pátek 23. listopadu 2012

Vzpomínky na dovolenou - Kypr Paphos

Konečně slibované fotky z dovolené :) Nevím na kolik vás budou zajímat, ale já sama se moc ráda dívám na fotky z dovolené ostatních, takže předpokládám, že někdo další se také najde.

Jak jste asi zaznamenaly, odskočila jsem si na týden za teplem na Kypr do města Paphos. Letos jsem počítala s tím, že pojedu až takhle pozdě a dříve to nešlo. A zjistila jsem, že jen blázen si vyjede v sezóně, kdy je všude nejvíc turistů, je všechno předražené a v určitých destinacích umíráte vedrem :) Navíc jak prohlásila moje kamarádka - když pojedete na dovolenou v srpnu, nenaserete tolik lidí, jako když odletíte v zimě :) Takže na všem je potřeba hledat nějaká pozitiva. Pokud vás zajímají některé okolnosti a zážitky, tak vás následující odstavec asi bude zajímat. Pokud ne, rovnou asi přeskočte na fotky :)

Dovolenou jsme si kupovaly asi týden před odletem a cenově to bylo o něco přijatelnější. Vybrala jsem cestovní kancelář VTT, která se specializuje na Řecko a Kypr a můžu jí vážně doporučit. Všechno měli báječně organizované, naše delegátka byla milá a hlavně ochotná cokoliv řešit a během celé dovolené nebyl s ničím problém. Navíc pokud si vyberete zájezd od nich, bude cenově výhodnější, protože jejich zájezdy dotuje z části kyperská vláda (aby podpořila místní cestovní ruch). Letěli jsme s HOLIDAYS ČSA. No, pokud jste někdy letěly např. s KLM, bude jakékoliv srovnávání s jinou společností těžké. Už jsem si tak nějak zvykla, že na dovolenou k moři se lítá namačkaná jak kuře v kleci a stravu na palubě snad ani raději komentovat nebudu :) O českých cestujících, co kradou plastové tácy, příbory a nechávají si celou cestu dolívat víno a kafe asi taky hovořit nemusím :) Takže tohle přeskočme. Příjezd do hotelu je vždycky takové uklidnění. Zvlášť po tom, co čekáte na letišti na kufr, ten se nikde neobjevuje a pak najednou začnou vyjíždět kufry omatlané od opalovacího krému, který si někdo zjevně zabalil hodně lajdácky :) Náš hotel se nacházel v zátoce Coral Bay a měli jsme tu nejhezčí pláž z celého jiho-západního Kypru (delegátka tvrdila, že je skoro nejhezčí z celého Kypru), takže v tomhle ohledu maximální spokojenost. Moře mělo krásných 25 stupňů a vzduch se houpal od 26-30st. Dlouho už jsem si také na dovolené takhle nepochutnala při snídaních nebo večeřích. Opravdu se to nedá srovnávat s jídlem, co nabízejí třeba v Tunisu nebo Egyptě. Navíc díky anglickému vlivu jsem měla možnost ochutnat spoustu typických anglických jídel, které bych si jinak asi běžně nedala. Anglické mají na Kypru i zásuvky a jezdí vlevo (smůla pro mě, protože bych s jejich autem nevyjela asi ani z garáže :) Jinak další plus byla i autobusová zastávka kousek od hotelu - za euro si člověk mohl dojet na druhou stranu Kypru a jít se projít třeba přímo do centra města nebo na jiná zajímavá místa (za 3 eura jste mohly jezdit celý den bez omezení). V tomhle ohledu je to pro mě opět skvělá věc, protože když jsme např. v Tunisu s kamarádkou vylezly před hotel, zastavovala všechna auta, pořád na nás někdo troubil, něco nám nabízel a celkově jsem měla hrozný pocit z místních obyvatel. Tady jsem byla úplně v klidu a moc si celou dovolenou užila.


Pohádka skončila ve chvíli, kdy nám při zpáteční cestě domů naservírovali halušky (fuj hnus) a kapitán oznámil, že v Praze je krásných 5 stupňů a mrholí....



Na letišti nás vítala moc milá tabule :) Víc stupňů už hlásil jen Egypt :)





Nejvyšší čas odletět



Podzim z výšky



Taky vás tak baví sledovat tyhle obrazovky s trasou letu? 




