pondělí 9. dubna 2012

Naše cesta po USA

Tak jsem si konečně doděla své resty do školy, úspěšně ukončila dva předměty a stihla prohlédnout všechny fotky. A abych vám neukazovala jen fotky kosmetiky z obchodů mám tu pár fotek z cest. Jelikož jsme projeli pár měst a zajímavých míst, rozdělila bych fotky do víc článků. Teda pokud o to budete stát samozřejmě (dejte mi to vědět v komentářích) :)Takže dneska mám na ukázku fotky ze San Francisca a pokud budete chtít, mám ještě z L.A, pouště Mojave, pobřeží Big Sur nebo sekvojového parku.

Na fotce vidíte plán naší trasy včetně zastávek a ubytování. Tak začnu od úplného začátku, protože mi na mail chodily dotazy, jak jsme cestu plánovali a jestli jsme to měli přes cestovku atd. Takže jsem si všechno zařizovali sami, žádnou cestovku jsme nevyužili, protože by nás to přišlo na strašné peníze a to je zbytečné :) Takže pokud plánujete podobnou dalekou cestu, tak doporučuju všechno ve vlastní režii a ty desetitisíce co ušetříte, tak za ty si pak luxusně nakoupíte na místě. Jak nakupovat letenky asi nikomu říkat nemusím, chce to delší dobu dopředu sledovat různé portály a pak prostě chytnout dobrou akci. Často se mě někdo ptá, jestli mi není líto dávat 20 tisíc za letenky, ale zeptám se  ho, jak přišel na to, že to stojí tolik? Loni do NYC jsme měli zpáteční letenky za 6500 a věřte, že se dají sehnat i za 5 tisíc. Samozřejmě do Kalifornie jsou o něco dražší, protože je to o nějakou tu míli dále, takže s tím je taky potřeba počítat. Ale věřte, že dostat se za oceán není otázkou desetitisíců, jak si stále někdo myslí :) Samozřejmě je také třeba počítat s tím, že letenky z Prahy za tyhle peníze neseženete. Z Prahy za oceán lítá hlavně Delta a ta nemá konkurenci a tam jsou letenky např. do NYC okolo 15 tisíc. Ale stačí si zajet do Vídně, Budapešti nebo třeba Mnichova a hned letíte za pár šupů :) My letos odlétali z Budapešti a přestup jsme měli v Amsterdamu. Očekávám otázku, proč neletět rovnou z Amsterdamu, že? Protože pak je letenka jednou tak drahá :) Je to záměr leteckých společností, takže obcházet to moc nejde. Tam jsme letěli s KLM a zpátky (přes Paříž) s Air France. Co se zkušeností týče, KLM jsou bezkonkurenční! S lepší společností jsem ještě neletěla a jejich servis, vystupování i služby jsou špičkové. Za to AF u mě totálně pohořeli! S těmi mě nikdy víc nikdo nikam nedostane :) A ač mám francouze ráda, miluju jejich řeč, tak se projevila jejich národní hrdost a neochota nejen mluvit s někým jinak než francouzsky ale třeba i vysílat filmy s anglickými titulky. Asi nemá cenu vám popisovat zážitky z přestupů na letištích a tak, protože to by bylo pomalu na menší knížku nebo příručku a stejně to asi někoho nezajímá. Po příletu jsme zamíříli hned na hotel. Kdyby někoho zajímaly konkrténí hotely, kde jsme pobývali, klidně mi napiště mail apod. ale teď to nemá cenu rozepisovat. Měli jsme půjčené auto a všem doporučuji najít si autopůjčovnu s pobočkou v ČR a auto si dopředu zamluvit a pak si ho už jen vyzvednout. A taky doporučuji s ohledem na počet osob a velikost kufrů volit velikost auta, protože ač jsme měli půjčené celkem velké auto, po pár dnech a pár návštěvách outletů nám všem bylo malé :) Přiznám se, že plán cesty jsem neplánovala já, ale kamarád. Já jako ženská s nulovým orientačním smyslem bych nedojela ani na druhý konec města, natož x tisíc mil někam daleko. Je asi na čase ukázat fotky, protože řeči kolem asi všechny nezajímají :)



Mé oblíbené fotky z letadla. Toto je focené při zpáteční cestě ale přesnou polohu vám asi nepovím


 Asi nejznámější mrakodrap v S.F - Trans America Building


Náš oběd u Lori´s. Až když jsme seděli uvnitř mi došlo, že mi tento podnik některá z vás doporučovala :) Takže moc děkuji a našli jsme ho vlastně úplně sami a bez záměru :) V pozadí je ještě úžasná vanilková cola, která je ale tak "vydatná", že ani ten kelímek dopít nešel :)


Malá směska mrakodrapů. Strašně se mi líbí jak se moderní skleněné budovy doplňují se starými.



