středa 5. září 2012

Vyplatí se investovat do dražší kosmetiky?

Osobně si myslím, že téma, zda se vyplatí investovat do dražší kosmetiky je celkem často a hojně diskutované. Myslím, že neexistuje jednoznačná odpověď na to, jestli se vyplatí investovat do pudru a naopak ušetřit na rtěnce, ale protože se na to docela často ptáte, chtěla jsem k tomu něco málo napsat. Nechci vyloženě psát podle kategorií a rozebírat, do čeho se vyplatí investovat či ne, ale spíš jsem prošmejdila svojí kosmetickou sbírku a vybrala pár věcí, které už mám dlouho, pořád mi dobře slouží a proto můžu investici sama doporučit.

Určitě nebude někdo souhlasit, ale pro mě jsou určité produkty, které prostě kvalitně v drogerii nekoupíte. Respektive, koupíte je levně, ale třeba vám nebudou sloužit tak dlouho jako nějaké dražší kousky. Každá z vás to možná vidí jinak a určitě je to dané i věkem, ale v určitých momentech bohužel nevěřím, že make-up od Essence je stejně dobrý jako ten od Chanelu a ten drahý si koupí jen hloupá pipka kvůli značce. Berte prosím tento článek spíš jen jako takové ohlédnutí po některých produktech po nějaké době a potvrzení, že se do nich vyplatilo investovat. Nechci nikomu cpát, že jen to drahé a s věhlasnou značkou je jediné správné a možné, ale zároveň ani nemám ráda poučování typu, že drahý make-up je zbytečná rozmnařilost (zvláště když dotyčná nikdy nevyzkoušela nic lepšího, než co nabízí místní drogerie).



Jedna z položek dekorativní kosmetiky, do které se podle mě vyplatí investovat jsou tvářenky. Přece jen jí používáte denně, chcete, aby barva byla krásná a na tvářích dlouho neporušená vydržela. Osobně nemám příliš ráda drogerkové tvářenky, protože nejen že výběr odstínů je značně omezený, ale většinou jsem se setkala s prášícími a fleky tvořícími kousky. Gratuluji všem, co mají svou oblíbenou tvářenku z drogerie a jsou s ní spokojené a opakovaně si jí nakupují. Právě výdrž balení a odstíny tvářenek jsou důvodem, proč nedám dopustit na své některé dražší kousky. Kupříkladu tuto tvářenku Bella Bamba od Benefitu mám už od března 2011 a stále ještě není ani náznak prodření na dno. To samé tvářenka Blush Horizon Chanel (koupená letos v březnu), jak vidíte, vypadá jen lehce ošoupaně, ale věřím, že mi bude dobře sloužit ještě pár let. Tvářenky jsou podle mě tedy hodny větší investice a zatím jsem nikdy nelitovala.






Na téma pečující kosmetiky jsem se v tomto článku nechtěla tolik vyjadřovat, protože je to podle mě mnohem subjektivnější a individuálnější záležitost, než je sekce dekorativní kosmetiky. Jednoho zástupce jsem ale i tak vybrala. Je to můj milovaný zabiják pupínků od Clinique. Mám ho přesně rok a jak vidíte, ubyla sotva 1/3. Tomu už říkám investice, protože mi nikdy podobné levnější gely jednak tak dlouho nevydržely a hlavně vůbec nefungovaly. Tento gel mě ještě nikdy nezklamal, stačí ho jen kapička a když spočítám, kolik bych vyhodila peněz za nefungující gely z drogerie, tak raději znovu koupím tento.


Porefessional od Benefitu je taky držák. Je mi jasné, že pro spoustu slečen s omezeným rozpočtem není Benefit úplně dostupný, na druhou stranu většina produktů, kterou jsem vyzkoušela byla kvalitních a hlavně téměř nemožných vypotřebovat (viz.např.tvářenky). Stačí jen pidi množství, kterým zmatním T-zonu a troufám si říct, že jedno balení mi rok určitě vydrží, možná ještě déle. To samé platí v případě jejich tekutých rozjasňovačů nebo tintů. Znáte někoho, kdo vypotřeboval např. celý High Beam? Já ne :)



Pudry a bronzery jsou další položkou, na které se podle mě vyplatí nešetřit. Za letošní rok jsem si velice oblíbila pudry Bourjois a jsem s nimi moc spokojená. Jak vidíte, pudr se jen lehce "obrousil" a stále není prodřený na dno. A to pudry používám denně. Pudry z drogerie mi pokaždé vydržely max.2 měsíce a pak se buď úplně rozpadly nebo už nešly používat. Když si spočítáte, že za kvalitnější pudr dáte např.4 stovky a za drogerkový třeba 200 nebo i více, tak se určitě vyplatí si připlatit. Bronzer Chanel je také jen jemně ošoupaný a na některých místech jsou ještě patrné vystouplé proužky. Bude mi dělat společníka ještě několik sezon a docela pochybuju, že ho někdy vypotřebuju úplně do dna :) Bronzer od Elfu mi vydržel ani ne jednu sezonu (a i když ho mám docela ráda), tak bych si ho znovu asi nekoupila a raději investovala do nějakého dražšího, který bude lahodit i mému oku.




Korektory jsou většinou položka, za kterou nerada utrácím. Najdou se výjimky, ale vesměs si myslím, že s jedním Dermacol Make up coverem bych vydržela tak deset let. Naštěstí nemusím krýt tolik nedokonalostí a vybírám spíš "lepší" korektory na kruhy pod očima. Jako dobrou investici považuji tento korektor Studio Finish od M.A.C, který také asi nikdy nevypotřebuju a jak vidíte, od března skoro neubylo. Někdy asi ještě napíšu článek na téma "drahá kosmetika, která se nevyplatí" a jeden drahý a nejmenovaný korektor se tam objeví :)


