úterý 12. března 2013

Hakuro štětce - objev roku za málo peněz

Dnešní článek by nebyl, kdyby nebylo hodné čtenářky Denisy (alias Dekoly). Touto cestou bych jí ještě jednou ráda poděkovala za objednávku štětců z polských stránek (odkaz). Sama bych to určitě nezvládla a nevím, jak jinak bych si štětce pořídila, neb český e-shop ještě v té době nefungoval. S článkem jsem původně chtěla ještě chvíli počkat, ale když jsem se včera na facebooku dočetla, že dneska kolem 17h český e-shop Hakuro začne fungovat, řekla jsem si, že je to znamení a článek jsem tedy dala na dnešek :) Třeba to někoho inspiruje k nákupu :) Jestli jejich nákup plánujete tak jako tak, raději si pospěšte, na facebooku hlásili, že jsou zásoby omezené.

O štětcích Hakuro teď asi budete číst častěji, protože podle mě se stanou oblíbenými a vyhledávanými a díky českému eshopu i dostupnějšími :) Můžu se samozřejmě mýlit, ale kdo by nechtěl kvalitní štětce za přijatelnou cenu? Já teda ano :) Takže vám tyhle 4 drahoušky blíže představím.






*Ceny štětců v korunách jsou orientační, počítala jsem jeden zlotý (zl) jako 6 Kč. Ceny štětců z českého eshopu máte na facebooku a můžete si je porovnat. Myslím, že jsou přijatelné a tolik se neliší :)


Flat top H51 (32,9 zl = 197 Kč) - odkaz na eshop







- štětec je vyrobený z velice jemných syntetických štětin
- je určený k nanášení minerálních i tekutých make-upů
- před použitím se štětec doporučuje jemně navlhčit, aby vám "nežral" tolik make-upu
- při aplikaci nezanechává na obličeji šmouhy a make-up jde opravdu precizně aplikovat
- díky tomu, že jsou štětiny dost pevné a husté, tak se "nerozjíždí" do stran a make-up se nanáší pohodlně a rovnoměrně
- nevím proč, ale mám pocit, že když jakýkoliv make-up nanáším tímto štětcem, tak se jeho krycí schopnost jakoby trochu zvýší, ale možná se mi to jen zdá :)
- štětinky jsou opravdu úžasně heboučké a jemné, takže žádné škrábání nehrozí
- nemám jedinou věc, co bych mu vytkla. Je vážně skvělý a make-up teď nenanáším ničím jiným


Délka štětce: 15cm
Délka štětin 3,3 cm








Konturovací H14 (33 zl = 198 Kč) - odkaz na eshop





- štětec na konturování, bronzer, rozjasňovač nebo tvářenku
- štětiny jsou nahoře trochu do špičky 
- je super jemný, nepelichá a je syntetický 
- štětec používám nejvíce na tvářenku (v létě přidám i bronzer), na rozjasňovač mám raději drobnější kulaté štětce


Délka štětce: 19,5cm
Délka štětin: 4 cm








Blending H79 (16,50 zl = 99 Kč) - odkaz na eshop





je z přírodních vlasů (konkrétně koza), rukojeť je dřevěná
- používá se ke zjemnění přechodů mezi barvami a rozmazání stínů do ztracena
- můžete ho použít i k nanášení stínů na celé víčko
- jsem zvyklá spíš na huňatější a víc zakulacený blending brush, ale s tímhle se pracuje taky pohodlně a přechody se s ním rozmazávají výborně
- štětec je jemný, nepelichá a v základní sadě se určitě neztratí

Délka štětce: 18cm






Pencil H76 (16,50 zl = 99Kč) - odkaz na eshop




- je z přírodních vlasů (konkrétně koza), rukojeť je dřevěná
- používá se pro velmi přesné nanášení očních stínů na vnější či vnitřní část oka, do ohybu víčka či podél linie spodních řas
- štětec je také jemný a drobný, takže s ním nanesete stíny precizně
- asi nemusím víc popisovat, k čemu je tenhle štětec užitečný. Své využití si také rozhodně najde :)



