středa 23. května 2012

Naše cesta po USA část 2

Tak tu mám pokračování našeho zaoceánského výletu. Tentokrát už to bude asi všechno :) Plán cesty jsem vám ukazovala v minulém článku. Ze S.F jsme vyrazili směr Sekvojový národní park. Milovníci obřích stromů si přijdou na své :) V době, kdy jsme do parku jeli, byl někde ještě napadlý sníh, takže to byla celkem velké klimatická změna. Park je opravdu obří a rozsáhlý a chvíli trvá než dojedete až k cíli. Pěšky se tam tedy chodit moc nedá, protože asi ani za celý den byste se nahoru do hor nevyškrábali. Když už se tak ale stane, tak nestačíte zírat. Cestu lemují obří sekvoje vedle kterých vypadáte jako trpaslíci. V parku najdete i největší strom na světě - general Sherman. Co mě asi nejvíc pobavilo, když jsme dojeli na místo a šli se podívat na největší sekvoje, tak většina amerických turistů vylézala v žabkách a pantoflích. Působilo to celkem exoticky, jak tak pošlapovali ve sněhu skoro bosí :)



Jak jinak začít den než pořádnou americkou snídaní :)


Do hor vede pořádně klikatá cesta a cestou dolů mi nebylo úplně nejlépe


Již zmiňovaný největší strom na světě


Tady jucháme při odjezdu z parku, výlet byl opravdu na celý den a bylo to celkem namáhavé


Tady to už je poušť Mojave, kterou jsme jeli směr L.A.




Typické americké kamiony se líbily hlavně pánské části osazenstva, a je fakt, že jsou fakt hezčí, než ty co brázdí naše silnice v Evropě.


A tady je příjezd do L.A. Četla jsem si spoustu různých článků o tomto městě, všechny možné průvodce a já nevím co všechno a stejně jsem nevěděla co přesně čekat. Jelikož jsme měli jen něco přes den a půl na to oběhnout všechno, co nás zajímalo, tak automaticky odpadly návštěvy filmových studií, nebo muzeí atd. A co nám zbývá? Pláže, chodník slávy, nápis Hollywood, Kodak theatre... Jelikož jsme bydleli kousek od centra, tak jsme si řekli, že začneme slavným chodníkem slávy. Já nevím proč, ale v hlavě jsem si ho představovala úplně jinak :) A ve skutečnosti je to jen obyčejný chodík, který lemuje ulici. Navíc je neuvěřitelně dlouhý a táhne se po obou stranách ulice, takže pokud si chcete projít všechny hvězdy, tak si docela máknete. Navíc tak 90% jmen mi nic neříkalo a opravdové hvězdy najdete hlavně kolem Kodak theatre. Počítejte samozřejmě s davy turistů a dvojníky slaných hvězd, se kterými se můžete vyfotit. Nejsem si úplně jistá, že mě L.A okouzlilo natolik, že bych se tam musela ještě vracet. Z New Yorku jsem si vážně sedla na prdel, ale L.A mi asi stačilo vidět jednou. Tím samozřejmě nechci říct, že by se mi tam nelíbilo, to vůbec ne, ale prostě atmosféra města mi nepřišla taková jako na jiných místech a můj dojem mi potvrdilo i několik mých známých, kteří to vidí podobně.




Před divadlem, kde jsou otisknuté nohy a ruce slavných celebrit.


Všude bylo tolik lidí, že byl zárak vyfotit otisknuté ruce nebo nohy někoho opravdu zajímavého (třeba Johnnyho Deppa :)





Podobné obchody byly téměř to první, co jsme viděli. Lemují celý Hollywood Bl. a z výloh se na vás dívají super prsaté figuríny navlečené jak úchylné lehké děvy :) Některé modely byly opravdu hodně ulítlé a nějak nechápu, kdo do podobných obchodů chodí kromě těch lehkých děv nakupovat :) A to nebyl jeden obchod, ale desítky takových obchodů! Byla jsem lehce zklamána, to říkám na rovinu. Čekala jsem známé obchody, ale místo toho koukaly z každé druhé výlohy prsaté figuríny. A taky obchody s hulením, těch bylo taky hodně :)
 

  
Kodak Theatre - před ním jsou davy lidí, co si fotí hvězdy na chodníku slávy a dvojníky slavných lidí, kteří pobíhají všude kolem. Hned za divadlem je shopping zóna, kterou jsem vám na fotkách už ukazovala. Je tam také dvoupatrová Sephora, M.A.C, LV, Victoria´s Secret, Guess a pěkný výhled na nápis Hollywood.


