pondělí 28. ledna 2013

Jak jsem doma bělila zuby a jak to dopadlo

Kdo z nás by nechtěl mít krásné a bílé zuby? Já tedy jo! Momentálně jsem ve fázi, kdy si nechávám opravovat všechny výplně v zubech za pěknější bílé, odstraňuji všechny neduhy a řeším dilema, jestli rovnátka nebo ne. Profesionální bělení zubů je otázkou několika tisíc, takže když se naskytne možnost vyzkoušet, jestli by přece jen člověk mohl lehce vybělit zuby i přípravky z drogerie, tak jsem pro to vyzkoušet. Řada Max White One obsahuje pastu, kartáček a ústní vodu. Pro trvalejší efekt doporučuje výrobce používat všechny propriety najednou. Čistila jsem poctivě více jak měsíc celým systémem svůj chrup a dneska vám povím svoje celkové dojmy. A dodávám, že to má své ALE...




1) Základní prvek celého bělícího systému je kartáček. Musím říct, že se mi příliš nechtělo do jeho zkoušení, protože jsem zvyklá na svoje Curaproxy už několik let. Kartáček Colgate 360⁰ Max White One obsahuje bělící kalíšky a leštící štětinky. Možná, kdyby mi někdo vysvětlil, k čemu jsou bělící kalíšky, tak bych ho třeba používala mnohem raději. Kartáček má střední tvrdost, ale moje dásně při jeho používání doslova trpěly! Vážně mi téměř dřel dásně a jediné, co na něm bylo příjemné, že mi zadní strana kartáčku "masírovala" tváře během čištění zubů. Já sama bych si kartáček rozhodně sama znovu nekoupila a dál zůstanu u svých osvědčených. Taky si osobně nemyslím, že by kartáček mohl nějak podpořit bělící efekt pasty a ústní vody. Z mého pohledu je to jen doplňkový prodej a na výsledném efektu nemá vliv. Navíc vám každý zubař řekne, že na zuby je nejlepší rovně střižený a měkký kartáček se spoustou štětin. Nevím, ale tyhle hyper-super kartáčky podle mě spíš zubům a hlavně dásním škodí, takže za mě nee.






2) Ústní voda Colgate Max White One neobsahuje alkohol a je opravdu jemná. Mě osobně to vyhovuje, protože nemám ráda, když mi ústní voda vyvolá skoro pláč díky dávce alkoholu, který obsahuje. Ústní voda je podle mého názoru také spíše jen doplněk k čištění zubů bělící pastou a sama o sobě by vám zuby asi těžko vybělila. Mě mile překvapila a klidně bych si jí koupila příště znovu, ale ne kvůli nějakému bělícímu efektu.








3) Zubní pasta Colgate Max White One obsahuje urychlovač bělení, který odstraňuje skvrny ze zubní skloviny a zabraňuje tvorbě zubního kamene. Slibuje vám o odstín bělejší chrup už po týdnu používání. Co mě trochu překvapilo byl fakt, že se doporučuje používat 3x denně a čistit zuby 2 minuty. Přiznám se, že mi příliš nevyhovuje čistit si zuby 3x denně. Dvakrát denně je podle mě dostačující a nechce se mi s sebou denně tahat v kabelce celý bělící systém, abych měla dobrý pocit, že dělám něco pro bělejší zuby. Takže se přiznávám, že ne každý den jsem zuby čistila 3x. Jsem sice laik a nerozumím tomu, ale už jen to, že si budete zuby čistit 3x denně (jakoukoliv pastou), tak musí být zákonitě bělejší, nebo ne?. 

Jak mi jednou řekla moje zubařka - zuby vám vybělí trvale pouze speciální bělící gely, nikoliv pasta za 60 korun z drogerie. Takže je to asi každého věc, do čeho raději investuje. Na značce pasty si nezakládám, pasta je pasta a na čištění zubů má vliv hlavně technika, jakou zuby čistíte. Nicméně všimla jsem si jisté změny a zuby se zdají být opravdu zářivější a o chloupek bělejší. Otázkou však je, co na tom má podíl - zda opravdu pasta nebo pravidelné čištění několikrát denně. Nechám to na vás. Pastu bych si klidně znovu koupila, ale není to proto, že by byla zázračná, prostě mi jen vyhovuje.