Délka štětce: 17cm
Délka štětin: 0,8 cm









Štětce jsem už několikrát myla a ani z jednoho neupadl jediný chloupek. Rukojeti jsou pevné a bytelné (takové štětce Sephora vedle těchto vypadají jak chudí příbuzní :) Štětiny jsou opravdu jemné, nijak neškrábají a štětce jsou i poměrně dlouhé, což mi maximálně vyhovuje. Za ty peníze je to fakt kauf roku! Pokud vás štětce zaujaly a máte je v plánu nakoupit a zároveň neumíte polsky, tak si pospěšte, ať na vás dneska něco zbyde :) Pro nejnovější info sledujte český facebook Hakuro(klik). Já si tedy rozhodně plánuju objednat další kusy, protože za ty peníze jsou úžasné :) Jen si tak říkám, proč někdo utrácí za značky jako je Sigma, když si člověk může pořídit kvalitní štětce za pár korun a nemusí platit jen vyhlášenou značku :) Nemůžu jinak, než vám doporučit štětce omrknout, protože jsou vážně skvělé a nenašla jsem na nich jediné negativum. Ámen :)


Všechny oficiální fotky jsou též z českého facebooku. 

Slyšely jste o štětcích Hakuro? Zaujaly vás nebo samy některé vlastníte? Které jsou podle vás nejlepší? :)


-----------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
po tom, co jsem si celkem čerstvě pořídila i jeden štětec Sigma, tak nechápu, jak tuhle značku za ty peníze může někdo velebit a nakupovat si celé sady. Štětec pelichal jak blázen, ještě než jsem ho pořádně použila a oproti Real Techniques nebo Hakuro byl i docela hrubý, ale rozčilovat nad ním se budu někdy jindy :)

58 komentářů:

  1. Tedy Rendy. Opravdu si mě potěšila. Mám od nich jen jeden štětec na tvářenku (zatím) a spíš teď oáchám nad real techniques, ale je krásně měkoučký. Myslím, že je to výborný tip na štětce !!

    OdpovědětVymazat
  2. No, štětce mě docela zaujali (hlavně ten flat top), ale bohužel v 17 hodin ještě dlouho nebudu doma, tak mám asi smůlu :D. Navíc nemám ráda takovýto ,,nakupte TEĎ, nebo na vás nic nezbyde" (ehm ehm ELF).... No, ještě že máme zahraniční eshopy.

    OdpovědětVymazat
  3. Tyto štětce mě lákají už dlouho. Mám vyhlédnutý H50S na makeup a také H14 na bronzer. Zatím všechny recenze co jsem četla je chválily. Jsem zvědavá jaké budou v porovnání s MACem a s Real Techniques co mám doma.

    http://umaleprincezny.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím, já Hakuro vychvaluju, kudy chodím, taky jsem o nich psala :). Mám 3 a určitě plánuju pořídit další, Sigma je podle mě silně nadhodnocená a za ty šílené peníze nestojí. Mimochodem, mně také pomáhala s objednávkou dekola, je to zlatíčko.

    OdpovědětVymazat
  5. Určitě je vyzkouším..jinak, kde jsi ten Sigma štětec kupovala, na ofiko stránkách? Pokud ne, tak jestli to nemáš fake...mám spoustu štětců od Sigmy a jsou naprosto úžasné, ty nejstarší mám asi 3 roky, používám denně a je jako nový, ani chlup nikdy nepustili, tak mě to celkem překvapuje..:/

    OdpovědětVymazat
  6. Bezega: moje láska trvá nadále i k Real Techniques, ale tak nějak od nich mám asi většinu štětců, co jsem chtěla :) Hakuro má zas úplně jiné typy štětců, takže se pro mě vzájemně skvěle doplňují :)

    Suzie: ono to asi nebude jako bububu, kupte si to teď hned, ale na facebooku psali, že Polsko má problém s dodávkou a nestíhá uspokojovat potřebu všech :) Takže spíš tak, že by eshop byl rád zásobený, ale není to technicky možné :) Toť můj dojem :)