Beverly Hills to už je něco jiného. Je to opravdu super luxusní čtvrť, plná pečlivě sestříhané zeleně a honosných vil. Opravdu nádhera a něco úplně jiného, než co člověk vidí v centru města. Když jsme projížděli skrz bylo ráno a všude bylo krásné ticho a klid. Potkat jste mohli jen Hispánce, kteří venčí na objednávku psíky bohatých lidí :)



A tohle je už Venice Beach. Pláže jsou v L.A. opravdu krásné a rozlehlé. Na promenádě je spousta obchodů a všude jezdí kluci na skateboardech.



Ještě jednou nákupní zóna s výhledem na nápis Hollywood u Kodak Theatre.



Taky si při pohledu na tuto fotku vybavíte Mitche? Když se teď někdy dívám na Pobřežní hlídku, tak si říkám, jo přesně támhle jsme byli!



Oceán byl ještě poměrně studený a na koupání to nebylo. Vodu okupovali jen odvážní surfaři. V létě to tam ale musí být báječné!





Ano, i tohle se dá v L.A vidět. Amerika je svobodná země a lidé se nebojí dělat nebo nosit co chtějí. Věřte, že ať si obléknete cokoliv, nikdo se na vás nebude dívat blbě a tajně vás pomlouvat v metru jako to dělají lidi v ČR



  
Jedna z mnoha prsatých figurín navlečená do hrůzných svršků :)



Poslední část naší cesty z L.A zpátky do S.F vedla po pobřeží Big Sur. Byla to opravdu pastva pro oči a velký zážitek. Nádherná příroda a všude okolo oceán s útesy. Cestou jsme v obchoďáku koupili jednorázový gril (mimochodem je tu super věc a prodává se to i u nás) a na pláži grilovali. Vzpomínám na to s láskou doteď a strašně mi to chybí :) Chci v Praze taky pláž, kde by se dalo grilovat a popíjet s přáteli a přitom se kochat výhledem na oceán...




Krávy jsou zcela nečekaně úplně stejné jako u nás :) Kamarád vždycky neopomněl dodat, že už se mu na těch pastvinách pasou kvalitní steaky :)








Co vám budu povídat, za ty dva týdny máme všichni zážitky na celý život a vzpomínáme velice často. Plánujeme už další cestu, ale vzhledem k faktu, že příští rok očekávám státnice, tak to asi nebude tak snadné. Uvidíme, každopádně vám všem vřele doporučuji všechna místa, které jsme navštívili, protože si přijdou na své jak milovníci přírody, tak i metropolitní typy :) Pokud vás zajímají ještě nějaké informace ptejte se nebo mi klidně napište mail.


Posledních pár poznatků z naší cesty:


- v San Franciscu není žádný outlet! Na spoustu jich ale narazíte, když vyjedete z města, takže doporučuji pronajmout auto a udělat si výlet. Nejvíc se mi osvědčily nákupy v outletu Ross nebo T.J Maxx. Podél dálnic uvidíte nákupní zóny a jakmile uvidíte nápis jednoho z těchto outletů určitě se tam zastavte a tak tři hodiny máte o zábavu postaráno :)


