čtvrtek 6. září 2012

Souboj paletek: Urban Decay vs MUA

Na dnešní srovnání mě přivedla úplně původně Mia. Nedávno se zmiňovala o paletce Undressed od značky MUA. Předpokládám, že tuto značku asi vesměs znáte. Je to anglická značka dekorativní kosmetiky, která se vyznačuje velice příznivými cenami. Swatche všude možně vážně více méně dokazovaly, že odstíny se velice podobají legendární paletce Naked od Urban Decay. Samozřejmě jsem zvědavka zvědavá a velice mě zajímalo, jestli paletka za 3 libry (ano čtete dobře) se vyrovná té za 50 dolarů. Ptala jsem se sama sebe, jestli si platíme jen za věhlasnou značku, nebo i za kvalitu a pěkný obal. Takže jsem se rozhodla obě paletky porovnat. O nákupu na MUA jsem vám psala, trochu divočina, a potvrdilo mi to více z vás. Trochu se bojím tam ještě někdy objednat, ale o tom zase někdy jindy :) Když paletka dorazila, musela jsem jí hned ozkoušet a porovnávat. Ráda bych své poznatky shrnula do několika bodů, aby to pro vás bylo přehlednější a třeba vám to případně usnadnilo rozhodování, pokud si chcete paletku také pořídit :)

EDIT: paletka stojí normálně 4 libry, kupovala jsem jí když byla v nějaké akci :)





Začněme balením. Ne nadarno se říká "nesuď knihu podle obalu". Co si ale budeme povídat, obal prostě prodává. Od paletky, co stojí 3 libry se asi nedají očekávat zázraky a hlavně jde spíš o obsah. Paletka je opravdu v dosti laciném plastu a otevírá se dost těžko. Neberu to jako úplnou tragedii, protože mám i dražší značky paletek, co se takhle debilně otevírají, ale fakt, že paletka na první pohled působí lacině se jí holt nedá upřít. S UD se to jaksi nedá porovnávat (kdyby se to dalo porovnávat, nikdo by si asi paletku za skoro tisícovku nekupoval že :) Takže v obale vede UD 1:0. Součástí balení je i aplikátor, který jsem ale rovnou vyhodila, protože takovým klackem se fakt nedá pěkně nalíčit :)


Jednotlivé odstíny nejsou v MUA paletce nijak pojmenované jen očíslované. Oficiální číslování máte na poslední fotce, já si ho pro potřeby srovnávání upravila podle sebe :) Níže jsem vám vypsala k číslům i názvy stínů z Naked paletky, které by měly být totožné s těmi od MUA. Textura stínů je u obou paletek skvělá. Naked je proslavená svými maslovými a sytě pigmentovanými odstíny. MUA je též hodně máslová, skvěle pigmentovaná, ale oproti Naked stíny i dost práší a hodně opadávají pod oči (možná by se dala texturou trochu přirovnat ke Sleek paletkám). Řekla bych, že s takto měkkými stíny se dobře a snadno nalíčí i začátečník. Na druhou stranu to chce být hodně opatrný, kvůli opadávání a prášení stínů. Díky tomu si troufám tvrdit, že MUA paletka nikdy nebudu mít takovou výdrž (myšleno jako životnost balení) jako Naked, protože jsou stíny opravdu měkké a rychle se vypotřebovávají. Obsah stínů je také rozdílný a Naked mají větší hmotnost. S bází drží obě paletky stejně dobře a rozdíly jsem nezaznamenala.



Barevné porovnání dopadlo až na drobnosti celkem uspokojivě. Vážně jsem takové dobré skóre nečekala. Když vezmu dva nejméně výrazné odstíny Virgin a Naked, které jsou i v Naked paletce takové spíš mdlé a moc mě neoslovují, tak většina je výrazných. Myslím, že je docela dobře vidět, že jde o dobré dvojníky Naked paletky. Jen odstín Half Baked je v Naked prostě hezčí a víc zlatý. MUA číslo 6 je spíš taková do zrzava.


Druhá šestka stínů mi přijde ještě podobnější a téměř bez rozdílů. Naked paletka má odlišný odstín Smog, cože je v MUA paletce číslo 7. Jak vidíte, Naked je více hnědo-zeleno-zlatý, ale MUA je spíš jen zlatá. Toasted je o něco světlejší než její kolega číslo 9. Jinak je porovnání téměř identické. Na spodním záhybu to není možná tak dobře vidět, ale i poslední dva odstíny jsou téměř totožné.




