pondělí 4. června 2012

Jak poznat fake M.A.C štětec od pravého?

Jak nakoupit oblíbené štětce M.A.C a nenechat se napálit? Na to by se mohlo několik z vás zeptat. Měla se na to zeptat i moje kamarádka, než se nechala napálit a v dobré víře, že si nakoupí kvalitní štětce nakoupila přes internet fake jako prase! Internet se jen hemží články typu, jak poznat faky od originálu. Někdy mě až děsí, jak je někdo schopen vyprodukovat takové neuvěřitelné napodobeniny a pak je i prodávat. Kosmetika nebo výrobky M.A.C nejsou samozřejmě jediné, které se nekvalitně kopírují a pak rozprodávají, v současné době se to týká většiny oblíbených a prodávaných (nejen) kosmetických značek. Nicméně díky zkušenosti mé kamarádky mám pro vás malý návod jak nenaletět při nákupu štětců. Příliš přes ebay nenakupuji, takže vám nemůžu dávat rady jak rozeznat pravou kosmetiku od falešné, ale myslím, že u štětců se to dobře demonstruje.

Když se podíváte např. i na Aukro, zjistíte, že sadu třeba 30ti M.A.C štětců pořídíte velice výhodně. Chyba lávky! M.A.C neprodává běžně žádné sady štětců. Existují dvě kolekce, které obsahovaly sady štětců a současně už v prodeji nejsou (kolekce Pret-a-porter brush set z roku 2006 a Holiday set for Nordstrom z roku 2008). Rozhodně tedy nepočítejte s tím, že si výhodně pořídíte celou sadu štětců v plné velikosti za pár stovek. Bylo by to krásné, ale je to nereálné. Níže máte fotku typického setu fake štětců, který bývá často ještě doplněn pouzdrem. Je pak ještě několik zásadních faktů, které by vás před nákupem měly varovat:

- originální štětce M.A.C koupíte v plastikovém obalu s čárovým kódem. Faky mají většinou i krytky na štětiny, které pravé štětce nemívají

- originál štětce mají černou dřevěnou rukojeť a stříbrnou část, která spojuje madlo se samotnými štětinkami štětce (hodně špatné faky jsou celé černé, viz níže)

- originální štětce mají na sobě logo M.A.C vyryté a mají své číselné označení

- fake štětce jsou křivě zastřižené, do rukojeti snadno vyryjete např. nehtem čárku a ani jejich délka a hmotnost neodpovídá originálům

Bohužel je problém, že spousta lidí nemá doma originální štětce, aby si to mohla porovnat a třeba ani netuší, že si fake kupuje. Většinou to zjistí hned jak rozbalí sadu (jako moje kamarádka). Prodejci jsou mazaní a většinou neukazují každý štětec zvlášť, ale mají vyfocenou celou sadu. Z takové fotky se samozřejmě prd pozná, ale jakmile uvidíte celé černé štětce, buďte si jistí, že se jedná o fake. Mám tu pro vás srovnání jednoho z fake štětců, který mi byl půjčen pro porovnání s originálem. Nerada bych, aby si někdo myslel, že když mám tři M.A.C štětce, tak si chci hrát na odborníka. To vůbec ne. Chci vám jen ukázat srovnání faku s tím, co mám doma. Třeba tím někomu ušetřím peníze i zklamání, které by měl, kdyby nakoupil fake v domnění, že si pořídil kvalitní vybavení :)


Obrázek 1:

Originál štětec má označení hned pod stříbrným spojem. Písmo je lehce do štětce vyryté, je stříbrné a štětec má i své číselné označení. Fake má logo nakreslené (ne vyryté) až ve spodní části, chybí číselné označení a všimnout si můžete i nepovedeného loga M.A.C. U "M" je značná mezera. Písmo není stříbrné, ale spíš bílé.



Obrázek 2:

Originál má stříbrný spoj, který je vytvarovaný a jsou v něm jakoby dva zářezy. Fake je černý, spoj je nekvalitní a rovný bez zářezů.



Obrázek 3:

Fake štětec má nekvalitní štětinky, které jsou nerovně zastřižené.


Obrázek 4:

Fake štětec je delší a v průměru tenčí, než originální štětec. Je také o něco lehčí než originál.



Typická fake sada štětců. Na první pohled možná vypadají pěkně a bytelně, ale nevěřte tomu a takovou sadu určitě nekupujte.



