čtvrtek 27. prosince 2012

Kosmetika roku 2012 - péče

Dnes tu máme pokračování kosmetiky roku 2012. Tentokrát péče o pleť, tělo i vlasy. Nebudu to dlouho natahovat, můj úvod k tomuto přehledu jste si mohly přečíst v první části s dekorativní kosmetikou zde.

Pohodlně se usaďte a obložte se dobrotami :)

Takže těmi nejlepšími mazadly za uplynulý rok se stávají...



BALZÁMY NA RTY



 

Balzámy na rty jsou pro mě každodenní nutnost. Tak trochu je to  celodenní záležitost a není minuty, kdy bych na rtech něco neměla :) Co se balzámů týče, jsem poměrně náročný tvor a jen tak něco si na rty nedám. Respektive dám, ale málo co považuju za skvělé, báječné a opravdu hydratační :) Navíc po letech zkoušení všech možnách i nemožných značek jsem zjistila, že lepší jsou pro mě balzámy v kelímku (zdají se mi prostě tak nějak kvalitnější a užitečnější). 

1) Crazy Rumors - krásné voní, jsou v tyčince, takže se dají tahat i po kapsách a seženete je v netradičních parfemacích. Navíc potěší i milovníky přírodních věcí a ochránců zvířat :)

2) Rosebud Salve - jeden z objevů roku. Vyhovují mi balzámy na bázi vazelíny a přijde mi, že i mým rtům prospívají nejvíc. Tento navíc nádherně voní, má roztomilé balení a je tak velký, že mi vydrží opravdu dlouhou dobu.

3) Carmex - při letošní zaoceánské dovolené jsem se zásobila všemi možnými druhy Carmexů a nejlepší je pro mě tento klasický, bez parfemace a v kelímku. Carmex vám rty opravdu vyléčí a zejména třeba v zimě zachrání škody, které na rtech zanechá mráz a suchý vzduch.




MICELÁRNÍ VODY A TONIKA




1) Bioderma Senzibio H2O - pověstná micelární voda, kterou má zřejmě tak polovina z vás doma :) Důvody, proč se v přehledu toho nej objevila asi opakovat nemusím :)

2) Lancome Lau Micellaire Douceur - jestli máte neomezený rozpočet a fandíme luxusnějším značkám, můžete vyzkoušet tuto micelárku. Je to vlastně úplně to samé a kromě ceny nevidím žádný rozdíl.

 



1) Lirene Moisturizing Toner - příjemně voní, nelepí a dobře pleť vyčistí. Navíc stojí pár korun. Pro mě osobně je to drogerkový hit :)

2) Sea of Spa Black pearl refreshing Toner - z dražší kategorie je pro mě jednička tento toner. Navíc po delší době používání můžu konstatovat, že viditelně zmenšuje póry a skvěle pleť čistí.


OČLÍČENÍ OČÍ



V této kategorii celoročně neexperimentuji a jsem věrná svému milovanému dvousložkovému chrpovému odličovači. Měla jsem možnost vyzkoušet i Bi Facil od Lancome, takže mám zástupce obou kategorií :)

1) Lancome Bi Facil - je vlastně téměř to samé co YR, jen s malinko jinou parfemací, ale 3x dražší. Kdybych měla neomezený rozpočet, kupuju si klidně jen tenhle odličovač, ale protože ho nemám, kupuju jen YR.

2) Yves Rocher - o tomhle odličovači vám básním často, tak se už raději nebudu rozepisovat, protože bych se jen opakovala :) Je to můj dlouholetý miláček!


PLEŤOVÉ KRÉMY



1) Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel - do kategorie krémů nepatří úplně, je to spíš něco navíc v péči o vaši pleť. Nesupluje denní krém, ale vyrovnává v pleti hladinu hydratace a používá se pod váš denní/noční krém.

2) Artemis Hydrating Day Fluid - lehoučký fluid v praktickém balení, který voní jako čistě vyprané prádlo. Tato značka je nově v nabídce parfumerie Douglas a stojí za povšimnutí.