Most Bay bridge. Jestli někdo z vás četl Mládí v hajzlu, tak tento most vede do známého Oaklandu :) Ve skutečnosti nebylo tak zataženo, ale na fotce to vypadá skoro až hrozivě :)


Pier 39 a povalující se lachtani. Strašně mě bavilo je pozorovat, protože spolu blbli, pokřikovali a váleli se přes sebe. Patří mezi jednu z nejznámějších atrakcí S.F.


Typická tramvaj, která na několika linkách vozí turisty strmými ulicemi. Pokud se budete chtít taky povozit, tak si docela počkáte, protože fronty na ní jsou dlouhé.


Lombard street - nejklikatější ulice na světě. Ta se mi strašně moc líbila, protože je krásně a úhledně osázená keři a rostlinkami. Stojí u ní také davy turistů a je docela složité vychytat moment se u ní vyfotit bez dalších lidí. A navíc podívat se na ulici z horní části chce dobrou fyzičku, protože musíte vylézt neuvěřitelný krpál. Ono celé S.F je jeden velký kopec a pořád chodíte nahoru a dolů. Proto zřejmě jeho obyvatelé denně běhají kolem pobřeží, aby potom večer vyšlápli kopec a dostali se domů :)



I milovníci krabů a jiných mořských potvor si přijdou na své. Zejména v oblasti Fisherman´s wharf je spousta restaurací nabízející čerstvé mořské potvůrky na talíři. Když si takového kraba objednáte donesou vám bryndáček s krabem a kleštičky a vy pak už jen kucháte a kucháte...
 


Coit tower


pohled z Coit Tower na downtown



Chinatown - největší koncentrace Číňanů ve světě mimo Čínu :) Je hodně rozlehlá a ta new yorkská je proti ní spíš jak vesnice. 40% obyvatel S.F jsou asiaté, takže v první chvíli po příletu máte spíš pocit, že jste v Hanoi než v USA :)


Už v NYC jsem si zamilovala široké ulice lemované mrakodrapy. Je to prostě úplně něco jiného, než co člověk vidí v Evropě. Proto když jsme se vrátili domů, měla jsem pocit, že Praha je jak vesnice.


Něco málo z noční procházky městem. Noční toulky nikomu příliš nedoporučuju, protože ač je S.F nádherné, v určitých částech okolo centra je spousta bezdomovců a feťákůkteří někdy obtěžují. Věřím, že jsou neškodní a nic by nikomu neudělali, ale já z toho neměla dobrý pocit. Leží tak různě na chodníku, žebrají, zpívají, tancují nebo úplně mimo chodí mezi auty.



místní radnice


Typické domečky- potkáte je hlavně mimo centrum v okrajových částech města a jsou vážně kouzelné


A největší perla - most Golden Gate! Je neuvěřitelná na něm stát a dívat se na ten červený kolos! Určitě doporučuju podívat se na nějaký dokument o tom, jak ho stavěli a jak ho non-stop natírají speciální červenou barvou. Měli jsme neuvěřitelné štětstí, že most nebyl v mlze, protože tím, že se nachází v zátoce, tak se často stává, že je ponořen do mlhy. Takže když jsme docvakli poslední fotky, padla mlha a most zmizel :)




Za tu dobu, co naše dovolená trvala jsme toho viděli a zažili tolik, že se to do jednoho článku nedá narvat. Napadají mě stále různé útržkovité informace a zkušenosti. Těžko říct, co by vás nejvíc zajímalo. Od toho tu máme samozřejmě komentáře, mail nebo formspring, takže se nebojte a ptejte se :) Jen otázky typu kolik jsem utratila jsou zbytečné, protože mi přijde nevhodné na ně odpovídat :)


PS: nevím jestli mám připravovat i nějaké extra články třeba o obchodech, protože stejně hodně z vás s tím má zkušenosti. A navíc na čumendu jsem vás už prostřednictvím fotek vzala :) Snad jen jedna věc na doplnění - cenovky v obchodech nejsou tak úplně pravdivé, protože v nich není započítaná daň, která se tam platí (je to něco mezi 7 a 9% z ceny). Proto je dobré na to myslet a uvědomit si to, protože u větších položek už pak částka trochu naskočí. Pro vaší představu - u věci za 50 dolarů je daň cca 4 dolary. Ale to už asi taky víte :)


A na úplný závěr jeden song, který teď v USA nejvíc hrají a já si ho zamilovala...když zavřu oči a slyším ho, vybavím si pláž v L.A a chci se vrátit zpátky...