Jak vidíte, MUA celkem slušně napodobila světový bestseller, který stojí mnohanásobně více. Ale je podobnost odstínů všechno? Co si budeme povídat, Naked paletka je sice boží, ale na druhou stranu by se podobné odstíny daly najít i u jiných značek. MUA jen vsadila na jistotu a věří, že ten kdo nemá na Naked, vezme s vděkem i Undressed. Nejsem ale tentokrát tak odvázaná, protože Naked používám už nějaký ten měsíc a vidím, že je pořád jako netknutá. Vyjma pár stínů, které používám téměř denně, by moc lidí netipovalo, že už je v provozu tak dlouho. Ano, MUA stojí tak strašně málo, ale! Gramáž stínů je menší, stíny dost práší a jsou hodně měkké a jejich životnost nebude taková jako u Naked. Odstínově je to sice vesměs totožné a nikdo na ulici by asi nepoznal, jestli na očích máte Naked nebo Undressed, ale poznáte to ve chvíli, kdy paletku vyplácáte a budete si kupovat novou. Koupíte si jich několik, kdežto Naked bude pořád skoro jako nová :) Takže bych tím okouzlením stejnými odstíny nebyla zas tak omráčená. Nebo respektive, můžete si říct, že se se mi to kecá, když mám obě, ale podle mě se někdy vyplatí si připlatit. Máte tak nejen krásnou paletku v pěkném obalu, ale i jistotu dobré investice a dlouhé životnosti (haha, dlouho jsem vám o investicích nic neříkala, co? :). Ale jestli je vám textura stínů ukradená, jestli se vám originál Naked nelíbí, nebo vám jde hlavně o ty odstíny a nechce platit tolik peněz za Naked, bude MUA asi to pravé pro vás. Minimálně to není špatná paletka a za tu cenu je vážně parádní. Svoje výhrady jsem vám k ní řekla a je na vás, co preferujete :)

Těším se na vaše zkušenosti s MUA paletkami a dejte mi určitě vědět, jestli jste už toto srovnání někde viděly a jestli víte o tomto levném dvojníkovi Naked paletky :) Pokud jste fanynky Naked paletky a nemáte jí, koupily byste si raději originál, nebo levnější náhradu?

PS: MUA má i svůj vlastní blog, kde často aktualizuje všemožné fotky produktů a novinek. Podívat se na něj můžete zde.

39 komentářů:

  1. Koukam s otevrenou pusou na podobnost tech odstinu! Klidne bych sla i do MUA prestoze vlastni NAKED. Vetsinou se mi s ni nechce cestovat, protoze se bojim, ze se znici, a MUA by ji tedy mohla na cestach snadno nahradit:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm, kdybych měla těch 50 dolarů, tak si samozřejmě radši koupím Naked, ale jsem teď tak trošku low on cash, takže nakonec možná zakoupím MUA. Respektive měla jsem objednanou Naked 2, ale někde se ztratila a už se několik měsíců hádám s prodejcem o peníze :-/. To, že se stíny MUA rychle vypotřebujou by mi ani nevadilo, protože stíny nepoužívám každý den, důležitá je pro mě výdrž na oku. Takže v zásadě bych do MUA šla...ale kdybych měla 50 babek, tak automaticky volím UD :).

    OdpovědětVymazat
  3. ta podobnost je opravdu přesvědčivá...jelikož stíny používám opravdu sporadicky a snad nikdy se mi nepodařilo žádná stín vypotřebovat, asi by mi stačila paletka MUA. Začínám teď měnit tu kvantitu za kvalitu, tak bych levné zbytečně velké balety ráda vyměnila na něco menšího a praktického.
    MOhla bych se zeptat na ty problemy s objednavanim v tom eshopu? uz jsem se totiz dívala dřív, že bych si od nich něco objednala, tak abych věděla, na co se připravit. Díky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, na cestovani asi bude dobra. Ja sebou taky skoro zadne stiny netaham, bo se bojim, ze se mi pomlati a rozsypou. Moje dalsi paletka bude, pokud sezenu, nejaka zapecena Sephora, nejlepe ta vanocni :).

    OdpovědětVymazat
  5. Moc zajimavej post, podobnej psala i Do Not Refreeze. Ja se porad divim ze to MUE proslo udelat takovou kopii:-D Jo, a MUA stoji £4, ale ne ze to je nejakej velkej rozdil:-D xx

    OdpovědětVymazat
  6. Já používám takovéhle přirozené odstíny dnes a denně, takže bych si připlatila a šla do Naked a to prostě proto, že to je Naked. Strašně se mi líbí, přeju si jí dlouho a ještě asi dlouho i přát budu, takže z MUA bych prostě takovou radost jako z Naked nikdy neměla, tim jsem si celkem jistá:) Paletky jsou totiž zrovna věc, která člověku vydrží věčnost, takže já si radši vyberu tu, co se mi víc líbí:) Jo a máš stíny úžasně nafocené, že je vidět i nepatrný rozdíl!

