neděle 16. října 2011

Líčení krok za krokem

Krásné dobré ráno, dneska je tu pokračování článku z kurzu od Dermacolu. Jak se správně odlíčit a jak pečovat o pleť jste si už mohly přečíst a tentokrát se budu věnovat slibovanému líčení. Každá z nás má asi trochu jiný postup. Já budu tlumočit to, co učili na kurzu nás a můžete si porovnat, jak moc se vaše líčení liší od tohoto. 



Úplně na úvod 4 základní kroky líčení - každý si dosadí svoje produkty, které používá. Toto je jen takový základ, většina ale asi používá trochu víc líčidel. Takže jak na to...


Po všech krémem a sérech přichází na řadu podkladová báze. Kdo z vás jí používá, určitě ví, že je nanášení i výdrž make-upu díky ní daleko lepší. Na trhu jich existuje mnoho - Dermacol, Sephora, Make Up For Ever, YSL, Lancome, Talika, E.L.F atd... záleží kolik chcete do báze investovat. Všechny jsou na stejné bázi - obsahují silikony, ale nemusíte se bát, neucpou vám póry! Pleť se vyhladí a zjemní a nanášení make-upu pak půjde snadno. Po bázi přichází na řadu make-up. Většina z vás už asi má nějaký svůj oblíbený. Ten, kdo ještě pátrá a neví si rady s výběrem odstínu, nejlepší je zkoušet ho na odlíčené pleti. Pokud to není možné, dejte si trochu make-upu na hřbet ruky a přiložte k obličeji. Nikdy nezkoušejte odstín na zápěstí, protože tam je většinou každý neopálený a odstíny se tam jeví úplně jinak, než jak by vypadaly na obličeji. Make-up by se měl nanášet od středu obličeje směrem do ztracena a v malých vrstvách, které se postupně mohou přidávat. Nejhorší je si napatlat na obličej tunu make-upu a začít ho roztírat jako krém - tím se nikdy nedocílí přirozeného efektu. Já si na kurzu vyzkoušela líčení s kaviárovým make-upem a docela mile mě překvapil. Prodává se dohromady s korektorem, který je už barevně přizpůsobený a odpadá tak složité hledání správného odstínu.




Další kapitolou v líčení jsou korektory. Jelikož jsem vám o nich psala nedávno, nebudu se rozepisovat o jejich použití, protože jsem to vysvětlovala tam :) Někdo korektor nanáší už pod make-up, záleží jak moc chcete něco zakrýt. Hutnější korektory jsou určitě lepší pod make-up. Já osobně tedy korektor nanáším až po make-upu, mám pak lepší pocit, že jsem zakryla, co jsem chtěla :) Poslední důležitá věc - korektor se musí do pleti vklepávat a ne rozmazávat. Jedině tak zakryjete všechny nedostatky a bude to vypadat přirozeně. Poté začíná fáze nanášení pudru. Kompaktní (popř. sypký) pudr se zapracuje štětcem po celém obličeji, včetně očních víček, aby se neleskla. A aby to všechno drželo jak má všechno se zafixuje fixačním bezbarvým pudrem. Těch na trhu existuje také mnoho. Pro lepší manipulaci s ním si pudr nasypte do víčka a štětec obalte v pudru. Přebytečný pudr oklepejte a plochou štětce ho zapracujte. Fixační pudr je možné nanášet i přes tvářenku (já ale upřednostňuji nanášet ho jen přes pudr a tvářenku nanesu až nakonec). Je na každém, co mu vyhovuje.





Když je celý obličej pěkně zafixovaný, tu správnou barvu mu dodáme tvářenkou. O těch asi také nemusím nic říkat, protože jich existuje tolik druhů a je jen na vás jaký si vyberete a jaký vám vyhovuje. Pokud si nevíte rady, jak přesně tvářenku nanést, udělejte takový ten "kapří" obličej a tím vám vystoupnou lícní kosti a uvidíte přesně, kam tvářenku nanést.




Údajně už není v módě nanášení tvářenky na jablíčka lícních kostí (to vystouplé místo na obličeji, když se usmějete) ale ať si každý kreslí co chce, kam chce :)






Pokud chce někdo tvářenkou (bronzerem atd.) trochu tvarovat obličej, možná mu pomůže obrázek jak nanášet tvářenku podle jednotlivých tvarů obličeje.






Já zůstávám u klasiky a nanáším tvářenku z tváří směrem ke spánkům. Kdo z vás si není jistý, kde by měla tvářenka na tváři začínat, ať zkusí dát dva (až tři) prsty ke koutku úst (směrem ke spánkům) a tam, kde končí prsty, by měla tvářenka zhruba začínat.