    Adelaide: vždycky když jdu do M.A.C, tak ošahávám ty jejich štětce a já bych za ně ty peníze prostě nedala. Minimálně ne za ty větší na tvář. Možná dva tři na oči, ale jinak si nemůžu pomoct, ale cenově mi nepřijdou adekvátní

    In your face!: právě u tebe jsem na ně narazila a Denisa se mi pak ozvala sama :) Doufám, že se ten český eshop časem rozjede a bude mít celou nabídku, protože z těch polských stránek bych to nedala :)

    Alizzei, I♥make-up: kupovala jsem ho u Káji v Plumfoolery shopu a předpokládám, že prodává originály a nepochybuju o tom :) Já už xkrát četla, že Sigma pelichá a bohužel i ten můj pelichá a celkově mi nepřijde nic extra. Možná kdyby byla cena poloviční, tak si řeknu, že je to fajn štětec, ale zatím na mě působí jako dost přeceňovaný. Uvidíme, jak si povede :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ha! Děkuji! Začínám si totiž připadat divná, když mi SIgma taky nepřijde tak svělá a úžasná. A pokaždý, když to někde zmíním, přijde mi, že jsem hned pod palbou!:D

    OdpovědětVymazat
  8. joj, toto som nemala citat.. moja uboha penazenka :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  9. Plum Foolery: já právě chtěla na jednom štětci vyzkoušet, jaké jsou a jsem přesvědčení o tom, že se srovnatelná kvalita dá sehnat levněji :) Viz třeba právě Hakuro nebo Real Techniques :) Fakt mi hlava nebere, proč někdo vyhazuje tisíce za Sigmu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Dá se na tom eshopu platit přes paypal? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Štětce nepoužívám, ale jsem si jistá, že bych je upotřebila :D.

    OdpovědětVymazat
  13. Už je mám skoro rok a jsou pořád perfektní! :) jsem moc ráda, že jsem je tehdy objevila, za tu cenu naprosto bezkonkurenční, RT mám, mám je taky ráda, ty se mi zase líbí víc designově, těžko mezi nima vybírat.. :)

    Jen mám trochu problémy s těmi bílými Hakuráky, že se po čase hodně ten vlas (prý koza) celkem přesuší, tak jim občas dělám koupel v kondicionéru, aby nebyly tak rozcuchané :)

    Ale z žádného nevylétl ani jeden chlup zatím :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ty vypadají skvěle, fakt užasně :)))

    http://nikol-kach.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Rendy, co máš za lak na nehty? :-D nojo, offtopic... ale ne tak moc, jsme na kosmetickém blogu, žejo?

    OdpovědětVymazat
  16. Ty musím mít. A to už jsem si dlouho u žádného článku neřekla. Díky za tip. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Mám nějaké už dlouhodobě vybrané, ale.. bojím se že všechny dnes dostupné nebudou no :(

    OdpovědětVymazat
  18. Rendy super článek! :) Já mám doma jeden štětec Haruko z e-shopu od Plum na stíny a je super takže určitě plánuju další nákup. Děkuji za informace o českým e-shopu slyším prvně. :D :)

    OdpovědětVymazat
  19. ja som momentálne zamilovaná do Zoeváckych štetcov, ale aj tieto vyzerajú fajnovučko...a za tu cenu!

    alliknowaboutcosmetics.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  20. Nedávno jsem u Plum objednala duo set RT, takže si dávám se štětci pauzu. Ale Hakuro rozhodně zaujaly, uměla bych si vybrat a časem si nějaké pořídím.
    Poznámka na okraj: Docela lituju majitele / provozovatele českého e-shopu a chci se jich především zastat. Pracovně jsem měla párkrát příležitost jednat s Polskem a bylo to vždy na dlouhé lokte. To, co je jinde se zahraničím vyřešeno max. do 14 dní, v Polsku trvá třeba i 3 měsíce.:-( Přeji tedy týmu hakuro.cz pevné nervy a trpělivost!