Řasenky jsou velká kapitola, která pokaždé vzbudí vlnu emocí. Někdo si zarytě bude stát za tím, že mu řasenka z drogerie stačí a předčí i řasenky za tisícovku. S tím souhlasím, hlavně v případě, že máte od přírody krásné řasy, které stačí jen trochu zvýraznit a stačí i řasenka za stovku. Pokud máte krátké smetáky jako já, musíte se hodně snažit, abyste si na očích nějaké řasy vyčarovaly. Budu si stát za tím, že tato řasenka od Lancomu byla dobrá investice. Žádná řasenka mi nikdy nevydržela téměř 6 měsíců v bezvadném stavu. Miluju sice žlutou Colossal od Maybelline, ale když si vezmu, že stojí nějakých 269Kč a víc jak dva měsíce mi nikdy nevydržela, tak to není zas taková dobrá investice. Kdybych si koupila 2x do roka Lancome za 690Kč a nebo 6x Maybelline, tak prostě vydělám a lepší je Lancome (1614Kč za Maybelline a 1380Kč za Lancome). Říkejte si co chcete, ale jsem s Doll Eyes maximálně spokojená a investovala bych do ní znovu. Vzhledem k častým akcím v parfumeriích se dá pořídit ještě levněji. Tím neříkám, že je tohle jediná možná a dobrá řasenka. Věřím, že se najdou ty z vás, které mé "výpočty" pochopí a nebudou tvrdit, že Essence vyrábí stejně dobré řasenky za 80Kč. Kdyby se sobě vyrovnaly, tak asi budu chodit jen pro ty levné, že? :)



Balzámy na rty jsou moje vášeň. Některé vypotřebuji v rekordním čase a jiné jsou zřejmě věčné. Tak jako Lip conditioner od M.A.C. Mám ho už víc jak rok a jak vidíte, tak ubylo minimum. Používám ho pravidelně každý den ráno, než se jdu líčit a někdy si ho dávám i přes den. Rty jsou po něm nádherně hebké a krásně voní. Doporučuji ho kudy chodím a až mi jednou dojde, půjdu si pro další. Tipuju, že to bude tak za 5 let :) Zatím jsem ještě nenašla lepší alternativu pro vonící, pečující a jemně tónující balzám na rty, který by tak dlouho vydržel.



Oční stíny jsou další kategorií, kterou v drogeriích příliš nevyhledávám. Když si spočítáte, kolik dáte za paletky několika stínů v drogerii a po příchodu domů zjistíte, že jsou vlastně úplně k ničemu a skoro nebarví a na očích nedrží a kolik dáte za kvalitnější paletku stínů nebo mono stín, tak jednoznačně fandím těm dražším značkám. Za blbou a nekreslící paletku od NYC dáte třeba 150Kč a když si stovku přihodíte, můžete mít krásnou paletku např. od Sleek, kde jsou stíny krásně pigmentované a dlouho vám vydrží. Tento mono stín M.A.C mám taky téměř dva roky a bylo období, kdy jsem ho nosila denně. Jak vidíte, ještě nějaký čas mi určitě vydrží a celkově musím říct, že jsem s jejich stíny spokojená. A nikdo mi prostě nenamluví, že má třeba Rimmel kvalitní stíny, které vám vydrží roky. Ale abych nekřivdila jen grogerkovým stínům, zklamaly mě i dražší značky, do kterých bych už nikdy neinvestovala ani halíř (že jo pane Diore). V mém tvrzení mě utvrdila i známá vizážistka z M.A.C, kam jí často chodily na rameno plakat ženské, co si podobné stíny nakoupily a pak toho hořce litovaly. Každému sice vyhovuje něco jiného, ale někdy je dobré nad výběrem stínů trochu přemýšlet a spočítat si, jestli se mi vyplatí nakoupit si 10 šuntů od Essence nebo troje kvalitnější stíny, co dlouho vydrží a budou pěkně malovat :)


Ke stínům obecně jsem se vyjádřila, tak jen další kousky, co mám pocit, že je nejde vypotřebovat :) YSL sice zrovna pověstný svými stíny není, ale já nemůžu říct jediné křivé slovo. Máme je více jak rok a také je často používám.



Paletka ze Sephory je z loňských Vánoc. Obecně jsou zapečené stíny velké držáky a podobné seženete např. i u Bourjois nebo Chanelu. Jak vidíte, vypadají stále jako nové a přijde mi, že z nich neubyl ani gram. Sice více práší a některé odstíny se hůř nabírají na štětec, ale šla bych do nich znovu a opět neznám nikoho, kdo by někdy vypotřeboval až do dna třeba stíny Bourjois. Jestli někoho takového znáte, tak dejte určitě vědět :)



Dalo by se pokračovat dál a dál, ale raději už nebudu dále některé provokovat. Tipuju, že si o sobě něco ošklivého přečtu za své výroky :) Ale holt nejsem ten typ člověka, co by si sednul na prdel z Essence stínů jen protože stojí 30korun. Já vím, že některé z vás mají omezený rozpočet a nemůžou si dovolit utrácet tisíce za kosmetiku, ale někdy je lepší trochu přemýšlet nad tím, co si kupujeme, protože nechat se odradit jen vysokou cenovkou na krabičce není řešení. Schválně se podívejte kolem sebe, kolik máte v šuplíku nekvalitních stínů, které byly sice levné, ale téměř je nepoužíváte. Kolik tvářenek za dva měsíce prodřete na dno a které vám při každé aplikaci zapráší i paty u nohou :) Já sama mám někdy zatmění mozku a koupím nějakou blbost, o které brzy zjistím, že je k ničemu a nestojí za to. To vidím hlavně až po čase, po jakých produktech sahám nejčastěji a které mi dobře slouží. Čím více jsem toho mohla vyzkoušet, tím více vím, co asi tak zhruba chci a do čeho se vyplatí investovat (jsou sice kategorie, kde to není tak jednoznačné, ale časem se k tomu určitě dopracuju :). Snažím se ty impulzivní nákupy blbostí omezovat a někdy se holt spálím, ale snažím se třídit nepotřebné věci, které mi jen tak leží v šuplíku a posílat je dál. Dnešním článkem nechci říct, že má někdo jen utrácet za drahé věci, ale aby přemýšlel nad tou investicí a hlavně využitím daného výrobku. Sečtěte si schválně položky všech nepotřebných rtěnek, řasenek nebo stínů, které se vám doma povalují a třeba zjistíte, že za to mohl být jeden luxusní pudr, který by vás těšil dlouhou dobu. Každý to vidí asi trochu jinak, ale jak říká klasik: nemám dost peněz na to si kupovat levné věci :)

Jsou samozřejmě i položky, za které nikdy nebudu utrácet vysoké sumy, ale o tom zase někdy jindy :) Budu ráda, když se podělíte o svůj názor o investování do dražší kosmetiky a jestli máte nějaké oblíbené produkty, které vás těší už dlouhou dobu a investovaly byste do nich zas a znovu :)

PS: kdyby někoho zajímalo, kde se dá ušetřit, tak vězte, že já například nekouřím, nechodím denně pro kafe do Starsbucks ani neutrácím tisíce po barech, takže si pak můžu koupit něco dražšího a mít z toho větší radost, než jakou by mi přinesla krabička cigaret :) Přestaňte také se svými nešvary a uvidíte kolik budete mít najednou peněz :)

Tak a teď můžete začít házet kameny :)

56 komentářů:

  1. Co se týče stínů od Bourjois, tak ty má mamka ještě z tuzexu a nejsou ani prodřený na dno.)navíc drží celej den i bez báze.