Možná se ptáte, kde je foto před a po? Fotila jsem i na začátku a po měsíci používání, nicméně foťák ty drobné detaily a odstíny nebyl schopný zachytit. Když jsem dala fotky vedle sebe, vypadaly totožně. Takže vám asi budou muset stačit moje dojmy :) Ano, pozitivní změnu jsem zaznamenala, ale nemůžu rozhodně říct, že teď bych měla zářivě bílý chrup a mohla se rovnat celebritám z časopisů :)



Co se ceny produktů týče, tak pokud jsem se dobře dívala, tak žádná nepřesahuje 100 Kč. Pastu i ústní vodu jsem teď viděla v Rossmannu v akci za 59 Kč. Klidně mě opravte, jestli přesnou cenu víte :) Bude se asi lišit drogerie od drogerie, každopádně jsou to ale cenově dostupné věci.



Co dodat závěrem? Kartáček byl pro mě tedy upřímně noční můrou a doufám, že ho už nikdy nebudu muset do pusy strčit :) Ústní voda je příjemná a pasta také. Zázrak se nekonal, ale jisté pozitivní výsledky jsem zaznamenala. Takže kdyby se vynechal kartáček, byla to fajn zkušenost. Ale jestli chcete opravdu bílé zuby, které bílé nějakou dobou zůstanou, nechte si je vybělit ordinačně. Tato možnost je spíš jen pro náš lepší pocit :) A samozřejmě nejde generalizovat, takže co jednomu třeba skvěle vybělí zuby u druhého neudělá ani "ň", takže nejde říct, že pasta opravdu pomáhá nebo nepomáhá. Každý si to musí vyzkoušet na sobě :)

Pokud si chcete přečíst mnohem juchavější recenzi, podívejte se sem. Já bohužel nemůžu ve všech bodech souhlasit.

Zkoušel někdo z vás produkty z této bělící řady? Co váš názor na bělení zubů pastami obecně? :)



PS: děkuji PR zastoupení Colgate za poskytnutí produktů za účelem recenze

53 komentářů:

  1. tyto produkty jsem nezkoušela, ale používám od Oral-B Maximum + bělící účinek zubní pastu, Listerine Zero ústní vodu, zubní nit a kartáček Curaprox, ten s těmi nejvíce štětinami a mám pocit, že zuby mám bělejší. Myslím si, že jde jen o to, jak moc se o ty zuby staráme :-) než o to, co přesně používáme, hlavně by nám to mělo vyhovovat, což mě všechny výrobky co používám vyhovují :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Já používám na bělení bělící pudr od značky Eva a jsem s ním naprosto spokojená. Zuby skutečně bělí a je k dostání hned v několika provedeních (i pro kuřáky) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Keď som bola na dentálnej hygiene, tak som sa dozvedela, že tieto lacné bieliace pasty skôr škodia ako pomáhajú - obsahujú príliš hrubé častice, ktoré poškodzujú sklovinu. Ja používam bieliacu pastu Rembrandt Plus, ktorá obsahuje malé množstvo peroxidu a leštiace látky a som spokojná. Nečakám, že vybieli zuby o tri odtiene, ale krásne odstráni pigmenty a vráti zubom prirodzenú farbu.

    OdpovědětVymazat
  4. ... přesně pro tohle všechno jsem testování odmítla :D

    OdpovědětVymazat
  5. Dakujem za tuto recenziu :-)) ako vzdy vsetko krasne napisanie

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych teda řekla, že to skoro může fungovat na preventivní bázi. Normálně si totiž třikrát denně zuby asi nikdo nečistí, takže pokud tě k tomu tenhle produkt vede, tak prostě výsledkem je to, že na tvojí přirozený barvě zubů se nestihnou projevit účinky toho, co člověk běžně konzumuje a barví to zuby (kafe, čaj, červené víno). Jednou zažloutlou barvu, která má jiný příčiny, to těžko eliminuje. Ono jako, všechno má svoje pro a proti. Domácí bělení je šetrnější, ale zas dlouhodobější proces (a teď nemyslím zrovna pasty, ale spíš pudry, gely a kdovíco všechno), ordinační bělení je pro změnu silnější, ale taky nárazovější. Já si o těhle pokusech můžu nechat jen zdát, mám oslabenou sklovinu, tím pádem citlivé zuby. Tudíž pro mě nepřipradají v úvahu ani nejrůznější pasty na bělení, používám jedině tu na citlivé zuby, skutečně funguje, takže alespoň netrpím bolestí, když sním cokoli sladkého.