3) Bioderma Matriciane Sérum - nová řada přípravků od Biodermy bojuje s prvními známkami stárnutí a předchází jejím projevům. Se sérem i denním krémem jsem moc spokojená, a ač jsou lehčí konzistence, pleti dodají potřebnou hydrataci a jsou vhodné i pod make-up.

4) Lancome Hydra Zen Neurocalm - pro mě hydratační zázrak spíš na chladnější měsíce. Miluju jeho vůni, vyhovuje mi i hutnější konzistence, která ale pleť nijak neumastní ani nezatíží.

5) Benefit Triple Performing Facial Emulsion - voňavý krém s lehkou konzistencí v nádherném skleněném obale vhodný na teplejší měsíce roku.







NOČNÍ KRÉM


1) Biotherm Aquasource Nuit - pro mě nejlepší noční péče za posledních pár let. Gelová konzistence se v pohodě vyrovná hutnějším krémum a ráno se probouzím s jemnou a hebkou pletí (dokonce i pohled do zrcadla není tak zdrcující :)


SPECIÁLNÍ PÉČE




1) Bioderma Sébium Sérum - sérum se používá večer a nejlépe jen lokálně. Používám ho ve dnech, kdy má moje pleť trochu problém a zlobí mě. Většinou stračí sérum použít tak 2x až 3x a je po problémech.

2) Bioderma Sébium Pore Refiner - pokud vás trápí mastnější pleť a rozšířené póry, tak v tomhle krému najdete dobrého parťáka. Někdo ho kromě maskování pórů používá i jako podkladovou bázi pod make-up :)



PLEŤOVÉ PEELINGY



1) Benefit Refined Finish Facial Polish - kdybych si měla vybrat peeling, který je krásný na pohled, voní a je tak akorát hrubý, bude to jednoznačně tento.

2) St.Ives Apricot Scrub - peeling obsahující rozemleté pecky z meruněk je svojí strukturou truchu drsnější a někdy ho používám i na tělo. Opravdu krásně voní a mezi peelingy patří mezi legendy. U nás ho zatím bohužel neseženete, ale v UK nebo USA určitě. Cena kolem 4 dolarů. (a má ho klasicky i Kája ve svém Plumfooleryshopu :)




PLEŤOVÉ MASKY



1) Ryor Hydratační maska s minerály - hydratačních masek není nikdy dost. Tuhle nanesete v silnější vrstvě jako krém, necháte působit a to, co se do pleti nevsákne pak jen setřete kapesníčkem. Pleť jako dětská prdelka je tak zaručená :)

2) Clinique Anti-blemish Oil-control cleansing mask - pokud bych si měla vybrat funkční čistící masku, bude to právě tato. Je vážně skvělá a nelituju ani toho, že je její pořizovací ceny trochu vyšší.



ČISTÍCÍ GELY




Moje čistící stálice už nějaký ten pátek. Gel od Clinique používám už asi tak 3 roky určitě a střídám ho s tím od Biodermy. Záleží v jakém stavu je má pleť. Každopádně mám oba moc ráda a spokojenost s nimi mě nutí v tomto ohledu příliš neexperimentovat :)





OČNÍ KRÉMY



1) Ziaja oční krém s mořskými řasami - z levnější kategorie mi vyhovoval tento oční krém. Líbí se mi také jeho praktické balení v tubě.

2) Benefit It´s Potent! - Benefit obaly prostě umí, takže i v tomto případě je to pastva pro oči. Krém je velice příjemný a má kvalitní složení. Nebojte se jeho vyšší ceny, vydrží opravdu dlouho a stačí ho pokaždé jen trošička.


TĚLOVÁ MLÉKA A MÁSLA



Kategorie tělové péče je docela rozsáhlá a musím říct, že jsem letos vyzkoušela spoustu skvělých přípravků napříč cenovými kategoriemi.


1) Body Shop Moringa Body Butter - miluju celou Moringa řadu a té vůně se asi nikdy dost nenabažím! Máslo má navíc skvělé hydratační schopnosti a na kůži je moc příjemné. Másla koupíte ve dvou velikostech.

2) Ryor Ultramastné tělové mléko - ve své cenové kategorii je pro mě jednoznačně nejlepší. Nemám ráda řídká tělová mléka, která vám hned tečou po kůži a ta je pak stejně pořád suchá. Tohle mléko je trochu hutnější a kůži hydratuje dlouhou dobu.

