pátek 25. května 2012

Opalovací speciál

Byla tu žádost o opalovací článek a jelikož je ta pravá doba začít se sluneční osvětou, rozhodla jsem se pro vás zjistit pár informací. Samozřejmě neberte to jako poučování nebo donucování k něčemu. Nicméně podle mého názoru, tak jako si denně čistíme zuby, tak bychom se měli i mazat ochrannými krémy. Prošla jsem pár lékáren a nasbírala letáčky s informacemi a zašla jsem i za svou dermatoložkou. Moje první otázka byla jasná: kam zajít pro kvalitní opalovací krém? Tak za prvé, nehledejte je v drogerii ani v katalogu, zněla odpověď. Nikoho asi nepřekvapí, že nejlepší a nejkvalitnější opalovací přípravky seženete v lékárně (Daylong, Bioderma, Avéne nebo La Roche-Posay). Nebudu tu nikomu říkat, kam si má zajít a kolik má investovat do sluneční ochrany, je to každého věc. Jestli máte pocit, že krém za 90 korun udělá tu samou službu jako jiný za 500 je to jen vaše věc. Čím jsem starší, tím víc se bojím a víc se mažu. Přiznám se, že když jsem byla mladší dost jsem na ochranu nedbala a hlavní pro mě bylo se co nejvíce opálit. Nemám s tím problém a ač jsem poměrně světlá, opaluji se dobře a rychle. Krém s SPF 20 jsem považovala za maximální péči a zpravidla po pár dnech jsem přesedlala na nižší faktory. Poslední dny na dovolené jsem se buď vůbec nemazala nebo používala max. SPF 6. Chyba to byla. Po jednom létě mi na zádech naskočilo pár větších pih a po nějakém čase jsem šla preventivně nechat si je zkontrolovat. A hádejte kde jsem skončila? Na chirurgii, kde mi je museli odstranit, protože byly rizikové. A vážně ten pocit, kdy tam tak ležíte a říkáte si proč tohle musím podstupovat nestojí za tmavou kůži, která stejně po návratu z dovolené rychle zbělá. Říkejte si co chcete, ale kdo má v rodině někoho, kdo prodělal rakovinu kůže si nedovolí nemazat a chodit na slunce bez ochrany!


Na začátku jsem nakousla téma, jak rychle a dobře se opaluji. Snadno to zjistí každý, protože existuje něco jako škála fototypů pleti. Pohybuje se mezi 4-6 typy. Ty první 4 jsou nejvíce evropské, fototyp 5 a 6 jsou spíše černoši nebo Arabové. Takže podle svého fototypu poznáte zhruba jak velkou ochranu použít.


Fototyp 1
Nápadně světlá pleť, rezavé vlasy, velké množství pih a modré oči. Při pobytu na slunci se prkticky vždy spálí, opálí se jen do červena, kůže nezhnědne. Doba vlastní ochrany na sluníčku 5-10 min.


Fototyp 2
Světlá pleť, pihy řídce, světlé vlasy, modré, šedé nebo zelené oči. Opalují se do červena, často se spálí. Doba vlastní ochrany na sluníčku 10-20 min.


Fototyp 3
Světle hnědá pleť, hnědé až tmavé vlasy, hnědé oči. Dobře se opalují, málokdy se spálí (spálení je mírné). Doba vlastní ochrany na sluníčku 20-30 min.


Fototyp 4
Tmavá pleť, velmi tmavé vlasy i oči. Prakticky nikdy se nespálí. Doba vlastní ochrany na sluníčku 40 min.


Fototyp 5
Velmi tmavá kůže, tmavé až černé vlasy (kůže indiánů či arabské populace). Nikdy se nespálí.


Fototyp 6
Nejtmavší typ, nikdy se nespálí


Vycházejme tedy z prvních 4 fototypů, protože si nejsem jistá, zda mám nějaké čtenářky s fototypem 5 nebo 6. Pokud se pletu, tak se předem omlouvám.