Kypr už nás vítá :)




U našeho hotelového bazénu





Jeden z výletů - hrobky králů





Starodávné mozaiky. Milovníci vykopávek a historie by si přišli určitě na své. Celý ostrov jich nabízí hojně.








Další výlet - Baths of Aphrodite (podle legendy se sem chodila koupat Afrodita se svým milencem Adonisem :)











Sortiment obchodů byl značně uzpůsobený blížícím se svátkům. Asi by mě nenapadlo, že se budu na letní dovolené fotit se sněhulákama :)




Na tento strom uvazují lidé své šátky, kapesníky (někdo i ponožky) když prosí o vyléčení sebe nebo svých blízkých. Pod tímto stromem je v jeskyni studánka, ve které když si omyjete oči, tak budete lépe vidět a zrak se vám údajně uzdraví :)



Přijde mi prostě hrozně komické to spojené palem a vánoční výzdoby :)




Západ slunce v přístavu


A jedna bonusová, kterou někteří z vás znají z facebooku :)




Dovolenou jsem si opravdu moc užila a konečně jsem si trochu odpočinula. Na Kypr bych se klidně znovu vrátila a opravdu se mi tam moc líbilo. A příště jedu zase mimo sezónu a nebudou mě otravovat uřvané ruské děti (spíš teda parchanti, pardon) jako v Tunisu, nikdo na mě nebude v bazénu cákat vodu, když se chci opalovat a nebudu muset vstávat ráno, abych si zabrala dobré místo na pláži :) 


Naše další destinace je vysněné Las Vegas, tak doufám, že se za státnice náležitě odměním a třeba za rok vám tu budu psát svoje dojmy z města hříchu :)


Co vy a Kypr? Navštívily jste někdy tento krásný ostrov? Kde jste vůbec letos trávily dovolenou vy? :) Ptám se asi dost opožděně, ale dřív na to nepřišla řada...

28 komentářů:

  1. Krásné fotky, musely jste si to opravdu užít :)) Kdybych plánovala dovolenou, taky bych chtěla spíš mimo sezónu. My jsme letos nikde nebyli (teda byli, v práci! :D), tak snad příští rok :))

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně jsi mě navnadila tam příští rok vyrazit :-) Teda nejradši bych teď, co si budem povídat :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Krásní fotky, na Kypru jsem nikdy nebyla, ale myslím, že příštup a to všechno je dané tím, že je evropský. Byla jsem na Tabarce, kde nám delegátka trvdila, jak jsou děsně pokrokoví, mají nového prezidenta, ženský už normálně chodí ven a na diskotéky a tak, ale opak byl pravdou. Ani s mým dvoumetrovým přítelem jsem se tam necítila bezpečně, neustále na mě někdo sahal, otravoval nás, chtěl mě měnit za velbloudy a když jsme se ztratili na trřnici, myslela jsem, že mě někdo nacpe do pytle a prodá...

    OdpovědětVymazat
  4. Já na Kypru ještě nebyla, ale chtěla bych. Taky bych jela mimo sezónu, aby ostatní lidi zbytečně neprudili. Krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Me na ty teplejsi destinace moc neuzije:) Letos jsem byla na 14 dni v Norsku (narodni park Jotunheimen), kde jsme 14 dni chodili s batohem na zadech a pres den meli krasnych 1-2°C (a v noci pod nulou:)) Ale uzila jsem si to a odpocinula si.

    OdpovědětVymazat
  6. je, to jsou pěkné fotky, v tomhle hnusném počasí a vstávání za tmy mě potěšily.


    Jinak na Kypru jsem také nebyla.