3) L´Occitane Ultra Rich Body Cream (LE) - v těchto plechových krabičkách byla ukrytá limitované edice krémů. Jak už jsem říkala, mám ráda, když vypotřebuju oblíbený přípravek a jeho obal pak můžu dál používat, což je i tento případ.

4) Dermacol Remodelační tělové máslo - na určité problémové partie je skvělé. Kůži pěkně vyhladí a ta je pak jemná a heboučká.

5) L´Occitane zpevňující mandlový krém - pro mě je mandlový krém produkt roku. Nikdy předtím jsem neměla tak strašně příjemný tělový krém, který viditelně kůži zpevnil a božsky zjemnil. Výsledky potvrzené i bystrým okem přítele :)



 








1) Douglas Seathalasso Body Mud Mask - když si tohle bahýnko nakydáte na své pozadí nebo třeba nohy, necháte působit a pak spláchnete, budete mít božsky jemnou kůži. V určitých partiích cítím lehlé vypnutí kůže a navíc moc pěkně voní :)

2) Ziaja tělový peeling z řady mořské řasy - za pár kaček máte pořádný kelímek peelingu. Mě nejvíc voněl a vyhovoval tento z mořské řady.



PÉČE O VLASY



Moje péče na vlasy je na jednu stranu vlastně strašně snadná a na druhou děsně složitá. Bojuju několik let s dermatitidou a proto často střídám jak šampóny, tak i jinou péči. Většinou nikdy nepoužívám 2x za sebou stejný šampon, protože moje vlasy si rychle zvykají a nebohý šampon pak ztrácí své účinky. Je však jeden vlasový produkt, ke kterému se pravidelně vracím. Je jím šampuk Jumping Juniper od Lush. Zjišťuji, že mi náramně vyhovuje a vlasy mi vyčistí nejlépe. Od šamponů jsem přestala očekávat zázraky a chci vlastně jen dobře umýt vlasy. Větší důraz pak dávám na masky nebo olejíčky, protože šampon nikoho prostě nespasí :) Vlasů mám hodně, jsou těžké a poměrně i tvrdé. Rozhodně nemůžu říct, že bych měla tři chlupy na hlavě :) Bohužel se mi i rychle mastí a myju je téměř obden, takže je to něco za něco. Svůj top šampon jsem zatím neobjevila, ale zkouším to dál a nevzdávám se :)

1) Garnier Pure Shine šampon - z kategorie drogerkových šampónů u mě vyhrála tato novinka od Garnieru. Nečekala bych, že mi zrovna od této značky bude vyhovovat zrovna šampon. Ale vřele doporučuji vyzkoušet. 





2) L´Oreal Ever Style styling spray - u nás se tato řada zatím neprodává a bůhví jestli někdy bude. Tento sprej jsem si také pořídila v USA a díky němu vlastně nakupuju žádné jiné stylingové přípravky. Je to něco jako lak na vlasy, který výborně tuží a vlasy drží na svém místě, ale zároveň je neslepí a neupatlá. Navíc voní po vanilce a kdykoliv si ho stříknu do vlasů, tak jsem myšlenkami zase v San Franciscu :)

3) Lush šampuk Jumping Juniper - jak jsem říkala, je to moje stálice, ke které se ráda vracím. Vyhovuje i vlasům mého přítele, takže ho používáme oba a jsme spokojení :) Na cesty je to také výborná záležitost a ušetříte spoustu místa i gramů v kufru.








Olejíčků na vlasy jsem letos vyzkoušela taky několik. Za mě můžu doporučit všechny tyto přípravky. Splňují to, co od olejíčků na vlasy chci a vlasy mi ani jeden nezamastí a nezatíží.