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám tu pastu a nepozoruju vůbec ale vůbec nic :D

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jo, odhalím jedno velké tajemství... Pasta má téměř totožné složení jako bělící pasta z Lidlu (125ml za 20 kč). Zkoumala jsem složení a ty složky jsou opravdu až na myslím jednu výjimku stejné, ale tato složka nemá žádný bělící efekt. Děckáááá nejsme ovce!! Přeci si nebudeme kupovat pastu která je 6x tak dražší než totožný výrobek, navíc ještě s nejistým účinkem! (musela jsem to napsat, opravdu nemám ráda, když si z nás výrobce dělá blázny)

    Ten kartáček je šílenost, to bych do pusy nedala (přesně jak píše Rendy, musí to být pro dásně zbytečná traumatizace) a ústní voda.. je ústní voda, to znamená dodat trochu fluoridu a osvěžit dech, toť vše...

    OdpovědětVymazat
  9. No, už dlouho uvažuju, že si koupím něco s nálepkou bělící, protože mi přijde, že zuby mám vážně nažloutlé. Na fotkách vypadají ještě žlutější, to aby se člověk vyhýbal každému foťáku :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ja bych se teda sveho Curaproxu tak lehce nevzdala :D Uz nekolik let pouzivam jen tento (samozrejme ne jeden jediny, ale poctive co pul roku menim :-)) Z tehle rady jsem zkousela pastu a musim rict, ze byla fajn. Beleni se sice nekonalo, ale chutnala mi :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Mám na kartáčky stejný názor, takže by mě asi nikdo nedonutil tenhle používat. Curaproxu se nevzdám!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Nic ve zlém, ale zubní péči blogerky absolutně nerozumí a ve článcích je to dost vidět..radši mám tvé články o kosmetice :)

    OdpovědětVymazat
  13. Z této bělicí řady jsem nic nezkoušela. Vlastně z žádné bělicí řady. Na bělicí pasty totiž vůbec nevěřím a hlavně mi to kamarádi zubaři důrazně nedoporučují. Chápu tvoji nechuť k tomu kartáčku. Jsem na tom úplně stejně, už bych nikdy Curaprox nevyměnila. Nejvíc mě zaujala ta ústní voda. Listerin je Listerin, ale jelikož jsem přesně ten případ, kterému při každém použití vyhrknou slzy do očí, možná je na čase ústní vodu prostřídat. Jinak bezva recenze, ráda jsem se dozvěděla o tom, že to alespoň trochu funguje. Já jsem si před 3 rokama bělila zuby WP a od té doby by zase trochu potřebovaly dobělit. Možná by to na to stačilo.:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Darinka: souhlasím :) navíc má někdo od přírody třeba větší kazivost zubů nebo jiné neduhy a i kdyby si je čistil sebevíc, tak je nikdy nebudu mít jako perličky :)

    Angel-ina*: ten jsem si kdysi před lety koupila a používala ho asi týden a pak mě to přestalo bavit :)

    armi: tahle pasta žádné viditelné částice neobsahuje, ale věřím tomu, že když si zuby budu čistit 3x denně a je jedno čím, že bude výsledek skoro stejný :)

    Aailyyn: přesně tak, jak jsem psala. Nehledě na značku pasty by to bylo asi to samé :) já bych jednou to ordinační bělení chtěla, ale to si nejdřív musím dát do kupy všechny výplně a kazy :)

    Little Owl: tomu bych i věřila :) jak říkám, pasta je fajn, ale to, že bych si jí koupila znovu není kvůli zázraku, který by mi se zuby udělala :) na značkách past si nijak nezakládám

    Mi-isha MK: já jsem taky jeho věrná fanynka a po zkušenosti s tímhle mě to ještě utvrdilo v tom, že mi maximálně vyhovuje :)

    Kristýna Doležalová: taky nic ve zlém, ale pracuji na klinice, máme tu x zubařů i dentálních hygienistů a všichni mi moje slova potvrdili :) takže nic, co bych si jakože vycucala z prstu. ale neberu ti, jestli máš na kartáčky nebo pasty svůj názor :)

    OdpovědětVymazat
  15. Já za sebe vím, že vybělit zuby jde jen ordinačně :). Dokážu si představit tvoje utrpení s kartáčkem, já používám jedině Ultra Soft od Curaprox :).