Na internetu je spousta návodů na to, jak poznat originál od faku. Stačí např. na youtube zadat heslo: how to spot fake MAC brushes a vyleze vám tuna videí, kde napálené majitelky srovnávají originály s nepravými výrobky. Je to vážně děsivé a nejhorší na tom je, že ani když má např. prodejce na e-bayi dobré hodnocení, tak to neznamená, že se od něj dočkáte originálu. Spousta lidí podle mě ani neví, že si koupila fake a napíše pozitivní feedback. Tak doufám, že alespoň pro někoho to bylo užitečné a třeba ho to odradí od "výhodných" nákupů :)

PS: Stalo se vám, že jste si někdy koupily nějaký kosmetický fake?


Zapněte facebook a sledujte tajnou misi! Šanci vyhrát máte ještě zde.

33 komentářů:

  1. Super článek! Obávám se, že hodně lidí ani nepozná, že si koupili nějakou napodobeninu - nejen co se týče štětců!

    Já osobně si nemyslím, že jsem někdy koupila fake, ale nenakupuju na internetu v supervýhodných nabídkách, tak možná právě proto :-) Holt jsem neskutečně podezřívavá :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vyborny clanok, faky MAC su kapitola sama o sebe, na internete sa to nimi len tak hemzi. Specialne ma vedia vzdy pobavit tie kody - lebo vynaliezavejsi vyrobcovia v cinskzch tovarnach uz prisli na to, ze aby ich produkcia posobila doveryhodne, nejake tie kody by tam predsa mali byt, tak tam rachnu nieco, co vobec nedava zmysel :)))
    Ale osobne si aj tak myslim, ze vela zien stale premysla tym zvlastnym sposobom: ok, je to asi fejk, ale nevadi, vyzera znackovo :/

    OdpovědětVymazat
  3. Já myslím, že článek je super a co píšeš, spousta lidí neví. Jinak já vlastně nemám žádnej dlouhej štetec MAC, všechny SE. Vím, že jsou úplně jiné kvality, ale mě to stačí, já je furt přenáším, takže velký jsou pro mě nepraktický...

    A kosmetický fake se mi koupit povedlo, fejk voňavky DKNY na ebay. Ani mě to nenapadlo, cena nebyla zas tak podezřele nízká a navíc to byla ne moc profláklá limitka. Jakmile jsem se prodejci jen zmínila, že se mi něco nezdá, okamžitě naštěstí vrátil peníze a vůně zůstala jako osvěžovač na wc :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já spíš nechápu lidi, co věděj, že si kupujou fake štětce a vůbec jim to nevadí :/

    Naty ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Naštěstí jsem si ještě žádný fake nekoupila, protože když už hodlám investovat vyšší částku, před nákupem projíždím právě taková videa a návody :). Ono se vyplatí investovat trochu času, než podporovat nějakého podvodníka.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja snad jeste zadny fake nekoupila, ale na ebayi se to jima jen hemzi. Hlavne treba Benefitu... vetsinou je to z Ciny a to je lepsi nekupovat.

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám taky jen SE, ale i tak kvalita velmi dobrá. Jen přidám, že u SE nemusí být barva vždy černá :)
    Ale jinak parádní článek, vždycky se mi zježí chlupy, když na Aukru vidím ty obří fake sady a lidi na to přihazujou :(

    OdpovědětVymazat
  8. Rendy, tohle je podle mého názoru užitečný článek pro spoustu slečen. Já jsem se zatím nenapálila (nezakřiknout). Kdžy jsem kupovala brýle od Chanelu na ebayi, tak jsem si to prověřovala na Purse foru a naštěstí to je podle nich originál.

    OdpovědětVymazat
  9. Super díky za tip :)

    Taky jsem na tu sadu měla zálusk, i když mi cena byla podezřelá. Pak jsem někde vyčetla, že MAC nedělá sady. Aukro toho je plné. Občas dám některé aukce a prodejce nahlásit, ale Aukro s tím nic nedělá.
    Čas od času také takovým prodejcům napíši, kde tu sadu vzali, jaká to je sada že jsem ji na oficiálním webu nenašla, apod. No... nikdy se mi nedostalo odpovědi :D