1) Biosilk Silk Therapy 

2) L´Oreal Mythic Oil 

3) Hair Silicone Drops by Sea of spa 





1) Macadamia Deep Repair Masque - pro mě je toto nejlepší maska na vlasy, kterou jsem za celý rok vyzkoušela. Nalákala mě na koupi kondicionéru ze stejné řady a mám chuť zkoušet i další produkty Macadamia. Za mě porazil i slavný Aussie 3 Minute Miracle (ten u mě mimochodem úplně propadnul, ale o tom zas někdy jindy)

2) Macadamia Moinsturizing Rinse - z kategorie dražších kondicionérů to u mě vyhrál právě on :)

O obou přípravcích plánuji podrobnější článek, tak nebudu více prozrazovat :)



1) Garnier Fructis Oil Repair - nikdy bych neřekla, že si tak zamiluju kondicionér z drogerie, ale stalo se. Nemiluju ho ani tak kvůli účinkům (které jsou spíš průměrné), ale hlavně kvůli vůni. Ta u mě vede na plné čáře a pro vlasy je trochu jako parfém.



1) L´Occitane Essential Oils conditioner - něco pro přírodněji zaměřené milovnice vlasové péče. Tento kondicionér jsem si také velice oblíbila a o moje vlasy kvalitně pečoval :)




KRÉM NA RUCE




1) L´Occitane Hand Cream s bambuckým máslem - tento krém na ruce miluju a nikdy na něj nepřestanu psát ódy. Pro mě je bezkonkurenčně nejlepší svou parfemací, konzistencí, účinky i balením v kovové tubě. Jestli chcete poznat, proč ho tolik lidí miluje, kupte si přímo tento. Jiné krémy této značky prostě nejsou tak dobré a účinné. 



PRAKTICKÁ VYCHYTÁVKA


1) Isana odlakovací ubrousky (Rossmann) - jestli je něco víc praktické na cesty, než tohle, tak mi to řekněte :) Nerada s sebou tahám odlakovač na nehty a tohle je ideální náhrada. Jednotlivě balené kapesníčky navlhčené odlakovačem. Jedním kapesníčkem v pohodě odlakujete obě ruce a ušetříte spoustu místa v kufru nebo kabelce. Za tři pětky je to hotový poklad :)


DEODORANTY



1) Secret Scent Expressions - přivezla jsem si zásobu z USA, protože u nás se neprodávají (přes internet je seženete zde). Oproti jiným deodorantům mají výhodu přímo obrovského balení (73g) a výběru z neuvěřitelných parfemací. Vanilkový, hruškový nebo s lesním ovocem u nás prostě neseženete. Jestli poletíte na oceán na nákupy, dostatečně se zásobte :)

2) Rexona Linen Dry  - nejdřív jsem jí zkoušela v nějakém mini balení a zamilovala se natolik, že jsem si celý rok nekupovala téměř žádné jiné deodoranty ve spreji. Má příjemnou vůni a opravdu udrží vaše podpaží suché :)




KRÉM NA NOHY




1) Balea krém na nohy s ureou - bezkonkurenčně nejlepší krém na nohy posledních 2 let určitě :) Také jeden z produktů, na který mi od vás chodí spousta chvály a spokojenosti. Za tu cenu je to poklad a je skoro zbytečné investovat do dražších značek, když tak skvěle funguje tento.



(TERMÁLNÍ) VODY VE SPREJI




Během léta jsou pro mě must-have. Skvěle osvěží nejen obličej, ale během celého roku je můžete používat po odlíčení obličeje nebo po ráno na osvěžení obličeje před nanesením make-upu

1) Rival de Loop Aqua Spray - levný zástupce z drogerie jsou tyto spreje z Rossmanna

2) Avéne Eau Thermale - Dražší zástupce je z lékárny


To by bylo z péče o tělo, pleť i vlasy vše :) Jestli jste dočetly až sem, tak vám gratuluji. Je mi jasné, že zrovna péče je značně individuální záležitost, tak tento přehled berte s rezervou. Užitečný bude asi spíš pro někoho s podobným typem pleti (smíšená/mastná) nebo podobnými vlasy. Budu ráda, když se podělíte o své oblíbence z péče za uplynulý rok, protože inspirace není nikdy dost :) Je některý z výše uvedených přípravků i váš oblíbený?



19 komentářů:

  1. Ty balzámky Crazy Rumors jsem dostala k Vánocům teď , jsou fajné :) A másla od Body shopu mám taky ráda, vždycky si ale kupuju kakaové, čokoládové nebo mangové.. tuhle vůni neznám.

