pátek 12. října 2012

Je dětská kosmetika užitečná i pro dospělé?

Dneska jsem si trochu netradičně připravila článek o dětské kosmetice. Jelikož ale sama žádné děti zatím nemám, nechci ho mířit směrem, kterým krémem nebo olejíčkem prcky natíral, ale chtěla bych poukázat na možnosti jejího využití i pro nás dospělé jedince :) Po přečtení několika diskuzí a zhodnocení mých zkušeností jsem dospěla k tomu, že:



Dětské šampony

Tipuju, že hodně z vás je používá na mytí štětců. Patřím taky mezi ně a přijde mi zbytečné kupovat speciální šampony na štětce. Tyto jsou jemné a šetrné a na mytí štětců tudíž ideální. Mám kamarádku, která si s nimi dokonce sama myje hlavu a je nejspokojenější. Podle mě tedy jestli nemáte super jemné a řídké vlasy, tak vám dětské šampony moc dobrou službu neudělají, ale beru to ze svého pohledu :) Jinak je na nich skvělé to, že nepálí v očích!

Produkty, které momentálně používám:

Ziaja Baby and Kids Shampoo (200ml) 45Kč, koupíte např. zde
- tento šampon příjemně voní a co se mi líbí a asi to nikdo jiný neocení je fakt, že nemá nalepenou etiketu. Všechno je přímo natištěné na lahvičce a odpadá tím problém, že se po čase začne etiketa odlupovat. Já vím, pro většinu z vás je to naprostá blbost, ale mě to pokaždé hrozně irituje :)

Johnson´s baby uklidňující šampon (200ml) 59Kč, koupíte běžně v drogerii
- nejraději jsem od této značky měla tu žlutou verzi, ale bohužel jsem jí dlouho v obchodě nepotkala. Voněla mi úplně nejvíc a tahle fialová už není můj favorit. Ale je to vlastně jedno, hlavně, že pěkně umyje štětce :)



Dětský pudr

Pudr má několik možností použití. Jako nouzovka jde používat místo suchého šamponu. Beru to jako hodně velkou nouzovku a určitě bych si ho do vlasů 2x týdně nesypala, ale když je krize, člověk je rád za cokoliv :) Další možnost je používat pudr po depilaci třísel. Co si budeme podívat, je to citlivá oblast a pupínky na sebe nenechají dlouho čekat. V tomhle ohledu je dětský pudr skvělý pomocník. Někdo používá pudr i lokálně na pupínky. Údajně to pomáhá pupínek vysušit a rychleji ho tak vypakovat ze svého obličeje. Přiznám se, že sázím na své osvědčené přípravky, ale člověk nikdy neví, kdy se dostane do situace, kdy bude za pudr rád :) K trochu netradičnějšímu použití ho některé slečny používají jako podkladovou bázi na obličej. Upřímně se mi nechce to zkoušet a nemyslím si, že zrovna pudr by mě v tomhle ohledu spasil, ale jestli to má někdo ozkoušené, tak se určitě podělte o své zkušenosti :) Já mám pocit, že bych si na obličeji vytvořila spíš kaši, ale několik jásavých ohlasů jsem četla. Nakonec jsem se dočetla, že někdo si pudr sype i do bot, aby se mu méně potily nohy. Tahle verze mi už přijde jako logičtější, nasypat si třeba trochu do balerínek, pokud je člověk nosí bos i během léta. Ale do bot s ponožkama bych pudr asi nesypala :)

Produkt, který momentálně používám:

Johnson´s baby powder (100g) 59Kč, koupíte běžně v drogerii




Dětské olejíčky

Lidé s velice citlivou pletí se dokáží osypat i po běžných sprchových gelech nebo tělových krémech, takže zvláště pro ně může být používání dětské kosmetiky alternativou. Zejména dětské tělové olejíčky ráda používám, protože se nebojím je dát ani na čerstvě oholené nohy. Nezpůsobují vyrážky, svědění a navíc krásně miminkovsky voní. A kdo by neznal slavný olejíček Aviril, že? :) Používá ho snad každá máma i když má dávno odrostlé děti. Znám tedy i případy, kdy se někdo natřený dětskými olejíčky opaluje, ale to bych teda rozhodně nedoporučovala :)