 Tabulka je na první pohled možná složitá, nicméně užitečná. Hodnota UV indexu je daná  intenzitou dopadajícího UV záření. Za určitý časový interval kůže absorbuje takové množství UV radiace, které překročí hodnotu minimální erytémové dávky (1 MED) a začne se v ní tvořit erytém - kůže se opaluje (zdroj)


Ať to nezní tak složitě. Takže např. já (fototyp č.3) bych měla v našich zeměpisných šířkách používat faktory 5-30 (tabulka je pro ČR). Samozřejmě pokud se pojedu slunit např. do Dubaje, kde jsou hodnoty UV indexu např. 16 budu muset trochu přidat a použít vyšší faktor. Nejsvětlejší fototyp (a děti) by i v ČR měli používat faktor 50.
 
Takže teď už všichni víme, jaký máme fototyp a zhruba jaký faktor používat. Samozřejmě pokud budete používat ten nejvyšší faktor a budete typ 4 nic tím nezkazíte, naopak. Spousta lidí si myslí, že když se namažou krémem s faktorem 50, tak se neopálí. Ale to je nesmysl. Naopak, opálíte se pomaleji, ale opálení bude kvalitnější a déle vám vydrží. Sama bych o tom mohla psát knížky, kterak jsem se vždycky opálila do černa a po návratu domů byla bílá jak stěna, protože jsem se nekvalitně a rychle opálila. Výše faktoru určuje, jak dlouho můžete být na sluníčku bez namazání. Takže když se namažete např. SPF 6 musíte se namazat častěji, než když se budete mazat SPF 30. Zejména pokud se sluníte někde u moře, tak byste se měly mazat pokaždé, když vylezete z vody. Sluníčko opaluje i pod mrakem, pod vodou a navíc vodní hladina odráží sluneční paprsky a povalovat se v poledne na lehátku v bazénu je taky trochu vražedné (o tom bych taky mohla vyprávět hodiny :) Prostě chápete, jak důležité je se mazat pravidelně a vysokým faktorem. Ano, mladší čtenářky si asi budou klepat na čelo a říkat si, o čem tu ta blbka pindá, mě tohle nezajímá. Dámy, ve vašem věku jsem uvažovala stejně a nikdy mi to nic dobrého nepřineslo. Do černa se můžete opálit i kvalitně a bezpečně. I když, ať si každý dělá co chce, většina na to jednou přijde sama :) 


Tak, pojďme se podívat na nabídku opalovacích přípravků. Dneska už neplatí, že se prodávají jen opalovací krémy nebo mléka. Nabídka je opravdu široká a touhle dobou je prodej opalovacích přípravků na svém vrcholu. Já osobně používám takový mix přípravků. Jejich použití záleží na situaci a lokalitě, kde se nacházím. Když jedu na dovolenou někam k moři, snažím se používat "lepší" přípravky s vyšším faktorem. Letos jsem v S.F trochu podcenila fakt, že sluníčko pod mrakem vás nespálí. Bohužel spálí a fest :) Takže už mám doma zásobu přípravků a poctivě je používám. Neberte dnešní ukázku jako "recenzi", spíš jen takový přehled. Více se chci jednotlivým krémům a olejům věnovat v extra článku i s poopalovací péčí :)



1) Avéne Sluneční reflexe SPF 50 (do kabelky)
2) Avéne opalovací krém SPF 50 pro děti
3) Avéne ochranná tyčinka na citlivá místa
4) Avéne péče o pokožku po slunění


Tyčinku mám ještě z loňské sezony a je vážně skvělá. Má vysoký faktor a i když si s ní natřete rty, nebudou mrtvolně bílé, jako po použití jiných přípravků na rty. Krém se prodává spolu s poopalovací péčí v sadě a sluneční reflexe je novinka z loňska, která je tak úžasně skladná, že se vejde do každé malé taštičky nebo kabelky. Používám jí na mazání obličeje a vyhovuje mi, že není mastná a nezanechá na obličeji takový ten bílý film, který není moc přirozený. Na dovolené je to sice jedno, ale když je člověk ve městě, nemusí chodit jak mrtvola :) Nemusím asi dodávat, že všechny přípravky krásně voní, na kůži nezanechávají bílý povlak a na jedničku plní svůj účel.




