sobota 3. prosince 2011

Balení dárků

Dneska mám pro vás malé tipy na balení dárků. Vánoce se kvapem blíží a pokud jste jako já a neradi balíte dárky jen stylem hodím to do tašky a je to hotovo, tak vám dnešní post bude možná malou inspirací. Mám pro vás návod na to jak jednoduše zabalit menší dárky - jak vyrobit jednoduchý sáček, do kterého pak jednoduše zabalíte dárek.





1) vybereme vhodný balící papír. Čím je pevnější, tím lepší, lépe drží tvar a ohyby papíru pak lépe drží. Velikost zvolíme podle velikosti dárku





2) okraje papíru přehneme cca 1 cm směrem do středu papíru




3)  obě přehnuté části přehneme na polovinu, aby se uprostřed lehce překrývaly


4) v tuto chvíli přelepíme kousky izolepy střed papíru, tedy k sobě ohnuté strany. Pokud je balící papír nerovný a třeba i okousaný, nůžkami ho rovně ustřihneme a tím zarovnáme



5) vznikla nám jakási rulička, které teď vyrobíme dno


6) spodní část přeložíme směrem nahorů (cca 4cm)




7) teď přichází část, která se špatně popisuje, snad to podle obrázků bude lépe názorné a jasnější. Ohnutou část papíru rozložíme na půl a tím se nám na koncích vytvoří dva trojúhelníčky



8) horní okraj přehneme ještě na polovinu, se spodním uděláme hned to samé



9) ohnuté okraje, které se lehce překrývají přelepíme izolepou, aby držely



10) tím pádem se nám vytvořilo dno pytlíčku








11) do hotového pytlíčku vložíme dárek a máme několik možností, jak zakončit horní část. Já se rozhodla pro zakončení takovým vějířkem. Jelikož jsem to zkoušela s ne příliš pevným papírem, výsledný efekt není tak precizní, jako kdybych použila pevný papír a sklady by dobře držely. Na ukázku to ale myslím stačí. Podrobný návod jak vytvořit harmoniku a z ní pak vějířek je na animovaném obrázku níže.









Návod na složení vějířku



K dotvoření zabaleného dárku nám poslouží spousty stužek, mašliček a jiných dekorací, které se dají sehnat v každém papírnictví nebo supermarketu.





Tyto dekorační hvězdičky jsem koupila v Rossmannu. Vypadají pěkně na dárcích, které jsou zabalené např. v krabici a lépe tak drží tvar a neprohýbají se. Zlaté hvězdičky výše jsou namotané na drátku a můžete jimi dekorovat dárky místo stužek.





Podobné stužky nebo papíry můžete koupit např. zde




 






(pár ukázek z deviantart.com)



Pro línější povahy mám pro vás tip v podobě sady krabiček Vammen z Ikei. Prodávají se ve třech barevných variacích, v sadě jich je 7 a stojí 99korun. Mají různé velikosti a já k nim používám dekorační pásky taktéž z Ikei ve třech barvách. Taštička je z Rossmanna a musím uznat, že na drogerii mají docela široký výběr vzorů i velikostí :)
 



A pokud vás nebaví dárky balit nebo na to nemáte čas, je tu možnost si nechat dárky zabalit. Hodně obchodů má dneska balící servis zdarma. V Sephoře si můžete nechat celoročně něco zabalit a nutno dodat, že balí do vkusných papírů nebo krabiček a mám výbornou zkušenost s prodejnou v Praze na Pankráci, obsluha tam byla velmi milá a ochotně a s úsměvem mi balila skoro půl hodiny dárky :) Posledních pár let byl zdarma balící servis i v pasáži Myslbek - po předložení účtenky, že jste něco v pasáži nakoupily vám dárky zabalily milé slečny. Barvu papíru i mašlí si můžete vybrat, výběr je široký. Bohužel čím se Vánoce více blíží, tím fronty na tuto službu houstnou a někdy je to o nervy. Celoročně si dárky samy můžete zabalit v DM i Rossmannu, kde jsou pulty na balení dárků. A moje poslední a nejnovější zjištění je, že dárky zdarma balí i v Galerii Harfa. Podmínky jsou stejné jako v Myslbeku - po předložení účtenky si můžete nechat zabalit dárky. Bohužel vám je zabalí jen do papírů s nápisy a logem obchodního střediska a bez jakékoliv mašle nebo ozdoby. Pro někoho to může být výhra, ale chápu, že nechat si všechno zabalit do reklamních papírů není asi nejoriginálnější způsob. Já si jen tak cvičně nechala pár věcí zabalit, abych vám to na ukázku mohla předložit. Výběr je asi ze 7 druhů papírů a kdyby někdo chtěl, může si doplatit nějaké mašle nebo ozdoby. Dárky balí duo strašně milých a upovídaných paní, které vám čekání na zabalení příjemně zkrátí. Tak jen na ukázku, kdyby se tam někdo zastavil a měl o službu zájem, nachází se v 1. patře nad Intersparem.








A co vy, balíte si dárky samy nebo si je necháváte balit? Případně řešíte to tak, že dárky naházíte do taštiček a máte hotovo?

11 komentářů:

  1. to je úžasný :)

    Zvu tě ke mě na giveaway

    OdpovědětVymazat
  2. To je paráda, vďaka za to Rendy :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi šikovná! Úžasný článek!
    Určitě vyzkouším ten vějířek, ale nevěřím, že mi to i s návodem půjde. Jsem na tohle docela nešika. Takže krásné drahé taštičky to jistí :( :DD

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle návod se mi moc líbí : ) Rozhodně to vyzkouším s tím vějířkem, ale taky si nejsem jistá jestli mi to půjde : D Ale možná to chce jen trochu cviku : ) Každopádně díky za tenhle článek : ) Mě baví balit vánoční dárky a letos to alespoň zkusím trochu jinak : )

    OdpovědětVymazat
  5. Tašky používám, jen když mám více malých dárků pro jednu osobu, např. u kosmetiky se mě nechce všechno balit. :D Ale jinak si většinou vyhrávám s papírem a pěkně všechno balím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsi moc šikovná. Určitě vyzkouším :)).
    http://my-colorful-kingdom.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem na balení dárků největší kopyto pod sluncem, takže balení dárků je to největší zlo, které na mě každoročně číhá:)

    OdpovědětVymazat
  8. to jsem moc ráda, že se vám článek líbí a některé z vás i inspiruje :)

    OdpovědětVymazat
  9. Veľmi sa mi to páči:)Skúsim :) http://lovebookbysarah.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  10. Tak teď si zkusím udělat ten pytlíček podle tvého návodu. A jestli se mi to nepovede.. grr :D

    OdpovědětVymazat
  11. wow, už sem jich udělala deset ! díky za nápad ^^

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)