pondělí 16. července 2012

Minerální make-up Everyday Minerals

Bez přehánění tu máme dneska jednu kosmetickou premiéru. Konkrétně teda minerální make-up. Víte, že jsem pro každou kosmetickou "špatnost" a nebráním se zkoušet pro mě nové věci. A minerální make-up patří do kategorie, se kterou mám zatím nulové zkušenosti. Dnešní článek proto prosím berte spíš jako mé postřehy, než přesný návod a rady jak na minerální make-up.Nedovedu odhadnout, kolik z vás ho používá, protože já sama jsem se mu trochu vyhýbala celá léta a říkala, že je je příliš složitý a pracný na aplikaci. Až do nedávna se mě tohle drželo, ale po té, co jsem měla možnost ho sama vyzkoušet, tak jsem svůj pohled trochu přehodnotila.






Moje první zkušenost je minerální make-up od Everyday Minerals. Výhodou této značky je, že si můžete dopředu nakoupit vzorky různých odstínů a typů těch make-upů a eliminovat tak problém, že vám odstín nesedne, nebo zjistíte, že minerální make-up není nic pro vás. Pro někoho, kdo netuší, jak minerální make-up vypadá, tak si představte velice jemný sypký pudr. Samozřejmě mé dojmy se týkají jen této konkrétní značky, neberte to, že takhle vypadá nebo se chová každý minerální make-up :) Make-up jsem měla v 5ti barevných variacích, které jsem vám vyfotila níže. Mě osobně nejvíc sednul odstín linen. Jeden vzoreček make-up stačí na několik použití, záleží jak moc velkou vrstvu hodláte použít. Výhodou je, že vzorečky jsou znovu uzaviratelné a nemusí se bát, že se vám make-up při skladování rozsype. Jeden vzorek stojí 39Kč. Rovněž si můžete vybrat ze 4 různých textur make-upů podle svých nároků:

MATUJÍCÍ TEXTURA (Matte Base)
Rozlučte se i se sebemenším náznakem lesku. Matující textura je ideální pro všechny typy pleti. Na Vaší pleti vytvoří dokonale matný povrch a okamžitě odstraní lesk. Tato textura poskytuje plné krytí, což je ideální pro ty, kteří chtějí dosáhnout přirozeně svěží a krásné pleti bez nežádoucího lesku.

POLOMATUJÍCÍ TEXTURA (Semi-Matte Base)
Je měkká jako hedvábí a tvoří ideální spojení matující a rozjasňující textury. Díky hydrataci vytvoří tato textura na pleti saténový povrch tak, aby vaše pleť získala to pravé množství svůdného lesku. Je to harmonické spojeni matujícího krytí a rozjasňujících vlastností. Také polomatující textura nabízí komplexní krytí a lze ji použít pro všechny typy pleti.

INTENZIVNÍ PLNĚ KRYCÍ TEXTURA (IT Base)
Intenzivní plně krycí textura je vyvinuta pro dokonalý vzhled. Jedinečné složení vytváří pocit lehkosti, jakobyste na jej sobě ani neměla. Je ideálním řešením pro ty, kteří hledají make-up pro přirozeně jemnou matnou pleť, který dokonale splyne s odstínem Vaší pleti. Intenzivní textura je vyvinuá pro normální až mastnou pleť.

ROZJASŇUJÍCÍ TEXTURA (Original Glo Base)
Neváhejte a zazařte s rozjasňující texturou. Ta je určena především pro ženy, které touží po jemné záři a efektu orosené pleti. Minerály obsažené v této textuře odrážejí světlo a umožňují vytvořit naprosté rozzáření pleti. Textura nabízí střední až plné krytí a je vhodná pro normální a suchou pleť, která touží po zvýraznění.