    OdpovědětVymazat
  16. Tak jsem koukla na složení a žádná bělící složka tam není. Asi je to celé založené na tom čištění 3x denně. Možná, že pasta obsahuje drobné částečky, které ze zubu obrousí nějaké nánosy z kávy, čaje a podobně, takže se povrch zubu může zdát čistší. Ale to je asi tak všechno.

    OdpovědětVymazat
  17. Taky jsem si nedávno koupila bělicí pastu, myslím, že je to nějaká hollywood smile, značku teď přesně nevím. Je v ní nějaký peroxid a výsledky vidím, minimálně to vybělí pigment po čajích, kafi atd. Zázraky to neumí, ale rozhodně je to lepší. Tuhle jsem nezkoušela. Určitě bych něšla do nějakých obrušovacích past, může to poškodit sklovinu...

    OdpovědětVymazat
  18. akekolvek bielenie zubov je nezdrave. zuby prirodzene superbiele skratka nie su. ludia s velmi kazivymi zubami by si ich nemali dat bielit nikdy. (cize ja). bud to bielenie funguje na baze chemie - peroxidu - ktory zuby vybieli tak ako ked si peroxidom odfarbujes vlasy. lenze dost toho peroxidu je len v pripravkoch, s ktorymi pracuju zubari. bezne predavane produkty ich maju (lebo je na to zakon - pretoze peroxid zuby oslabuje) malo. druhy system akym sa bielia zuby - predpokladam, ze aj tato tvoja pasta je taky, ze obsahuje abrazivne castice. nieco ako piesok, alebo zrniecka v peelingu, len su velmi male. takymto sposobom si obrusis zuby - odstrani sa ti zubny kamen a vyzeraju belsie. lenze tiez si obrusis cast skloviny a mozes mat zuby citlive na chlad, teplo, sladke - mozu ta boliet. rovnaky efekt bez toho neziaduceho ucinku ma ked si das kamen odstranit zubarom pomocou ultrazvuku.

    mimochodom po bieleni peroxidom - vybieli len zuby. zubne vyplne (blomby) zostavaju takej farby akej su. cize ak mas nejake na prednych zuboch je nutne si ich dat vymenit.

    OdpovědětVymazat
  19. Taky jsem teď byla u dentální hygieničky a kartáček rovný měkký, používat zubní nitě, mezizubní kartáčky a singly kartáčky na odstranění povlaku, který se usazuje na zubech těsně nad dásni.
    No a právě ten povlak může za vznik zubního kamene.
    Je jedno, jakou pastu používáš (ok, určitě si člověk nekoupí ty nejlevnější vyrobené), důležitá je technika. :)

    OdpovědětVymazat
  20. Tato pasta mi maximálně vyhovuje. Jen mě trochu štve, jak pořád mění obaly- už byla bílá, modrá a nyní červená. Podle mě nějaké bělící účinky má, ale zázraky nečekejte. Oblíbila jsem si ji pro její příjemnou "chuť". Mám asi 4. balení a pravidelně dokupuji.

    OdpovědětVymazat
  21. Holky závidím vám že vám jdou vybělit zuby:( ... mě se v dětství stala věc kdy jsem brala 5 krabiček antibiotik za sebou nic mi nezabíralo ... a zažloutlo mi to zuby už nenávratně :(

    www.diarybylucinda.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Zrovna řeším nažloutlé zuby a bum je tady tvůj super článek :D
    Děkuji moc za něj :)

    OdpovědětVymazat
  23. Jestli je něco, co je celkem dostupné a opravdu (ale opravdu) to dokáže zuby zesvětlit, tak je to bělící gel od White Pearl. Vyzkoušeno - potvrzeno. Sama jsem tomu ze začátku moc nevěřila, stokrát od zubařů poslouchala, jak to nedoporučují a že nic pro domácí použití stejně nefunguje, bělící pasty poškozují sklovinu, protože ji v podstatě obrušují a bla bla bla...ale... kamarádka si tenhle gel koupila a když jsem ji potkala za měsíc a vycenila na mě zuby, tak mi spadla čelist. Po měsíci vypadala, jako kdyby jí zuby vybělil zubař. Tak jsem nelenila a mastila si to taky koupit. :)
    Nechci tady dělat žádnou reklamu, není to ani dokonalé ani perfektní, ale funguje to - pokud mám zmínit pro mě negativní vedlejší účinky, tak je to určitě přechodně zvýšená citlivost zubů a dásní na teplé/studené a trošku nezvyklá až nepříjemná pachuť - při kontaktu se slinami obsažený peroxid trošku pění.
    Za mě jinak ale určitě palec nahoru. :)

