálním makeupem :) Jinak na vlasy, tělo, vaření. Zaujalo mě to bělení zubů, asi zkusím!

    OdpovědětVymazat
  8. miluju vůni toho oleje, je super, jsem zvědavá s tím bělením, dneska začnu, moc od toho nečekám, ale co kdyby:)

    OdpovědětVymazat
  9. Kokosový olej mám na wishlistu už dlouho, mohl by mi vyhovovat právě na odlíčení já mám mastné věci ráda.. A na vlasy určitě, jsou suché až hrůza :/

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna pár dní zpátky jsem se o kokos.olej začla zajímat :) ale hlavně kvůli učinkum na pleť, mam kozni nemoc na kterou neni lecba a kokos pry dost lidem pomohl tak zkusím :) Vcera jsem si jim namazala cele telo a oblicej a jsem jak detska prdylka!:D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak nejrpve děkuju za zmínku! :)
    A toho čištění se vůbec nemusíš bát, protože kokosák patří spíš k takovým těm "lehčím" olejům, takže v puse mi přijde, jakobych žádný olej neměla, spíš nakou vodovou emulzi..
    A přesně tak, taky si ho vezmu na dovolenou, takže s sebou nemusím tahat masku na vlasy, mléko po opalování, něco do konečků, a taková úspora se teda hodí!:D

    OdpovědětVymazat
  12. Kokosák je super na vlasy i tělo (dělám si na noc zábal na vlasy před mytím) :) , ale co se konzumace týče, je to nejhorší olej (po palmovém). Není zdravý, protože obsahuje hodně nasycených tuků, které negativně působí na hladinu cholesterolu. Viz. článek zde http://www.stob.cz/vyziva-zakladni-ziviny/tuky-obecne . :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já mám mastné vlasy - myju je denně a po kokosovem zabalí přes noc pak pár dní mužů mýt ob den, tak se toho neboj :)

    OdpovědětVymazat
  14. Nedávno jsem koukala na kokosový olej v DMku, ale myslela jsem, že je dobrý jen na jídlo. Super článek! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ta stránka mi připadá úžasná, už vím, kde budu objednávat na Vánoce :D.

    OdpovědětVymazat
  16. Margaret: ty jo, pod make-up bych si ho asi dát nemohla :) měla bych pocit, že se celý den pak lesknu. já se olej odvážím dát na obličej jen na noc :)

    U dvou Verunek: to já mažu teďka pořád :) ale fakt se vidím, jak ležím někde na pláži a dělám si kokosový zábal :)

    Jana: viděla jsem ho DMku :)

    In your face!:já se taky trochu bála, ale mile mě přkvapila. voní mi to jako kokosky. čekala jsem, že to bude horší :)

    OdpovědětVymazat
  17. Já už kouzlo objevila davnoo:-) kdyz jsem zacinala ze salonem a masazema tak jsem na nej nedala dopustit na relaxacni masaze jsem ho pouzivala a zakaznici byli nadseni:-)

    www.lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Super článek :) už vím co dalšího budu potřebovat!! :D

    OdpovědětVymazat
  19. Krásně jsem si početla, ten kokosový olej určitě vyzkouším !
    :) http://nikol-kach.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  20. Osobně ho používám občas na vlasy (mám suché, hezky vyživí, ale žádná hitparáda), po koupání, na zuby (maličko je zbaví skrvnek a hezky dezinfikuje) a začala jsem ho dávat právě i na obličej (mám mladou mastnou pleť) .. a světe div se, krupička na čele zmizela a pleť mám o mnoho lepší :) Jinak skvěle napsáno :)

    OdpovědětVymazat
  21. Kokosový olej je nezbytnou součástí naší domácnosti:-) Přítel se s ním maže, já si dělám vlasové zábaly a psíkovi s ním mažeme tlapky. Ale při mazání ťapiček naše psí slečna vyžaduje vždycky jednu lžičku kokosáku na slízání:-D Určitě je prospěšný, protože má neuvěřitelně lesklou srst. Za mě je to jednička a mám v plánu jej vyzkoušet i při vaření.