    OdpovědětVymazat
  7. zachviluu by mi mala prist objednavka MUA, ktoru robila hromadnu Terezka tak som zvedava objednala som si dve paletky tak sa tešim ked ich budem moct vyskušať... inak k článku, je jasné že tak drahá paleta oproti takej lacnej musi mať niečo skvele, a musi tam byť jednoducho rozdiel medzi nimi inak by nestala zas tak vela že ? Tak som si ani nemyslela, že budu uplne na"chlp" rovnaké..ale mne sa pozdávaju aj tak :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak já bych šla jednoznačně do Naked. Měla bych z jejího používání daleko větší radost. Nehledě na to, že Naked je dnes už tak trošku kultovní záležitost, tak prostě vítězí na plné čáře. Samozřejmě jak psala Plum na začátku okentářů, je MUA určitě dobrá alternativa na nešetrné zacházení jako cestování atd..

    OdpovědětVymazat
  9. Mně přijde Undressed konečně příští týden, tak jsem na ni hrozně zvědavá! :) Naked mě nikdy nebrala, ten semiš, jak je dlouhá, hranatá políčka - zato MUA mě u Mii zaujala na první pohled. Je minimálně praktičtější, já kosmetiku hodně převážím, tak to dost ocením.

    OdpovědětVymazat
  10. Naked vlastním niečo cez 10 mesiacov a presne ako vravíš ty, okrem tieňov, ktoré používam denne vyzerá paletka ako nedotknutá. Na ceste momentálne mám aj Undressed, tak som zvedavá, či sa v porovnaní zhodneme a ako sa budú tiene odhaľovať počas používania. Naked je kultovica, pre niekoho už veľmi otravná, ale pre mňa osobne je stále medzi top. Stále dumám nad dvojkou, ale asi to už by bol asi rozmar a radšej investujem asi do jednotlivých tieňov. A k obalu, niečo čo stojí myslím teraz tri libry nebude mať obal nikdy kvalitný, ale treba spomenúť, že vonkajšok paletky od UD sa tiež celkom vtipno udržuje, obzvlášť keď sú doma aj nejaký domáci miláčikovia :).

    OdpovědětVymazat
  11. Plum: na cesty se asi hodí, člověk se nemusí bát o svůj Naked, ale pozor na ten plast, je vážně takový chatrný :)

    MeduňkaB: taky jsem si říkala, vážně hodně dobrý dvojník. no ty problémy, objednala jsem pár věcí, zaplatila kartou, potom jsem zjistila, že to kartou nejde a že musím mít paypal. Tak si říkám, tak nic, mám smůlu a nic mi nepřijde. Žádný mail, vůbec nic, nikdo peníze neodečetl a za dva týdny balíček přišel! Takže to nechápu, na stránkách se objednávka stále tváří, jakože se připravuje. Někdo mi psal na facebooku, že mu balíček ani nepřišel i když mi přišly maily a mě třeba ani jeden, tak nevím, ale víc slečen psalo, že je to jejich objednávání trochu divoké, tak se trochu bojím při dalším objednávání :)

    Lucifrid: Naked se ti nepomlátí, ale u těhle bych se trochu bála kvůli tomu plastu

    Tereza: já jí objednávala při akci a stála vážně 3 libry :) Ale ty musíš mít mnohem více zkušeností s MUA, máš nějaký tip na další dobré produkty? :)

    Beauty of body: to je milé překvapení, čekala jsem, že všichni budou prahnou hned po levnější verzi :)

    Lucík: no, barevně je to určitě alternativa, ale vážně bych se bála mnohem více převážet Undressed, protože ten plast je fakt takový křehký :)

    Lady: tak to jsem zvědavá, co na ní budeš říkat :)

    OdpovědětVymazat
  12. Po Naked už nějakou tu dobu toužím a ráda za ni ty peníze dám, holt si chvilku počkám a našetřím si na ni. Jsou v ní skoro všechny stíny, které denně potřebuju a podle všeho je vážně umění ji vypotřebovat, takže není co řešit :)

