pátek 22. února 2013

Rozhovor s tvůrci Great Boxu

Dneska jsem si pro vás připravila další rozhovor. Opět se jedná o tvůrce jednoho z našich beauty boxů, konkrétně toho nejnovějšího - Great Boxu. Doufám, že se vám bude líbit a třeba vám prozradí o novém boxu něco zajímavého :)








Kdy a jak vlastně vznikl prvotní nápad vytvořit další krabičku krásy?
Nápad vznikl, tak jak to bývá, náhodou... Setkala jsem se na počátku léta minulého roku s rodinnou kamarádkou na kávě. Probíraly jsme „žhavé novinky“ a dostaly jsme se až k nápadu z Ameriky – ke krabičce krásy. Po 3 hodinách a láhvi dobrého vína jsem si řekly:„Proč to nezkusit?“. Ale to jsme neměly tušení, že podobný projekt připravují další dvě firmy! Pak už se nám nechtělo „rozpracovaný GreatBox“ opustit.

Proč název GreatBox?
Vymyslet název pro GreatBox nebylo snadné. Zapojily jsme do hodnocení nápadů naše nejbližší, dokonce radily i děti. Byl to docela zajímavý „brainstorming“, který nás bavil, ostatně jako celý náš projekt. Všichni kolem nás nám fandí a podporují nás, což je v začátcích velmi důležité.



Mám pocit, že Vám to jde „jakoby samo“. Byly i „slabé chvilky“?
To víte, že byly chvíle, kdy jsme si říkaly, jestli naše rozhodnutí bylo správné. Pak nás, ale potěšily kladné reakce, poděkování od zákaznic, spokojenost firem. A především nás baví kosmetika, zkoušení nových výrobků, pronikání do tajů tohoto segmentu. Je to pro nás zábava spojená s prací, vždyť naším úkolem je přinášet radost z překvapení.

Máte za sebou již 3 vydání, jak je s odstupem času hodnotíte?
Především jsme „vystřízlivěly“ z počátečního nadšení. Zjistily jsme, že je s krabičkami spojeno mnoho činností, které jsme neočekávaly, např. potřeba každodenní komunikace na Facebook profilu, práce 7 dní v týdnu. Máme celý seznam nápadů co, jak a kdy udělat nebo zlepšit. Určitě budeme chtít pokračovat ve stylu lednové nebo únorové edice.


Myslíte si, že mají na našem trhu šanci na úspěch 3 podobně koncipované krabičky?
Ano, pokud každá půjde svojí specifickou cestou. Zatím jsou všechny „krabičky krásy“ na trhu krátce a ještě se nestačily vyprofilovat. Nicméně věřím, že slečny a paní mají o překvapení zájem a každá ze současných „krabiček“ si najde své místo.

Čím bude GreatBox jiný?
Rády bychom pomáhali novým zajímavým firmám najít cestu k zákaznicím. Vždyť je velké množství velmi kvalitních kosmetických produktů, které nejsou moc známé. Problém je, že české ženy jsou trochu „konzervativní“ a chtějí v balíčku osvědčené značky, těm ostatním moc nedůvěřují.




Co je podle vás rozhodující pro úspěch a získání pravidelných odběratelek?
Důvěra – ve značku, v lidi, kteří ji tvoří. Je to dlouhodobý vztah, který se dlouho buduje, ale snadno ztratí. Dnešní zákaznice není příliš loajální, vzhledem k široké nabídce různých produktů a služeb. O to se budeme snažit – budovat důvěru zákaznic i spolupracujících firem.

Sledujete reakce např. na kosmetických blozích?
Jasně, bez nich bychom nevěděly, co naše zákaznice chtějí, co je pro ně atraktivní. Chceme co nejvíce přizpůsobit krabičky krásy těm, co je dostávají. Také musíme vědět, co do krabičky dala konkurence, abychom se moc neopakovaly. To se bohužel ne vždy podaří.

Podle čeho vybíráte značky produktů, které se v boxech objeví?
Především vybíráme produkty, které bychom rády sami dostaly. Také se snažíme, aby v krabičce bylo od všeho něco – „dekorativka“, přípravek pro tělo, vlasy, pleť. Chceme GreatBox ladit tematicky, podle ročního období, svátků a podobně. Až pak přichází na řadu výběr značky.  

Můžete nám prozradit, na jaké značky se můžete v příštích vydáních těšit?
Rády bychom v každé edici umístily prémiovou značku a dárek trochu mimo kosmetiku. Sami posoudíte, jak se nám to daří z dlouhodobého hlediska.

Máte v plánu do boxů umisťovat spíš dekorativní nebo pečující kosmetiku?
Oboje může být pro zákaznice zajímavé, nechceme se specializovat pouze na jednu oblast kosmetiky.

Plánujete do budoucna personalizaci produktů v boxech? Pokud jsem se dobře všimla, tak na vašich stránkách zatím není možné vyplnit žádný dotazník s osobními preferencemi.
Personalizaci připravujeme, zatím vybíráme neutrální kosmetiku vhodnou pro většinu zákaznic. 