- na co v outletech narazíte? Zejména na americké značky jako je např. Tommy Hilfiger, DKNY, Calvin Klein, Guess, Nine West nebo Ralph Lauren. Nečekejte sice nejnovější kolekce, ale za to parádní ceny. Věřte, že kabelka Guess se dá pořídit od 30 dolarů a od Hilfigera klidně od 15 dolarů. Opravdu jen blázen si v ČR koupí Guess kabelku za 5 tisíc. Nechápu, že podobné značky u nás stále někdo kupuje a nevadí mu, že jsou tak strašně drahé a přepálené! A navíc je považuje za luxusní a honosné. Přitom v Americe je nosí pomalu chudina (nechci nějak přehánět, ale pro Američana nejsou tyto značky známkou luxusu a exkluzivity). Takže až někde příště uvidíte podobné značky v USA outletech v ČR, tak se nenechte napálit a platit za ně tisícové částky, protože na vás prodejce akorát vydělá balík


- nebojte se platit kartou. Jde to téměř všude a koupíte s ní i třeba benzín na pumpě. Naopak když platíte s hotovostí působíte automaticky podezřele, nemluvě o tom, že v některých obchodem neakceptují vyšší hodnoty bankovek. Stalo se mi to když jsem chtěla zaplatit bagetu v Subwayi a platila jsem s 50ti dolarovkou, slečna se na mě podívala jak na blázna a řekla, že akceptují max. 20ti dolarovky. Takže bacha na to. Při platbě se 100 dolarovkou volají pomalu vedoucího prodejny, aby si ověřil, že je to v pořádku :)


- pokud plánujete cestu za oceán nezapomeňte na nutnost vyplnění formulářů Esta. Ty nahradily turistická víza a platí 90 dní. Musíte v nich vyplnit sice několik nesmyslných otázek, ale také napsat adresu, kde se budete při vašem pobytu zdržovat a číslo letu, kterým letíte (cena je 14 dolarů). Tyto formuláře vás ale opravňují jen k nástupu na palubu letadla mířícího do USA, po příletu se ještě musíte podřídit kontrole imigračními úředníky, kteří vás do země už ale nemusí vpustit :) Vyptávají se na všechno možné (kolik máte sebou hotovosti, co tu budete dělat, kdo vám balil kufr atd) a nakonec si vezmou otisky vašich prstů a naskenují sítnici oka :) Pak dostanete razítko do pasu a hurá dovolená může začít


- při odletu i příletu vám jen tak můžou prohlédnout kufry. Příteli se stalo, že při příletu do Evropy neměl na kufru zámek a když ho otevřel, byl uvnitř lísteček s tím, že americká bezpečnostní služba děkuje, že mu mohla prohlédnout kufr :) Bez jeho vědomí samozřejmě. Nic moc příjemného, ale nic se s tím nedá dělat


- ve městech nenarazíte na velké obchoďáky typu Tesco nebo Hypernova. Velké obchody s potravinami najdete za městem. A jak už jsem vám ukazovala na fotkách z obchoďáků, tak tam nakoupíte od kosmetiky po pneumatiky všechno. Navíc je všechno v mega obřích baleních a relativně za pár korun. U pokladny vám pak asistenti zabalí nákup do tašek a když budete chtít, tak vám ho i donesou do auta. A co se mi taky děsně líbilo, že drobné, co vám za nákup vrátí vám vypadnou z takové mašinky :) Prodavač vám vrátí bankovky sám a ty drobáky vám vypadnou vedle. Hodněkrát jsem přemýšlela nad tím, jak tohle zařízení funguje a jak je možné, že drobáky vypadnou vždycky tak rychle a přesně :)


- Američané jsou opravdu strašně milí. Nejenže se vás pořád ptají odkud jste a jak je možné, že umíte tak dobře anglicky, ale ještě vám často a rádi pochválí jak vám to sluší atd. Nadšená jsem z toho byla v obchodech, kde se vám personál opravdu věnuje a je neuvěřitelně ochotný. Co mě vždycky pobavilo, když se mě někdo zeptal odkud jsem, tak jsem řekla Czech Republic a každý odpověděl wow a významně pokýval hlavou, ale bylo vidět, že absolutně netuší, kde nějaké Čechy jsou :) Co mě taky mile překvapilo byl fakt, že když jsme např. stáli na ulici s mapou a hledali kudy máme jít, lidé sami od sebe zastavili a zeptali se, jestli potřebujeme poradit :) Vážně strašně milé a po takovém chování se mi stýská