5) Ziaja Olej na opalování SPF 6
6) Ziaja dětské opalovací mléko SPF 50+
7) Ziaja aktivátor opalování


Oleje na opalování používám většinou když už jsem trochu opálená, kůže je hnědá a nehrozí, že by se mohla brutálně spálit. Na oleji oceňuji jeho praktické balení ve spreji (není nic horšího než opalovací olej v lahvičce) a taky jeho příjemnou vůni. Opalovací mléka pro děti mívají vždy vysoký faktor a jsou sázku na jistotu. Nemluvím ani o voděodolnosti, která se na dovolené taky hodí :) Na mléku se mi líbí, že také nezanechává bílý povlak na kůži a snadno se rozmazává. Aktivátor opálení ještě nemůžu plnohodnotně posoudit, protože není léto v plném proudu, ale hned jak si ho pořádně vyzkouším, dám vám vědět. Zatím vám můžu říct, že příjemně voní a konzistencí je jako bezbarvé tělové mléko. Tipuju, že funguje na principu solárních vod, které podporují opálení. Mám je vyzkoušené a je to báječná věc! Chytnete opravdu krásnou barvu a opalujete se rychlostí blesku (teda alespoň já). Seženete je v lékárně nebo např. u Ziaji (kde je cena každopádně nejlevnější :)






Několikrát jsem se setkala i s názorem, že někdo si nechce mazat obličej opalovacími přípravky, protože jsou mastné nebo mu ucpávají póry. Na to samozřejmě spousta firem myslí a nabízí opalovací kosmetiku i podle typu pleti. Navíc seženete nejen krémy, gely a mléka, ale i speciální make-upy, pudry atd.




Už jednou zmiňovaný Daylong. Patří mezi nejlepší opalovací přípravky vůbec. Svými obaly asi na první pohled neupoutá, ale ten, kdo je má léty ozkoušené vám je určitě doporučí :)




Opalovací krémy byste neměly vystavovat přímému slunci. A taky byste měly používat každý rok nové opalovací přípravky. Druhou sezonu už nemáte jistotu, že krém plní svou funkci a kvalitně vás ochrání. 


Pár informací z letáčků z lékáren od různých kosmetických značek



Aby krémy a mléka začaly včas působit je nutné se natřít minimálně 30minut před sluněním (sama na to často zapomínám).


UVA záření proniká do hlubších vrstev a má za vinu vznik vrásek nebo pigmentových skvrn. UVB záření je zodpovědné za spáleniny a rakovinu kůže. Je tedy vhodné používat ochranné krémy s UVB i UVA ochranou a vyšším SPF faktorem.


Na tyhle obrázky se sice nedívá pěkně, ale bohužel to s opalováním souvisí. Neopatrnost a lenost (nemazání se) v tomto případě může mít i fatální následky. Nechci nikoho strašit nebo podobně, je to jen vaše kůže a každý se o ní musí starat sám. Věřte ale, že si kůže pamatuje všechny spáleniny, které utrpěla a jednou vám to sečte (to je také fakt a žádné vyhrožování). Pokud máte pocit, že máte na těle podezřelé znaménko, zajděte raději včas za dermatologem.




Gratuluji všem, co to poctivě dočetli až sem :) Ne každého jsem dneska asi zaujala, ale myslím, že pro někoho by to mohlo být užitečné. Sama za sebe vím, že ochrana před sluncem je důležitá a věřte, že já už na odstranění dalších znamének nechci a udělám cokoliv pro to, abych tomu předešla! A mazat se je to nejmenší, co pro své zdraví a krásu můžu udělat. Vzpomeňte si na staré a seschlé paní, které proležely na sluníčku a v soláriích nějaký čas a kůže jim to teď na vráskách a kvalitě kůže vrací.