A tímto bych se ještě chtěla omluvit všem, co mi psali mail s tím, že by rádi, abych jim něco přivezla. Bohužel to bylo nad mé možnosti, protože už takhle jsem odlétala s více kg než bylo povolené, takže opravdu není možné 30ti lidem nakupovat tunu kosmetiky. Tvářenky byla jediná výjimka, protože jsem je kupovala cestou na letiště a cestovaly se mnou na palubě...

44 komentářů:

  1. to já se zmiňovala o Lori´s :) jsem ráda, že se ti tam líbilo. Je to opravdu něco jiného a zážitkem je už samotná návštěva...o jídle mluvit ani nemusím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pekný a zajimavý článek!:)Usa je muj sen:)a urcite udelej dalsi clanky!!nemuzu se dockat:)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné fotečky! Jsaem ráda, že sis to užila!

    OdpovědětVymazat
  4. Perfektní, těším se na pokračování! Kalifornie je taky můj sen, ale já bych chtěla objet i vinařství... :-) třeba se někdy zadaří.

    OdpovědětVymazat
  5. muselo to tam být krááásný, já bych se domu už asi nevrátila :D
    klidně napiš další článek, já takovéhle typy článků čtu ráda a vždycky sním o tom, že tam pojedu taky :)

    a překvapily mě ty daně! :D to jsem vůbec netušila! :D

    OdpovědětVymazat
  6. krasne foto.. a nebola si pozriet dom Carodejek? :DDD vejs

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé, tyhle články mě baví:)

    OdpovědětVymazat
  8. Mě zajímá úplně všechno, fotky, zážitky, zkušenosti, kam zajít, kam naopak nechodit vůbec a nebo se nejlépe obloukem vyhnout :D Piš prostě co tě napadne.

    OdpovědětVymazat
  9. určitě jsem pro, aby jsi psala dál :)) doufám, že se tam taky jednou dostanu:)

    OdpovědětVymazat
  10. úžasné! jen piš dál, ráda si počtu a pokoukám na fotky... ty příhody a náhody a zážitky, o těch si taky ráda přečtu :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc ráda si přečtu další články, protže mě taky láká se vydat na podobnou dovču :)

    OdpovědětVymazat
  12. V SanFran jsem byla, stejně jako po celé USA, připadalo mi hodně jako evropské město, asi nejvíc v USA. Ta tramvaj tam jezdi jen jednu trasu tam a zpátky. A s Air France mám super zkušenosti, strašně příjemní, přívětivé služby a profesionalita na vysoké úrovni. Takže asi záleží na zkušenosti. (Já jsem letěla z NYC do Prahy přes Paříž.)

    OdpovědětVymazat
  13. musela ses mít opravdu úžasně :) do Ameriky já se asi nikdy nedostan, ale nevadí, je to pro mě tak nereálné, že nad tím ani neuvažuju. je plno míst v Evropě, kam bych se chtěla podívat!
    song stahuju! Rihannu miluju, takže to bude určitě supr pro oživení playlistu.

    OdpovědětVymazat
  14. Páni! Tam bych se také moc ráda někdy dostala! A jediné co z toho znám je vanilková cola :D Ale tu miluju!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Parada, moc hezky fotky a moc preju ty cestovatelske zazitky. Uz jsem dlouho nikde nebyla :) East coast neznam, mam procestovany jen west, takze co nejvice fotek, rada se mrknu. S tou dani navic jsem se jednou nchala zaskocit, kdyz jsem byla poprve v NY a nakoupila jsem pohledy, smozrejme jsem mela presne drobny a ejhle... jeste ze pan za mnou nechtel cekat az si odbehnu do auta pro drobne ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Mě zajímá všechno, takže klidně piš piš piš!;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Krása! :) snad se tam taky jednou dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  18. taky se připojuji k těm co chtějí další články:) ráda si počtu a mrknu na fotky, super

    OdpovědětVymazat
  19. sakra,závidím ti:( ale víš co? :D já už si teď plánuju že až dostuduju VŠ,pojedu procestovat Ameriku,hlavně ty známý místa,jako je San F,NEW YORK hlavně! Californie,Florida :) a potom ty ostatní :)

    OdpovědětVymazat
  20. Moc pěkný článek! :) Už se těším na další! ;)

    OdpovědětVymazat
  21. co se to děje, že všichni jezdí do usa? :D

    OdpovědětVymazat
  22. páni, moc pěkné! :) tohle ti táák závidím :)

    OdpovědětVymazat
  23. O té dani jsem to také vůbec netušila :) takže díky alespoň budu vědět až se tam jednou vypravím a doufám, že to bude co nejdříve! Jinak klidně napiš další články já se ráda dozvím nové, zajímavé věci :)))

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  24. Díky za skvělý článek. Procestovat USA je můj velký sen, takže uvítám zkušenosti od těch, co už to zažili. Určitě bych byla moc ráda za článek o Los Angeles. Mě to neskutečně láká, ale z dost stran jsem slyšela, že ve skutečnosti to zase taková bomba není. Tak by mě zajímalo, jak to zapůsobilo na tebe.