    OdpovědětVymazat
  24. Já nevim, mně ten kartáček příjde spíš jako marketingový tah.... curaprox zuby vyčistí mnohem líp a o to jde hlavně, ne? Ale tu ústní vodu zkusim, Listerine je jako když koušu do ježka :D

    OdpovědětVymazat
  25. Tá kefka vyzerá hrozivo. Ja používam už dlho len Curaprox, pretože mám citlivé ďasná... Toto by bolo pre mňa asi utrpenie a aj tak nechápem, ako to môže dobre vyčistiť všetky zuby. Mne na dentálnej hygiene tiež odporučila medzizubné kefky, dentálnu niť a hlavné je si zuby čistiť správnou technikou :) Inak túto pastu som mala ešte v striebornom obale a chuťovo mi vyhovovala :)

    OdpovědětVymazat
  26. ja pouzivam curaprox a som veeelmi spokojna :) pastu pouzivam od colgate. pekny a zaujimavy clanok :)

    http://yvettamikulova.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  27. ja nemám zuby najviac biele ale nejako to bielenie nepodporujem...

    OdpovědětVymazat
  28. Měla jsem pastu a kartáček, znova už určitě nekoupím. Účinky nulové.

    OdpovědětVymazat
  29. tuhle pastu jsem nezkoušela a kartáček bych si nikdy nekoupila. Taky jsem chtěla trochu vybělit zuby a tak jsem si koupila nějaký pudr smile (prý nepoškozuje zubní sklovinu, jako ostatní :D) a zatím zkouším. Když to nebude fungovat, tak plánuju koupit od nich i ten bělící gel. :)

    OdpovědětVymazat
  30. ahojky :) Jestli toužíš po bílých krásných zubech, tak bych Ti mohla doporučit Bělící pásky Supreme :) Psala jsem o nich na blogu, kde je o podrobný návod a fotky, jak používat - zde je článek..

    http://petulabook.blogspot.cz/search/label/Zuby

    Zuby mi drží stále bílé a všichni se mi ptají, kam chodím na bělení a kolik mě to stojí :D Určitě vyzkoušej .. :)

    OdpovědětVymazat
  31. Obecně bělícím přípravkům z drogerie moc nevěřím. Používám sice pasty "s bělícím efektem", ale to prostě proto, že jsem na ně zvyklá, často jsou v akci... Moje bývalá spolubydlící používala doma ty nasazovací kalíšky. A pěkně si tím odrovnala zuby. Něco mi říká, že by se bělit mělo velmi opatrně a pod odborným dohledem.. Veronika

    OdpovědětVymazat
  32. Chemical Cat: takže jsme společnými silami dospěly k tomu, že se zuby lehce vybělí pravidelným čištěním :)

    Jana Šrankotová: od téhle značka kamarádka zkoušela to domácí bělení a říkala, že jí to pomohlo, ale mě to moc nebaví, nejsem na nošení těch nosičů, člověk u toho slintá, takže já spíš jednou budu muset našetřit na to ordinační bělení :)

    OdpovědětVymazat
  33. Ten kartáček mě opravdu vyděsil, takový bych si do pusy tedy nedala. Řekla bych, že ani nemůže zuby pořádně vyčistit, jen dráždí dásně. No a na bělení na koleni nevěřím, považuji to za nebezpečné/k ničemu. Souhlasím s tebou, že ústní voda je ústní voda a sama nezmůže nic; tahle je aspoň bez alkoholu...

