neděle 29. července 2012

Můj kosmetický životopis

Pár kosmetických CV jsem si v poslední době už mohla přečíst a moc se mi ten nápad zalíbil. Člověk zavzpomíná na své hříchy mládí a zpětně se trochu pousměje, co to vyváděl :) Nebudu to rozdělovat podle věku, ale podle své školní docházky, protože se mi to tak lépe pamatuje :)


Narodila jsem se koncem listopadu v největším středočeském městě. Jak vidíte na fotce začínala jsem svojí kosmetickou dráhu jako blondýna, což mi sice moc dlouho nevydrželo, ale zapřít to taky nejde :)



První stupeň základní školy se rovná použitá kosmetika nule. Nijak mě nezajímala, mámě jsem taky do skříňky na ní nechodila a žila vesele bez rtěnek a make-upů (a stojím si za tím, že je to tak i v pořádku :)Pravidelně si mažu obličej pouze klasickou modrou Niveou. Koncem základky, někdy 8-9.třída používám svou první řasenku Miss Sporty. Samozřejmě tmavě modrou, protože je to víc cool než obyčejná černá. Oblíbené jsou i kuličkové lesky na rty s ovocnou vůní, kterou se matlá snad každý moje kamarádka. V posledním ročníku přidávám i černou tužku na oči, kterou chodíme s holkama tajně každou přestávku na záchod domalovávat. Akné mě naštěstí nikdy netrápilo nijak brutálně, takže jsem neměla potřebu něco skrývat make-upy ani korektory. Na obličej používám Clean and Clear v oranžové verzi a spotřebovávám ho velké množství. Díky své učitelce angličtiny objevuji kouzlo Eternity od Calvina Kleina (dodnes jí jsem za to vděčná). Angličtina mě tedy baví ještě víc a navíc už přesně vím, co si koupím, až začnu vydělávat :)


Přichází na řadu střední škola. Stále žádný make-up ani korektory. Okázale ignoruju i oční stíny a přijdou mi zbytečné. Tím, že jsem na střední dojížděla do Prahy, začínám objevovat kouzlo drogerií a parfumerií. Do Sephory začínám chodit pro dvoufázový oční odličovač, protože ho prodávají v úžasně rozkošném balení s takovým šroubovacím víčkem (pamatuje na něj? dodnes mám to jedno balení schované a přeju si, aby se k němu zase vrátili!). Hned po Vánocích v 1.ročníku na střední nastupuju do hotelové mašinerie jménem Hilton a začínám pracovat. Jako doopravdy, nepočítám ty brigády přerovnávání krabic se zbožím v obchodech :). Experimentuji s Avonem a Oriflamem a za nějakou dobu mám vyzkoušenou polovinu katalogu. Zpětně bych si za to sice trochu nafackovala, protože to prostě není ani kvalitní péče ani dekorativka, ale na druhou stranu dokud člověk něco nevyzkouší, nemůže si na to udělat svůj názor. Jsem stále v Praze a objevuji kouzlo nakupování. Do Sephory už chodím i pro minerální pudr a používám ho celou střední. Kosmetická sbírka se začíná rozrůstat a já přicházím na chuť make-upům a dokonce i očním stínům. Tvářenky stále opomíjím a považuji je za zbytečné. U make-upů mám trochu problém s odstíny a vsadím se, že kdybych dohledala prázdné obaly a zjistila čísla odstínů, že by část z nich byla lehce oranžových :) Do školy nosím pravidelně kosmetickou taštičku, kterou si stále pučuje má drahá kamarádka Míša :) Spotřeba pudrů roste a nutnost přepudrovat se o každé přestávce je jako mor. Pro dekorativní kosmetiku si stále chodím do DMka, sbírám body a výhodně nakupuju :) Na pleť se mi osvědčila řada Normaderm od Vichy a v té době je to pro mě vrchol luxusu. Objevuji kouzlo podkladové báze a fixačního pudru od Dermacolu a se ségrou jich nakupujeme zásoby. Sem tam jdu jen tak do Sephory se navonět a doufat, že si jednou ty krásné, barevné a drahé věci budu moct nakupovat ve velkém. Jednoho dne si koupím časopis, jehož přílohou je pro mě neznámá Senzibio H2O od Biodermy. Začíná má velká láska k této neuvěřitelné věci a hned druhý den si kupuji další 4 vydání do zásoby :) Koncem střední se blíží doba maturiťáku a to je jak víte asi nejdůležitější bod všech holek :) Začínáme chodit na solárko, abysme byly přece kočky a taky vybíráme líčení v barvě šatů. Nemám odvahu se sama malovat, takže se objednám v den plesu do Dermacol studia. Poprvé se setkávám s Make-up Coverem a zjišťuji, že přežije i divoký pomaturitní mejdan. Blíží se konec střední, mám pocit, že akné téměř ustoupilo a začínám se o svou pleť víc starat. Začínám víc chápat význam pleťových krémů a lokální péče o případné nedokonalosti pleti. Musím se zpětně pochválit za to, že se denně poctivě odličuji a večer obličej čistím i speciálním gelem :) Což u spousty mých kamarádek není tak běžná věc a dodnes to nechápu...