Doufám, že se najde někdo, komu se článek alespoň trochu líbil a třeba se dozvěděl i něco zajímavého :) Doufám, že se tu s ostatními podělíte o vaše opalovací zážitky nebo doporučení dobrých přípravků :) A někdy příště zase o tom, jak si opálenou kůži udržet co nejdéle tmavou :)

39 komentářů:

  1. Kass.enka: jak jsem psala, více se budu opalováky zabývat někdy jindy, zatím ti musí stačit odkaz na internetové články, kde jsou ceny :)

    Evelins: to jsem moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý nápad. Jen mě štve, že se nedokážu pořádně zařadit do fototypu. Podle většiny patřím do 3, tmavé vlasy, oči atd. Ale rozhodně se neopaluju dobře, spíš se vždycky spálím, takže v tomhle bodě se s popisem vždycky rozcházím :-D Ale coby dítě a puberťák jsem se opalovala dobře, asi citlivím :-D
    Taky jsem si moc nechtěla mazat obličej opalovákem, protože s akné si člověk koleduje tak akorát o další výsevy.. Ale tak před 6 lety jsem objevila Biodermu Photoderm AKN spešl na akné, takže to bylo fajn. Teď mám opalovák od Avene Cleanance (máš ho na fotce), ale ještě jsem ho nezkoušela :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Rendy, můžeš poradit nějaké opravdu nelepivé opalovací mléko? Dík:)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně jsem si početla! :) Taky jsem se vždycky, já hloupá, snažila mazat tím nejmenším ochranným faktorem a pak byla pravidelně jako růžový prasátko. Loni jsem navíc zjistila, že se spálím i po 14 dnech u moře, kdy snížím ochranný faktor pod 20. Takže pod 20 ani za nic :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvely clanek, tady v Cechach stale dulezity. Jen asi nesouhlasim s tim, ze z lekarny jsou lepsi. Jsou lepsi texturou, muj oblibeny Eucerin krem-gel je tak lehky, ze nevim, ze ho mam, nejsem ulepena a nespalim se. Ale kdyz v dtestu delali minuly rok testy spf, la roche, vichy, daylong a jine, uvadeli vyssi spf nez vyrobek ve skutecnosti mel a to az o 10 stupnu, vitezem byla balea z dm. Propadl i Clarins a Shiseido. Pro me je u baley problemem prave ta textura, jsou hodne hutne, coz pro mou plet neni.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem fototyp 2 ( šedomodrý oči, tmavě blond vlasy, spálím se lehko ). Každý rok jsem byla alespoň jednou pořádně spálená v obličeji :/ Letos jsem objevila Ambre Solaire Light&Silky a dobrý, vůbec nelepí a je lehounký, mám SPF30, mažu s ním i obličej a jsem spokojená. Na cestě mám i Piz Buin SPF30 sprej s urychlovačem opálení, tak jsem na něj docela zvědavá. Míň jak SPF30 mít nemůžu, pak se pak spálím... U pih je to se mnou těžký, já mám skoro všechny s nepravidelným okrajem, na kožním mě uklidňovali, že to tak u mě holt je :D

    OdpovědětVymazat
  7. perfektný článok. teraz mám istotu, že si vyberám správne SPF faktory :) čo sa týka tváre, mám presne ten problém, že sú na mňa krémy mastné a doteraz bolo fakt málo výrobkov na mastnejšiu pleť (alebo boli také drahé, že som ich navyhľadávala? :)), tak sa snažím v lete si nájsť aspoň dobrý makeup s ochranným faktorom. s tými znamienkami budem musieť takisto niekam zájsť, lebo na chrbte ich mám akosi viac... možno je to môj pocit, lebo sa tam tak často nedívam, ale možno je to naozaj. aj keď, sú malé a majú ostré okraje :) to sledujem už niekoľko rokov, odkedy som sa tak nejak začala zaujímať o medicínu. jedno znamienko z brucha mám už vybraté. nebolo síce rizikové, ale bolo veľké a vypuklé ako nejaká bradavica. stále na neho bolo treba dávať pozor. a že to vyberanie znamienok nie je vôbec príjemná vec! nehovoriac o čakaní na histologický výsledok

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek, Rendy. Já pořád nevím, kam se zařadit, ale vidím se mezi fototypem 2-3 (pihy, tmavě zrzavé vlasy, ale hnědé oči a spolu s beta-karotenem jdu hezky do hněda). Daylong je skvělý, používám ho hlavně u moře. Jinak Ziaja aktivátor opálení určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, to je krásné, jsem fototyp č. 2... :)) Snažím se mazat vždycky, pokud teda nezapomenu... Kdyžtak s sebou tahám v kabelce malý opalovací krém pro děti, jen tak pro jistotu. :)
    A už vím, co koupím mamince, fototypu 1, k narozeninám. :))