    OdpovědětVymazat
  34. no jo, celebrity hold těch několik tisíc za bělení dát můžou :D a kdyby mě kartáček odíral dásně už by letěl dávno do koše... MUSÍM mít měkký kartáček :DD

    OdpovědětVymazat
  35. Tak dle mého názoru je bělení zubů nesmysl, je důležité si je pořádně čistit (Curaproxem) a mezizubními kartáčky. Určitě bych si NIKDY nenechala zuby bělit a to ani u zubaře, je to jen pro dobrý pocit a ten já v podstatě mám ze zubů zdravých. A můj názor, který je podložený mou zubní lékařkou na ústní vody, je to kosmetika, všechno vyrábí Johnson&Johnson, prostě "voňavá vodička" zdravotní efekt nemá.

    OdpovědětVymazat
  36. já jsem zhruba 3 roky používala jedině curaprox a nenechala jsem si na něj sáhnout, ale letos (resoektive loni) jsme k Vánoců s přítelem dostali sonické kartáčky Philips Sonicare a je to sto a jedna :) opravdu.. ke curaproxu už se určitě nevrátím :D a zuby bělí i bez bělících past a podobných přípravků :)

    OdpovědětVymazat
  37. Rendy: Já jsem ze svých zubů byla docela zoufalá - měla jsem téměř sedm let rovnátka (nejprve 4 roky, pak 2 roky pauza a pak další 3 roky), nemluvím o chirurgii a šesti vyndaných zubech, abych neměla úplně křivý obličej a mohla normálně jíst), všechno ok, zuby mi srovnali, ale měla jsem je po všech těch procedurách podivně pigmentované a zkoušela jsem snad všechno a tohle pomohlo. :)A také souhlasím s Terezou K. a sonickými kartáčky - jsou super.

    OdpovědětVymazat
  38. Moc díky za recenzi Rendy..jako obvykle je super..docela by mě od tebe zajímala reakce na pastu Rembrandt..nezkoušela jsi??:)

    OdpovědětVymazat
  39. Tereza K.: nad ním jsem taky jeden čas uvažovala, zajímal by mě ten rozdíl oproti běžnému čištění. Určitě bych se mu nebránila a klidně ho někdy vyzkoušela, ale víc s kartáčky odmítám experimentovat :)

    Jana Šrankotová: to ti teda vůbec nezávidím. Mě vyhrožují, že by šly ven 3 zuby (zdravé) a rovnátka min.2 roky, ale může se to protáhnout :/ dost váhám

    INA T: bohužel jsem je nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  40. No já možná budu mít rovnátka taky, jen pokud se na to ale seženou peníze, ale s tím že by mi trhal všechny 4, protože mám moc malou pusu a možná i sekal dásně což ale snad ne protože to by se mi opravdu nelíbilo ... Nad touhle pasou jsem přemýšlela, zvlášť proto že už jsem četla i o dost kladnější recenzi, takže popřemýšlím určitě nad pastou a dost možná i nad ústní vodou, na kartáček to ale po tvé recenzi moc nevidím .. :)

    OdpovědětVymazat
  41. Taky nedám dopustit na klasický Curaprox nebo TePe, při bělení zubů se mi osvědčilo tohle
    http://www.crest.com/crest-products/3D-white-whitestrips-professional-effects.aspx

    dají se sehnat někdy na aukru, nebo já objednávala na e-bay

    OdpovědětVymazat
  42. Curaprox je vhodný hlavně (a skoro pouze) pro lidi s paradentozou či jinak citlivými a poškozenými dásněmi. Jinak je tvarem (masivností) naprosto nevhodný, populární je hlavně díky dobrému PR v ordinacích a časopisech... Dobré měkké kartáčky vyrábí spousta dalších značek (ne tak profláklých), navíc se tvarem dá dostat opravdu všude a není to jen taková nemotorná "palička"...

    OdpovědětVymazat
  43. Váháš nad čím? Jestli to za to stojí? To záleží, jaký problém přesně máš. Jestli jde jen o estetickou stránku nebo i funkční. Paradoxně není nejhorší trhání zubů (to je otázka dvou, tří dnů a pokud je zubař šikovný, anestetika fungují, jak mají, tak je to samotné vytržení rychlé a spíš nepříjemné pocitově než že by to bolelo), ale nejhorší pro mě byly ty první dva měsíce, než si člověk "zvykne". Pamatuju si, jak jsem měla první týdny rozedřené dásně o zámečky a s každým utažením prvních pár dní problém se najíst, vyčistit si zuby, dotknout se - jak to bolelo... Ale dá se to vydržet. ;)