Je toho prostě spoustu, v čem se jejich svět liší od toho našeho a i to je důvod, proč se mi tam tak moc líbilo. Sice si zatím nedovedu představit tam třeba žít, ale dovedu si představit, jak tam několikrát v roce jezdím na dovolenou :)

40 komentářů:

  1. Moc pěkný příspěvek..a nádherné fotky, do toho moře bych hned skočila :D DO USA se chci také jednou podívat..

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to jako úžasná dovolená! Já byla v USA jen na východním pobřeží, ale s některýma těma poznatkama musím souhlasit. Asi především s tím, jak jsou tam lidi milí. S chováním většiny lidí u nás naprosto nesrovnatelné.

    OdpovědětVymazat
  3. Tiše závidím :) Kéž by se mi taky poštěstilo obsolvovat takovou cestu...Super článek i fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  4. já si nemůžu pomoct, ale někam, kde se na mě automaticky dívají jako na teroristu, bych jet nemohla, mě tyto záležitost neuvěřitelně iritují a když mě něco irituje, tak jsem drzá a prostivná a je mi jedno na koho a jestli je to vhod.... tak už se vidím v USA base hned po příletu :D

    OdpovědětVymazat
  5. Meduňka: je to občas trochu ponižující, procházet všechny ty kontroly a odpovídat na divné otázky, ale za tu cestu mi to stojí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky a super článek, snad se tam taky někdy dostanu, závidím ti (ale neber to nějak ve zlém) :).

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky a skvělý článek. Já se chci pro zatím podívat na východní pobřeží. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Rendy, věřím, ty fotky jsou úžasné a moc mě lákají ty nákupy.... ale už ze zásady prostě nemůžu.... nehledě na to, že už jsem 10let nepoužila angličtinu, tudíž bych jim na ty pitomé otázky ani neuměla odpovědět (což je moje chyba a veeeelka a vím to!)

    OdpovědětVymazat
  9. tak to vemu postupně :)

    - ROSS v centru SF je :) a hned několik. sama jsem tam nakoupila.

    - s těma kuframa se mi to stalo taky, taky zámek fuč a uvnitř lísteček. To je ještě v poho. známí tam taky měli lísteček, ale z kufru se jim navíc vypařil jeden dárek, co vezli domů.

    - mašinka na drobáky se mi taky hrozně líbila. ale ty drobáky už pak moc nee. vždycky jsem měla plnou peněženku, tak jsem obdarovávala různé pouliční umělce.

    - co mě tam hrozně zaujalo ( viděla jsem to ve Vegas ), že tam na ulici nežebrají bezdomovci, ale stojí tam lidi od charity nebo od jinud s cedulkou, že vybírají pro bezdomovce. :) prostě na to mají lidi :D

    - jinak s tím, že jsou hrozně milí mám taky samé dobré zkušenosti. dokonce se mi jednou v obchodě stalo, že když jsem na klasickou otázku how are you odpověděla klasicky fine thanks, paní si mě prohlídka a asi ji moje odpověď dostatečně nepřesvěčila a zeptala se: really???

    OdpovědětVymazat
  10. Altea: vážně? a kde? :) první co bylo když jsem šla na recepci v hotelu a ptala se, kde jsou outlety, tak řekli, že nikde a jedině za městem, takže jsem se ani pak už nepídila :) jinak drobáky mě taky štvaly a hlavně jsem pořádně nikdy nevěděla, jakou hodnotu mají :)

    OdpovědětVymazat
  11. Veronika: díky :) to bych také někdy lépe procestovala :)

    OdpovědětVymazat
  12. Opět úžasný článek, přečetla jsem ho jedním dechem a chci ještě víc:-D Třeba ještě někdy zavzpomínáš a něco nám napíšeš, hrozně se mi to líbí;-) Doufám, že se tam taky jednou podívám.

    OdpovědětVymazat
  13. Ja uz planuju pomalu planuju vylet na pristi rok :). Na jednu stranu me ty jejich restrikce desne derou, ale zas rada bych videla New York, Chicago a Washington. San Francisco taky, ale to asi do jedne cesty nenarvu :(. Zavidim :).