Minerální make-upy je téma celkem rozsáhlé a určitě by si jen samotná aplikace zasloužila samostatný článek. Nicméně si myslím, že v blogo sféře najdete spoustu podrobných článků jak minerální make-upy nanášet nebo jaké si vybrat atd. Nechci si hrát na odborníka přes minerální make-up, když zatím nemám možnost porovnání s jinými značkami, takže vám spíš popíšu, jak to dělám já. Beztak si každý vždycky sám vybere, jak mu vyhovuje aplikovat pudry, make-upy nebo korektory :) Minerální make-up se dobře nanáší kabuki štětci. Nejlépe těmi plochými a hodně hustými. Co jsem ale vypozorovala z různých videí na YT, tak někdo rád používá i klasické kulaté kabuki štětce. Jako podklad pod samotný make-up se doporučuje lehký hydratační krém. Osobně si nedovedu představit jako podklad silikonové báze nebo hutné krémy (podle mě by to na obličeji vytvořilo spíš kaši, ale jestli to tak někdo používá a je s výsledkem spokojený, tak ať v tom asi pokračuje i nadále :) Když máte obličej připravený k aplikaci, je třeba připravit samotné nanášení make-upu. Já si ho malinko nasypala na kovovou destičku a pak jsem ho krouživými pohyby zapracovala do štětce (někdo si ho sype do víčka, ale jelikož jsem měla jen vzorky, destička mi přišla jako nejpraktičtější možnost). Lehkými krouživými pohyby jsem začala make-up na obličej nanášet. Chce to trochu cvik, přece jen pro mě je to trochu nezvyklé, většinou používám klasické make-upy a roztírám je prsty. Minerální make-up má jednu výhodu, a to že se dá pěkně vrstvit. Pleť pak působí pěstěným a čistým dojmem. Navíc už nemusíte používat žádný další pudr a obličej vydrží matný dlouhou dobu (teď na léto ideální, pokud nechcete používat klasické make-upy a krytí tónujících krémů vám nestačí). Nejsem si tak úplně jistá, jestli by suchou pleť tento typ make-upu nevysušoval, sama to porovnat nemůžu, protože mám spíš mastnější, ale pokud někdo z vás zkušenost má, tak se s námi podělte v komentářích :) Nemám bohužel porovnání s jinými značkami, ale zjistila jsem, že mi minerální make-up kupodivu vyhovuje a když už si člověk dá trochu té práce s aplikací, může být mile překvapený výsledky. Tolik mé dojmy z Everyday Minerals :) Budu ráda, pokud mi ty zkušené a znalé z vás dají nějaké dobré tipy ohledně minerálního make-upu obecně, nebo nám všem prozradí svoje fígle :)


Všechny zkoušené odstíny. Přehled všech dostupných najdete na stránkách e-shopu zde.


Pro ilustraci - make-up několik hodin po nanesení. Žádné další pudry ani korektory jsem nepoužila.



Musím uznat, že jsem minerální make-up přehlížela neprávem a jsem ráda, že jsem měla možnost ho sama vyzkoušet. V budoucnu se na něj určitě více zaměřím a budu více experimentovat. Někdo si asi bude říkat, že jsem objevila Ameriku docela pozdě, ale jednou to přijít muselo :) Holt se nikdo nenarodil s tím, že vyzkoušel všechno na světě :) Takže vám všem, co jste ho také nikdy nezkoušely a doteď jste se bály, vám ho ráda doporučím k vyzkoušení. Nemusíte hned nakupovat sady za tisíce, ale pomocí vzorečků vyzkoušet, jestli vám taky tak sehne a zalíbí se vám :) Na stránkách seženete i štětce speciálně určené k nanášení minerálního make-upu a také minerální korektory, stíny nebo tvářenky.

A zásadní otázka závěrem - co vy a minerální make-up?

PS: děkuji zastoupení e-shopu Pureskincare za poskytnutí vzorečků k vyzkoušení :)

22 komentářů:

  1. možná taky vyzkouším vzorečky a uvidí se :) slyšela jsem o něm už několikrát a zatím nic špatného, takže možná bude stát za to vyzkoušení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vylozene mineralni make-up jsem nemela, jen True match minerals od Lorealu a u toho mi vadilo, ze se nekdy otiral :/ Ale na druhou stranu docela kryl a na pleti sedel pekne.
    Celkem jsi me nalakala :)) Vyzkousim vzorecky.