Produkty, které momentálně používám:

Ziaja Baby and Kids Oil (200ml) 59Kč, koupíte např. zde

- olejíček mi tedy příliš nevoní, ale jelikož ho používám převážně na nohy po holení, je mi to celkem jedno. Je na něm příjemné, že není tak mastný a celkem rychle se vstřebává a neumastím tak oblečení. A opět platí to samé s etiketou, jako jsem psala výše u šamponu (u olejíčků si toho vážím ještě víc, protože ty se slupují rychlostí blesku :)

Bioderma ABCDerm body and bath relaxing oil (200ml) 279Kč, koupíte v lékárnách nebo např. na internetu zde.

- ani tento olejíček mi příliš nevoní, resp.vůbec nijak nevoní. Používám ho hlavně lokálně při mytí rukou (teda spíš paží), protože se mi s příchodem chladnějšího počasí trochu horší dermatitida, kterou mám právě na pažích. Mám raději mastnější přípravky a tento olejíček mi vyhovuje. Bohužel je trochu zádrhel s pumpičkou a musím jí občas přemlouvat, aby se mnou spolupracovala, ale je to spíš jen vada toho mého balení a předpokládám, že jiné olejíčky jsou v pohodě.






Dětské ubrousky

Kromě toho, že je někdo používá k odličovaní (což asi nikdy nepochopím a nikdy to nikomu doporučovat nebudu), tak pro mě mají ubrousky jiné užitečné využití. Často je používám na rychlé otírání štětců během líčení (třeba štětce opatlané od rtěnky nebo očních linek). Respektive když nemám čas je hned po použití umýt a zároveň je chci mít jakžtakž čisté, tak je stačí do ubrousku důkladně otřít a alespoň z toho nejhorší se trochu vyčistí. Samozřejmě štětce jednou týdně myju právě výše zmiňovanými šampony :) 

Produkty, které momentálně používám:

Pampers Baby wipes - 64ks za 39Kč - seženete běžně v drogerii

Po dlouhém a náročném testování mám nejraději tyto Pampers ubrousky. Netrhají se, jemně voní a jsou akorát mokré. Cena je také velice příznivá a v akcích se dají sehnat za pár kaček. Pro mě favorit numero uno :)



Do této miminkovsko-kosmetické sekce by se dalo zařadit určitě více produktů, ale přiznám se, že doma nemám celou dětskou výbavičku :) Budu tedy moc ráda, když se s námi podělíte o vaše tipy a zkušenosti. Používáte pravidelně nějaký kosmetický přípravek určený pro děti? :) Máte dětskou kosmetiku rády?

EDIT: pro vaší zajímavost, dneska byly spuštěny stránky ohledně nových produktů Matriciane od Biodermy a když se na stránkách registrujete, získáte beauty set těchto produktů :) Není to nijak limitované a set může získat každá z vás :) Pro více informací klikejte zde. Více info během dne na facebooku.

PS: přípravky Ziaja a Bioderma mi byly poskytnuty k vyzkoušení. Tímto oběma firmám velice děkuji :) Zbytek přípravků je můj vlastní.

34 komentářů:

  1. Ahoj, já mám třeba ráda dětské sprchové gely... :) většinou mají poloviční výčet složení než obyčejné sprcháče.

    Anna

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně, že má ráda. Když už mi takzvaně "zparchantí" vlasy sahám po dětském šampónu. Tak 3-4 mytí jsem nadšená, pak si ale vlasy zpátky zvyknou a ten efekt, už nená tak viditelný. Ubrousky používám Babylove z DM, vyhovují stejně jako Pampers. Ne na odličení, ale očištění celé rodiny. Co se vůně týče úžasná je dětská Klorane a jejich tělové mléko, super!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Taky už mě napadlo, že dětstká kosmetika je alternativa, pokud mě všechno ostatní dráždí, a pravděpodobně v ní ani nebude moc škodlivin, ale abych se přiznala, tak ji nepoužívám. Leda ty ubrousky na ruce a tak, to ano, ale jinak si myslím, že pokud máme nějaké očekávání ohledně blahodárných účinků na naše dospělé problémy (:-D), dětská kosmetika nám nepomůže.