    OdpovědětVymazat
  7. kraasny fotky - ja jsem na zapady slunce, takze me se nejvice libi ty :))

    Jinak ja teda na Kypru nikdy nebyla, ale urcite je na seznamu destinaci, kam bych rada zajela. Ja letos na dovolene nebyla, ale snad pristi rok vyjde Amerika :)

    OdpovědětVymazat
  8. krásne fotky :) Na Kypru som nikdy nebola, no klude by som šla :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem byla první týden v září na Mallorce. Jestli budeš mít možnost tenhle ostrov navštívit, tak jdi to toho! Bílý písek, nádherně teplé moře a vůbec tak nádherné pláže mají snad jen v Karibiku :) Jediné mínus je, že je to německá destinace a je tam taky dost Čechů, což já na dovolené nemám ráda.. a je tam draho :D

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera! :) Na Kypru jsem nikdy nebyla a na dovolene jsem nebyla nikde, protoze jsem mela v zari statnice a pak mi hned zacala skola:)) Tak hlavne ze se vam dovolena takle pekne vyvedla a mimo sezonu to ma urcite svoje vyhody! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jinak já na Kypru taky nikdy nebyla :D ale kamarádka tam byla letos v létě a je dobře, že jste jeli až teď na podzim, teplo tam je pořád a když jsem viděla její fotky, tak v moři byla hlava na hlavě..

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem byla letos o prázdninách v Turecku, nej dovča, opravdu super..ale největší šok byl, když kapitán v letadle po přuistání do Čech, řekl: Vítejte na letišti Praha - Ruzyně, je zde krásných 12°C..já myslela, že padnu :D ze 40°C vedra :D takovej skok :D

    Máš moc hezké fotky, na Kypr bych se ráda koukla, všichni o něm básní :)

    OdpovědětVymazat
  13. Opravdu moc krásně fotíš :-) Ta dovolená musela být úžasná:-) asi si Kypr zařadím do míst, které bych chtěla navštívit :-) Las Vegas tam bych taky chtěla :D Tak doufám, že ti vyjde vše co si přeješ a přeju moc štěstí do života :-) Jsi super blogerka!

    OdpovědětVymazat
  14. na cypre som nebola, ale tiez som si takto uzila jesennu dovolenku na ostrove v stredozemnom mori - na malte. tak isto sa tam jazdi vlavo a su tam dalsie pozostatky anglickeho kolonializmu. ja som vsak nesla cez cestovku. a letela som ryanairom, takze ziadne obrazovky v lietadle neboli. ale aj tak som si to uzila:)

    OdpovědětVymazat
  15. musel to byť úžasný zážitok ;)
    parádne fotky
    halvne posledná ;))

    OdpovědětVymazat
  16. Prosím, prozradíš jaký máš foťák? Ty fotky jsou nádherné... :)

    OdpovědětVymazat
  17. Já na Kypru byla tak před 4 lety y a bylo tam kráásně :)

    OdpovědětVymazat
  18. já letěla úplně stejným letadlem z chalkidiki.. když to vidím, tak se mi chce brečet :DD

    OdpovědětVymazat
  19. Rendy, nádherný fotky:) Když se teď podívám tady v Praze z okna, tak bych hned jela někam do tepla taky:) Na Kypru jsem zatím nebyla, ale v budoucnu bych se tam určitě ráda podívala:)

    OdpovědětVymazat
  20. Moc krásné fotky, docela jsi mě nalákala vyjet mimo sezonu a klidně i na Kypr :) já totiž z Řecka viděla jen Krétu (která je nádherná mimochodem) a letos jsem kromě Jižní Ameriky nebyla nikde, ale to zas neberu ani tak jako dovolenou, byla jsem tam sama :))

    OdpovědětVymazat
  21. luc: mám úplně obyč.kompakt Olympus :) nemám ho teď u sebe, takže číslo nevím, ale je to fakt takový staroušek. Ale těší mě, že se ti fotky líbí :)

    OdpovědětVymazat
  22. Rendy moc hezké fotky, po jejich zhlédnutí bych balila kufr a jela do pryč. Snad mi to klapne v březnu :-). Las Vegas je dobrá volba a nezapomenutelný zážitek. Člověk si tam přijde jako v jiném světě :-).

    OdpovědětVymazat
  23. Na některých místech jsem byla taky :) A ta pláč? Uááá chci k moři :D

    OdpovědětVymazat
  24. já Řecko zbožňuju! letos jsem byla na Krétě, ale Kypr už mám taky za sebou ;) to jejích jídlo - mňam! nejradši bych tam jela hned teď! každopádně díky za typ, jen si nejsem jistá, jestli bych to celé léto vydržela a letěla až mimo sezonu :D

    OdpovědětVymazat
  25. Vypadá to krásně!
    A moc se mi líbí šátkový (ponožkový) strom...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)