    A s tím, že do některých věcí se má investovat s tebou naprosto souhlasím...já momentálně řeším řasenku, mám hodně dlouhé, dobře zatočené a husté řasy od přírody a tak moc neřeším jak mi je řasenka zvedne prodlouží a podobně, ale co řeším je výdrž. U všech řasenek,které jsem kdy vyzkoušela se mi po pár hodinách rozlezla barva pod oči a udělal mi pytle jak kdybych nespala měsíce...a protože sebou odmítám nosit věci na odličování abych si to zvládla upravit (pro rýpali né vodou to vážně nejde a ani musím si je malovat protože je mám úplně blonďaté a nejsou vidět.))tak jsem stále řasenky z drogerie měnila a následně s nimi zásobovala maminku.
    Pak si sestra pořídila řasenku od benefitu a nechala mě jí vyzkoušet..když se řasenka 12 hodin nehne a nerozteče jo to u mně zázrak...takže zrovna u této položky jsem se rozhodla investovat, protože řasenku přeci jen používám každý den.

    OdpovědětVymazat
  2. Já vesměs souhlasím s Tvým článkem. Ale třeba pudr si kupuju jen fixační od Dermacol, protože se nelesknu a potřebuju jen zafixovat make-up a tam nevidím důvod, proč si kupovat drahý, když tenhle skvěle funguje. A řasenky jsou opravdu ožehavé téma - já jsem jich vyzkoušela desítky a nakonec se vždy stejně vrátím k Max Factor 2000 Calories.
    Ale třeba tvářenku už bych si v drogerii nekoupila, používám Bobbi Brown, mám ji od ledna a vůbec ale opravdu vůbec neubývá a to ji používám denně.
    Co mě z drahé kosmetiky ale hodně zklamalo byl lak na nehty od Chanelu, kde jsem litovala každé investované koruny :-D

    OdpovědětVymazat
  3. A teď mi došlo, že ten lak byl od Dioru, plácám po ránu nesmysly :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Rendy, souhlas :). Ja kupuju oboje. Drazsi veci (prevazne Benefit) jsem se naucila ocenovat, ale porad jeste kdyz vidim neco pekneho v drogerce, tak sem tam neodolam. Ale to plati spis pro laky na nehty. Presne takhle jsem se spalila se stinama od Rimmelu Stop traffic nebo jak se jmenuji. Krasne, ale pigment na prd. Rtenky mam ruzne, drazsi asi jen 2 a chtela bych nekdy zkusit YSL apod. Rasenky jsou kapitola sama o sobe. Uz jsem jich vyzkousela kvanta. A mas pravdu, hrozne rychle vyschnou. Uz bych asi nikdy nesla do Max Factoru. Kupovala jsem 200 calorie i false lash v UK, kde je maji zavarene v plastu, takze nemohly byt testovane a jako 2-3 mesice :(. Pritom ale Oriflamacka mi drzi uz vic jak rok a pul. Ale benefitacka je benefitacka :). To same pudr. Lorealu mam v zasobe jeste z UK 5 kousku, ale proste na Benefit nemaji. Uvazuju o tom Bourjois do kabelky, ale porad nevim nevim :(. Jak to nemam vyzkousene, chjo :(. Jsem desna konzerva, co se urcite kosmetiky tyce :).

    OdpovědětVymazat
  5. drahe, lacne, luxusne, drogerkove...ja uz to takto nedelim. Skratka, bud mi nieco vyhovuje a kupujem si to alebo by mi to vyhovovalo, ale nekupujem si to, lebo je to uz mimo moj rozpocet, tak si najdem lacnejsiu alternativu. Kozmetika musi byt kvalitna a funkcna a taku najdes v drogerii, aj v parfumerii.

    OdpovědětVymazat
  6. Já myslím, že si napsala vesměs pravdu. ale sama se mám co učit, taky mám doma spoustu zbytečných blbostí, ale naposled, co jsem se neskutečně rozčílila nad stíny Essence, které stály těch skvělých 30Kč, ale jsou neskutečným způsobem na nic, jsem si slíbila, že do nakupování kosmetiky budu zapojovat více rozumu než emocí a pro příště místo několika šuntů koupím jeden dražší kousek. Ale myslím si, že ještě na tom nejsem nejhůř. Mě vždycky pobaví slečny, co jsou ,,chudé" studentky a nemají na drahou kosmetiku a pak ukážou svoji sbírku sto padesáti stínů a rtěnek do Essence. :-D která je dohromady stála spoustu peněz a ještě to reálně nespotřebují.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný článek :) Řasenku za tisícovku bych si skutečně nekoupila a to právě pro to, že mám řasy, kterým stačí k dokonalosti málo a řasenky Maybelline a Glam´ eyes od Rimmelu mi fakt maximálně vyhovují. Tvářenka Alverde mi vydrží odhadem tak půl roku, což není špatné, ale láká mě zkusit nějakou dražší, jestli vydrží déle (hlavně Bourjois, která vlastně drahá ani není). Jinak s dražší kosmetikou zkušnosti nemám, snad jen s Clinique, který mě nijak neoslnil, stíny Alverde jsou lepší, než ty jejich. U kosmetiky mi hodně záleží i na pěkném obalu, dokážu si představit, že bych do nějakých kousků od Chanelu časem investovala. Nemám ráda tuny tvářenek, pudrů, stínů, řasenek apod., v líčení neexperimentuji a od každého mám jeden kus (snad jen stínů mám o malinko víc), takže pořídit si pár krásných, kvalitních kousků se mi zdá OK. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Více méně se ztotožňuju s tebou i s komentáři - je blbost kupovat stovku levných, když můžu mít jeden pořádný produkt, zároveň zas pokud levný slouží, není důvod se k němu obracet zády za jeho cenu :-) Já nejsem žádný makeup guru, moc se nelíčím, tvářenky a bronzery třeba nepoužívám vůbec, takže tam nemůžu soudit... Ale souhlasím, že stojí za to, když nemůžu najít nic levného, co mi vyhovuje, si prostě koupit pořádnou řasenku, make-up a korektor za pár stovek a pak s nimi dlouho vystačit a být spokojená. Jak se říká, nejsem tak bohatá, abych si kupovala levné věci :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý článek, před dny Marianne jsem tohle přesně potřebovala číst :) A představ si, že mojí mamce se podařilo stíny Bourjois vypotřebovat úplně - při denní používání za dva roky :)

