úterý 14. srpna 2012

Voňavé okurky

Otázka dne zní: Máte rádi okurky? Já se přiznám, že je sice nerada jím, ale ráda si je přikládám na obličej a užívám si ten chladivý pocit, který na obličeji zanechají. A co třeba okurky a parfémy nebo toaletní vody? Zajímaly jste se někdy o konkrétní složky parfémů? Ze své zkušenosti (bývalá práce v parfumerii) vím, že dotazy na doporučení parfému na základě konkrétní složky padaly často. Máte něco v čem je meloun/vanilka/čokoláda/okurka atd.. ? A protože k létu se mi hodí svěží vůně a okurka tento pocit ve mě každopádně vyvolává, dneska to bude právě o okurkách :) Udělala jsem vám malou koláž dámských i pánských parfémů, které právě okurky obsahují. Kdyby se vám podobné články líbily, časem se můžeme podívat i na jiné ingredience na vaše přání :)





Okurku tedy mimo jiné obsahují tyto parfémy:


DÁMSKÉ

Calvin Klein - CK One Summer
DKNY Be Delicious
Clinique Happy Heart
Victoria´s Secret Body
Masaki Mat
Ralph Lauren Ralph Cool
Escada - Escada 2005

PÁNSKÉ

Calvin Klein Eternity Aqua
Ralph Lauren Polo Blue Club
Estée Lauder Intuition
Calvin Klein CK One Shock

Já osobně si ujíždím na vůních, které mají ve složení frézie. Miluju je i na stole ve váze a většina mých parfémových miláčků je obsahuje. Jestli máte taky jednu, dvě oblíbené složky a marně v parfumerii pátráte, které parfémy nebo toaletní vody je obsahují, tak mám pro vás malou pomůcku. Konkrétní složky si můžete vyhledat zde. Nahoru do vyhledáváče zadáte vámi požadovanou ingredienci a pak už se jen kocháte vůněmi, které jí obsahují. Myslím, že je to celkem užitečné a díky tomu nemusíte složitě vyhledávat celé složení vůní nebo se doprošovat v parfumerii prodavaček, aby vám doporučily konkrétní vůně :)

Jsou nějaké konkrétní ingredience, které často ve složení vyhledáváte? Nebo složení příliš neřešíte a jde vám o vůni jako celek? A dejte mi prosím vědět, jestli by vás zajímaly do budoucna podobné články s přehledy vůní, které obsahují konkrétní složky :)


29 komentářů:

  1. Já okurky prave raději zas jim :-)
    Ale frezie ty skutečně milují, rovněž jak ve váze, tak v parfemech - ale paradoxně v žádném z mých oblíbených není
    Skvělý článek i nápad. Budu se těšit na další vonavou ingredienci

    OdpovědětVymazat
  2. Fajn článek, jsem parfémová :) Ale najít pojítko mezi těmihle vůněmi je takové složité :) Třeba Ralph mi voní, jabko od DKNY vůbec.
    Mimochodem, výborná je kombinace růžového vína a v tom trochu okurkového sirupu. Nebo okurková limonáda. Na léto dokonalé :)

    Měj se krásně,
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  3. Já okurky prave raději zas jim :-)
    Ale frezie ty skutečně milují, rovněž jak ve váze, tak v parfemech - ale paradoxně v žádném z mých oblíbených není
    Skvělý článek i nápad. Budu se těšit na další vonavou ingredienci

    OdpovědětVymazat
  4. Přítel má ten Ralph Lauren a voní nádherně :)
    Já mám ráda květinové a ovocné vůně..maliny, citrusy, jasmín, pivoňka nebo levandule :)
    saras-island.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. DKNY Be Delicious byl můj první "parfém" a doteď patří mezi nejoblíbenější - více než okurku z něj cítím jablko a to je pro mě to pravé :-)

    OdpovědětVymazat
  6. skvelý článok!
    nedávno som sa tým taktiež zaoberala pretože som maniak na parfémy a vyhliadla som si jeden ktorý ale mojej peňaženke momentálne nesedí a tak sa snažila nájsť nejaký jemu podobný. mojimi obľúbenými zložkami (ako som pri tomto hľadaní zistila) sú mandle, santalové drevo, pačuli a do toho nejaký pomaranč či malina. stále som mala pocit že moje parfémy sú rozne a každý z iného rohu ale tieto prvky majú vačšina spoločné.

    OdpovědětVymazat
  7. já na vyhledáváním používám fragranticu - zaprvé se mi líbí názornost včetně fotek ingrediencí, zadruhé je super, že si člověk může naklikat složek více podle libosti, nemusí hledat jen podle jedné

    http://www.fragrantica.com/ingredients-search/

    OdpovědětVymazat
  8. okurky rada jem, robim si z nich drinky, masky a vsetko mozne :) vone si inak kupujem skor podla znaciek a rada ich ovoniavam, ale fakt je ten, ze mam svojich favoritov, ktorych vobec nestriedam, lebo keby som ich vymenila, tak sa k nim v konecnom dosledku vratim :)

    OdpovědětVymazat
  9. Miluju okurky, jak k jídlu, tak v kosmetice. Mám okurkový deodorant dove :)

    OdpovědětVymazat
  10. okurkove a citrusove vone su presne pre mna! mnam ;)