    OdpovědětVymazat
  3. Min. makeup používám hlavně proto, že se mi zdá jeho nanášení mnohem snažší, než tekutého makeupu. Mám smíšenou pleť a makeup mi vydrží celý den a pořád vypadá výborně. Používám značku Lily lolo http://www.lilylolo.cz/ a jsem nad míru spokojená. Navíc mají minerální makeupy blahodárný účinek na pleť. Nanášim kulatým kabuki štětcem a trvá to tak 30 vteřin :-). Vřele doporučuju.

    OdpovědětVymazat
  4. na pleti vyzera rozhodne krasne az som z toho prekvapena a krasny nahrdelnik z HM:)

    OdpovědětVymazat
  5. Chtěla jsem se zeptat kterou formuli jsi vyzkoušla a kterou doporučuješ? mám normální-sušší pleť a přemýšlím nad semi-matte a original glow ale mám strach,že obsahují třpytky a to já nesnesu.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky občas používám mmu lily lolo (odstín china doll, myslím) a jsem celkem spokojená, ale pořád mám radši bb krém nebo klasický tekutý make-up, víc mi vyhovuje ten finish..a taky pro moji smíšenou, ale spíše suchou pleť je mmu výhradně letní záležitost.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem min. makeup nikdy nepoužívala, protože mi přijde spíš pro mastnější pleť. Ale koukám, že mají v nabídce i variantu rozjasňující, která by teoreticky byla vhodná i pro mě. Tak třeba časem nějaký vyzkouším:-) Jinak ty vzorečky mají kouzelný obal!:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahaaa, tak tohle je minerální make-up :)) Docela mě to zaujalo, třeba někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  9. Mohla by som Ta poprosit, aby ked budes robit fotky licenia, aby si ich robila klasicky spredu a nie zboku zhora? Dost to skresluje vysledok. Alebo pridat viac fotiek z roznych uhlov. Dakujem :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám minerální makeup ráda na léto, je lehký, ale na zimu/podzim mám ráda něco hutnějšího, co více chrání pleť. Letos mě ale zachvátila vlna BB krémů, takže jsem minerální docela dlouho neměla, ale mám je moc ráda:)

    OdpovědětVymazat
  11. mmna najviac zaujali tie odtiene...v zime mam dost bledu pokozku a mam problem najst makeup, po ktorom by som nebola oranzova...

    OdpovědětVymazat
  12. Určitě doporučuju vyzkoušet Bare Minerals! mají je v Praze v Sephoře a prodavačky Ti i odsypou vzoreček na doma. Tahle značka je parádní jejich minerální makeupy jsou pohádkové, fakt! Zrovna jsem jeden kupovala mamce - na feelunique (ČR cca 750,-, na FU za 530,-)
    http://www.feelunique.com/brands/bareminerals

    tam už mají i tu "Tvou" řasenku Lancome, ale teda za 690,-

    PS. až do včerejška jsem NEPOTŘEBOVALA štětce Real Technique, ale kvůli TOBĚ si je asi budu muset koupit, vrrrr ! Vy blogerky byste mi to měly začít sponzorovat :-D:-D

    OdpovědětVymazat
  13. Je super si něco přečíst o minerálním make-upu! Pár jsem jich vyzkoušela tak přispěji svoji troškou do mlýna :-) Lily Lolo jsem nějakou dobu používala, ale nezdá se mi nijak extra, resp. po prvním make-upu už jsem si žádný nekoupila. Bare Minerals nejsou špatní, ale ta cena mi přijde teda dost gigantická, na EDM jsem četla samou chválu, tak si asi nějaké kousky objednám, snad budu spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Petra: o této značce jsem už také pár ohlasů četla

    evie: děkuji :)

    dekola: vyzkoušela jsem právě dnes zmíněnou Everyday Minerals :)

    Mila: vzorečky jsou rozkošné. Mě se líbí, že si člověk může vyzkoušet dopředu jak mu sedne odstín i používání a nešlápne vedle :)

