středa 16. ledna 2013

YSL Le Teint Touche Éclat make-up


Tento make-up získal podle časopisu ŽaŽ ocenění make-up roku. Člověk by si řekl, že by to mohlo být trochu věrohodné, když hlasují samy čtenářky. Kdo ví, jak to bylo, ale každopádně jsem se těšila, až si ho vyzkouším. Make-up patří relativně mezi novinky v sortimentu YSL a nikdy jsem žádný make-up této značky nezkoušela, takže jsem ráda, že jsem si zase o něco rozšířila obzory :)





YSL Le Teint Touche Éclat (30 ml) - cena cca 1100 Kč (oficiální info zde)

Tento make-up byl poměrně nedávno uvedený na trh k výročí slavného rozjasňující korektoru Touche Éclat. Měl by mít vlastnosti, které má toto rozjasňujíc pero - tedy lehká konzistence, která pleť prozáří a sjednotí. Ne, že bych byla bůhví jaký fanda klasického TE pera, ale tento make-up mě lákal a když jsem si mohla vybrat nějakou odměnu za svou práci, řekla jsem si, proč ho nezkusit. Vlastnosti bych ráda shrnula do několika bodů:

- konzistence je poměrně tekutá, s make-upem chce proto rychle pracovat
- mě osobně se nanáší lépe prsty, než štětcem (asi je to zapříčiněné tou konzistencí)
- krytí je lehké, k zakrytí nedokonalostí potřebujete určitě ještě korektor
- neslává se do jemných vrásek a nezalézá do pórů
 - po použití je pleť lehce barevně sjednocená a viditelně rozzářená (je to ale velice přirozené, nemusíte se bát nepřirozeného lesku nebo třpyteček)
- výdrž určitě celodenní není, tak 5 hodin se mnou přečká, ale pak to chce trochu refreš, protože se pomaličku vytrácí a večer už skoro není co odličovat :)
- má příjemnou a celkem výraznou vůni, která pak na obličeji není ale cítit
- je na pleti skoro neviditelný, žádný pocit masky se nekoná  
- široká škála odstínů (u nás jich ale bohužel příliš k dostání není)
- krásné skleněné balení s pumpičkou, která dávkuje i menší množství
- má SPF 19
- make-up je celkem hydratační a pleť nevysušuje (ovšem sem tam nějaké to sušší místo zdůrazní, což je trochu paradoxní :)


Make-up bych doporučila jen někomu s bezvadnou pletí. Tím, že má rozjasňující schopnost, má tendence zvýrazňovat sušší místa nebo nedokonalosti na pleti. Zjišťuji, že to asi nebude make-up úplně pro mě, protože nemám dokonalou pleť a sem tam je co zakrýt. Někdo s problematickou nebo hodně mastnou pletí nechť tento make-up snad raději ani nezkouší. Myslím, že bude vhodnější pro sušší typy pleti a slečny, kterým stačí jen lehoučké krytí nebo spíš tedy rozjasnění plet. Na zimu je pro mě make-up nevyhovující, možná na jaře mu dám šanci, nebo mu najdu nový domov. Holt když se podívám na svůj obličej po použití Teint Ultra Idolu (Lancome) nebo Colorstay (Revlon), mám mnohem lepší pocit a pleť je mnohem hezčí. Kromě rozjasnění potřebuji i určité krytí a na to je tenhle make-up nevyhovující. Takže závěr je spíš takový, že nejsem vhodná cílová skupina, než že by byl make-up špatný.