    OdpovědětVymazat
  21. UltraViole(n)tRock: to bohužel netuším, když jsem se dívala naposled, do eshopu se ještě nedalo dostat a nebyl aktivní :)

    Katushkaa: já jsem taky ráda, že jsem je okoukala u jiných, protože samotnou by mě asi nenapadlo se po nich pídit :) jinak díky za radu,dám občas "kozám" nějaký zábal, aby byly stále krásné :)

    Kamila: to je ten nový Chanel lak z jarní limitky, objevil se v novinkách a taky jsem dávala foto na facebook :)

    ATG: haha, tuhle hlášku si říkám poslední dobou dost často nad různýma věcma :)

    FairyChain: mrkni na facebook, tam psali, které budou k dispozici :)

    Bí: to ani nevím, že je tam taky má :) já časem taky ještě nějaké dokoupím, jen ještě nevím které :))

    Harmony: já to taky neberu z jejich strany špatně, když říkají, že sortiment bude zatím omezený. Chápu, jestli je teď poptávka vysoká, tak bude chvíli trvat eshop dobře zásobit :)

    OdpovědětVymazat
  22. Děkuji za zmínku opravdu není třeba tolik díků proboha - moc ráda jsem Tobě i Kristýnce pomohla a jsem strašně ráda, že jste s nima spokojené tak jako já! Moc se mi článek líbí, říkám ámen a souhlasím s KAŽDÝM slovem! Kouzlo Sigmy spočívá v jejich marketingu, každá americká youtuberka si z nich učuravá - stačí se podívat na objektivní (nepodplacené) hodnocení makeup artistů jako je Goss a misschievous..... Hakuro štětce už mám skoro všechny a přísahám, že jsou velice srovnatelné s Mac nebo LY štětci kterých mám taky pár.;-)

    OdpovědětVymazat
  23. Ten první bych určitě chtěla :).

    OdpovědětVymazat
  24. Jo a ještě mám na cestě dva štětce Hakuhodo tak jsem zvědavá! Ale to už je zas z druhé cenové strany... Slyšela jsi o nich? :-)

    OdpovědětVymazat
  25. ahoj, ja hakuro stetce miluji, narazila jsem na ne na blogu Inyourface. mam doma 4 a ze vsech stetcu,ktere doma mam, jsou jednoznacne nej(v porovnani s EDM, ecotools a RT). z polskych stranek jsem objednavala jiz 2krat a jsem moc spokojena,komunikace s eshopem vynikajici a zasilka dosla vzdy za 3 dni, takze parada. ja si tam teda nakupuji i vzorky mineralniho makeupu od Everyday Minerals, daji se tam sehnat vzorky vsech odstinu a vzorecky stoji o polovinu min, nez na cz strankach pureskincare. jinak k tomu nakupovani na polskych strankach, tady je odkaz na navod jak nakupovat:

    http://katushkaa.blogspot.cz/2012/09/jak-objednat-hakuro-z-httpkosmetyki.html

    a s popiskem jednotlivych stetcu si hrave poradi google translate:-)

    OdpovědětVymazat
  26. dekola: já si toho moc cením :) s českým eshopem se to snad celé ulehčí, jsem zvědavá, jak to tam dneska večer bude vypadat :) jako nemám (a mít nebudu) celou sadu štětců od Sigmy, ale i jeden štětec mi stačí na to, abych si řekla, že za ty peníze fakt nic moc. U mě prostě pořád vedou RT a teď i Hakuro. Jsem fakt moc ráda, že jsem je díky jiným blogům objevila, protože za ty peníze je to poklad :) Jinak o štětcích Hakuhodo slyším poprvné :) Myslím, že teď na dlouhý čas zamrznu právě u RT a Hakura :)

    OdpovědětVymazat
  27. Och ja tak veľmi túžim po nejakej sade štetcov.. Mám len veľký na púder, potom na aplikáciu očných tieňov a potom na rozblendenie.. joj, ale teraz nie sú financie :P

    www.seesimona.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  28. S tou Sigmou je to fakt zvláštní, já tedy objednávám z ofiko stránek, stejně tak pár holek okolo mě co znám a hodně se líčí a fakt naprostá spokojenost, mě nikdy nepustily ani chlup nebo možná, když jsem se nekoukala zrovna:-D No tak dobře, že sis objednala jen jeden štětec a ne více:o)

    OdpovědětVymazat
  29. Teda ty ceny jsou moc dobré!:) Líbí se mi ten první štetec a potom třetí, hodily by se:)
    Děkuji za recenzi!:)

    OdpovědětVymazat
  30. no tak neviem.. ale mám hakuro štetce pol roka. nedržia tvar, vypadávajú z nich chlpy:/ otrasné. a našla som viacero poľských recenzií, kde dievčatá píšu to isté.
    naproti tomu sigmu čo mám vyzerajú stále rovnako ako pri kúpe- a to ih používam denne, hakuro tak často nepoužívam... si si istá, že máš originál?