    OdpovědětVymazat
  25. úžasný, určitě napiš pokračování, těším se :) a ještě bych chtěla moc poděkovat za tvářenku, protože zatím jsem k tomu nenašla příležitost, takže díky!!

    OdpovědětVymazat
  26. s KLM mám taky nejlepší zkušenosti :)

    OdpovědětVymazat
  27. ach nie, prečo si zmenila dizajn? predtým bol nápaditý, krásne farebné pásiky, obrázky sa mi tiež viac páčili, celkovo mi prišiel asi naj z blogov, ktoré sledujem...prepáč, ale teraz mi príde ako priemer a vizuálne blog fakt nezaujme je to proste nuda:-(

    OdpovědětVymazat
  28. Ach toto ti v dobrom závidím :) Už aby som začala šetriť a pôjdem na takú cestu niekedy aj ja ! :)

    http://mynewbeautybook.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  29. Já jsem pro další články z USA! :-) Chci se tam vydat sice až za rok, ale každou informaci hltám :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Skvělej článek a moc Ti závidím, jen v tom dobrém ale :-)

    Co se týče toho co by konkrétně mě zajímalo o USA, tak je to úplně všechno, každý Tvůj postřeh týkající se čehokoliv, fotky taky čehokoliv od jídla, kosmetiku, oblečení až po budovy, oceán, hotely :-D Už teď se těším na článek o LA, to je moje vysněná srdcovka :-) a taky se moc těším na různý tipy na nákupy atd. :-)

    OdpovědětVymazat
  31. krásné fotky

    a klidně piš na tohle téma ještě dál, je to zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
  32. dana: nedá se zavděčit všem, někdo ten předchozí označil za příliš barevný, takže do vkusu se člověk netrefí nikdy všem :)

    OdpovědětVymazat
  33. Krásný článek, rozhodně nám napiš víc. :-)
    Ještě jednou Ti děkuji za Bouncy blush a pokavaď Tě zajímá můj názor na ni, tak si přečti moji recenzi.
    Díííky a těším se na další články. :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Článek sem zhltla jední dechem a jsem pro další! Taky bych se nekdy strasne chtela podivat hlavne na Floridu a do Kalifornie, to je muj nejvetsi sen

    OdpovědětVymazat
  35. Taky jsem pro další články na tohle téma :) Ty fotky jsou fakt krásný a vůbec všechno... :))

    OdpovědětVymazat
  36. Vaau!! Tak toto ti naozaj uprimne zavidim, pretoze San Fracisco je jedno z miest v USA, ktore chcem definitivne navstivit. Plus L.A. a New York, viac mi netreba :) Nadherne fotky :)

    OdpovědětVymazat
  37. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  38. Tyjo, ani nevíš jak to závidim, žes byla v USA! :))

    http://tery-dreamer.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  39. páááni...to musela být naprosto úžasná cesta...mým velkým snem je se podívat do USA..ale zatím nejsou penízky...tak třeba v budoucnu se mi taky poštěstí.;-)

    www.bmeltingpot.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  40. až mi normálne slzy vyhrkli keď som uvidela tú krásu,ktorú ja naživo nikdy neuvidím, nádherný článok, krááááásne fotky , strašne závidím, anglicky vieš plynulo??pri komunikácii rozprávali takou nespisovnejšou angličtinou?? ako nám vždy aj profesorka na angličtine hovorí, že tam používajú hovorovú angličtinu
    a san francisco presne tie ulice hore dole hore dole to je môj sen a golden gate

    OdpovědětVymazat
  41. inak ja som minule normálne bola prekvapená keď ani neviem ako som sa dostala na mapy.sk a prechádzala osm sa po new yorku milujem tieto mapy, :D a zistila som, že dom čarodejníc nie je v san franciscu ale na tejto adrese
    1329 Carroll Avenue, Los Angeles
    v los angeles, teda prekvapilo ma to :Dja, že také pekné domy sú tu

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)