    OdpovědětVymazat
  10. Me tenhle clanek nejak nepopudil, i kdyz treba muzu rict, ze jsem mela rasenku od Hypnose a proste me tak nenadchla. Kupuju si prakticky za polovicni cenu Masterpiece od MF a jsem s ni spokojenejsi. Jinak ale je pravda, ze co se tyka produktu z Benefitu, tak jsou temer nevypotrebovatelne, mene prasi a dyl vydrzi. Takze v zasade s tebou souhlasim :)

    OdpovědětVymazat
  11. lálilálilá: jsem ráda, že třeba zrovna na ty řasenky někdo pohlíží stejně :) a jestli to byla They´re real,tak tu můžu doporučit :)

    Simone: zrovna fixační pudr by byl v tom článku, jak se někdy nevyplatí investovat jen do drahé kosmetiky :) Dermacolu jsem věrná už roky :)

    Lucifrid:jako určitě je rozumné, do určitých věcí investovat a zas naopak do některých ne, protože třeba u mě jsou zbytečné investice do drahých lesků nebo laků na nehty :)

    Stannah: no právě jsem si nedávno přečetla článek od údajně hrozně chudé studentky, kde ukazovala nové úlovky z drogerií, asi tak za tisícpvku a samé Essence stíny, pudry a já nevím co všechno, ale kdyby si místo 150 věcí koupila jednu dvě kvalitní, tak věřím, že by měla větší radost ve výsledku :)

    Lady: tak to závidím, že si od každého druhu vystačíš jen s jedním kusem :) k tomu se asi nikdy nedopracuju :)

    MissBB: určitě nechci tvrdit, že do všeho se musí investovat, někdy bych zase ráda psala o tom, do čeho se podle mě příliš investovat nemusí a určitě neodsuzuju nic podle ceny, ale když má někdo třeba problematickou pleť, tak by měl asi investovat do kvalitního korektoru a make-upu a nečekat, že mu nějaký za 80korun udělá zázrak :)

    Belle Hanele: to jsem moc ráda :) beztak nějaký nepěkný komentář se určitě objeví a někdo si bude zuby nehty bránit svoje stíny za 30 kaček :)

    OdpovědětVymazat
  12. Reny: tak to je mamka dobrá :) mě se nikdy od Bourjois ani stíny ani tvářenka vypotřebovat nepodařila :)

    OdpovědětVymazat
  13. musím říct, že jsem tomu dříve nevěřila,že je mezi značkovou a drogerkovou kosmetikou rozdíl, ale přesvědčila jsem se o tom, že jsem se mýlila. Přesvědčily mě zejména oční stíny od Lancome, které drží úžasně celý den bez báze, skvěle se s nimi pracuje atd. S řasenkami takovou zkušenost nemám, neboť mám kvalitní řasy a možná by mi stačilo je jen pravidelně barvit. Co se týče majkapu, tak si zatím nejsem úplně jistá, zatím jsem byla nejspokojenejší s revlonem, nyní testuju chanel, ktery jsem si poridila z kosmetickych prebytku, protoze bych do uplne plneho baleni asi neinvestovala, tak snad se presvedcim, ze za to stoji. Co se týče bronzeru tak jsem spokkojena i s avonackym, takze zatim nemam potrebu testovat nejaky znackovy, i kdyz verim, ze by mel treba lepsi vydrz... nicmene neodsuzuju nikoho za koupi drahe kosmetiky, sama se v poslednim roce dost posouvam a jak rikas, nekourim, nepiju, tak si to dovolit muzu (jen v mem pripade zatim sporivost casto vitezi) :)

    OdpovědětVymazat
  14. Naprosto souhlasím!
    Jak stárnu (je mi 21 :D), tak jsem se pomalu naučila investovat do dražších věcí. Teď se chystám na paletku stínů. Doporučily byste mi spíše Too Faced nebo Benefit? Nemám zatím zkušenost :)
    Určitě záleží, s čím má kdo problém.
    Podle mě si má každý vyzkoušet, co mu sedí :) Mně sedí víc make-up Dermacol než Lancome a Helena Rubinstein, což sama nechápu :D

    OdpovědětVymazat
  15. Moc hezký článek, dobré tipy, do jaké dražší kosmetiky jít, když už ;)
    Nicméně ono je docela těžký se najednou rozhodnout a koupit nějakou tu dražší kosmetiku. Právě proto, že ta investice je dost nejistá a člověk neví, jak mu to sedne, jestli to opravdu bude kvalita nebo ne... Je lepší litovat pár desetikorun za šmejd z drogerky, než plakat na stovkama jestli mi rozumíš :D
    Ale od toho jsou tu pro nás skvělé blogerky jako jsi ty a když už se rozhodnu pro něco "značkovýho", podívám se na nějaké ty recenze :) A proto ještě jednou dík za článek.

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný článek, není tam nic čemu bych oponovala! Já se snažím si věci postupně obměnit, hlavně ty co používám denně! Bourjois pudr je úžasnej, hlavně se mi líbí je že přírodní a je fakt, že ho budu mít asi věčnost. Oční stíny jsem si taky už drogérkové zakázala, to jsou vyhozené peníze:( Napadá mě ale jedna tvářenka z drogerie, co je alespoň podle mě vážně skvělá a to je Astor VIP:) Já si myslím, že skoro každá holka projde obdobím, kdy si natahá domů tisíce věcí z drogerie, užívá si kvantitu a když se toho nabaží, začne jí zajímat ta kvalita a už nepotřebuje mít doma 20 monostínů Essence, i já to tak mám:)

    OdpovědětVymazat
  17. Postupom času už tak zhruba tuším, čo mi vyhovuje z tej lacnejšej kozmetiky a naopak, čo musím mať jedine kvalitné z lekární alebo parfumérií alebo drahšie veci. Na tvár by som si asi nedala žiadny produkt od Miss Sporty a pod. keďže pracujem, tak si môžem dovoliť aj také veci, kt. by som si normále len pripísala na zoznam "pod stromček".
    Ale je mi jedno akej značky je riasenka, ak mi sedí nech je aj Essence, to isté laky na nechty a telová kozmetika. Takže najviac asi míňam na vlasy a pleť, fuj, vlastne neskutočné peniaze:D ale nebudem mať stále 20, tak prečo si to neužiť,keď môžem:)

    OdpovědětVymazat
  18. Těžko říct do čeho investovat a do čeho ne. Osobně dám vždy přednost očním stínům z parfumerky než těm z drogerie. Do řasenky bych nikdy nedala víc jak 300kč. MU je sporná položka, ale můj nejnejnej je z parfumerky a těžko se mu levnější vyrovná. Tvářenky mám ráda z obou pólů, ale výběr je v drogerii limitující.