    http://aodori.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za zajímavé tipy...tak já doma dětské kosmetiky mám celkem hodně a to právě kvůli dceři :-) Ale přiznám se, že je občas taky používám...například ty šampony na mytí štětců, olejíčkama si odličuju oči, pudr si dávám na záda, když se mi tam něco vyraší, a dětským krémem se občas mažu. Jsou krásně jemné a voňavé a stojí velmi málo :-)

    http://mamou-stylove.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. nedávno som dostala detský sprchový gél od avonu, z tej rady pre bábätka. Ale okrem milého obalu ma neočaril ani vôňou a zloženie tiež nie je dvakrát šetrné :/ neviem si predstaviť, že by som mala s týmto umývať svoje dieťa...





    OdpovědětVymazat
  6. Zbožňujem detské telové hydratačné krémy, sú moje najobľúbenejšie, čo sa týka starostlivosti o pokožku..dokonca používam aj krém na tvár detský, ale len na noc výživný..ževraj tie denné nie sú tak hydratačné a to by mojej suchej pokožke veľmi neprospievalo :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já teda používám ty dětské ubrousky na odlíčení očí, přijde mi to prostě úplně nejšetrnější způsob, jak odlíčit řasy, že je nemusím šmidlat tamponkem o víčko, ale vezmu ty řasy mezi ubrousek a prostě řasenku stáhnu:) Ale na pleti odlíčí dost málo, připravuju teď článek o micelárkách a mám to i nafocené, takže u té pleti jsou ubrousky prostě málo:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojte, prosim Vás již někdo skoušel se na stránce registrovat ? Ja tam vubec nemuzu nic takoveho jako registracni formular najit. Vam to jde ? Katka

    OdpovědětVymazat
  9. JA si tým fialovým takisto umývam štetce a je naozaj super. Štetce sú umyté, jemné a aj celkom pekne voňajú. Ale asi si s ním skúsim umyť aj vlasy:D Uvidíme výsledok.

    http://stoker-dewy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky Kataríno, mně to taky nefunguje, tak nezoufej :) snad to bude později lepší

    OdpovědětVymazat
  11. Ja rada siahnem po telovych mlieckach od Johnson´s baby, na moju suchu pokozku su skvele, co sa cistacich obruskov tyka, sestra ma babetko, vyskusali sme v podstate vsetko na trhu, ale najviac nam rezu tie z DM a z Lidlu, skusk niekedy :)...

    OdpovědětVymazat
  12. ja poškuľujem po tejto rade:
    http://www.johnsonsbaby.com/sleep
    A mám rada aj detskú vodu, resp. pre kojencov - nie je to už príliš?:D

    OdpovědětVymazat
  13. Dětské krémy do větrného a mrazivého počasí. Není lepšího krému pro tyhle příležitosti.
    No a Sudocrem :)

    OdpovědětVymazat
  14. Hello!

    I saw that You are using polish cosmetics like ziaja.

    If you want test much more cosmetics from my country, send me e'mail :) I'll sen you gift :)

    OdpovědětVymazat
  15. Dětské přípravky některé taky používám, ale jen ty BIO. Přijdou mi výživnější, ale člověk se musí "spokojit" s tím, že ta vůně občas bude moc dětská nebo naopak - že miminka můžou bejt mastná až za ušima:-D

    OdpovědětVymazat
  16. Já používám dětský pudr od Avirilu právě na to vysušení pupínků :)

    OdpovědětVymazat
  17. Já používám Klorane Bebe,čistící vodu na obličej a zadeček,já tedy pouze na obličej ;-D A mám ráda různé dětské oleje a pěny do koupele od Johnson i jejich sprcháč pro klidné spaní..Teď mám dokonce od Garnier dětský šampon,myslím,že je meruňkový.