    OdpovědětVymazat
  11. ahojky,
    tak já okurku miluju! Je to pro mě nejlepší, nejosvěžující zelenina a velké plus - nemá žádné kalorie, skládá se (skoro) jen z vody :) Na zahradě je pěstujeme ve skleníku, takže celé léto máme co jíst :D Jablíčko od DKNY mám ráda, voní mi moc a nikdy mi nezevšední :)

    Jinak mám stejně radši vůni melounu a to kdekoli! :))

    http://petulabook.blogspot.cz/ - GIVEAWAY!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Mám DKNY a okurku z toho opravdu necítím :D

    OdpovědětVymazat
  13. Nedovedu si představit, jak to voní v praxi... Jsem spíš ovocný typ... Ale hodně mě to láká. V parfumerii minimálně přičichnu =)

    OdpovědětVymazat
  14. Já cítím okurku z modré adidas toaletky. :) ale nevím, jestli ji opravdu obsahuje. Jinak u mě na blogu jsem dělala článek na cucumber pads, tak se podívej, pokud máš chut´ :)

    http://bornto-shop.blogspot.cz/2012/08/diy-cucumber-pads.html

    OdpovědětVymazat
  15. tak to by mě zajímalo, jak voní okurky :)

    jinak já většinou nic konkrétního nevyhledávám. dám na to, jak mi to voní jako celek :)

    OdpovědětVymazat
  16. Teda, vyhledávat parfém podle konkrétní ingredience mě nenapadlo. Vždycky to nechávám spíš náhodě, co mi padne do oka a bude vonět. Ale asi to zkusím, už nějakou dobu si říkám, že mít tak parfém, co voní po kosatcích... :o)

    OdpovědětVymazat
  17. Černá Moora:
    Díky díky díky za ten vyhledávač!!! Říkala jsem si, že musí něco takového existovat, jenom jsem to holt neuměla najít.
    Super vyhledávač, zadala jsem ingredience mého parfému a skutečně mi ho našlo, takže věřím i těm podobným a hned je půjdu do parfumérky očuchat.
    Díky, jsou to skvělé stránky.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to asi nebude můj šálek kávy...já radši takové ty obyčejnější květiny :)

    OdpovědětVymazat
  19. Já mám naopak požadavek, aby v tom okurky nebyly. A stejně tak meloun. Z tohoto typu parfémů se ošívám.

    OdpovědětVymazat
  20. určitě zajímavý nápad na článek, klidně v něm můžeš pokračovat. já mám hodně ráda vůni santalového dřeva a pižma. to je téměř jasný zásah, když to vůně obsahuje. naopak nemám ráda některé těžké květiny jako růže, konvalinky, orchideje.

    OdpovědětVymazat
  21. Makeuplover: tak to mě těší :)

    Moora: tak to je ještě vymakanější vyhledávač :) díky za tip

    Michaela: jojo, taky jsem to u M.P. viděla :) je to zajímavý nápad, mohla bych nějaké do zásoby udělat, když jich máme plnou zahradu :)

    OdpovědětVymazat
  22. Tak vybrala jsi přesně vůně, které nemám ráda :) Moje oblíbené složky jsou vanilka, ambra, pižmo, jasmín, růže, gardenie, šeřík, pačuli, kosatec, tonka.. Ver

    OdpovědětVymazat
  23. Moje je pivoňka, gardénie a fialka (ale ta je vždy tak chemická až z ní bolí hlava). Okurky spíš v pánských. Myslím, že s tvým tipem na vyhledávání nebudeme podobné články potřebovat :-))

    OdpovědětVymazat
  24. Zajimave tema :). No, ja okurku muzu, nejlepe obalovanou :D. A co se tyce vuni, tak spis tak krem na nohy nebo lehky (ale velmi lehky) oder v kremu na oblicej. Jinak okurku ne, v parfemech ji nemusim. Mozna tak jeste DKNY jablicko :).

    OdpovědětVymazat
  25. Super post!
    Také svieže vône môžem a dík za tipy


    Petush

    OdpovědětVymazat
  26. Moc hezký nápad na článek. DKNY Be delicious mám, miluji, ale okurky tam necítím. Jinak já mám ráda ve složení vůní například bergamot, kokos, růže, ovoce, citrusy - celkem široký záběr, samozřejmě ne vše dohromady.

    Článek o tom, co mi voní:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2012/04/co-mi-voni-aneb-pruvodce-mymi-parfemy.html

    OdpovědětVymazat
  27. Ja miluju okurku ve všech formách a zejména v pletovych vodach a parfemech. Dlouho jsem pouzivala DKNY Be delicious, ale pak mi celkem vadilo, že ji ma hodne lidi, takze ji uz nepouzivam. Jinak myslim, ze tyhle clanky by byly zajimave a rada si je prectu, aspon budu mit lepsi prehled. :)

    bajaajaja.cz

    OdpovědětVymazat
  28. @Inmynécessaire: zkus AG La violette. je božská!

    OdpovědětVymazat
  29. Super nápad udělat takovýhle článek, určitě bych uvítala další :)) jinak já preferuji jak v parfemech tak v květinách pivoňku! Ta vůně mě dostává do kolen :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)