    OdpovědětVymazat
  19. Kolik zhruba stojí ten Lip conditioner od Macu? Na věci na rty jsem úchylná :)
    Hezký článek!

    OdpovědětVymazat
  20. Moc hezký článek, je super, že ho píšeš ty, která máš opravdu porovnání a zkušenosti, tobě věřím všechno :)) Já zrovna řasy mám ok, takže tam ušetřím, v pudru moc nevidím rozdíl třeba mezi Bourjois nebo Max Factor, ale zase nemám zkušenosti s těmi drahými, luxusními.. Co mě zatím nejvíc štve je, že jsem nenarazila na make-up z těch dražších značek, který by mi vyhovoval. Vždycky si o nějakém přečtu, pak se stavím pro vzoreček a jsem vždycky zklamaná :( Buď málo kryje, nebo až moc, nebo zalézá do vrásek, nebo vydrží jen pár hodin a pak flekatí.. moje pleť je asi nějaká zakletá :D Takže tady pořád hledám, do kterého investovat :)

    OdpovědětVymazat
  21. Naprosto souhlasím s tím co jsi napsala. Nedám na dražší tvářenky dopustit. I levné nejsou vůbec zlé, ale nevydrží. Mám doma tolik tvářenek a stejně používám jen Hervanu a a limitku od YSL a k tomu Shimmer Brick od Bobbi Brown...Na druhou stranu, můj teď nejoblíbenější noční krém od Alverde nestál ani stovku a je lepší než několikanásobně dražší krém...No a můj poslední post o stínech Bobbi Brown mluví taky v prospěch drahé kosmetiky...Ale i tak určitě ne vždy platí rovnice drahé rovná se dobré:-) Fakt dobrý článek.

    OdpovědětVymazat
  22. MeduňkaB: to jsem fakt moc ráda, že to někdo vnímá, někdy mám pocit, že některé slečny mají potřebu druhé odbývat tím, že pudr z drogerie je stejně dobrý jako nějaký dražší a ten dražší si koupí jen blb :) ale tím vývojem si musí asi projít každá slečna sama.

    Tina:s Too faced nemám bohužel zkušenost, ale četla jsem pozitivní ohlasy jak na Too Faced tak i na Benefit (třeba na tu jejich paletku pro kouřové líčení). Asi spíš záleží, jaké odstíny tě osloví, ale myslím, že obě budou kvalitní :)

    Sickie: jsem moc ráda, že se ti líbí :) určitě to nejde hned všechno nakoupit, ale postupně si rozšiřovat sbírku. klidně si jít zkoušet i několikrát za sebou do parfumerie, jestli se mi to líbí, drží to na mě atd. tímhle dlouhým zkoušením jsem se už vyhla zbytečnému a unáhlenému nákupu třeba NARS stínů, které vypadaly krásně na ruce, ale na oku už byly hrozné, takže jako se vším jiným, je tohle určitě lepší zkoušet delší dobu před nákupem :)

    Beauty of body: tak zrovna ta astorka mi přišla hodně prášivá :) ale je to otázka, co komu sedí :) bylo by fajn, kdyby si podobné články četly i mladší slečny a třeba se nad tím zamyslely :) a nebo taky ne a stejně prošly obdobím tuny kosmetiky :)

    B: no, Miss Sporty mě taky upřímně neláká, to už mi přijde lepší Essence :)

    OdpovědětVymazat
  23. Určitě se vyplatí investovat u některých věcí. Souhlasím hlavně s tvářenkou, protože to vidím u sebe ... mé dvě nejoblíbenější od MAC a NARS (hlavně tu NARS používám opravdu v 80% denně) a mám jí cca od listopadu 2011?! No a vypadá jako kdybych jí použila jednou za čas a přitom to vůbec není pravda. Je fakt skoro jako nová. Na rozdíl třeba od ELF tvářenky, kterou jsem používala loni jen prázdniny a dostala jsem se u ní až na úplně dno :X To samé ta MAC tvářenka tu už mám ještě déle než rok a ta je také skoro jako nová. U řasenek si tím ale už jistá nejsem ... vyhovuje mi mometálně OneByOne, ale chystám se vyzkoušet Benefit tak uvidíme. Obecně s řasy jsem jsem spokojená od přírody je mám hezké. :) Jinak co se týče toho balzámu MAC, který jsem si koupila na Tvé doporučení tak musím jedině souhlasit! On je vážně naprosto nejlepší .... já ho používám vždycky ráno, když se nalíčím na cestu do školy a až pak nanesu nějakou rtěnku. Rozhodně jdu příště také pro další balení. Také od té doby už nekupuju jiné balzámy, protože si říkám na co?! Vždyť stejně mám tenhle MAC a ten je nejlepší ten nový třeba nějaký od Essence bych použila párkrát a někde by se mi doma jen válel.
    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  24. Jája: je to ožehavé a určitě nejde jednoznačně říct, kup si drahý MU a ušetři na rtěnce, ale tak jsem chtěla alespoň poukázat na nějaké mé osvědčené výrobky :)

    Kristýna: stojí 15 dolarů (koupen v zahraničí) a u nás ta cena bude myslím srovnatelná :)

    markvitka: děkuji moc za důvěru :) každopádně mám toho ještě hodně před sebou a hodně značek a věcí jsem nevyzkoušela, takže někdo zkušenější by ti poradil třeba lépe a viděl by své investice jinak :) no, mě těžce zklámává firma Dior, snad ve všem, co jsem kdy zkusila, i jejich věhlasné make-upy mi nesedly, ale beru to tak, že ne prostě všechno drahé a značkové za tu investici stojí a taky, že každému prostě vyhovují jiné věci :)

    Levandule: děkuji, těší mě, že máš na to podobný názor :) té péči jsem se záměrně vyhla, protože tam chápu, že když má někdo kvalitní pleť sám od sebe, tak se může mazat i Indulonou a bude spokojený a určitě bych si nedovolila polemizovat o tom, co se vyplatí či ne :)

    angellovely-things: jsem moc ráda, že jsi s tím balzámem taky spokojená, já fakt nechápu, jaktože je tak nekonečný a určitě je to skvělá investice :) všechna Labella se můžou jít bodnout :)