    OdpovědětVymazat
  10. Bezva shrnující článek, tleskám! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ja jsem fototyp jedna, az na to, ze nemam zrzave vlasy :D. Na slunicko nelezu, pokud nemusim :). Diky za clanek, si mi pripomnela, ze bych mela neco noveho koupit. Brala bych neco s lehkou texturou, ale zas za to nechci davat tisicovku. Kdy bude druhy clanek vylozene o opalovakach a doporucenich ? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Žanet: ono je možné, že jsi mix fototypů :) Ale vyšším faktorem nikdy nic člověk nezkazí :)

    Návštěvnice: všechny co vidíš na fotce mám vyzkoušené a žádné není lepivé :) Avéne v tubě je teda hutnější a spíš na tělo, ale třeba to Ziaja je moc příjemné a nelepí a člověk pak není celý bílý :) Nebo jsem taky loňské léto používala opalovací gel od Garnieru, ale myslím, že ten měl nižší faktor. A byl taky příjemný a téměř nevyditelný.

    Lili: děkuji, já už u moře taky neriskuju a jen jednou se nenamažu, tak si to pak další tři dny vyčítám, jak mě to pálí :) Doma na zahradě mi ale třeba na chvíli stačí i nižší faktory

    mafi: tak většina dermatologů doporučuje hlavně kosmetiku z lékárny, takže to jsem uvedla jako odpověď, co mi poradila moje pani doktorka :) ty lékárenské jsou dobré v tom, že mají většinou i speciální péči třeba pro mastnou pleť, což Balea nenabízí :) ale nikomu neberu, že takové přípravky používá samozřejmě :)

    Labradoora: já jsem zvědavá jaký bude tento urychlovač opalování, mám v plánu ho zkoušet už teď o víkendu :)

    nina: není to příjemné, ale je to prevence a člověk by se toho neměl bát :)

    veronika: děkuji. jak jsem říkala, můžeš být i mix fototypů :) já jdu po betakarotenu do oranžova, takže já spoléhám jen na sluníčko a solární vody :)

    An.:přesně, taky někdy tahám mini krémy, ale teď jsem si koupila právě tu solární reflexi od Avéne a ta je taky pidi a vejde se všude :)

    OdpovědětVymazat
  13. Naprosto perfektní článek, hlavně moc užitečný, ještě jendou si ho pořádně pročtu, opravdu se ti povedl. Jen jestli mohu mít jeden dotaz, který se konkrétně týká té solární vody :) Opaluju se velmi dobře, ale přece jenom ráda uvítám, něco co opálení ještě víc urychlí. Jakou solární vodu konkrétně jsi vyzkoušela a doporučila bys? :) Děkuju moc za odpověd.

    OdpovědětVymazat
  14. Lucifrid: no ještě nevím, kdy bude, mám teď ještě něco do školy, tak snad se na to v týdnu vrhnu, uvidíme :)

    Riki: děkuji :) mám vyzkoušené dvě, ale jelikož už je nemám, tak vážně nevím značku, jedna byla v tmavém obalu a prodávala se i po náplních jednotlivě a druhá je tato:
    http://www.google.cz/imgres?um=1&hl=cs&sa=N&biw=1280&bih=892&tbm=isch&tbnid=-n7JY7mwuAMzrM:&imgrefurl=http://pripravky-do-solarii.heureka.cz/vivaco-aloe-vera-solarium-solarni-voda-250-ml/&docid=O_RFwLtO-UQ9PM&itg=1&imgurl=http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/e36/e36f719dad7275c7ee55d5e567074c08--mmf250x250.jpg&w=250&h=250&ei=XFa_T_LXHpOS0QWyl9THCg&zoom=1&iact=hc&vpx=741&vpy=178&dur=401&hovh=181&hovw=184&tx=100&ty=127&sig=106020814026849023574&page=1&tbnh=181&tbnw=184&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:3,s:0,i:76

    obě se mi osvědčily a byly téměř se stejným účinkem, letos nově zkouším ten od Ziaji, protože cenově je fakt příznivý :)