Nástup na vysokou je taky velká událost. Člověk přichází do neznámého kolektivu a neví co očekávat. Chce vypadat samozřejmě dobře, proto i po kosmetické stránce začíná být můj život pestřejší. Můžu si dovolit více lepší kosmetiky, takže do DM už tolik nechodím. Začínám mnohem více prozkoumávat Sephoru a těším se z každého nákupu v ní. Díky konzultantkám už vím jak používat tvářenku a kupuji si první kousek. S očními stíny začínám experimentovat, ale rtěnku nemám ani jednu. Kosmetice vyhrazuji celou komodu a začínám mít svůj líčící rituál. Postupem času se výsledky zlepšují a začíná mě to bavit mnohem víc. Dokonce se odvážu natolik, že si nechám udělat gelové nehty. Na střední jsme to měli bohužel zakázané, takže jsem si tuhle rebelii dovolila až na vysoké. Na svojí obhajobu musím říct, že jsem nikdy nenosila dlouhé barevné drápy a celý rok jsem nosila jen bílé konečky. Když jsem změnila manikérku, tak jsem občas nosila i barevnější kombinace, ale nikdy ne hnusný kýč, kterého jsou plné ulice (bohužel). Docela rychle jsem si zvykla na to, že mi nehty vydrží hezké a upravené skoro měsíc a odvykla jsem si na laky na nehty. Všechny jsem rozdala a neměla potřebu se k nim vracet. Ke konci třetího ročníku mě to ale omrzelo a protože začaly frčet rudé nehty, gelovky jsem sundala a zase od nuly začala s lakama. Ke gelovkám bych se už asi nevracela, ale musím říct, že mi nehty nijak neponičily a neutrpěly žádnou újmu. Občas se mi po tom zastýskne, protože svoje nehty mám krátké a někdy bych chtěla, abych měla upravené ruce klidně 2 týdny v kuse, ale na druhou stranu ušetřím čas i peníze za doplňování :) V posledním ročníku také objevuji všechny možné blogy a začínám se jimi hodně inspirovat. Už vím, že existuje báze pod oční stíny a nechápu, jak jsem do té doby mohla bez ní žít! Odlétám do New Yorku a zjišťuju, že chci všechno! Objevuji kouzlo M.A.C i Benefitu, píšu si seznamy kosmetiky, kterou si přeju a ve velkém nakupuji i Clinique. Moje povědomí o kosmetice už je o sto tisíc mil dál než bylo na střední a kosmetika začíná být tak trochu obsesí. Všechno vrcholí v rámci prokrastinace a mé nechuti se denně učit na státnice. 30. května 2011 zakládám svůj vlastní blog, protože mám potřebu se na toto téma taky vyjádřit. No, a od té doby už to asi znáte :)

Sbírka líčidel i krémů se trochu rozšířila, už vím, že oranžové make-upy nikomu nesluší a modré řasenky jsou out. Stále mě to baví a snad i dlouho bude. Ale hlavně doufám, že mé řeči o kosmetice baví i vás, protože vy jste to, oč tu běží. Bez vás bych si vylévala srdce do zdi. Takže díky za vás věrné čtenáře (spíš asi čtenářky)! Díky, že mi to trpíte a píšete takové pěkné věci :)




Vaše Rendy <3


PS: podělte se s námi jaké byly vaše kosmetické začátky, případně jestli jste taky psaly své CV, tak mi pošlete odkaz, ráda se podívám :)

48 komentářů:

  1. moc pěkný životopis :)tak mladá a už jsi toho tolik stihla a objevila...úplně se mi vybavily moje kosmetické začátky a musím až kroutit hlavou, co jsem na sebe všechno plácala :) Mám tvůj blog ráda, tak ti přeju hodně chuti a energie ještě dlouho pokračovat.