    OdpovědětVymazat
  10. to já jsem si koupila na ebay sadu MAC štětců velmi, velmi výhodně až jsem tomu skoro nevěřila, ale nakonec jsem si je koupila a pak jsem doma zjišťovala jestli jsou to originály nebo ne a podle těch všech návodů to byly originály, ale chtěla jsem mít jistotu a došla jsem si do MAC prodejny a opravdu, jsou to originály!!! Prodejce musel být asi blbec že sadu 20 štětců od MAC prodával za 500Kč :D ale tak co jsem nejšťastnější majitelka pravých MAC štětců na světě :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  11. Fajn článek. Bohužel fake potkávám na každém rohu. Většinou je to ale tak jasné, úplně to bije do očí, vážně ty lidi nechápu... nedávno jsem četla diskuzi o Tangle teezer fakes a bylo to vážně směšný, ty ženské si je kupují, protože jsou o stovku levnější (s vědomím, že je to fake), přitom to mělo štětiny jak kartáč na psy... :-))

    OdpovědětVymazat
  12. páni, to je opravdu skvělý a užitečný článek! víc takových! :-)

    mujfialovysvet.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  13. dobrý článok :) No tieto štetce sa nechystám kupovať, no keby niečo, tak sa mi určite hodí :)

    OdpovědětVymazat
  14. Skvělý článek, je mi strašně líto že všechny štětce na aukru jsou fake, sice jsou za skvělé ceny ale kvality bych se vážně bála. Vážně super postřehy, nenapadlo by mě tolik rozdílů :)

    OdpovědětVymazat
  15. Napodobenin je uz plny internet :/ keby boli radsej originaly za taku cenu :D mozem snivat ://

    OdpovědětVymazat
  16. Díky moc, zrovna jsem se chystala si kouopit stetce, ted uz vím, na co davat bacha :))
    Slvěůý článek :))

    http://www.votocvohoz.cz/member/item/my_list/23050

    OdpovědětVymazat
  17. Já si na to dávám hodně pozor, většina mých těžce naspořených úspor jde do kosmetiky a vzhledem k tomu, že jich moc není, tak nekoupím lecco..


    www.slecna-k.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. Moc hezkej clanek:) Ja jsem si taky jednou koupila fake stetce od MAC, na Aukru, ale bylo to proto, ze jsem v te dobe ani nevedela, ze MAC je nejaka znacka, proste jsem shanela sadu stetcu a zrovna tahle mi padla do oka. Az pak kdyz jsem zacala cist blogy mi doslo, ze to bude fake, tak sem byla spis nastvana, ze jsem vlastne podporila takoveho prodejce, bohuzel jsem to fakt nevedela:)A musim rict, ze ty stetce jsou vazne strasny, to i z HMka mam stokrat lepsi:)

    OdpovědětVymazat
  19. Já koupila na aukru kdysi stíny MAC a na 90% FAKE :-/ od té doby už nikdy více tam nic takového nekupuji! Štětce MAC jsou krásné, ale zatím si vystačím se STUDIO řadou od ELF ;)
    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  20. já jsem si koupila v MAC v vídni jeden štětec za 47euro, a je super, ale ta cena :D těším se do usa ;)

    OdpovědětVymazat
  21. veľmi užitočný článok.
    http://nicimakeupartist.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj , prosím nebudeš zítra na Zličíně v Metropoli, nebo v Palladiu?
    prosím... děkuji !!! :)

    OdpovědětVymazat
  23. KeyEl: proč bych tam měla jako být? :)

    OdpovědětVymazat
  24. Rendy studuješ ještě? Nebo už pracuješ? :)

    OdpovědětVymazat
  25. drahý anonyme, proč se mě na to každý den ptáš? já to zas budu muset zatrhnout, nebudu odpovídat na dotazy, které nesouvisí s článkem!

    OdpovědětVymazat
  26. Rendy, ty poklade, já tě nemít, tak už mám doma určitě pár fejků. Ale tvuj blog mi každičkej neuváženej nákup napodobeniny zatrhne ;-). Upřímně doufám, že jediná kopie, která se u mě doma ocitla, byl krém Chanel s dvěma "L", který mi poslala jedna prodejkyně jako dárek k nákupu ;-). - asi ti nemusím říkat, že to byl vážně "dar DANAJSKÝ".
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  27. úžasně užitečný článek! Díky :)

    OdpovědětVymazat
  28. Dobrá rada nad zlato!

    www.aly-beauty-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  29. Zdravím, jen ze zajímavosti. Jedná se o fake nebo ne? Štětce si kupovat nechci, ale nějak to nemůžu poznat.
    http://www.omlazeni.cz/sada-stetcu-na-85-323392-0.html

    OdpovědětVymazat
  30. tapeta: troufám si tvrdit, že je to fake, protože se mi na první pohled zdají dost nekvalitní a origoš štětce mají světlé štětinky. určitě bych sadu ani nekupovala :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)