    OdpovědětVymazat
  14. Rendy:

    koukni tady: http://www.rossstores.com/locator.aspx


    já osobně jsem při procházce SF narazila hned na 2 aniž bych je cíleně hledala.

    a dokonce si pamatuju, že v pobočce 799 Market St. nebylo jen outlet oblečení, ale taky nábytek, doplňky do bytu apod...byl to fakt obrovský obchoďák :)měli tam fakt úžasné věci

    OdpovědětVymazat
  15. Také bych se tam chtěla podívat, i když ta buzerace a zacházení jako se zločincem jsou hrozné. Známým se dokonce stalo, že se šli projít do takové luxusnější čtvrti (už nevím, kde přesně tehdy byli) a sebrala je policie, odevzla na stanici a tam je vyslýchala. Prý tam nemají vůbec lézt a když už, tak maximálně v autě - jednou v klidu ulici projet a hned pryč :-D Ať žije policejní stát. Ale nic není dokonalé, že.

    OdpovědětVymazat
  16. krásný fotky! já jim tam závidím ty palmy a taky bych je tu chtěla! :D

    OdpovědětVymazat
  17. Altea: cítím se podvedená :) fakt mi zarytě tvrdili, že nic ve městě není, mrchy jedny :) a jelikož jsem ani na nic nenerazila, tak mi to nepřišlo divný :) tak příště budu chytřejší

    Dejnicka: to jsem ráda, že se ti to líbí :) já sem nechtěla cpát moc fotek, ale tak ona se zas nějaká příležitost někdy najde :)

    Lucifrid: já chci zase Miani, Chicago a New York zas a znovu :)

    Eli: mají z policajtů velký respekt a nikdo si před nima nic nedovolí, na druhou stranu kdyby se tak báli i lidi u nás tak by to prospělo :)

    Natálje: jak jsem říkala, není to otázka desetitisíců, aby si tam člověk zaletěl, takže to není nic nedostupného :)

    OdpovědětVymazat
  18. muselo to tam být opravdu krásné, věřím tomu. nejvíc by se mi asi líbily pláže v LA, na válení se na pláži u moře mě užije :) a nemusí to být ani LA, stačí mi bohatě Chorvatsko.
    mě Amerika nikdy nelákala, přijde mi to nereálné. musí to stát šílené peníze a já bych na to asi nikdy nenašetřila s mým chabým pártisícovým platem z Hiltonu :D
    ale hrozně ráda bych se podívala na spoustu míst po Evropě, zatím jsem nikde až tak moc nebyla a hrozně ráda poznávám cizí kraje, místka, kulturu.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc pěknej článek, takové mám nejradši.
    Můžu se dotázat(pokud to tedy není něco, na co bys nechtěla odpovídat) - na kolik zhruba takový výlet přijde?

    OdpovědětVymazat
  20. Skvělý článek, úplně mi bylo líto, že už končí:). Jednou se tam doufám také podívám, je to vážně jiný svět.

    OdpovědětVymazat
  21. Daniela: já s nuznym platem z Hiltnu taky našetřila na New York, holt to chvíli trvalo, ale dá se to, nereálné to není, stačí koupit výhodně letenky :)

    Návštěvnice: zrovna se mě na to ptala jiná slečna na mailu, a nejde na to jednoznačně odpovědět :) záleží odkud člověk letí, kde bydlí a co jí :) Taky záleží v jakou roční dobu tam letí, v létě je to obecně dražší, než třeba v březnu. takže bych jako naprosté minimum dala 10tisíc a výš, ale není to o tom, že dokud člověk nemá 50 tisíc, tak se tam nepodívá, to vůbec ne :)

    eviah: jsem ráda, že se ti líbí, snad zase bude někdy v budoucnu o čem psát (z oblasti cestování tedy)