    OdpovědětVymazat
  25. Naprosto s tebou souhlasím, že se v naprosté většině případů do dražší kosmetiky investovat vyplatí. Na druhou stranu k tomu ovšem každá slečna musí dospět sama a to chce čas. Když jsem s kosmetikou začínala a šla utratit třeba 400, tak jsem si taky radši koupila 20 věcí od Essence, než jeden pudr. Holt začátky jsou vždy těžké. Jasně, byla to 100 tam a 100 támhle a stíny za chvilku pryč. Teď vím, že když jsi raději pořídím kvalitní za 500 tak mám hodně velkej problém s tím je spotřebovat a divím se, proč to zatraceně tak dlouho trvá. O tvářenkách radši nemluvě. :D co se týče řasenek, tak například mé oblíbené jsou od Maybelline, teď mám poprvé They're real a jsem nadšená - ale přijde mi škoda jí plácat každý den do školy. A k čemu se přiznám je fakt, že jsem nikdy neměla "lepší" makeup než rimmelácký a tak nemůžu soudit, ale momentálně se chystám na nákup Chanel VL Agua a těším se jak malá. Holt, každý k tomu sám časem dospěje, ale naštěstí je na světe pořád plno malých slečen, které "drogérkové" firmy budou neustále živit a já je za to nijak neodsuzuji.

    OdpovědětVymazat
  26. Veľký súhlas dávam tomuto príspevku....mám veľa drogérkových vecí, ale aj veľa drahých kúskov...zaťažená som najmä na drahé špirály (Lancome a YSL hlavne),lesky,rúže tiež,makeupy,púdre...lícenku mám len jednu z Artdeca a tých si teda asi zaobstarám viac :)

    OdpovědětVymazat
  27. Pěkný článek, souhlasím s tebou. Stojí za to přemýšlet o tom, co člověk nakupuje a bránit se impulzivním nákupům blbostí. Většina věcí se opravdu vyplatí dražších, nebo přinejmenším zajímat se o kvalitu jednotlivých výrobků a vybrat ty uspokojivé - ne říct si "potřebuju řasenku" a vzít tu první Essence za 70 Kč, když je třeba možné se dozvědět, že řasenka Rimmel Extra Super Lash za podobnou cenu odvede mnohem lepší práci. Zkrátka zajímat se o to, co kupuju. Já bych si na obličej asi nedala levný make-up z drogérie, těm prostě moc nevěřím. Dnes už taky vím, že do určitých věcí se vyplatí investovat a snažím se to dodržovat. Teď se chystám na nějakou tvářenku od Benefitu, asi Sugarbomb :).

    OdpovědětVymazat
  28. Perfektní článek! Víc podobných. Díky tvým stránkám se přestávám stydět chodit do parfumerie (protože jsem se nikdy nepovažovala za kosmetickou maniačku), chystám se využít Dny Marianne a nakoupit prověřenou a tebou doporučovanou klasiku (rozjasňovač Sephora a teď si mě nalomila i na tvářenku od Benefitu).

    Drahé stíny mám asi troje, základní barvy pro nude líčení. Ostatní stíny mám drogerkové, a některé třeba zrovna Essence. Z bází od Artdeco jejich výdrž není zas tak hrozná. Navíc neodhadnu, jestli mi daný stín bude slušet, takže si koupím třeba fialový Essence, protože vím, že výrazné stíny nenosím denně a na využití 3x měsíčně mi Essence stačí.

    V mém případě hraje roli i strach ze životnosti kosmetiky. Mám zakódováno, že všechnu dekorativku musím za rok vyhodit, protože jinak bude "prošlá". Používat jednu a tu samou tvářenku dva roky? To bych nezvládla, zrovna tak, jako bych nesnědla den prošlý jogurt. Je to taková moje fobie... Takže u mě argument o dlouhobém používání bohužel neuspěje.

    Přesto, skvělý článek a těším se na další tipy, co drahého se vyplatí (a co nikoliv).

    OdpovědětVymazat
  29. Zaujímavý článok !
    Ja mám 22 rokov a takisto som časom postupne zistila čo kde nakupovať i keď ku značkám ako Essence som nikdy neinklinovala, ešte aj vo výpredaji 3xkrát rozmášľam a nemám problém s tým to tam nechať :)
    Za mňa sa jednoznačne oplatí investovať do make-upu, hlavne kvôli odtieňom a kvôl výdrži a takisto korektor. Bojím sa že môj úplny favorit BB corrector bude u teba na odstrel, ale ja ho milujem, nenašla som taký, ktorý by aspoň z polovice zakryl kruhy pod očami, taktiež mám rada korektory od Mac.
    Na jar som si kúpila bronzer a tvárenku od Sephory a aj keď to nie je úplne luxusná značka, s výrbkami z drogérky sa nedajú porovnať, neprášia, vydržia, omnoho lepšie sa aplkujú a na oboch mám ešte "vyrytý" znak Sephory, čiže ich koniec je ešte ďaleko.
    Ja viem ušetriť na riasenkách, očných stínoch (L'oreál alebo Gosh) a púdroch.
    Každý by si mal nájsť svoj naj výrobky a súhlasím s názorom, že radšej jeden poriadny.

    OdpovědětVymazat
  30. Já mám oblíbené řasenky Rimmel London. Zrovna mám o dvou z nich článek na blogu...

    OdpovědětVymazat
  31. já si kupuju spíš levnější věci, nelíčím se každý den, takže mi vše vydrží dlouho...vybírám si produkty dobře hodnocené na kosmetických blozích, podle mě se i v drogerii dají vybrat dobré produkty... třeba z essence mi vyhovují jen jedna paletka stínů a gelové linky, jinak jejich laky jsem vzdala dávno...tvářenku mám od elf a rimmel a jsem celkem spokojená, řasenku mám one by one, nikdy mě nezklamal dermacol - má dobře pigmentované stíny

    OdpovědětVymazat
  32. skvělý článek a nemůžu jinak, než souhlasit! sama jsem dlouho - na střední - nakupovala levnou kosmetiku a kdybych sečetla to, co jsem do ní investovala, určitě bych se zděsila a bylo by za to určitě pár kvalitnějších výrobků, které vydrží daleko déle!

