pondělí 5. prosince 2011

Vánoční inspirace

Jsem už asi 367. v pořadí, která vám bude cpát svoje nápady na dárky, ale na druhou stranu inspirace se snad nikdy neztratí a přece jen by se ještě mohl najít někdo, kdo je bez nápadu a nutně potřebuje nějaké malé vnuknutí. Takže dneska se budu tvářit, že mé tipy na dárky jsou jedinečné a ještě jste je nikde určitě neviděly (jako bych slyšela v mém hlase ironii). Jen na úvod vám nastíním, jakým stylem vybírám dárky já. Hrozně ráda je někomu dávám, vážně mě to činí neuvěřitelně šťastnou a říkejte si o klišé co chcete :) Baví mě dárky i balit a pak samozřejmě nejvíce pozorovat dotyčné, jak si je rozbalují. To jestli se někomu mé dárky líbí příliš neovlivním, ale samozřejmě jsem ráda, když jsem se trefila do vkusu dotyčného. Proto je pár zásad, kterými se řídím. A to zejména, že nesnáším kupování takových těch rádoby vtipných předmětů, které jsou ale v mém měřítku vkusu na úrovni buranství. Myslím tím např. barevné půllitry s vtipnými nápisy (vlastně všechny dárky s pivní tématikou), trička s nápisy typu: Zase mi dali tričko s pupkem apod. Na škále hrůzy jsou u mě i zástěry na vaření s nahými zadky nebo modelkami nahoře bez. Nebo například trapné hrnečky s nicneříkajícími nápisy nebo plyšáci s obřími srdíčky a nápisy I LOVE YOU (to je povolené maximálně jako dárky pro malé děti). Asi chápete co tím myslím a každý, kdo kupuje podobné dárky u mě automatiky získává nálepku někoho bez vkusu. Chápu, že této skupině přijdou stejně stupidní dárky, které kupuji já, protože knížka nebo pěkný svetr přece nejsou tak srandovní jako to tričko s pupkem, co bude nosit Pepa do hospody a bude hrozně kůl :) Takže se omlouvám, pokud jsem někoho urazila, ale bohužel takovéto podivnosti a ohavnosti nemám ráda, takže se klidně ozvěte a zkritizujte zase můj vkus. No, ale ať tolik nemelu, připravila jsem si pro vás své tipy - nerada bych nějak kategorizovala, protože dárky jsou natolik individuální záležitost, že to co někdo kupuje své sestře, někdo koupí své babičce :) Nicméně i tak jsem nápady rozdělila na pomyslných kategorií pro lepší orientaci:








Jedné z kategorií můžeme říkat dárky pro kamarádky nebo sestry. Těm je podle mě vždycky nejjednodušší dárky nakupovat, protože jsou to lidé, které důvěrně znáte a většinou si i sdělujete, co se vám líbí nebo si řeknete, co byste chtěly. Nevím jak vy, ale já se svojí sestrou si pravidelně chodíme dárky vybírat spolu a tím pádem se nestane, že by se nám dárek pak nelíbil nebo nehodil. Já osobně mám ráda, pokud se mě někdo zeptá, co bych ráda, protože tím vyjádří, že mu na vás záleží a chce vám koupit něco pěkného. Není mi 5 let, abych musela mít za každou cenu překvapení :) Proto si myslím, že nikdy kamarádku neurazíte nějakém pěkným šperkem nebo leskem na rty, protože ten snad používá každá. Nevím jak vaše kamarádky, ale ty mé mají vesměs snad všechny rády svíčky a různé drobné dekorace do bytu, takže tam se většinou taky asi nespálíte. Jako pěkný dárek mi také přijde nějaký diář, nebo pěkný bloček. Mám kamarádku (tímto zdravím Míšu :), která miluje všechny barevné bločky a diářky a má jich tunu a tahá je všude s sebou. Pokud víte, že má vaše kamarádka ráda nějakou kapelu nebo zpěváka a dotyčný bude mít koncert, proč jí neobdarovat lístkem na jeho koncert. Nebo mě osobně přijde i jako pěkný dárek nějaký voucher na masáž, manikúru nebo třeba na nějaký kurz. A jako každoroční klasiku beru balistiky do koupele (pokud teda vaše kamarádky mají vanu) a všechny možné olejíčky, které koupel zpříjemňují. A když si vůbec nevíte rady s tím, co vybrat, doporučuji vám dárkové poukázky - za určitou částku jí koupíte a obdarovaný si pak sám v obchodě vybere, co bude chtít. Mají je např. H&M, Ikea, Sephora a další.