    OdpovědětVymazat
  44. Teď je v DM tahle pasta v akci.. dvě v balení za cca 90Kč. Zrovna včera jsem si je koupila :-)

    OdpovědětVymazat
  45. Tak se přidávám se svou zkušeností s touto pastou. PO 14 dnech používání mě tak začaly bolet zuby, že jsem skončila u zubařky, se kterou jsme přišly až po dlouhém koumání, že za to může tato pasta. Má totiž vysoký obsah fluoru, na který jsou citlivější jedinci háklivý a může to vyvolávat efekt bolesti zubů a vyšší přecitlivělosti, např. chlad a horko... Za mě tedy ne, Trvalo mi další měsíc dostat zuby zas do normálu. Taky mi to hodně dráždilo dásně =/

    OdpovědětVymazat
  46. takové kartáčky ani za nic! vůbec už nepoužívám žádné drogerkové, ani curaprox, páč mi přijdou jejich hlavy se štětinami velké, nedostanu se s nimi všude - tedy dozadu. kupuju kartáčky od Swissdent a jsem maximálně spokojená. štětiny jsou jemné, malé a designově se mi líbí také, jsou velmi jednoduché a tvarem napodobují zubařské náčiní /což mě nijak neděsí, i když by mohlo :) / momentálně se chystám si je koupit v sadě po 3, v úžasných barvách, které samostatně prodejné nejsou.
    jinak bělícím pastám velice nevěřím, ovšem o vybělení zubů do budoucna uvažuji, stejně tak, jako ty, o rovnátkách, ale to něco stojí, takže snad možná někdy v budoucnu ..

    OdpovědětVymazat
  47. Moje babička je zubařka a poradila mi jednu věc - dát si na kartáčk jedlou sodu a na to pastu a normálně si vyčistit zuby. Dělám to jednou týdně a opravdu je mám bělejší, jinak taky je prý dobrý žvýkat hřebíček :D ale to bych asi nedala - to je dobrý pro kuřáky na žlutý zuby. Jinak jsem se s ní bavila o pastách které zesvětlují zuby a říkala mi že to akorát ztenčuje sklovinu a to není dobré. Zkuste tu jedlou sůl balíček stojí ani né 5korun :)

    OdpovědětVymazat
  48. Jana Šrankotová: váhám jak nad financema (co si budeme povídat, je to pár desetitisíců) a taky nad tím, jestli to všechno za to stojí. Jestli ty zuby pak po čase nebudou mít tendence se vracet zpátky (na to mě zubařka upozornila). Abych do toho nevrazila peníze, čas a zbytečně mi nevytrhali zdravé zuby a po letech se to zase nevrátilo zpátky :)

    Mitsuko: já naštěstí na citlivé zuby netrpím, ale věřím, že někoho, kdo na to trpí to může dráždit :(

    OdpovědětVymazat
  49. No, takže jsi prostě utratila kolem stovky za tvrdý kartáček, pastu a kalíšek?

    OdpovědětVymazat
  50. No asi marné, holt ty profesionální bělící gely jsou nazvány profesionální z nějakého konkrétního důvodu. Osobně jsem bělení zkoušela z domu s podobným systémem v hodnotě téměř 400 a výsledek byl stejný - tedy neznatelný. Takže se bohužel bělící pastě asi nedá úplně věřit. Pokud ještě někdo navíc kouří, je efekt nulový a nehledě na to, že si tím kartáčkem akorát 3x denně zbrousíš sklovinu. Bělení zubů je docela alchymie a asi to fakt bez silné chemie v ordinaci nebo od doktora nepůjde

    OdpovědětVymazat
  51. Vyzkoušel bych kvalitní sady na bělení zubů, které už odzkoušely desítky tisíc lidí, takže bych se toho nebál. Základ je chodit na pravidelné prohlídky a k zubní hygienistce - v dnešní době Vám zubní lékař zuby nevyčistí. Kdo jednou zkusí hygienu, tak už bude chodit pravidelně, je to velký rozdíl...

    OdpovědětVymazat
  52. Ahojda,

    zkoušela jsem ústní vodu a pastu zvlášť. Přijde mi, že ústní voda opravdu zuby trochu vybělí, ale po přestání používání se barva zubů vrátí zpět k té původní. Pastu jsem používala opravdu pravidelně a rozdíl nevidím. =o/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)