    OdpovědětVymazat
  31. Wow! Super, tak do toho prvního určitě jdu. Děkuji za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  32. Ale musím povedať, že hakuro prvé 3-4 mesiace skutočne držali pekne apotom zrazu akoby uťal. hold nie je to až taká kvalita...

    https://www.youtube.com/watch?v=f5hoNaMyJpk

    tu o tom hovoria. fakt si radšej kúpim drahšiu sigmu,ktorá vydrží ako lacné štetce kt. vydržia rok...

    OdpovědětVymazat
  33. Katka: u té Sigmy jsem si jistá, že mám originál, nekupovala bych si tak drahý štětec jen tak někde na ebayi :) spoustu blogerek, co sleduji se vyjádřila ve smyslu, že je Sigma hlavně o dobrém marketingu a ceny neodpovídají kvalitě, četla jsem i o pelichání a i ten můj bohužel pelichá, což ve mě nevzbudilo dojem, že by ty štětce stály za takovou investici :) Třeba za rok zjistím, že Hakuro taky není tak boží, ale zatím z něj neupadl ani chloupek a Sigma mi pelichá jak vzteklá :) Tak je logické, která značka mě zaujala asi víc :)

    OdpovědětVymazat
  34. Ten štětec na bronzer bych potřebovala jako sůl! Tak uvidíme, jestli se na eshop dostanu včas :)

    OdpovědětVymazat
  35. Tak ten první na MU mě teda láká! Jinak nezdá se ti to, make up s těmihle štětci opravdu lépe kryje :)

    OdpovědětVymazat
  36. Štětce vypadají bytelně, moc se mi líbí vubec bych se za takovou sadu doma nezlobila :D.. máš pěkné nehtíky :)

    OdpovědětVymazat
  37. hakuro sleduji na fb, uvidíme co a kdy pořídím. zaráží mě u tebe ta Sigma, já mám štětce jak starší i teď jsem objednávala nové a nikdy mi žádný nepelichal a to jich mám fakt hodně. Asi blbej kus jsi dostala.

    OdpovědětVymazat
  38. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  39. Chi obměnit všechny své štětce a dlouho jsem přemýšlela, do které značky investuji. Stále více se příkláním k nákupu štětců Hakuro. Ceny jsou skvělé a recenze pozitivní. Ta tvá mě usvědčila v tom, že si je asi opravdu pořídím :)

    http://lightscapade.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  40. Tak není ani hodina po 17. a už jsou v eshopu dostupné snad jen 4 štětce.. no kvůli jednomu teď objednávat nebudu, holt počkám, jestli to naskladní :) Každopádně zajímavý tip, vypadají příjemňoučce :))

    OdpovědětVymazat
  41. Jo a ještě jsem se zapomněla zeptat, jestli si z této stránky platila poštovný a kolik?

    OdpovědětVymazat
  42. Tak o téhle značce slyším poprvé a docela si mě teda nalákala. Já si teď tak nějak tvořím nebo spíš obměňuji svoji sbírku štětců (začala jsem se dvouma od RT) a přemýšlím, že teda objednám další ale po tomhle článku jsem docela nalomená na tyhle, protože vypadají fakt suprově :)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  43. Ještě jsem o téhle značce neslyšela, ale musím přiznat že mi teda mnohem váhodnější příjdou Real Techniques, které se na stránce iherb.com dají objednat za něco kolem 350 Kč celá sada ..

