pátek 2. prosince 2011

Jak se starám o své vlasy

Tento článek jsem plánovala už v létě a vidíte, dostalo se na něj až teď. Možná je to tak lepší, protože teď jsem (relativně) spokojená a jsem ráda, že jsem po dlouholetém testování zakotvila u současných vlasových produktů. Relativita spokojenosti samozřejmě vyplývá z toho, že vždycky může být ještě lépe. Ale jak říkám, vlasová situace se konečně po několika letech vylepšila a stabilizovala. Takže ještě než na vás vypustím své kosmetické pomocníky, ráda bych na úvod podotkla pár vlasových faktů.


- vlasy mám spíš mastnější, určitě nejsem ten typ, kterému stačí umýt vlasy jednou za týden
- mám hodně husté a těžké vlasy (to není chlubení, to je prostě fakt) ale věřte mi, někdy bych si přála mít na hlavě pár chlupů, které by možná lépe držely a něco se s němi dalo dělat
- vlasy si barvím tak 2x do roka, líbí se mi moje přirozená hnědá barva, kterou jen oživuji barvou
- nepoužívám žádné masky nebo zábaly, protože bych pak vlasy měla jako jeden umaštěný cucek
- vlasy si příliš často nežehlím, mám je docela rovné a bohužel nemám čas denně žehlit a bůhvíjak stylingovat
- nikdy vlasy nefénuji, vlastně ani fén nemám, ale i kdybych ho měla, stejně by mi ležel ve skříni
- velké mezery mám v úpravě vlasů, co se týče různých účesů (tak nějak jsem na to nešikovná a neumím to), takže buď mě potkáte s rovnými rozpuštěnými vlasy, nebo nějaký ten culík nebo drdol
- ano, moc bych si přála umět si vlasy upravit do božských kudrlin (které mi bohužel na hlavě nedrží) nebo je vyčesávat do ohromných výšek
- a úplně na závěr, toužím po tom mít vlastního kadeřníka, který by mě každý den česal, kulmoval a prostě ze mě udělal kočku, protože nejen líčením můžete úžasně zkrásnět! Takže mimo jiné vyhlašuji konkurz na mého osobního stylistu-kadeřníka :)




Pro představu, jakou mám momentálně barvu vám ukážu fotku, kterou jste mohly už vidět v příspěvku o Tangle Teezeru.



Co se týče péče o vlasy, nepoužívám toho věru moc! Jsem asi moc pohodlná nebo jsem prostě jen rezignovala, abych si do vlasů neustále něco matlala nebo stříkala. Své vlasové produkty bych rozdělila na dvě části - mytí a následná úprava.






Když to vezmu od podlahy, tak na mytí vlasů používám tři pomocníky:


- šampuk Jumping Juniper od Lushe
- šampon Cien (Lídl)
- šampon Dercos od Vichy (používám ho jako kúru proti lupům 1-2x týdně)


Všechny tři produkty střídám a zatím se mi to nejvíce osvědčilo. Tato kombinace mi pomáhá nemýt si vlasy každý den, což je po letech vážně úspěch.


Po šamponu vždycky používám kondicionér od Yes To... je pořád stejně úžasný a trvám si na tom, že je to ten nejlepší kondicionér, co mi za mých 23 let přišel pod ruce (nebo spíš do vlasů). Zvláště po použití šampuku je jeho aplikace nutná, aby byly vlasy jemné, dobře se rozčesávaly a prostě byly takové lepší a hezčí :)


Když jsou vlasy důkladně umyté a většinou i tak nějak proschlé, tak přichází na řadu olejíček od Gliss Kuru. Asi vám nemusím znovu opakovat jeho používání apod. Psala jsem vám o něm nedávno.


Všechno pak rozčešu hřebenem nebo spíš kartáčem Tangle Teezer a jsem spokojená. To je vše, co se mytí a péče týče. Když už se tedy rozhodnu s vlasy něco podniknout, tak mám k dispozici lak na vlasy Taft a ochranný sprej na vlasy got2be. Na tento lak mě naučila kamarádka (díky Luciáši!) a je vážně nejlepší. Hravě strčí do kapsy všechny Elnetty (kdo je proboha může nazývat hvězdnými laky na vlasy??) a podobné. Vlasy dobře zafixuje a člověk pak nemá pocit slepených vlasů v jednom chumlu. A to je to, co mi vyhovuje. Co se týče ochranného spreje na vlasy, jsem s ním velmi spokojená. Nastříkám ho do vlasů vždy před žehlením a chvíli počkám, až se vstřebá. Pěkně voní a ze všech, co jsem kdy z drogerie vyzkoušela mi nejvíce vyhovuje. Překoná ho jen sprej na žehlení vlasů do Welly, který vlasy i narovnává a je dvousložkový. Používala jsem ho před lety a milovala jsem ho. To jsem si také vlasy žehlila skoro denně a kupovat si ho mělo význam. Teď mi bohatě postačí ten od got2be :)


