sobota 10. prosince 2011

Čištění štětců II

Sice jsem vám kdysi o čištění štětců psala, ale dneska bych vám chtěla ukázat pár tipů, které vám čištění štětců usnadní. Když venku pěkně vysvitlo slunko, pustila jsem se do práce. Štětce se snažím prát pravidelně, protože jestli je něco fakt nechutný, tak je to umatlaný štětec. O množení bakterií, šíření vyrážek apod. vám asi nemusím nic říkat. Prostě štětce by se měly mýt pravidelně a minimálně tak obden dezinfikovat. Nejlepší je tedy štětce přestříkat dezinfekčním sprejem po každém použití, ale ruku na srdce, kdo na to má ráno čas, že?





Na praní štětců používám dětský šampon Johnson´s baby shampoo, ale postačí vám jakýkoliv jiný dětský šampon. Někde jsem viděla, jak majitelky praly štětce i v olejíčku, ale já osobně bych na to koule asi neměla :) Nebo spíš ty nervy, jestli se mi olej podaří vymýt, ale možná jsou to zbytečné obavy a byla bych mile překvapená. Štětce myju tak, že si do jedné mističky naliju vodu se šampónem, ve které štětce peru a do druhé jen čistou vodu, kde je oplachuji. Než člověk umyje všechny štětce voda se musí samozřejmě několikrát vyměnit (ale to je snad všem jasné). 






 Po důkladném vyprání přichází ta nejdůležitější část a to je sušení štětců. Aby se vám nezničily a nenatekla do nich voda (do té kovové části, která spojuje rukojeť s chlupy štětce) je nutné je nechat uschnout ve svislé poloze. Osobně se mi moc líbí nápad bloggerky z http://delicatehummingbird.blogspot.com/. Velmi jednoduché a efektivní!









Lidská vynalézavost nezná mezí, takže všude na internetu můžete sehnat mnoho tipů, jak nechat štětce efektivně uschnout...







Jako dezinfekci na štětce používám Daily Makeup Brush Cleanser od Sephory. U nás se dá sehnat v menším balení tuším za 170 Kč. V USA jsem si všimla, že prodávají i toto větší balení, takže je trochu škoda, že není k dostání i u nás. Štětce jím můžete denně dezinfikovat a zabránit tak množení bakterií ve štětcích.





Vybrala jsem pro vás pár dalších značek čističů na štětce, které se dají na českém trhu sehnat. Záleží na vás, kolik chcete investovat.












Jak jste na tom vy s čištěním štětců? Jste poctivé a pravidelně je čistíte? Nebo je vám to úplně jedno a nijak se o ně nestaráte?


18 komentářů:

  1. ..idem si vycistit tie moje a vyuzijem skvely napad s gumickou :)))

    OdpovědětVymazat
  2. čistím pravidelne. Po každom použití a raz do týždňa ich periem. Keď sa nezabúda na správnu starostlivosť, tak kvalitný štetec vydrží roky.

    OdpovědětVymazat
  3. čisím, raz do týždňa, používam Johnsons alebo Caudalie alebo Mac brush cleanser :) s vešaním sa neobťažujem, len ich nechávam ležať :)

    GIVEAWAY whatluciadid.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem asi ostuda, ale nějak to nehrotím :) Jednou týdně je vyperu v jakémkoliv šampónu a občas k tomu přidám ještě olivový olej nebo když nemám, tak kokosový olej. Štětce jsou po tom takové krásně hebké, lesklé a voňavé :) Myslím, že se olejíčků nemusíš vůbec bát, naopak. Jinak je taky nechávám jen ležet než uschnou a drží už několik let. Každý den je nečistím nijak.

    OdpovědětVymazat
  5. Zaujímavé :D
    http://lovebookbysarah.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. já používám šampon na štětce od ELF :) ale přiznám se, že čistím máx. 2x do měsíce ... každý týden rozhodně ne!

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Já čistím pravidelně, jednou týdně. Všechny nejpoužívanější štětce mám ale ve více kusech, takže pokud zrovna zapomenu, nebo nemám čas, vezmu si prostě jiné a vyperu je pak všechny najednou po dvou týdnech. Suším ve vodorovné poloze na ručníku, poskládám ho tak, aby rukojeť byla podepřená, tedy výš než část s chlupy.

    OdpovědětVymazat
  8. Já se s tím moc nepářu, prostě je vymeju antibakteriálním gelem, co používám každý den na obličej.

    OdpovědětVymazat
  9. Štětce čistím jednou týdně, vždy o víkendu :) Používala jsem na ně dětské tekuté mýdlo a teď jsem si koupila dětský šampon tak jsem zvědavá :)) Na tu dezinfekci se v Sephoře musím mrknout, díky za tip! :))

    OdpovědětVymazat
  10. čistím sporadicky :D Většinou dětským šamponem a potom antibakteriálním mýdlem. Když není čas, tak otřu do vlhčeného ubrousku.

    OdpovědětVymazat
  11. tak to ten olejíček někdy vyzkouším :) jinak koukám, že se také pěkně staráte o své svěřence :) tak to má být! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Definfekci v Sephoře jsem viděla včera za 190 Kč, ale bohatě mi stačí ta od Elfu :D Jinak Rendy prosímtě, je to "vyrážka".. :D

    OdpovědětVymazat
  13. Čistím jednou týdně, šteček na gelové linky po každém použití.

    OdpovědětVymazat
  14. vidíte, jak jsem blbá? vyrážka a viróza jsou si tak strašně podobný :) díky za upozornění :)

    OdpovědětVymazat
  15. super technika!:)
    http://sienastyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  16. Štětce mám pořízené nedávno, tak jsem je ještě neprala. Ale čistím je ELFEM:0)
    http://curllygirll.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)