    OdpovědětVymazat
  2. Rendy, článek se mi moc líbil! Tyhle kosmetické životopisy mě u ostatních docela baví:-) Já jsem taky na začátku používala hodně Avon a kuličkové lesky na rty:-)
    Mila de Illusoire

    OdpovědětVymazat
  3. ty jdi teda docela blázen:-)) (mysleno v dobrém) já nevěděla, že existuje báze pod make up/ oční stíny do letošního roku, a to je mi 27:-)) pořád si myslím, že jedna z nejlepších kosmetik je avene a vichy, ale já nejsem experimentátorka a držím se toho, co mi vyhovuje, taky se mi nechce dávat horentní sumy za malovátka:-)) ale jsem ráda, že někdo jako ty existuje a píše o tom, navíc zajímavě, to bych nevěřila, že to jde i u očních stínů:-))taže hodně štěstí:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Skvely clanek! Kazde rano se tesim, az si sednu s kavou a prectu si, co je noveho u tebe na blogu :))
    Kulickove lesky na rty frcely snad vsude :D

    OdpovědětVymazat
  5. tak tenhle článek je naprosto skvělý!!!! :)

    OdpovědětVymazat
  6. moc pěkný, hodně povedený článek :)
    u mě to jakože není nijak moc zvláštní, zatím nemám tak dlouhou historii jako ty :)

    OdpovědětVymazat
  7. moje kosmetické CV znáš.)jen díky tobě sem zjistila že vůbec existuje něco jako báze pod oční stíny..(po tom cos mi řekla co je vůbec báze.)a díky tobě si moje pleť užívá krémů na obličej a pravidelného odličování:D

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezky shrnuto :) Tak hlavně, ať tě tvůj koníček i nadále baví a ať stále máš chuť a máš o čem psát ;-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  9. Skvelej clanek, pobavila jsem se :) Zacinala jsem nekdy tak v sedme tride rasenkou, myslim.. Potom obligatni lesky na rty a v dobe, kdy jsem poslouchala rock a metal samozrejme nechybela cerna tuzka na oci s heslem "cim vic, tim lip" :DD
    Prvni makeup jsem si ale koupila teprve asi pred rokem :)

    OdpovědětVymazat
  10. je to zajímavé s přečíst o tvé kosmetické minulosti :)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný článek..:) a opravdu mohu v některých věcech jen a jen souhlasit, opravdu děkuji za to, že jsem si prošla základní a střední školou bez zbytečného matlání si na obličej každou přestávku novou vrstvu make-upu..a teď se díky bloggerkám začínám lépe orientovat a zjišťovat, do čeho je opravdu vhodné investovat a kde je to občas opravdová škoda peněz! takže i Tobě patří mé veliké díky! :) B.

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělý článek :) A hrozně mě překvapilo, jak si s kosmetikou začínala pomalu. Já to měla rychlejší, make-up (Miss sporty a Color trend :D) jsem začala používat v 8. třídě tuším. :) Pudr už v 7. nebo 6.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezký článek! Asi udělám něco podobného, články tohohle typu mě baví. Já jsem teda začala už na začátku, měla jsem jedny zelené a jedny modré stíny, heč :).

    OdpovědětVymazat
  14. Super počtěníčko takhle po ránu u kafíčka :D Povedlo se ti to :) A je zajimavé, že jsi se začala líčit se vším všudy až tak pozdě. Kdo by to byl řekl :))

    OdpovědětVymazat
  15. děkuji za takové milé komentáře :) jsem ráda, že jste si početly a neusly u toho :) pro někoho možná překvapení, že jsem začala tak pozdě, tipoval někdo, že jsem se malovala už v první třídě? :)

    OdpovědětVymazat
  16. tohle je skvělý nápad na článek, moc ráda je čtu :)

    OdpovědětVymazat
  17. chci se zeptat. Pochopila jsem to správně že už jsi vysokou dostudovala a už jen pracuješ? :) Jinak super článek přečetla jsem ho doslova na jeden nádech. :))

    OdpovědětVymazat
  18. Krásně napsaný článek, pobavila jsem se a v ledasčem jsem na tom byla stejně (např. jsem používala Oriflame a věřila, že je to přírodní kosmetika :))

    OdpovědětVymazat
  19. Michalinda: mám hotového bakaláře a teď mě čeká poslední ročník magisterského, takže mám zatím půlku vysoké :)

    OdpovědětVymazat
  20. No neříkej,že jsi také z Příbrami:-)
    Jinak hezký článek,docela jsme se i pobavila:-)