    OdpovědětVymazat
  44. Mám 6 štětců hakuro a nedám na ně dopustit. Hlavně štětce na tekutý make-up! Nic hebčího jsem v ruce neměla.
    Co se týče českého e-shopu, tak já zůstanu věrná polskému e-shopu, tam při určité výši ceny dostanete možnost koupit produkt na tvář značky Lily Lolo za 0,01 zlotých, takže vlastně zadarmo :)

    OdpovědětVymazat
  45. Rendy na tenhle článek jsem se těšila jak malá!:) A musím říct, že si štětce asi objednám z polského eshopu, než čekat na ten český, až budou všechny štětce k dispozici. Nutně totiž potřebuju štětce na oči, takže sáhnu po těhle a doufám, že nebudu litovat:) Jinak jsem se chtěla zeptat, jestli nevíš zda má Hakuro v nabídce blending brush, ale kulatejší než máš ty?

    Luxy Lady...blog

    OdpovědětVymazat
  46. na štětce si absolutně nepotrpím, protože když se dokážu bez problémů namalovat s tím, co mám, tak nechápu, proč vyhazovat tisíce za nějaké "značkové", ale kdybych se k tomu rozhodla, tak půjdu do MACu, rozhodně ne do nějakého čínského nounejmu typu Sigma

    ale tyhle vypadají docela pěkně, zařazuju si je do pomyslného výběru k RT, pokud se někdy odhodlám obměnit štětcovou stáj

    OdpovědětVymazat
  47. Teda, děkuji za tenhle typ! :-) A já měla v plánu že nakoupím u Zoevy, ale teď jsem se rozhodla. Takže až budou mít naskladněné štětce které chci, tak neváhám :-)

    OdpovědětVymazat
  48. eliska-dvorakova: děkuji :)

    Violets: je to dost možné, ale zjevně nejsem první, kdo chytnul vadný kus :) a u tak drahé značky ten vadný kus docela zamrzí :)

    Ann: tak dej pak vědět, jestli jsi také spokojená :)

    Markvitka: já ani to otevření nestihla a teď je to tam úplně vybrané :) snad zas brzy naskladní :)

    Klára: netuším, Denisa mi poslala konečnou částku a samostatné poštovné nevím :(

    - angellovely-things : taky se snažím trochu obměňovat, nebo spíš přikupovat nové typy štětců, ale od RT chci na tvář už jen jeden a nemá jich v nabídce zas tolik, takže v tomhle směru mi Hakuro vyhovuje :)

    Ems: ono záleží, jaké štětce chceš :) nemají tak rozmanitý výběr tvarů a velikostí. Navíc se nedají všude sehnat štětce na oči jednotlivě a to se taky ne všem líbí :)

    OdpovědětVymazat
  49. Natalie: jestli je někdo šikovný a rozšifruje ty stránky, tak se ten polský vyplatí o něco víc :) vzorečky mi také nějaké dorazily, tak jsem zvědavá, jaké budou :)

    LuxyLady: doufám, že litovat nebudeš :) já ty blending štětce studovala a kulatější mi přišel ten H77. Ale podle těch fotek se to špatně odhaduje. Ale zjišťuju, že za blending brush se dá dneska považovat kdejaký tvar :)

    Černá Moora: jsem asi divná, ale mě ty MAC štětce přijdou strašně drahé :)

    OdpovědětVymazat
  50. 99Kč a přírodní štětiny? Tak to je paráda! Asi objednám, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  51. ceny jsou skvělý! opravdu děkuju za tip, hned jsem tam našla plno štětců, které by se mi hodily :)

    OdpovědětVymazat
  52. Uvažuju o koupi, ale kousky, které chci nejsou na českých stránkách zrovna k dispozici. Nechce se mi čekat a navíc v Polsku vychází o chlup levněji. Jak jsi byla spokojená s dodáním, rychlostí atd?

    OdpovědětVymazat
  53. Wonderfull Today: mě je objednávala jedna čtenářka, takže co se týče dodání, rychlosti atd. tak na to neumím bohužel odpovědět, protože mi štětce pak jen přeposílala :)

    OdpovědětVymazat
  54. ok, já jen že posílají i k nám.. tak to asi prubnu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)