Četla jsem na něj spousty pozitivních až juchajících recenzí na zahraničních blozích a vesměs se hodně slečen shoduje na tom, že má make-up moc pěkný finiš a že oceňují jeho rozjasňující schopnosti. S tou mizernou výdrží se ovšem taky shodujeme, takže tak dokonalý také není. Je to asi značně individuální záležitost :)





Odstín na fotce vypadá bohužel jak pěst na oko. Fotila jsem ho na ruce, která byla ještě poněkud tmavší z dovolené :) Obličej už mám ale téměř neopálený, takže mi jinak odstín sedí. Jak se můžete podívat, na oficiálních stránkách je odstínů vážně dosti, akorát ten můj jsem tam nenašla. Tak nevím, jestli se názvy různí podle kontinentů, či co, ale v naší malé vlasti je výběr tuším ze 4 nebo 5 odstínů. Odstíny se dělí do 3 kategorií:

B  - beige      (béžové odstíny)
BR - beige rosé (odstíny s růžovým podtńem)
BD - beige doré (odstíny se žlutým podtónem)

V našich parfumériích jsem si bohužel odstínů BR a BD nevšimla. Takže buď je vůbec nemají nebo jim zrovna chyběly testry. Ale tak nějak mě to ani nepřekvapuje :)




 Pokus o zachycení rozjasňujícího efektu. Za denního světla to tolik nevynikne, tak jsem to zkusila pod lampičkou a je to alespoň snad trochu vidět :) Jestli vás zajímá, jak vypadá make-up na pleti, mrkněte sem.





Make-up jsem ráda vyzkoušela, ale určitě se nezařadil do mé pomyslné make-upové síně slávy :) Holt bych musela mít úplně dokonalý obličej, abych z něj byla nadšená. Navíc mám raději i krémovější make-upy, tento je na mě moc tekutý. Věřím, že si své fanynky najde, já ho bohužel nedokážu plnohodnotně ocenit :)

Zkoušely jste ho? Zaujal vás? Vyhovují vám podobné make-upy?

PS: s make-upem nejsme stále kamarádi, takže kdyby se někomu líbit, stačí říct :)

25 komentářů:

  1. Já mám TE pero ráda :) Makeup jsem ještě nezkoušela. Líbí se mi ten rozjasňující efekt, nelíbí se mi ta výdrž a taky to nepatrné krytí. Takže pokud bych ho doma měla možná bych ho využila k míchání s jinými makeupy.

    OdpovědětVymazat
  2. nějak se mi nechce věřit tomu, že čtenářky časopisu ŽaŽ používají tuto značku dekorativky a to až v takové míře, že by vyhrála ocenění.... jsem asi moc podezíravá, ale jako fakt ne :)

    OdpovědětVymazat
  3. tuttobene: mě štve ta výdrž a krytí. Vlastně by mi stačilo jen lepší krytí a i tu výdrž bych překousla, ale takhle to holt není pro mě :/

    Meduňka: no, tak nějak :) a hlavně mi tohle nepřijde jako univerzálně skvělý make-up pro všechny :)

    OdpovědětVymazat
  4. J moc nemusím make-upy s tak řídkou konzistencí a s nízkými krycími schopnostmi. Určitě ne v zimě. Třeba v létě bych byla spokojená :) Článek je ale určitě pěkný

    OdpovědětVymazat
  5. Skvěle jsi to vylíčila.. a já vidím, že by to nebylo nic pro mě - suchá místa, sem tam nějaký pupínek, navíc příliš tekuté složení.. a za ty peníze, ale díky za recenzi! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mně se tyhle lehoučké rozjasňující make-upy hrozně líbí (teď třeba Lumi od L´Orealu), ale na moji pleť to prostě není, škoda.

    OdpovědětVymazat
  7. ty umíš nejlíp ze všech popsat výrobky, super, ale vždycky mi u tebe chybí fotka před/po, je to hrozná škoda :(

    OdpovědětVymazat
  8. Na me vydrzi cely den, a ve dvou vrstvach kryje dostatecne, ale ja mam docela bezproblemovou plet :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mám suchou pleť a naopak je to v zimě jedna z mála věcí, co mi na obličeji vydrží nedělat cucky... Bohužel jsem taky úplně zbělela, takže je na mě moje B30 kapánek tmavší, jinak s pudrem dáme dohromady i 8h. Ach jo, odkoupila bych ho, ale teď jsem vyplácla peníze za Face Fabric a svědomí mi říká, že z těch dalších 6 rozdělanejch make-upů se snad spokojím X_X
    Jinak krytí je skoro žádné, ale když má vycházet z Touche Eclat tyčinky, tak víme, že to taky nebyl de facto až takový korektor jako spíš rozjasňující nic. Ale já moc problémů nemám a když už, tak na to plesknu korektor, nu :)