A jako úplně poslední záchrana mých vlasů je suchý šampon. Budu se opakovat, když vám řeknu, že je to báječná věc, která by vám neměla v koupelně chybět! Ty z vás, které mají také ofinu vědí, že občas jí chce trochu zrefreshovat a trochu jí vylepšit objem. Báječný je suchý šampon také na cesty, když si vlasy nemůžete umýt. Prostě se v domácnosti neztratí a až ráno zjistíte, že vaše vlasy nejsou nic moc, bude rády, že si je budete moct přestříkat sprejem a budou vypadat jako umyté :)


A jako třešničku na dortu se s vámi konečně dělím o ten strašný a příšerný kondicionér, který jsem nějakým hrozivým nedopatřením koupila před nějakou dobou a který hned jak dočtete tenhle článek poletí do koše!




Vážně už nevím kde, ale někde jsem četla chválu ne tenhle paskvil! Kéž bych si pamatovala, kdo ho tak vychvaloval, protože bych mu s chutí poslala nějaký lepší, aby věděl, jak má vypadat kvalitní kondicionér. Tahle parodie na kondicionér sice stojí jen 39 korun, ale s chutí bych poslala ČOIku na výrobce! Baleu mám vážně ráda, spoustu jejich věcí používám denně, ale tohle se jim vážně nepovedlo. Kondicionér je určený na hnědé vlasy a je hnědě i zabarvený. Radši se nebudu zmiňovat, co mi jeho barva evokuje. A co je jeho asi největší problém (pro někoho přednost) neobsahuje silikony. A to je podle mě kámen úrazu, protože to z něj dělá jen hnědou břečku, která vám fascinující lesk nedodá, vlasy vám zacuchá a budou nepříjemné na dotek. Nemluvím o tom, že vám výtažek z henny, který obsahuje zaneřádí celou koupelnu, která pak ani Savem nejde umýt! Třikrát fuj hnus! Ani svému nepříteli bych tím vlasy neumyla a v obchodě zakázala prodávat. No, musela jsem si vylít zlost, protože kdybyste tušily, jaký amok mě chytnul po použití, asi byste koukaly. Žádné brunetě ho tedy nedoporučuju. Možná jen jestli máte pifku na nějakou blbou blondýnu a chcete jí trochu pocuchat vlasy a poničit barvu, tak vám ho doporučuji z celého srdce. Ostatní se držte dál a používejte maximálně jako mořidlo na dřevo.






21 komentářů:

  1. tak tenhle kondicionér od Baley jsem neměla, ale z úplně stejné řady jsem si pořídila nějakou kúru či co.. efekt žádný, akorát vysušené a na dotek otřesné vlasy, že bych si je nejradši umyla hned znova..
    a na vlasy toho taky nepoužívám moc: šampon a kondicionér mám jeden, k tomu občas přihodím masku, když je mám vysušené.. a po vysušení ručníkem ještě kúru od shaumy (nádherně voní a opravdu mi zabírá, vlasy jsou hebčí, lehčí a krásně se rozčesávají).. a pokud náhodou upravuju, tak mám sprej proti horku od Baley (s tím jsem zatím spokojená) a lak od Nivey (zatím nejlepší, co jsem zkusila)..
    s tím fénem to máme podobně.. vlasy fénuju tak max 3x-4x do roka (ples, Vánoce) :-D
    a máš krásnou barvu vlasů!! chválím :-)

    OdpovědětVymazat
  2. hm, na toto hnede cudo som nastastie iba pokukovala, ale viackrat... ja zase mam nie velmi pozitivnu skusenost so samponom... obal bielo-zeleny, aj sampon bol taky priehladny zeleny... vlasy som mala po nom otrasne, este som ani poriadne penu nezmyla, uz boli drsne... nerozcesatelne :-P a po precitani tohto na ich sampony uz zanevriem asi uplne, aj ked nemam dalsie vyskusane...

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, sok tydne- rendy nevlastní fen na vlasy!!!:-) já bych bez něj nepřežila. Jak dlouho ti ty vlasy schnou, obzvlášt kdyz je mas tak huste?