Další kategorii můžeme říkat maminky, babičky nebo tetičky. Nevím jak ve vaší rodině, ale u nás jsou to nejvděčnější členové rodiny a dárky se jim nakupují dobře. Opět je to samozřejmě velice individuální a záleží, jaké záliby mají vaše babičky nebo maminky, ale podle mě jsou určité věci, které ocení většina z nich. Mezi takové dárky řadím věci do kuchyně, pokojové květiny, nějaký pěkný šperk (naušnice, brože), šátky nebo třeba noční krémy. Babičce se určitě neztratí pěkné bačkůrky (papuče pro moravské babičky) nebo třeba kuchařka i s praktickým stojánkem. Koupíte-li babče formu na mufínky, věřte, že až příště dorazíte na návštěvu, budete je mít napečené :) A hlavně, každá babička ocení, když jí darujete své fotky v rámečku. Kdysi jsem babičkám dělala i kalendář se svými fotkami a měly z něj takovou radost, že ještě půl roku po Vánocích slzely dojetím. Moje babičky mají fotky po celém domě a kdykoliv přinesu další jsou nadšené, takže s fotkami vás, rodiny, vás na dovolené, vás s přítelem/manželem apod. nešlápnete vedle.






Pro mě nejnáročnější kategorií jsou obecně dárky pro tatínka, dědu a přítele. Přítele většinou nenápadně donutím, aby si něco vybral nebo mi řekl, co chce. Nicméně tátu a dědu tak často nevidím, takže tam je to vždycky dilema. Pro tatínka jsou klasikou knížky, nějaké dobré vínko nebo cokoliv, co se týká letadel. Pro mě klasické pánské dárky jsou samozřejmě ponožky (ale pěkné a kvalitní), nějaké ty propriety na holení nebo kouření nebo třeba předplatné časopisu. Pokud holdují kávě nebo čajům určitě je neurazíte nějakým kvalitním výběrem z čajovny nebo čerstvě namletou kávou ze specializovaných obchodů. Příteli můžete koupit třeba tašku na notebook nebo pokud máte vážně hodně finančních prostředků třeba letenku a udělat si pěkný prodloužený víkend třeba v Paříži nebo Londýně. Obecně jsou dovolené pěkným dárkem, ale kolik z nás má takový rozpočet, že? :) 


Jinak co se týče tipů na konkrétní obchody v Praze, tak na různé drobnosti do domácnosti mám ráda NAOKO nebo This&That. Pro delikatesy si můžete skočit třeba do Marks and Spencer a pro knížky zase do NeoLuxoru. Tak doufám, že se vám nějaký tip zalíbí a třeba se i inspirujete. Budu ráda, když se se mnou podělíte o vaše zaručené tipy na dárky, protože těch není nikdy dost :)

5 komentářů:

  1. Krásně sepsáno - a jak jsi řekla, inspirace se neztratí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. moc hezky jsi to shrnula :))

    http://myworldclothing.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. souhlasím s tou pivní tematikou a podobnými debilními nápisy a nenávidím, když to naráží na sex, no ale zase na druhou stranu medvídek se srdíčkem v náruči by mě potěšil, já to letos vidím na dárky ve stylu poukaz na masáž, kosmetickou proceduru, wellness, protože jsem to ještě nikdy nedala, ale zase bych to neopakovala pořád, zase to příští rok změním podle toho, co mě napadne:)

    OdpovědětVymazat
  4. Jelikož mě hrozně baví nakupovat dárky (taky proto, že kromě dárků pro ostatní koupím občas i něco sobě : )) tak už mám většinu nakoupenou : ) Ale článek se mi moc líbí a dočetla jsem ho do konce : ) Inspirace se rozhodně neztratí a je fajn vidět v jakém stylu nakupují dárky ostatní : )

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)