    OdpovědětVymazat
  33. Zajímavý článek :) Já mám Porefessional od srpna 2011 a je nejlepší! Používám ho každý den, a ještě v něm trošku mám. A mě třeba vydrží dlouho také pudry i tvářenky :) Jinak jediný co mě na tomto článku vadí je, kolikrát jsi zopakovala slovo "investovat" :P

    OdpovědětVymazat
  34. Musím říct, že tímhle článek jsi mě docela přesvědčila. Já vážně nemám peníze navíc, abych moc utrácela za kosmetiku, u kosmetiky ani moc neřeším trvanlivost, jednu řasenku používám klidně rok i víc. Nevěděla jsem, že tyhle dražší věci jsou tak "bezedné" :) Ale kdybych si měla tedy už koupit něco pořádného, brala bych spíš tužku na oči, nebo oční linky, protože ty používám asi nejčastěji

    OdpovědětVymazat
  35. Benetint jsem vypotřebovala za 4,5 roku (v prumeru pouzity tak 3x týdně), mac face and body foundatin za 3 roky denního používání, that gal mě neba, byl pryč rychle (za tu cenu moc rychle - asi 8 měsiců:-P), svou první tvářenku mac co jsem dostala před pěti lety se mi před měsícem podařilo rozbít a rozsypat - zbývalo mi v ní tak 30%, minimálně první rok a půl byla využívána denně... Třeba u toho makeupu ( i když vim,že trvanlivost dávno byla prošlá) mi to přijde skěvlý - jako proč kupovat mu každý 3 měsíce za 300, když za 1000 vydrží minimálně rok...

    OdpovědětVymazat
  36. Rozhodně souhlasím a oceňuji odvahu k takovému článku - i když zatím tě žádná milovnice essence a alverde za snob nenařkla :) takové ty komentáře, že kdybys to radši věnovala na charitu..

    Já nepoužívám bronzery, tvářenky, make-up (jen BB od skin79 nebo coloured base od Lush, v vedrech často mmu - Lily Lolo. Ale chci si v Londýně koupit na spešl příležitost make-up Illamasqua), pudr zřídkakdy (taky Illamasqua), o to víc investuji např. právě do těch řasenek - mám velice citlivé oči + nosím kontaktní čočky, navíc řasenku používám každý den, takže se to rozhodně vyplatí - ale zrovna Lancome Doll Eyes mě dost zklamala svou výdrží, otírá se mi pod oči a občas i na víčka :/ špatná není, ale až ji dopotřebuji, vracím se k They're real.

    Do stínů a linek také rozhodně investovat, používám vlastně jen neutrálky a pak černou, kouřové barvy - stíny jedině MAC, občas Illamasqua, linky mám MAC fluidline a MUFE aqua cream, báze Too Faced. Tužky to samé, rozjasňovače rozhodně taky, rtěnky tak půl na půl - miluji Chanel nebo MAC, ale jsem spokojená i s rtěnkou od Dermacolu nebo Maybelline, i když víc stejně nosím ty high end. Do štětců rozhodně investovat! (a nemusí to být zrovna MAC..)

    Celkově se mi zdá, že nejenom, že dražší výrobky obvykle drží (a vydrží) déle, taky ta radost z nákupu a používání je nesrovnatelná :)

    OdpovědětVymazat
  37. Přestože se velmi často a ráda dívám na stránky luxusních značek s myšlenkou, že zainvestuji do kvalitní kosmetiky, vzpomenu si na svůj drahý makeup od Lancome, který byl snad horší než ten od Dermacolu a hned si zase rychle řeknu, že zatím mám jiné věci, do čeho bych chtěla vkládat velké peníze. Chápu, že člověk má různé priority a ty máš třeba ráda kvalitní drahou kosmetiku, ale každý to má prostě jinak:-)) Podle mě je největší škoda to, že jsem si kdy koupila ten zpropadený Lancome, protože od té doby se takovým dražším věcem vyhýbám obloukem.

    OdpovědětVymazat
  38. Musím souhlasit že zrovna make-up od essence ji šílenost:D A myslím že třeba pudry na zafixování z drogerky postačí :)

    OdpovědětVymazat
  39. Částečně souhlasím. Malujeme se proto, abychom byly hezčí. Nemá smysl platit za něco, co nám nakonec ublíží. Pokud trváme na řasence za 50 Kč, která hned opadává rozpíjí se, je lepší nemalovat se vůbec než vypadat jako panda.

    Na druhou stranu je dobré myslet na to, že i šminky se kazí. Nevím, jestli je dobré používat jednu řasenku půl roku. Jinak řasenka Hypnose Doll Eyes je možná ta nejhorší řasenka, jakou jsem kdy měla. Prostě sto lidí, sto chutí.

    OdpovědětVymazat
  40. tak já se hlásím, že jsem jedny růžové stíny od Burjois vypotřebovala až do mrtě jak se říká, ale teda trvalo mi to 3 roky ne až tak častého používání, ale je fakt, že poslední půl rok jsem ho používala místo tvářenky a rozjasňovače a to pak samozřejmě ubývá rychleji..:)) jedna z věcí, do které se podle mě vyplatí investovat jsou dražší laky na nehty a jak i ty říkáš makeupy..

    OdpovědětVymazat
  41. Na stíny od Diora mi nešahejte, miluju jejich barvy, výdrž i texturu. Zato cokoliv nesoucí značku oppěvovaného Lancvome u mě letí do koše, s vyjímkou rtěnek Rouge in love.

    Já osobně nejvíc ulítávám na lacích Chanel-jsou hrozný šmejd, nedrží, špatně se s nima pracuje, nevydrží déle než půl roku, stojí fůru peněz, ale ty BARVY prostě nikde jinde neseženu. I když si po každém podobném nákupu musím dát facku :D

    OdpovědětVymazat
  42. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  43. 100% souhlasím. Ať si kdo chce hlásá co chce, Essence je šunt.


    - nevím, kde kupuješ žlutou Maybelline řasenku, ale tak drahá není. Ve slevě se mi ji podařilo sehnat i za 100 Kč, jinak stjí ve slevách kolem 150.

    - skvělej broner má NYC - Smooth Skin Bronzing Face Powder mám ho víc než rok a ještě jsem se dnu nepřiblížila. a vychvalují si ho i holky na YT, který mají jinak z 99% luxusní kosmetiku

    - kvalitní oční stíny má LOreal - Infallible, jsou sice o dost dražší, než třeba Rimmel, ale taky o dost lepší a s kvalitní bází vydrží celý den. No a o Maybelline Color Tattoo ani nemluvim. Miluju je a doufám, že k nám přivezou i další odstíny.

    OdpovědětVymazat
  44. Ahoj, tak já jsem Boujois stíny dokázala vyplácat ( za 1 rok)! Měla jsem to populární klasické tro v růžovém ladění a nejsvětlejší stín je u konce. Už mám ale koupenou novou..........