    Bajtika: původně v článku byla ještě jedna fotka, ale po zveřenění článku se někam poděla, až budu doma, tak jí tam dodám :) tohle je jen ilustrační fotka jak po několika hodinách make-up drží :)

    M*: po BM jsem se dívala několikrát v Sephoře, ale pokaždé mi přišly zbytečně drahé. Nebo resp. pro začátečníka bez zkušeností zbytečně drahé. Kvalitu posoudit nemůžu, ale ráda bych do budoucna vyzkoušela více značek, abych měla porovnání. Jinak mě těší ty štětce, já nečíst jiné blogy, tak na ně asi taky nepřijdu :) takže jsem v tom nevinně :)

    OdpovědětVymazat
  15. Rendy nejsem blbá já se ptám na texturu, kyž píšeš že jsou čtyři různé textury. Myslím že to na těch vzorcích asi nenapsali, kterou texturu odstínu ti poslali.

    OdpovědětVymazat
  16. dekola: doma se ti pak podívám, jestli ti tam není napsané :) nějak jsem to asi pozapomněla :)

    OdpovědětVymazat
  17. jsem ráda, že jsi na minerální make-up taky přišla. já jsem ho na léto zase začala aktivně používat namísto tekutých make-upů a je prostě skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  18. minerální makeup mě hodně láká, ale bohužel jsem ho ještě nezkoušela :(

    OdpovědětVymazat
  19. já si na minerální make-up taky moc nepotrpím ... měla jsem plné balení od body shopu, sice pleť pěkná, ale doma jsem zjistila, že na obličeji je to přece jen trochu tmavé a navíc celkem vysušoval (i moji nesuchou) pleť, takže jsem ho potom používala spíš tak pro srandu, když jsem nikam nešla, o víkendech a tak ...

    potom jsem si objednala pár vzorků od EDM, ovšem někde se ztratily (divné, to se mi běžně fakt nestává), EDM odmítli vrátit peníze a musela jsem to z nich vytřískat až přes PP stížnost - tahle epizodka mě dost znechutila a od té doby jsem vlastně už žádný minerální make-up zkoušet ani netoužila (plné balení naslepo kupovat nebudu a vzorky už se mi riskovat nechtěly)

    možná se podívám v Sephoře na Bare Minerals, až si vzpomenu, stojan jsem zrovna včera míjela, ale nepřitáhl

    OdpovědětVymazat
  20. Jaký je to druh minerálního make-upu na těch pytlíkách je:-) Aspoň tedy těch mých. Trošku mě teda štve, že nemají k dispozici ve vzorku všechny typy, ale vždy třeba jen ten intensive. Chtěla jsem vyzkoušet ty vybrané barvy v semi-matte, protože ostatní se mi nezdály a ani jeden ze 4 vybraných odstínů v semi-matte nebyl. Údajně je totiž intensive trochu tmavší než ty ostatní ve stejném odstínu, tak se mi nechce objednávat, dokud si fakt nebudu jistá s odstínem. Třeba intensive mi vůbec nesedl - měla jsem takový jakoby ulepený obličej. Takže teď používám "BB" od Garnier matující a jsem spokojená. Jinak od EDM musím pochválit kabuki štětec. A vůbec se servisem tohoto e-shopu jsem velmi spokojená, do dvou dnů balík přišel.

    OdpovědětVymazat
  21. Já používám minerální makeup (značky Mary Kay) každé ráno. Líbí se mi na něm, že se dá libovolně vrstvit a hlavně aplikace je raz dva hotová. Navíc vypadá přirozeně, pleť je hezky sjednocená a matná a přitom nikdo nepozná, že mám makeup. Rozhodně pleť nevysušuje, jen ho občas v t-zóně musím opravit, protože se mi tak po půl dni začne lesknout čelo a nos.

    OdpovědětVymazat
  22. Já už snad nic jiného než minerály nechci! Vyzkoušela jsem leccos a minerální make-up z boje vychází nejlépe - ať už soupeřil s drahými make-upy, BB krémy všeho druhu...budu navždy chtít jen minerály :). Můj oblíbený je The All Natural Face nebo JustPureMinerals.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)