    OdpovědětVymazat
  22. Kokosový olej už má místečko v mých must-haves už docela dlouho, používám ho jako masku na suché konečky spolu s vajíčkem a jako regeneraci nehtových kůžiček. Tohle určitě to vyzkoušej, kůžička je potom krásně měkká a regenerovaná a dá se snadně zatlačit nebo odřezat :-)

    OdpovědětVymazat
  23. jooj už musím vyskúšať kokosový olej ;)

    OdpovědětVymazat
  24. Já ho používám na vlasy, tak že jej vždy aplikuju před mytím, nechám působit celou noc a ráno umeju

    OdpovědětVymazat
  25. tak to jsem si oddechla, že je dobrej (a nenabízím teda v soutěži něco pofidérního :D)

    OdpovědětVymazat
  26. Kokosový olej je úžasný na tělo, ale mně vlasy naopak ještě víc vysušovat.

    OdpovědětVymazat
  27. Používám ho na obličej a vyhovuje mi. Myslím, že pleť mám o dost lepší díky němu. Zkoušela jsem ho i na ty zuby, nabrala jsem trochu na prst po vyčištění pastou a zuby tím tak "ošudlala", olej se rychle vytratí, takže se člověk nemusí bát, že ho bude mít v puse plno. Na zuby ho zkouším teprve třetí den, takže nemohu posoudit účinky :)

    OdpovědětVymazat
  28. Jana: Ano náš kokos jde koupit v kamené prodejně Bio Vinohrady - Vinohradská 125, Praha 3, 13000

    OdpovědětVymazat
  29. Co se týče odličování, zkus ho nanést na tamponek vyždímaný v teplé vodě.. Nejen, že ta emulze pak odličuje mnohem lépe, ale zanechá na pleti mnohem méně mastný film.. Jinak já se odličuju olivákem a jsem hrozně spokojená, stačí něčím stáhnout (micelárkou, gelem..)a je během pár vteřin hotovo :)

    OdpovědětVymazat
  30. :) Na kokosový olej sem začala narážet hodně často asi se na něj zajdu znova mrknout do Dmka. Ještě, že tě mám tvé recenze mi jsou vždy nápomocné! :) Ale chudák moje peněženka. :D :)

    OdpovědětVymazat
  31. JJ kokosový olej je best of!:) Já ho používám na všechno od vaření po vlasy:)

    OdpovědětVymazat
  32. dneska sjem si ten kokosák taky koupila a uplně jsem propadla:D krom toho kosmetického hlediska i dobře chutná a je nejlepší olej co existuje (z výživového hlediska) :) a k těm éteráčkům.. já je normálně používam nezředěné:D a nestěžuju si:D používám i tea tree nezředěný a super mi to pomáhá:) u zředěného naopak nevidím výsledek..

    OdpovědětVymazat
  33. Pre niekoho je kokosový orech znamením, že sú tu sviatky a na stole nesmie chýbať ani takýto plod, no pre niekoho je to každodenný zdroj nenahraditeľných látok. Kokosový orech sa v súčasnosti stáva čoraz obľúbenejším a výrobky, ktoré obsahujú výťažky z neho sú nenahraditeľné v strave alebo kozmetike. Mnoho ľudí využíva napríklad kokosový olej ako náhradu krémov, či masiek na vlasy alebo ako náhradu rastlinného oleja pri varení, či dokonca ako zdravšiu formu smotany do kávy. Že ste to ešte nevyskúšali? Ak sa dozviete o účinkoch, ktoré v sebe ukrýva zázračný kokosový orech, hneď začnete tento plod, ale i produkty z neho používať vo svojom živote každý deň. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.186453701696190.1073741831.179710522370508&type=3

    OdpovědětVymazat
  34. Skvelý článok mne pomohol kokosový olej hlavne na akné Ale doma na nho nedáme dopustiť vo všetkých smeroch. Určite odporúčam používať kokosový olej proti akné

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)