    OdpovědětVymazat
  2. Carmex ani u mna nesmie chybať, len ma mrzi že som si nekupila ešte viac do zasoby v Londyne :D Velmi spominane Crazy Rumors mam ešte len v plane :o) Inak Balea krem na nohy netreba komentovať, super vec !

    OdpovědětVymazat
  3. poriadne obsiahla recenzia.. skvele si to napisala.. od Biodermy mam veci, co si spominala a od Ryoru mam tiez, ale nie tie, o ktorych si pisala...ja som s Ryorom nadmieru spokojna a to telove mlieko ma velmi zaujalo...tiez nemam rada tie, co mozno pekne vonaju, ale necitim ziadnu hydrataciu..

    OdpovědětVymazat
  4. Na tenhle článek jsem se tak těšila:D láká me ten krém od loccitanu, mandlove věci ja rada a zpevnit nekteré partie potřebuju jak sůl:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Napočítala jsem asi 10 společných favoritů, jen ten peeling od St. Yves mi na obličej bohužel moc nesedí, tak ho používám jako tělový peeling:)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý článek! Sice z těchto produktů vlastním jen balzán carmex a šampon garnier:-D ale alespoň budu vědět po čem sáhnout:)

    OdpovědětVymazat
  8. Se spoustou souhlasím, některé výrobky jsem nezkoušela, jen bych nesouhlasila s tou Rexonou Linen dry, mě barví oblečení do bíla, ale jen tento druh.

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek, muselo dát pěknou práci to všecko sepsat :-) Já s většinou produktů zkušenosti nemám, ale co mi taky moc vyhovuje, je ten šampon od Garnier. A celkově Garnier mám ráda, používám i peelingy a čisticí gely na obličej od téhle značky. Naopak kosmetika L´Occitane mě celkem zklamala. Koupila jsem si několik věcí a za tu cenu to žádnej zázrak podle mě není. Jako jasně, je to lepší než nějakej Avon a tak, ale od krémů za několik stovek jsem čekala prostě něco víc. Stejně tak mi nejde do hlavy, co všechny máte na Sensibio :-D Já ji měla jen ve vzorku a jsem si jistá, že celý balení si nikdy nekoupím. Štípala mě v očích a že by odličovala nějak zázračně, to se taky nedá říct. Secret deodoranty mě taky lákají, asi udělám u Plum hodně brzo pořádnou objednávku :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Na tento článek jsem se těšila už dlouho :D carmex a mythic oil jsou taky moje stálice a z masek mám nejraději astringentní prachovou masku od ryoru :)
    Ryor v maskách u mě prostě vede :)
    http://nemesisjournal.blogspot.cz/2012/12/likvidator-rozsirenych-poru.html

    OdpovědětVymazat
  11. Crazy Rumors už dlouho chci vyzkoušet... Třeba se mi poštěstí :))

    OdpovědětVymazat
  12. carmex by som už mohla vyskúšať

    OdpovědětVymazat
  13. Na ten krém na nohy som čítala veľa chvály a kúpila som ho mamine na vianoce. Uvidím , ako bude ona spokojná.

    http://oh-thanks-i-am-woman.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  14. a nemas tu dermatitidu proste proto, ze na sebe nanasis moc chemikalii?

    OdpovědětVymazat
  15. Skvělý článek! Díky za inspiraci. Mám hned chuť nakupovat:-)
    Eva

    giveaway Orofluido parfemky a Lush

    OdpovědětVymazat
  16. E: ne, je to genetika a nejde to vyléčit a člověk se s tím narodí :)

    OdpovědětVymazat
  17. tyhle tvé články mám moc ráda! s balzámky Crazy rumors i Carmex souhlasím, taky s micelárkou a pore refiner od Biodermy, odličovačem YS, pleťovou maskou a tělovým mlékem od Ryoru, Biosilkem..

    a ty Secret deodoranty mě lákají už nějakou tu dobu..

    OdpovědětVymazat
  18. Skvělá inspirace, hned zítra vyrážím na nákupy :o)

    OdpovědětVymazat
  19. s crazy rumors jsem nad míru spokojená :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!