Máte v úmyslu nějakým způsobem modifikovat krabičky? Ať už barevně nebo svým provedením.
Připravujeme projekty, které s krabičkou přímo souvisí a od toho se bude odvíjet odlišení od ostatních. Nechceme být masivním distributorem boxů. Chceme budovat trvalý vztah s našimi zákaznicemi a také s obchodními partnery. To znamená, že se nebudeme snažit za každou cenu zvyšovat počet prodaných krabiček na úkor kvalitního servisu.

Co vám udělalo v poslední době radost?
Potěšil nás úspěch Valentýnské soutěže na Facebooku. Chtěly jsme udělat kreativní soutěž a to se nám podle ohlasů povedlo. Jak vidíte z obrázku, soutěžící měli fantazii. Všem, kdo se účastnili, moc děkujeme.




Kde vidíte Great Box za rok touto dobou?
Nechci prozrazovat směr na kterém pracujeme, ale svoje vize samozřejmě máme. Nechte se překvapit :) 


Moc děkuji za rozhovor jeho tvůrcům a vy máte možnost se na téma Great boxu vyjádřit :) Pokud máte zájem, tak si ještě únorovou edici GB můžete objednat :)

18 komentářů:

  1. moc hezký rozhovor :) jen personifikace je něco trochu jiného :)

    OdpovědětVymazat
  2. Su teda zvědavá, jak se krabičky v průběhu času vyprofilují... fajn rozhovor :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle rozhovory mám moc ráda, leč tentokrát ze strany tvůrců jsou odpovědi takové nicneříkající...což samozřejmě v konkurenčním malém českém rybníčku vlastně docela chápu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Blair: opraveno :) při korekci mi to uniklo :)

    OdpovědětVymazat
  5. ešte je tu krátko a teším sa ako tento great box bude vyzerať onedlho ;)



    je u mňa GiveAway alias pozvánka ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný článek :)Jsem moc zvědavá jakým směrem se budou ubírat tyto boxíky.

    OdpovědětVymazat
  7. o teto krabicce slyim poprve:)) a moc se mi líbí:))

    OdpovědětVymazat
  8. Skvelý článok. Mám rada rozhovory so zaujímavými ľuďmi :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojky,moc se omlouvám za komentář, co vlastně k tomuhle článku vůbec nepatří :D ale moc ti chci poděkovat za článek o kosmetice v USA, příští týden odlétám do NYC a chtěla bych se tam kromě high end kosmetiky zaměřit i na drogerkové značky a různé produkty, co se k nám nejspíš nikdy nedostanou,tak bych se chtěla zeptat, jestli tam vedou i něco jako drogerie? Vím, že v LA je Ulta, ale jestli je i v NYC to nemůžu nikde najít a jelikž se budeme pohybovat hlavně na Manhattanu,tak jestli je tam i nějaký větší obchoďák (kromě Macy´s), který by si přirovnala třeba k Palladiu,Chodovu apod..a tam by se ta kosmetika dala sehnat?? :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Lúca: nemusíš se omlouvat :) V New Yorku by měl být Walgreens, jestli si to dobře pamatuju http://www.walgreens.com/store/c/beauty/ID=359434-tier1?tab=beauty a mám pocit, že je jeden hned na Times Square :) No, upřímně jsem v jiném obchodďáku kromě Macy´s nebyla, teda pokud se nepočítá Century 21 (outlet) jako obchoďák :) většinou jsem byla v samostatných obchodech, které byly po cestě. Najdeš tam třeba obchoďáky typu Bloomingdale´ s, ale tam mají většinou jen luxusní zboží. A v žádném jiném jsem osobně nebyla ani jsem se po tom nepídila, protože Macy´s je největší na světě a neměla jsem potřebu chodit do jiných :) zkus nějaké stránky - http://www.nyctourist.com/shopping_menu.htm

    V Macy´s kosmetiku seženeš (v přízemí) a pak je sázka na jistotu Timey Square kde je obří Sephora, vedle M.A.C i Inglot store :)

    OdpovědětVymazat
  11. Lúca: tady máš seznam prodejen v NYC: http://www.walgreens.com/storelocator/result.jsp?oTrk=1&_requestid=1680

    OdpovědětVymazat
  12. Fajn čtení na ráno do autobusu, jen mě zaráží, že nikde neuvádíš, s kýmže to vlastně děláš rozhovor - nebo že tu alespoň není poznámka, že tvůrci si přáli zůstat anonymní...?

    OdpovědětVymazat
  13. opravdu sympatický rozhovor :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Rozhovor fajn, ale já jsem celý tenhle fenomén stejně nepochopila. Nedává mi to smysl, proč bych si měla kupovat něco, co vlastně ani nevím co je a jestli to využiju, trochu rozežranost. Ale jen můj názor.

    OdpovědětVymazat
  15. Rozhovor pěkný :) uvidíme jaké prémiové značky se objeví.

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem měla tu smůlu, že jsem si objednala první vydání a teď se na GB dívám dost skepticky...takže zatím si pořád nehodlám kupovat, jelikož se bojím, že by se situace opakovala...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)