    OdpovědětVymazat
  13. já bych si Naked spíš nekoupila, protože ty její odstíny bych používala dost sporadicky, ale na druhou stranu se mi líbí a vyzkoušela bych je ... takže nad MUA už uvažuju nějakou dobu a po tomhle porovnání do ní asi půjdu :)
    že stínů není tolik, pokud jde o gramáž, je pro mě vzhledem k předpokládaný četnosti použití spíš výhoda ;) (Naked bych měla ještě deset let) - kdyby N. prodávali v nějakém menším balení za poměrně menší cenu, tak bych ji taky zkusila

    OdpovědětVymazat
  14. Mam Naked od UD a opat by som si kupila len UD - tou kvalitou som uplne nadsena a hoci chapem kupu MUA paletky, ja by som si ju nikdy nekupila - dupe existuju a vzdy budu, ale toto mi pride ako bohapuste vykradnutie napadu a mesiacov roboty pri navrhovani farieb, textur a celkovej palety, do ktorych investovala prave UD. Navyse UD je pre mna firma s dokonalym profilom (VELMI anti cruelty-free), ktory mam rozhodne v plane podporovat aj nadalej. Cize pre mna UD alebo nic ;-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ja mam tu paletku Mua uz objednanou u bratra v UK, dorazi mi za 14 dni tak su teda zvedava... po Naked jsem tak moc netouzila, ale chtela jsem zkusit ty odstiny, takze budu asi spokojena. Je fakt ze obal UD proste vypada mnohem lip, je to poznat....

    OdpovědětVymazat
  16. Naked je věc, kterou chci úplně nejvíc a jen co klesne cena alespoň pod 1000 tak do ní určitě jdu. MUA paletku mám, je dobrá, to určitě. Jenže UD je prostě UD a to mi nikdo nevymluví

    OdpovědětVymazat
  17. Brala bych Naked 2 hned, ale 1300 Kč je pro mě drahá sranda (i když cca 100 Kč za jeden stín není moc, jde však o dej výdaj naráz, to si raději koupím nový hadřík).
    Ano, jsem ochotna tolik peněz investovat, protože věřím, že stíny využiju téměř všechny, ale pouze za předpokladu, že si budu moci paletku osahat v kamenné prodejně.
    Vím, že na Naked je všude spousta recenzí a videí, ale i tak... Snad se někdy dočkám.

    OdpovědětVymazat
  18. Bude to znít asi divně, ale jsem spíš pro Naked! :) Ta mě přitahuju naprosto nejvíc ze všech :) A vzhledem k tomu, že jsem se právě úspěšně zbavila jedné palitky, tak do ní půjdu :) Nic se nesmí přehánět. Jinak Rendy děkuju za tvoje články a komentáře. Moc super

    OdpovědětVymazat
  19. Jee zrovna před chvilkou jsem četla podobný článek! :)) http://www.theblackpearlblog.com/2012/09/urban-decay-naked-palette-dupe-mua.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FMwDeL+%28the+black+pearl%29

    Jsem ráda, že to porovnala konečně nějaká Češka, já bohužel nemohla, protože Naked zatím nemám. Mně štve, že je semišová, jinak věřím tomu, že je lepší. :)

    OdpovědětVymazat
  20. Tak to koukám, jak si je Naked a MUA podobná. Uvidíme, ale Naked na své wishlitu mám už dlouho. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Taky bych šla do Naked, už si na ni brousím zuby dost dlouho. Líbí se mi i ten její nepraktický obal a jak už tu někdo psal, je to kultovní záležitost, a i co se týče kvality, nějak podvědomě víc veřím UD :)
    Tak snad se mi ji konečně letos podaří od někoho dostat k Vánocům :D

    OdpovědětVymazat
  22. Konečně srovnání na českém blogu! :) Mám z toho ohromnou radost! :)

    OdpovědětVymazat
  23. Kamarátka mi donesie MUA z VB, takže zatiaľ si vystačím s ňou. Už som pár krát bola pevne rozhodnutá, že UD chcem, ale nakoniec tie peniaze vždy poputovali inam :)

    OdpovědětVymazat
  24. Mě MUA dorazila před nedávnem a je fakt, že stíny docela ubývají, obzlášt ty metalické, ale nic drastického. Za tu cenu je to fakt super kup bych řekla a že má menší gramáž mi vůbec nevadí, mám další řadu stínů, takže určitě i Undressed mi nějaký ten čas vydrží:) a o tom prášení .. nevím jestli jsi natrefila jen na vadný kousek, nebo jak, ale moje paletka je bez chyby a nepráší téměř vůbec! :) Samozřejmě že UD je UD, ale jako 17ti letá studentka si NAKED bohužel zatím dovolit nemůžu i když mě to láká ..:) Jen trošku větší přednost u mě má vydání peněz za cestování :))