    OdpovědětVymazat
  15. Užitečný článek! :) Já se musím přiznat, že jsem tomu doteď taky moc nedávala.. ale poslední dobou se snažím mazat.. i když ono to občas prostě nejde no :-/ :D jinak je to divný, ale já se nehodím do ani jednoho faktoru.. jsem prostě něco mezi :D

    OdpovědětVymazat
  16. Úžasný speciál. Hodně věcí jsem sice věděla, ale plno nových jsem se taky naučila:-). Já - nehledě na svůj fototyp - pořád používám jen faktor 50, ikdyž je pravda, že na sluníčko raději moc nechodím, protože pak jsem vysušená jak fretka:-)

    OdpovědětVymazat
  17. Rendy, tak to je super :). Tesim se, i kdyby to bylo za 14 dni nebo pozdeji :). Jeste pockam a nic nekoupim :). Stejne nebude nic moc teplo ted (aspon doufam), tak nemusim spechat :).

    OdpovědětVymazat
  18. Mě by zajímalo proč a v čem konkrétně jsou ty drogérkové přípravky horší než ty z lékárny?

    OdpovědětVymazat
  19. opravdu velmi nazorny clanek,ve vsem s tebou souhlasim,taky jsem ty opalovaci kremy podcenovala. Kazdopadne se to nevyplaci. Muzu potvrdit,ze to opaleni,kdyz pouziju i 30 spf a to u rybnika v CR, je mnohem kvalitnejsi a dlouhodobejsi.

    OdpovědětVymazat
  20. tak ač mám tmavé vlasy a hnědé oči, jsem světlý typ s pihami :D jsem asi nějaká smíšená nebo co :D

    každopádně já se mazat musím, protože spálit se dokážu vážně lehce a hodně a poučila jsem se teprve nedávno :D

    jó a na ten aktivátor opalování taky čekám, vybrala jsem si k němu ještě balzám na prodloužení opálení, tak uvidíme, co to se mnou udělá :))

    OdpovědětVymazat
  21. Tleskám! Takové články jsou potřeba :) Nikdy jen nevim do jakého typu zapadám- mám tmavě hnědé oči i vlasy ale hooodně světlou pleť... Nikdy se ale nespálím a jdu hned krásně do hněda a především rychle :) Asi mám od každého rodiče polovinu fototypu :D

    OdpovědětVymazat
  22. Dejnicka: zřejmě jsou kvalitnější svým složením :) fakt netuším, to by ti řekl někdo, kdo rozumí chemickému složení výrobků.

    OdpovědětVymazat
  23. No, článek pěkný. Jsem stejného názoru, že bychom se měli chránit dokud to jde a ne pak litovat. ALE tvrdit, že drogerkové výrobky jsou méně kvalitní, než ty z lékárny je nefér. Neplatí to samozřejmě o všech výrobcích. Časopis dTest provedl test běžně dostupných přípravků na opalování a třeba Sun dance z DM drogerie a Sun Ozon z Rossmanna jsou na stejné úrovni, co se UVA a UVB ochrany týče, jako Daylong. Naprosto propadly značky Vichy, Clarins a Eco Cosmetics.

    OdpovědětVymazat
  24. TinaCZ: to samozřejmě já netvrdím :) to bylo jen doporučení od mé dermatoložky :) já nejsem expert přes složení, abych tvrdila, že levné krémy jsou nekvalitní :) to určitě ne, spíš ty dražší pomůžou někomu, kdo má např. problémy s pletí atd. většinou levnější výrobky nenabízí specializované výrobky :)

    OdpovědětVymazat
  25. chtěla jsem teda říct levnější značky :))

    OdpovědětVymazat
  26. Krasny clanek, jsem tak nejak mezi typem 1 a 2,o hnedem opaleni si muzu nechat zdat :D me se osvedcil Sun dance 30 pro sportovce, hezky voni a je takovy kremovo-gelovy. Taky mi pri spaleni hodne pomaha ten modry Sun dance po opalovani.

    OdpovědětVymazat
  27. Ach jo. UV filtr je snad nejlevnější věc pod sluncem, proto je zbytečné platit drahé opalováky. To je prostě fakt. Sice ti tím nahrávám, ale je fakt těžké najet na Dtest a nevyhovující přípravky? Nebo najít na netu celý ten článek, abys nedoporučovala něco, co je špatné? Prokazatelně špatné.