    OdpovědětVymazat
  45. Do dekorativní kosmetiky se určitě vyplatí investovat, však přeci jde o naši pleť, atd..někdo investuje do kabelek, hodinek, někdo, jak jsi zmínila, do cigaret a někdo si rád koupí dražší, ale hlavně kvalitní kosmetiku, já jsem PRO!:o)

    OdpovědětVymazat
  46. Krásný článek, já to tedy ve svých možnostech nemám, ale také jsem si tohle uvědomila, takže jsem si jen řekla, že "za trest :D" spotřebuji to co mám doma a pak až se dám do něčeho kvalitnějšího. Určitě je také řešením si něco lepšího přát např. k Vánocům :).

    OdpovědětVymazat
  47. ale jó, já s tebou nejspíš souhlasím. třeba tvářenku mám doma jednu od Bourjois a i když jí používám snad přes měsíc přijde mi, že vypadá jako bych jí právě rozbalila. naproti tomu Essence, ač měla krásný odstín, zmizela nakonec celkem rychle.

    pudr ale třeba mám fixační od Essence. je skvělý a kdybych měla přemýšlet jak dlouho ho mám, tak teda fakt nevím.. ale je to hóódně dlouho :D takže určitě jde najít drogerkový pudr, který vydrží "nekonečnou" dobu.

    stejně to mám i s řasenkou. kupuju si Collagenku od L´orealu a i když teda je fakt, že stojí kolem 300-400 korun, takže taky není nejlevnější. vydrží ale děsně dlouho a udělá mi snad nejhezčí řasy ze všech řasenek z drogerie co jsem měla(a že jich bylo hodně). nedávno jsem vytáhla jednu starou snad rok a fungovala téměř jako ta nová, takže u ní nejspíš zůstanu... to ale neznamená že mě Lancome neláká :D

    bohužel ale protože jsem studentka, tak ač nechodím do drahých kaváren, nekouřím, nepiju atd., tak mám zálibu ještě v nakupování oblečení atd :D, takže si bohužel nemůžu dovolit vyhodit tolik peněz jen tak. začala jsem to ale řešit třeba narozeninama, Vánoci a podobně..

    OdpovědětVymazat
  48. já jsem na tom podobně jako Natálje, ale snažím se šetřit si na dražší kosmetické kousky, věřím, že cena je v této oblasti známkou kvality (alespoň z větší části), ale některé kousky z drogérky mám beztak ráda. laky od essence sbírám místo motýlů a ty mi i celkem drží a vyhovují, pak je to ještě kosmetika od Ryoru, která je vzhledem ke své ceně úžasná.

    třeba až si nebudu několikrát do měsíce obměňovat šatník, tak si taky pořídím něco dražšího do kosmetické taštičky.

    OdpovědětVymazat
  49. Ahoj, musím říct, že v článku mě zaujalo něco, co ani nebylo hlavním tématem..překvapilo mě, že třeba balzám na rty máš na rok ! i když je super že tak dlouho vydrží, ale já bych ho zkrátka po roce od otevření už nepoužila..tak dlouho to podle MĚ už není pro kosmetiku moc dobré když k ní má každý den přístup vzduch, a doslova mě šoknul jeden komentář kde slečna říká, že má High Beam už 4,5 roku :D já taky si ráda dopřeju dražší a kvalitnější kosmetiku ale max po roce to klidně poloplné vyhodím..stejnak je většinou na obalu obrázek kelímku s počtem měsíců do kterých se má výrobek po otevření spotřebovat..a víc jak rok to nikdy není..jinak s Tvými názory souhlasím..tak se měj hezky a hlavně dál pokračuj v blogování :)

    OdpovědětVymazat
  50. Perfektny clanok - ako keby si mi z duse hovorila. Inak, velmi sa mi paci, ze si spomenula Bourjois, je to moja oblubena znacka - dost ludi ju ignoruje a pritom ma tolko dobrych vyrobkov a dokonca aj ceny ma fajn :-).
    Ktore Dior tiene ti nevyhovovali? Ja mam par a vsetky su bozske, co sa tyka pigmentacie, farieb i vydrze... noze porad, nech nekupim nabuduce nejaku blbost :-)

    OdpovědětVymazat
  51. Jojo, tak tě asi nepřekvapí, že budu souhlasit :). Jednoduše shrnuto, ale je to tak - drahá kosmetika mě denně těší a denně mi slouží dlouhý měsíce a roky. Zrovna ten balzám MAC mám už tak přes 2 roky a furt je ho tak půlka. Jediný, co si kupuju levnější, jsou řasenky. Ale třeba mamce jsem dávala zkoušet některý moje řasenky a ona prostě ty levnější mít nemůže, protože jí dráždí oči, takže pořád dokola kupuje Hypnose. Ony se ty dražší řasenky taky o 100% líp odličují, takže pro majitelky citlivých očí, nositelky čoček a tak, bych určitě doporučila investovat i do řasenky.

    OdpovědětVymazat
  52. Super článok. Celkom som začala rozmýšľať, že to yskúšam nekúpižť si celý mesiac proste dogerku a ztsiť koľko ušetrím. A potom si kúpim niečo drahšie! Potom porovnám.

    http://stoker-dewy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  53. Zabudla som páči sa mi strašne ten tvoj koniec s cigami. Ja som silno proti fajčeniu. Tak som rada, že aj ty radíš takto!

    OdpovědětVymazat
  54. Musím říct, že tenhle článek je fantastický ! Máš naprostou pravdu ve všem!
    LL*

    luxylady2.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  55. Vypotřebovala jsem stíny Bourjois. Dostala jsem blankytně modrý stín k narozeninám před 12 lety :-))) Perfektní článek! Jsem také zastáncem připlatit si za kvalitu (nikoliv značku) a to nejen u kosmetiky. Stále platí stará známa glosa "Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci".

    OdpovědětVymazat
  56. Vlastně až doteď jsem se držela Hypnose a až teďka jsem ji vyměnila za Rocetku. Co se týče tvářenek, používám Fresh Bloom od Clinique a myslím, že tvářenku bych si v drogerii asi nevybrala... Jinak oproti levnější kosmetice nemám vůbec nic, myslím že když si člověk vychytá a hned napoprvé najde to, co mu bude maximálně sedět, tak je na tom líp, než kdyby si vybral v Sephoře. Ale když si musí vybrat 'levné' výrobky, odzkoušet je, který z nich mu bude sednout nejvíc, tak když se to sečte, vyjde to dráž než dražší produkt, u kterého asi nebude úplně obvyklé šlápnout vedle.
    A musím přihodit i svou informaci! Zdolala jsem asi po pěti letech vrcholek stínu Bourjois! Se obyčejným levnějším stínem se sem dostanu za týden používání! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)