    OdpovědětVymazat
  25. jsem vážně mile překvapená, kolik z vás vy raději investovalo do Naked :) Vážně jsem takové ohlasy ani nečekala :)

    Katthrin: no, dělají to samé obě paletky co mám a není to takové to suché prášení, ale když štětcem ve stínu zarejdím, prostě z něj kousky odlétávají, takové mokré prášení, nebo jak to říct :) ale dělaj to všechny stíny s takovou konzistencí, takže to neberu jako něco vyloženě špatného :)

    OdpovědětVymazat
  26. Rendy, prosímtě jakým způsobem jsi za paletku platila? Normálně převodem na účet? Já totiž taky nemám PayPal :(

    OdpovědětVymazat
  27. Jj, v akci asi byla 3, ale normalne stoji 4:) Ja mam vsechny jejich palety ocnich stinu a sem spokojena! Jinak mam vsechny jejich rtenky a uplne je miluju:) Ted v zari ale budou mit dalsich asi 5 nebo 6 novejch produktu, jeden jsou maly koralky na nehty jako od Ciate, pak budou mit kremovy tvarenky, kit na oboci, paletu se vsim moznym (stiny, tvarenka etc) a myslim se jeste neco:) Tak sem zvedava, urcite to budu mit na blogu!:) xx

    OdpovědětVymazat
  28. jitulka123: no, to je právě ta záhada, já platila nejdřív kartou, pak jsem zjistila, že jde platba jen přes pay pal, ale ten nemám, nikdo nic neodečetl z účtu a balíček i tak přišel, takže v tomhle ti bohužel nepomůžu, sama to nechápu

    Tereza: ty jo a já váhala, jestli rtěnku nebo tvářenku a ta to nakonec vyhrála a teď docela lituju :/ Na ty kuličkové laky jsem koukala a docela mě lákají :)

    OdpovědětVymazat
  29. Tu MUA paletku jsem vůbec neznala, ale že udělají takový "fake" a ještě ho pojmenují "Undressed" místo "Naked", to je teda síla :D

    OdpovědětVymazat
  30. Tak ja doted premyslela o Naked, ale vzhledem k tomu, ze vlastnim spoustu stinu a pigmentu, tak gramaz a vydrz pro me moc dulezite nejsou. Takze za me MUA

    OdpovědětVymazat
  31. Já si tu MUA chci koupit, mám Naked2, tak se mi nebudou dublovat a o to, že bych ji někdy spotřebovala, se nebojím :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Uvažuji o NAKED. Vzhledem k tomu, že jsou to hnědé odstíny a vydrží, nebojím se investovat. U hodně barevných a bláznivých na vyzkoušení volím levnější.

    OdpovědětVymazat
  33. tak to mě překvapilo, že se ty odstíny téměř shodují... jelikož teď nemám peněz nazbyt, tak si pořídím paletku UMA. a až budou někdy penízky, třeba si udělám radost NAKED :)

    OdpovědětVymazat
  34. mmm no tak to teda čubrnim... sice teda asi s křížem po funuse:D, ale i tak:-)

    naked paletku mam tu druhou a ted se prave chystam na tu od mua a ... no hele to jsem vubec necekala, ze ty odstiny nd1 a mua budou tak sedet!

    hezky clanek:-)!

    OdpovědětVymazat
  35. Skvely clanek. Diky za shrnuti. Sice jsem ho objevila az ted /objednavka z MUA uz je nekde na ceste ke me/, ale svete div se - undressed jsem vzala uz tehdy :-)) Jsem zvedava jak bude vypadat :)

    OdpovědětVymazat
  36. Já právě o Naked přemýšlím a hodně mě nadchlo barevné provedení od MUA, jenže - přesně jak jsi psala Rendy, prostě Naked je Naked, je to kvalita, vydrží ti x měsíců a prostě..nevím, taky si myslím že se vyplatí trošku zainvestovat :) Jinak skvělý shrnující článek, díky za něj :) LL*

    Oficiálně první Giveaway

    OdpovědětVymazat
  37. Tak ja som si dnes objednala MUA za 2 libry, maju pri nakupe nad 30 libier zlavu 50% a dopravu zdarma uz som nevedela co od radosti hadzat do kosika :D

    OdpovědětVymazat
  38. túto paletku od MUA mám a myslím že je celkom dobrá :)
    petra-book.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)