    OdpovědětVymazat
  28. http://www.dtest.cz/clanek-1718/dtest-varuje-spalit-se-lze-i-pri-vyberu-opalovacich-pripravku

    http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/daylong-ultra-25-lipozomalni-locio/2594

    http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/vichy/2591

    Abys neřekla, že jen pindám, ale příště tam VŽDY mrkni, ne? Ještě, že nepropaguješ Hennu (viz opět databíze).

    OdpovědětVymazat
  29. Anonymní: můžeme tu polemizovat o kvalitách těch testů, to že jednou v testu nevyšel dobře jeden krém, neznamená, že je špatná celá řada. já s nimi nikdy problém neměla, tak nevidím důvod, proč tvrdit, že jsou špatné :) ale jak říkám, článek neměl vyznít v duchu, že jen drahé krémy jsou kvalitní, pokud to čteš pořádně, tak uvidíš, že ten výrok není můj :) kdybych to řekla, asi nebudu fotit krémy Ziaja, že? :)

    OdpovědětVymazat
  30. taky jsem se dřív mazala - po vzoru své rodiny - tím nejnižším možným faktorem, čili dvojkou, nebo max šestkou. osmička už byla nepřípustná :D a věř či ne, mazala jsem se tím i v Tunisku!!! :/ no už bych to nikdy neudělala, mažu se už daleko vyššími faktory, většinou 20, někdy 30, na obličej klidně i 50. po vráskách doopravdy netoužím a znamínek a pih už mám z minulých let až až. takové ty větší se chystám si nechat odstranit, protože se mi občas stane, že o něj třeba zavadím nehtem a mám strach, co se stane .. většinou nic, ale stejně si je půjdu někdy v budoucnu nechat odstranit. pokud mi tedy slíbí, že mi po nich nezůstanou jizvy.

    OdpovědětVymazat
  31. Vzhledem k tomu, že jsem 5, tak se mažu jen žřídka a když už, tak jenom obličej :D akorát vždycky po opalování se namažu poopalovákem, to zas jo:)

    OdpovědětVymazat
  32. Používám kosmetiku Avéne, ale opalovací krém mám od Biodermy :) mám faktor 30 a jsem spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  33. Moc fajn a poucny clanek. Hned jdu prozkoumat e-shopy a koupit novy opalovaci krem na letosni sezonu :)

    OdpovědětVymazat
  34. Dejnička: Rozdíl bývá v použitých chemických filtrech - používájí třeba takové, které nejsou tolik fotostabilní a vznikají volné radikály, hormonální nerovnováha atd. Myslím, že zrovna u Avene používají lepší filtry, většinou to je meroxyl, ty jsou prý stabilnější a nemají vedlejší účinky. A co vím, tak třeba Bioderma kombinuje chemický i minerální filtry. (chemický se dostanou do kůže, provedou během půlhoďky reakci a může se jít opalovat/ minerální paprsky odráží, fungují hned) Taky budou mít asi automaticky splněnou UVA australskou normu a budou vhodné pro alergiky. Já našla i v drogérce fajn opalováky.

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj :) Mám velmi světlou pleť (asi fototyp II). Měla jse už opalováky od Biodermy, ale ráda bych vyzkoušela Avéne nebo Daylong. Který z nich by si mi spíš doporučila? Četla jsem, že Daylong zanechává na oblečení žluté fleky... ale zajímá mě i účinnost. Moc děkuju a krásné léto ;)

    OdpovědětVymazat
  36. Marketka: těžko říct, nezkoušela jsem všechno, co obě značky nabízí, ale nikdy jsem neměla žádný problém ani s jednou z těchto značek :) žlutých fleků jsem si u Daylongu nevšimla a pokaždé mě ochránil báječně :) to samé Avéne, takže nemůžu říct, že bych jeden doporučila a druhý ne :) obě značky byly stejně kvalitní :)

    OdpovědětVymazat
  37. Děkuji za článek. Doporučuji si přečíst také http://zdravotniradce.cz/vyberte-si-ten-spravny-opalovaci-krem/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)