    OdpovědětVymazat
  10. mě se libi až moc! přesně něco takoveho chci.. kdyby ses ho chtěla zbavit napiš mi na mail evusj@seznam.cz a určitě se domluvime :-)

    OdpovědětVymazat
  11. z času na čas mám peknú pleť, taký ľahučký makeup by sa mi aj hodil, ale nemám rada, ak sú takéto tekuté. musela by som skúsiť :) ale vyzerá dobre

    OdpovědětVymazat
  12. Eve: děkuju, ale myslím, že mám v popisování ještě značné mezery :) ani nevíš, jak ráda bych měla pokaždé všechno nafocené i na obličeji, ale se světlem, které teď je bych to stihla cvaknout jedině pod tou lampičkou, což je k ničemu, ale proto jsem tam dala odkaz, kde je foto na obličeji před a po :)

    OdpovědětVymazat
  13. krásná recenze, vypadá dobře, ale bohužel ne pro mne :( Také potřebuji makeupy s větším krytím a osobně mám raději hutnější a krémovější konzistence a s ohledem na tu cenu raději investuji do nějakého kvalitního BB, ty mi v poslední době vyhovují více :)

    OdpovědětVymazat
  14. taky vlastnim tento makeup a neprijde vam,ze se tak nejak nechce vstrebat??? ze se jen tak roztira,ale nezapracovava??? Taky bych se ho nejradej zbavila,ale nejspis mu jeste dam sanci v lete. Ikdyz mam docela svetlou barvu,tak nevim. Jo a co se tyce skaly barev,tak jsem ho kupovala v Kanade v Sephore a tam meli taky jen asi sest odstinu a z toho byl jeden pro cernosky...

    OdpovědětVymazat
  15. Tento make-up mám asi čtvrt roku a nemůžu si ho vynachválit! Voní mi po salátové okurce a neskutečně mě po ránu rozjasní, což je fajn v téhlé zimě! :)))

    OdpovědětVymazat
  16. mně se teda moc líbí. klasický TE nakonec miluji:-)
    jen se bojím, že by pro mě byl málo krycí...
    a obecně mám s YSL makeupy problém v tom, že mi zvýrazňují sušší místa...
    s tímhle teda zkušenost nemám..

    OdpovědětVymazat
  17. Díky za recenzi. Pro mne by nebyl, moje pleť má k dokonalosti daleko... Ale vypadá dobře...

    OdpovědětVymazat
  18. Chápu, že někdo může mít dokonalou pleť a tohle by mu stačilo, ale od make-upu za tuhle cenu bych čekala víc. Takže děkuji za tvoji recenzi, vím po čem nesáhnout :)
    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
  19. Thank you for linking me! :)

    I'm glad to know that we both have the same opinion on this foundation. It's a nice foundation, just not for me.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Rendy, ty ten makeup budeš prodávat? Já bych ho moc ráda zkusila, ta výdrž mi nevadí a krýt nepotřebuju, dost mě zaujal, hlavně to rozjasnění..myslím, že by mi sednul. Helča

    OdpovědětVymazat
  21. Helena: zatím má o něj zájem jedna slečna, tak kdyby si to rozmyslela, dám ti vědět :)

    OdpovědětVymazat
  22. No super, tak teď nevím co dřív!

    http://aly-beauty-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  23. Já ho mám ráda. Je to jeden z mála make-upů, který je pro bledule s žlutým podtónem a ještě k tomu pro suchou pleť. To, že je to pouze něco jako tónovací krém, mi vůbec nevadí, protože sušenky nemívají problémy s akné. Většinou potřebují pouze sjednotit pleť, což tenhle make-up zvládá výborně.
    Jediné co mi vadí, je malá výdrž. Za mě pořád vede Sisley, ale ten se nedá používat na jaro a léto a nic lepšího na jaro a léto, než tento YSL make-up, jsem od jiné značky nenašla a že jsem toho vyzkoušela už hodně... :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)