To by bylo o základech líčení asi všechno. Samostatnou kapitolou je pak nanášení očních stínů, řasenky a vykreslování rtů. Abych vás dneska nezahltila tolika informacema, nechala bych líčení očí na někdy jindy jako samostatnou kapitolu. Řasenku asi umí nanášet každá z vás a líčení rtů taky není nijak složité. Ale nechme to na příště :) Doufám, že alespoň někomu třeba "návod" pomohl nebo ho inspiroval. Dejte mi vědět, jestli se líčíte taky takhle nebo máte úplně jiný postup. Vždycky mě tohle strašně zajímá :)

11 komentářů:

  1. Ja síce bázu nepoužívam ale mala som z nej vzorku a bola som milo prekvapená, že vyzeralo to, že bude mastná a budem sa lesknúť, no keď som si ju naniesla, pleť pekne vyhladila a naozaj nezamastila :) Zatiaľ však nemám nejakú potrebu používať bázu, stačí mi zmatňujúci krém ale ak sa raz rozhodnem, že si nejakú zadovážim tak k Dermacol stánku pôjdem asi najskôr :)

    OdpovědětVymazat
  2. ja mam objednanu bazu z Elf, uvidime....
    a korektor pouzivam pred makeupom, lebo ho mam svetlejsi ako makeup, takze makeup potom tu farbu celkovo zjednoti
    ale som prekvapena z pouzitia dvoch pudrov- klasickeho + fixacneho, naozaj je rozdiel ked ten fixacny pouzijem a ked nie?

    OdpovědětVymazat
  3. Laura: určitě jí můžu doporučit

    Heidi: fixační pudr by měl prodloužit trvanlivost celého líčení

    OdpovědětVymazat
  4. a já zase nechápu význam normálního pudru. krytí zajistil makeup, fixaci a prodloužení má na starosti transparentní fixační pudr. a k čemu je tam ten normální pudr? k matování? však to taky zajistí transparentní pudr. fakt... použití dvou pudrů jde mimo mé chápání. (jako vzhledem k tomu, že pudr používám minimálně se není čemu divit.)

    OdpovědětVymazat
  5. a ještě chtěla napsat, že jinak moc pěkný článek.

    OdpovědětVymazat
  6. trb: děkuji :) no někdo s ním ještě koriguje barvu obličeje. znám dotyčné, co mají celý rok jednu barvu make-upu a jen střídají barvy pudrů podle ročního období :) ale každému vyhovuje něco jiného

    OdpovědětVymazat
  7. K tem bazim, me treba ty silikonove nevyhovuje, protoze at si rika kdo chce cco chce, proste to ucpava pory. Kdyby mel nekdo podobny problem, Korres dela bazi bez silikonu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. rendy: aha. no já se tedy přiznám, že jsem naprosto odpůrcem takových korekcích a proto vůbec nechápu, jaktože i vizážistka používá barevný pudr (a na to ještě fixační), protože to jen vypovídá o tom, že si někdo neumí vybrat odstín makeupu, což by teda vizážistka umět měla. teda chápu to dobře, že toto v článku je postup od vizážistky z toho kurzu? a pokud ona používá dva pudry běžně, tak bych asi pochybovala o její úplné odbornosti. no ale to už je na okraj.

    plumfoolery: no bez silikonů vyrábí bázi i třeba alverde. jen teda za nic nestojí.

    OdpovědětVymazat
  9. trb: ne, ta vizážistka nepoužívala více odstínů pudrů, to jsem jen podotkla, že znám lidi, co to takhle aplikují. Ona použila na make-up kompaktní pudr, ale obličej to nijak nezabarvilo, spíš mi přišlo, že to je už jen tak ze zvyku, když líčí třeba na focení, tak je na obličeji větší vrstva líčidel. Nevím, já jsem taky zvyklá používat jak kompaktní pudr tak i fixační, takže jsem nad tím ani tolik neuvažovala, abych se přiznala :)

    PlumFoolery: já mám teď rozjasňující bázi od Sephory a ta mi přijde spíš krémová než silikonová, ale na ty silikony jsem pomalu už rezignovala :)

    OdpovědětVymazat
  10. super návod, hlavně to jak si dávat tvářenku podle typu obličeje, myslím že spoustě lidí to pomůže :-)

    OdpovědětVymazat
  11. líčím se podobně :) ale vynechávám tvářenku nějak mi prostě na obličej nejdou a nelíbí se mi! Akorát vynechávám fixační pudr, ale v budoucnu plánuju si ho také pořídit ... už se moc těším na líčení očí a úst :)) ! skvělé články hodně se v nich dovím!

    http://myworldclothing.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)