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý článek, jinak se divím, že ten kritizovaný kondicionér je tak strašný,sice jsem ho nezkusila, ale mám šampo a určitě není špatný. Je na něm upozornění, že se má z vany hned smýt, aby ji neobarvil, což je jediné otravné, ale jinak mi vyhovuje. Od baley mám hydratační šampon s meruňkou a je to snad nejlepší, co jsem kdy měla, směle strčí do kapsy všechny lorealy profesinal a podobné. Je to asi strašně individuální, každému vyhovuje něco jiného na pleť a i na vlasy...
    Míša

    OdpovědětVymazat
  5. :-D Já mam k tomuhle kondicionéru šampon a mam ho ráda, zatim mi nic špatnýho neproved...na kondicionéry si moc nepotrpim no. Jinak fén sice mam ale použiju ho tak jednou za dva měsíce když už jó spěchám.

    OdpovědětVymazat
  6. žanet: no nechápu, jak z něj může být někdo odvázaný a řikat, že je to pecka :) jinak děkuji za pochvalu :)

    riana12:přesně tak, měla jsem z nich taky jen chumel

    PlumFoolery: je to tak šokující? no schnou tak 2-3 hodinky určitě :) není to moc praktické, ale doufám, že mě za to budou mít rády :D

    Unknown:každému prostě sedí něco jiného :)

    Máni: tak to mě tenhle balzám rozpálil do běla, bohužel, ale tak každý máme jiné vlasy a sedí nám něco jiného :)

    OdpovědětVymazat
  7. ja balea kozmetiku moc rada nemam, az mozno na dve veci od nich :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem na tom úplně stejně, na nějaké masky mohu zapomenout, aby mi vlasy vydržely dva dny ok. Jen s tím suchým šamponem si stále nevím rady, zanechává na vlasech pořád bílý prášek:-/

    OdpovědětVymazat
  9. návštěvnice: vždycky musíš šampon trochu z vlasů vyčesat, nebo prostě hřebenem je trochu projet a bílý prášek pak nebude vidět :)

    OdpovědětVymazat
  10. ten kartáč vypadá dobře. :)(probíhá u mě giveaway)

    OdpovědětVymazat
  11. Rendy, Plum - k fenu - ja fen mam a aj tak si vzdy vlasy necham uschnut same :-) za posledneho polroka som ho pouzila asi jedenkrat naplno a raz len tak, co som si ich prefukla jemne, len tie spodne... a som z tych vlasovo obdarenejsich... za

    OdpovědětVymazat
  12. no pokud si to někdo znamená: ani já nevlastním fén na vlasy a vůbec mi nechybí.

    OdpovědětVymazat
  13. Tangle Teezer dostanu k Vánocům tak se už moc těším a jinak ohledně toho kondicioneru, tak ja mam nějaký světlý od balei a ten je dobrý. Možná si jen narazila na nějaké špatné balení ne? :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tyjo...a já s tou hnědou řadou byla dost spokojená (jestli jsem ho někde doporučovala já, tak se jdu stydět do kouta a omlouvám se za špatnej typ :D :D )
    Ale musím říct, že mám úplně jiný vlasy, než popisuješ ty, tři chlupy a jemný, moc se nemastí...
    Ta kosmetika je fakt individuální...:))

    Fén doma sice vedeme, ale použiju ho tak možná třikrát do roka, když si umývám hlavu jindy než večer....

    OdpovědětVymazat
  15. pardon, *tip...kdybych já tak někdy po sobě četla, co píšu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Super tipy :D.
    http://my-colorful-kingdom.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  17. Rendy, ja síce fén vlastním, ale nepoužívam :)

    pozývam ťa do mojej GIVEAWAY :)

    whatluciadid.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. vlastního kadeřníka a stylistu by si přál každý no :D
    škoda že nepřidáváš víc svých fotek,ale i z téhle se mi tvé vlasy líbí!já si je taky tak minimálně upravuju,culík drdol a hlavně volně :)

    OdpovědětVymazat
  19. no, dámy, já teda docela koukám, kolik z vás nepoužívá nebo dokonce vůbec nevlastní fén?! Zajímalo by mě, jak to děláte v praxi :). Já si to neumím představit. To chodíte spát s mokrou hlavou? Nebo čekáte až vám vlasy uschnou? A v kolik se v tom případě chodíte sprchovat? To je pro mě fakt sci-fi! Já teda bez fénu ani bez žehličky ani ránu! :)

    OdpovědětVymazat
  20. Dashulka: myslím,že zrovna od tebe ten tip nemám, takže v pohodě :) ale jak říkáš, že je hrozně individuální

    Helena: no,bohužel neni moc času se fotit, snad se to jednou zlepší

    Boženka: no jdu si hlavu umýt třeba kolem 8 večer a než jdu spát, tak mi uschne, s mokrou spát nechodím, to není moc dobré pro vlasy :)

    OdpovědětVymazat
  21. Na ten Gliss Kur se taky chystám. Mám totiž ze stejné řady masku na vlasy a je nejlepší, jakou jsem kdy měla :)
    http://ellbook.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)