    OdpovědětVymazat
  21. Já se začala malovat (make-up/pudr + řasenka) od nástupu na SŠ a ty kuličkové lesky jsem měla také moc ráda :D a začínala jsem také na Avonu a pak taky na Miss Sporty :)))
    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  22. Moc hezký životopis :)) Tyhle články mě moc baví. Snad se taky dokopu svůj kosmetick CV napsat :)

    OdpovědětVymazat
  23. Verunka: nene, Příbram není největší středočeské město :)

    OdpovědětVymazat
  24. Kladno, žejo? :) já sice blog nemám ale pobavilo mě, že naše kosmetické CV je téměř totožné :) až na to, že já jsem se narodila v nejmenším (okresním) městě středočeského kraje :D

    OdpovědětVymazat
  25. toto je dobry napad na clanok, mozno sa inspirujem :)

    OdpovědětVymazat
  26. Článek se mi moc líbil!! :) Začínám se malovat někdy kolem nástupu do tanečních.. předtím jen občas řasenka a lak na nehty. Jo, a Oriflame jsem taky celkem dlouho používala..

    OdpovědětVymazat
  27. hezký :))) a v dost věcech jsem se našla, třeba s micelárkou jsem to měla úplně stejně (taky jsem si druhej den šla udělat zásobu na další dva roky :D) nebo s těma blond vlasama :D

    OdpovědětVymazat
  28. Od kdy není Příbram největší? http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edo%C4%8Desk%C3%BD_kraj

    OdpovědětVymazat
  29. Veronika: co já vim, tak vždycky bylo za největší považované Kladno :)

    OdpovědětVymazat
  30. Moc hezky napsáno :) byla bych klidně pro víc takových článků ( i když kosmetiku miluji a každé ráno kolem deváté čekám, po čem bude mé srdce plesat tentokrát :))

    OdpovědětVymazat
  31. Skvělý článek! :-) Píšeš moc hezky, Rendy :)

    OdpovědětVymazat
  32. Tak ten článek se mi opravdu líbí:0)
    U mě to bylo podobně:0)

    http://www.curllygirll.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  33. Oooo to mě velmi pobavilo:D. To já jsem v prváku a už za sebou mam make-up, řasenky, linky, tužky, korektory, stíny, pudry a tak dááále:D...jen ten bronzer ještě neumím používat. Ale zase s tím make-upem to chápu...když máš v pohodě pokožku, tak proč ne. Já mít pokožku bez pupínků a hlavně bez červených skvrn, tak používám maximálně tónovací krém(pokud se bavíme o make-upu):D

    OdpovědětVymazat
  34. Krásně si to sepsala :). Já jsem teď na střední a jsem na tom podobně. V drogerkách a katalozích se snažím nelízat zázraky za pár korun. Když se občas dostanu do Sephory nebo Douglasu, nadšeně si to tam prohlížím, že jednou budu chodit právě tam. To si ale budu muset ještě chvíli počkat. Na vejšku mířím taky nejspíš do Prahy, tak předpokládám, že tam budu jak utržená ze řetězu :D.

    OdpovědětVymazat
  35. No,každý na to máme asi jiný názor,Kladno je rozlohou poloviční,ale zas etam žije víc lidí:-)

    OdpovědětVymazat
  36. děkuji moc všem za vaše hezké komentáře :)

    OdpovědětVymazat
  37. Tyto člányk mám ráda, něco podobného plánuji. Zatím sepisuji svou hairstory, která má již nyní 4 díly. Snad si dobře počteš:
    http://slecnajahodova.blogspot.cz/2012/07/hair-story-i.html
    http://slecnajahodova.blogspot.cz/2012/07/hair-story-ii-barva-silikony.html
    http://slecnajahodova.blogspot.cz/2012/07/hair-story-iii-padani-vlasu.html

    OdpovědětVymazat
  38. Moc hezké, asi taky své kosmetické CV napíšu :-).

    OdpovědětVymazat
  39. skvely clanok...velmi sa mi paci takyto kozmeticky preriez celym tvojim zivotom, u mna to vyzeralo velmi podobne :)

    OdpovědětVymazat
  40. Yes, modrá řasenka a kuličkový lesk :D !!

    OdpovědětVymazat
  41. Moc se mi tento článek líbí!:)

    OdpovědětVymazat
  42. Skvěle napsaný článek :)

    http://mojekosmetika.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  43. Výborný nápad, také jsem si zavzpomínala :)

    http://evelinbeauty.blogspot.cz/2012/08/muj-kosmeticky-zivotopis.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)