    OdpovědětVymazat
  22. To s těmi prohlídkami kufrů a obstrukcemi kolem vpuštění do země a milionem formulářů - to mě prostě maximálně znechucuje. Jako kdyby se Amíci považovali za bohy. Jinak bych se tam samozřejmě jednou ráda vypravila, to neomezené množství možností mě hrozně láká. Jenom ta byrokracie a jejich pitomé zákony a nařízení... :-/
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  23. S tou hotovostí je to tam občas vtipný. My jsme s kamarádkou platily dvacetidolarovkou a prodavačka na nás málem zavolala ochranku. Musely jsem jí vysvětlit, že jsme z Evropy a pak nám jí teda vzala :-D
    Taky se nám cestou do USA ztratily kufry a když nám je po třech dnech přivezly, měly jsme je úplně rozhrabaný a zámky rozbitý. Naštěstí se nic neztratilo, ale divnej pocit no..
    A děkuju za článek aspoň jsem si zavzpomínala, jak tam bylo krásně

    OdpovědětVymazat
  24. LA me ani moc nezaujalo, ale Mojave nebo Big Sur, to je krasa.
    A jinak o tech urednicich na letisti, jsem slysela skoro same prisernosti...

    OdpovědětVymazat
  25. No, me laka Washington kvuli pamatkam, New York je jasnej a Chicago kvuli mrakodrapum... s kamoskou se na NY a Chicagu shodneme... ale ona chce do Miami a ja ne :D. Jsem zvedava, jak to dame :). Takze se da sehnat levne bydleni a za jidlo se da neutratit hodne penez? Ja bych samozrejme stejne jako ty rada utratila hlavne za nakupy. Teda mimo vstupy na pamatky pripadne. Btw, co clo na letisti za tu kosmetiku?

    OdpovědětVymazat
  26. moc se mi libi takove tvoje clanky. Ja momentalne ziju v Kanade. A musim s tebou sohlasit,ze kdyz se me nekdo zepta odkud jsem a ja odpovim ze z CR,tak vic nez trictvrte lidi vubec nevi kde to je. A ta zbyla ctvrtina zna Cr jako ceskoslovensko. Je to docela vtipne,kdyz si vzpomenu,jak na zakladni skole jsme museli umet vsechny hlavni mesta vsech zemi sveta. Dokonce jsem si koupila diar na rok 2012 a krome statnich svatku,casovych pasem jsem tam nasla svetove zeme a bylo tam napsano Ceskoslovensko a pak jako uredni jazyk bylo uvedeno:cestina,slovenstina a madarstina.... opravdu jsem se musela smat. A podotykam,ze to byl opravdu drahy diar... Co se tyce tech znacek,tak zrovna v Kanade je takovy Tommy Hilfiger uplne podradna znacka. Da se tady koupit tricko za 10 dolaru. Ale jsou to vsechno outlety,tady se nesmi prodavat stare kolekce za stejne penize jako nova.... Nechapu,ze v CR to porad nekdo za ty prachy kupuje. Jak rikas Amerika ma sice svoje kouzlo,ale zit je tady velmi tezke. Zvlast pro Evropana

    OdpovědětVymazat
  27. Jana: oni jsou na ty karty holt zatížený, ale jako turista, co přijede s větší hodnotou bankovek, protože ve směnárně mi nikdo nedá dolarovky, má pak smůlu a nemá kde si rozměnit :)

    Lena: my zažili ještě docela pohodový úředníky, ale slyšela jsem taky různé perly od kamarádů

    Lucifrid: na jídle a ubytování se dá hodně ušetřit, záleží na co si potrpíš :) jídlo v rychlém občerstvení nebo bagetárnách je za pár šupů oproti restauracím :) a jinak clo samozřejmě neplatit, musíš ze všeho sundat cedulky a cenovky, vyhodit krabičky a tak :) nikdo neplatí clo, to by byl blázen a oni ti to těžko dokážou :)

    simon: tak to máš dobré srovnání :) v mé bývalé práci jsem měla s Amíky co dočinění denně a prostě oni jsou úžasně milí, ale většinou úplně mimo :) jak říkáš, myslí si, že se tu mluví anglicky, že máme eura a že jsme československo :) nechápu, že se to do světa po tolika letech ještě nerozšířilo, že se doba změnila :)