    OdpovědětVymazat
  18. Olejíček Aviril je báječný a přidávám si ho i do koupele. Zrelaxuji se a pak se nemusím mazat tělovým mlékem :-)
    justbeyourselfbypetra.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Já mám ráda dětský pudr právě na ty pupínky, pak používám hydratační krém Hipp a občas nějaký ten dětský šampón :).

    OdpovědětVymazat
  20. Používám hipp dětský šampon, hrozně krásně mi voní, tak nějak miminkovsky, řídké vlasy nemám, ale jemné jo a jsou potom fakt nufací :)

    OdpovědětVymazat
  21. Já si dělám zálusk na dětský Olej Hipp z přírodní řady :) Hezky voní a má krásné složení, takže až mi dojdou zásoby, jdu do něj (jestli někdy...:D).

    OdpovědětVymazat
  22. Holky, kdo rády sportujete,... když jezdím na kole, beru s sebou dětské ubrousky. Nic nevyčistí šmír od řetězu tak rychle a efektivně! Jo a před praním taky stačí skvrnu vydrhnout dětským vlhčeným ubrouskem...:))
    Tolik mé babské rady, haha
    www.beautyinatub.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  23. Já mám dětské výrobky také moc ráda, hlavně dětské olejíčky, fialový Johnson je super. Taky jsem o tom psala - http://tipy-pro-krasu.blogspot.cz/2011/12/detska-kosmetika-nejen-pro-deti.html

    OdpovědětVymazat
  24. Mně hrozně voní mýdlo od Johnson's Baby...

    OdpovědětVymazat
  25. niečo od johna mám aj ja a myslím že to nevadí práve naopak

    OdpovědětVymazat
  26. Já používám dětský olejíček na masáže a je super :D

    OdpovědětVymazat
  27. vždycky když stojim v drogerii tak mě dětská kosmetika hrozně moc láká!! :D nevim proč :D zkusila bych i ten šampon .)

    OdpovědětVymazat
  28. Hodně dobrý nápad tento článek! Dětský pudr je opravdu užitečná věc, např. po epilaci pomůže... A děkuji za tip na šampon na mytí štětců:) Veronika

    OdpovědětVymazat
  29. nechápu jak jsem mohla žít bez vlhčených ubrousků používám je snad na všechno
    a kradu dětem jejich barvičky do vany - ale ono jít si zarelaxovat do vany s modrou vodou nebo práskajícíma kuličkama je prostě super :D

    OdpovědětVymazat
  30. Detske kremy jsem zacala pouzivat, kdyz jsem se pred par lety osypala po nasazeni silnejsich leku a musim se priznat, ze jsem mela az vztek, kdyz mi o mem stavu povedela dermatolozka, kdybych misto te kosmetiky a drahych pripravku doporucenych jinymi doktory pouzila detsky krem, tak mám klid uz davno. :-) Do dvou tydnu byl opravdu klid a dokonce mi lidé plet chvalili. Myslim, ze za zkouzku nikdo nic neda,i svemu priteli jsem podstrcila detsky krem a uz mu ho vozim nejaky ten mesic. Clanek se mi moc libi, neprijdu si tak divna,ze obcas detsky krem pouziji.:-) A vyzkouseno mám od Nivei a Johnson's.

    OdpovědětVymazat
  31. Já některé dětské výrobky používám a jsem s nimi spokojená, jak jsem psala u sebe na blogu, nej jsou pro mě asi ubrousky, které používám na odličování :)

    OdpovědětVymazat
  32. Používám vlhčené ubrousky - odlíčení jako nouzovka nebo nějaké to otření na cestách atd. :) A pak i dětské krémy a tělová mléka, zrovna teď od Weledy, na tělo často "dospělou" kosmetiku nesnesu..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)