    OdpovědětVymazat
  28. me ani tak nezarazilo to ceskoslovensko,ale spis ta madarstina. Vubec nechapu proc??? kde se to vzalo.... Ono se to mozna rozsirilo do sveta,bohuzel se to nerozsirilo do americkych skol. Kdyz jsem tady navstevovala jednu skolu,tak si jeden student dokonce myslel,ze Evropa je jen jedna zeme. O tom,ze je to kontinent a ze je tam zemi dokonce nekolik nemel vubec tuseni... a takovych historek mam spoustu. Takze kdyz nekdo nadava na skolstvi v ceske republice,tak vetsinou musim oponovat

    OdpovědětVymazat
  29. aach jo, krása. Nojo to je ten západ:)

    OdpovědětVymazat
  30. nádherné fotečky, je to krása..

    OdpovědětVymazat
  31. Simon: to co píšeš je teda spíš k pláči, ale už jsem slyšela horší představy Američanů o Evropě. A ta maďarština - nejspíš se ten chytrák, co to psal, někdy doslechl o Rakousku-Uhersku, maďarizaci Slováků atd., nebo si jen přečetl nějaký článek, kde si Maďaři zase vyskakují a chtějí na Slovensku zavést druhý úřední jazyk maďarštinu, ale možná by měl být člověk nakonec rád, že tam rovnou nepíšou Habsburská monarchie :-D

    OdpovědětVymazat
  32. To je prostě úžasné, já pokud se na to někdy zmůžu, tak bych chtěla vidět New York. Skvělý článek, četla jsem se zatajeným dechem..

    OdpovědětVymazat
  33. joo do USA se chci taky podívat.. :) akoukám, že to nebude nic moc lehkého :D
    http://your-honeybee.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  34. Eli:Ja jsem se tomu mohla jen smat. Nechapu,kdyz si dal nekdo praci a vypisoval tem vsechny zeme sveta,tak ze si to nekde nezkontroloval. Tim samozrejme nechci Americany urazet. Bohuzel je vseobecne zname,ze jsou velci nacionalisti. Spousta lidi by se rada do Ameriky podivala a kdyz jsem se dnes zeptala jedne kanadske zname,kam jezdi do USA nakupovat,tak me odpovedela,ze nikdy v USA nebyla. Vlastne,ze nikdy neopustila Kanadu a pak se na me tak divne podivala a rekla,ze ona zije v Kanade,ona nikam prece jezdit nemusi.......

    OdpovědětVymazat
  35. Krásný článek! Moc bych si přála v budoucnu něco takového také podniknout!!! Tak snad se mi to brzy vyplní!! :)))
    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  36. Krásne, určite je to zážitok na celý život :) Mala by som pár otázok, tak ti napíšem mail ak nebude vadiť :)

    OdpovědětVymazat
  37. líbí se mi prsatá figurína :D nemáš tam ještě nějaký fotky?? teď si aspoň připadám že mám malý prsa :D

    http://myworldclothing.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  38. Tyhle články mám ráda, supr:) Taky bych se tam chtěla podívat...
    http://ellspot.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  39. Rendy, diky moc za odpoved. A to celnikum nebylo divne, ze sis vezla tunu kosmetiky? Je mi to jasny s krabickama. Ale kdyz otevrou kufr a tam bude nekolik kremu na ruce, nekolik parfemu... ja nevim, kolik si toho mela ty, urco vic jak 30 kusu, ze jo? :) Nebo Te nekontrolovali :D.

    OdpovědětVymazat
  40. Super reportáž! S tím že jsou Amíci děsně milí, ale většinou úplně mimo...naprostý souhlas, s jedním chodím:-D A letos snad konečně jedeme na road trip po Kalifornii, takže tvůj blog jsem objevila za 5 minut dvanáct!!! Jinak taky čekám že L.A. nebude takový zážitek jako poprvé vidět New York...ale stejně tam musim, to dá rozum! Nakoupit oční stíny Kat von D, a tak vůbec;)Jen s letenkama už to bohužel neni taková hlína....hlavně teď v létě. P.S.: kam se chystáš příště? Doporučuju Arizonu. Eva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)