středa 12. října 2011

Korektory

Stručně a výstižně. Dneska jsem si pro vás nachystala svůj osobní korektorový speciál. Není to tak dlouho, co jsem je začala používat a ve sbírce jich moc nemám. Znám spoustu lidí, co používá jen korektor a žádný make-up (těm upřímně závidím). Druzí jsou ti, co používají i make-up (aby sjednotili barvu pleti) a korektor (aby zamaskovali kruhy pod očima nebo nedokonalosti pleti). Čím jsem starší, tím se mé kruhy pod očima tak nějak více rozlézají mám pocit. Proto mě vždycky pobaví číst 13ti leté blogerky, které si vychvalují, jak ten a ten pudr či korektor úžasně zamaskují jejich nedokonalosti (i když vlastně žádné nemají). Joo, holky, počkejte až vám bude o 10 let víc! To, že i v pokročilém věku naskočí sem tam nějaký pupínek se nedá nic dělat a když už se tak stane, je potřeba s nim zatočit a náležitě ho skrýt. Těmito řádky jsem se vlastně snažila naznačit, že jediné, co zatím skrývám jsou dotyčné kruhy pod očima a občasné pupínky. Nejsem odborník a sama se učím celý život a proto jsem nikdy nechtěla psát tento blog rádoby poučně a odborně. V poslední době se ale nějak nahromadily maily s dotazy a podněty o čem byste si rády přečetli. Ráda bych vyšla vstříc všem v rámci možností. A proto občas neukážu jen produkty samotné, ale pokusím se přihodit i nějakou radu ohledně jejich používání a podobně :) Pokud je mezi vámi odborník, který to čte ať mě klidně upozorní na případné chyby nebo nedostatky :)


Úplně na úvod - korektory existují v různých podobách (tekuté, krémové, pudrové nebo tuhé) a barvách. Zelený korektor kryje červená místa a žilky v obličeji, žlutý je na kruhy pod očima (neutralizuje jejich modrou barvu) nebo na pigmentové skvrny. Fialová barva skrývá žlutý podtón pleti a růžová zase skryje mdlou pleť a váčky pod očima. Pak samozřejmě existuje celá řada béžových korektorů na zakrývání pupínků, jizviček nebo akné.




Odstín korektoru by měl být světlejší než váš make-up (tak 1-2 odstíny světlejší). Když máme vhodně zvolený odstín korektoru je čas na jeho nanešení. Hutné a hodně krycí korektory se používají spíše pod make-up a ty lehčí a tekuté na make-up. Já osobně nanáším všechny béžové korektory až přes make-up. Nanášení je možné buď díky speciálním štětečkům nebo prsty (vklepat korektor na místo, které chceme zakrýt).




Nevím jak vy, ale často mám problém najít správnou barvu korektoru. Přijde mi, že korektory, které mám jsou si celkem podobné a hodí se mi k pleti (doufám, že se hodí :). Jak jsem již říkala, mám jich opravdu jen pár. Příliš s nimi neexperimentuji a jsou jako jedny z mála, které si koupím, až když mi opravdu dojdou ty předchozí (což se o zbytku kosmetiky příliš říct nedá). Toto jsou tuhé korektory v tyčince, které mám.




(foceno na zápěstí - trochu větší kontrast barev, protože tam ruku nemám vůbec opálenou)



(foceno na hřbetě ruky)




(opět foceno na zápěstí)



(foceno na hřbetu ruky)


Vedle tyčinek korektorů mám i dvě paletky. Jedna je s klasickými béžovými odstíny od E.L.F a druhá je s barevnými korektory od Avonu, o které jsem psala nedávno zde.


První tuhý korektor, který mám je od Manhattanu. Odstín vždy vidíte pod daným korektorem. Kupovala jsem si ho před lety, je to už takový dědeček a brzy půjde do kosmetického důchodu, protože je téměř vypotřebovaný. Musím říct, že mě moc mile překvapil a kryje dobře. Přijde mi, že se mi nejvíce hodí k pleti. Kdyby měl někdo zájem koupit si ho, je k mání v Tesco My Národní (ve všech jiných drogeriích kosmetika Manhattan už skončila a zatím jsem jí objevila jen tam). Číslo dvě je můj miláček Anti-cernes concealer od YSL. Používá se vlastně jen na zakrytí kruhů pod očima. Drží výborně, používám ho denně a jsem s ním strašně spokojená. Jsem moc ráda, že jsem si ho v létě ulovila ve výprodeji, protože bych si ho jinak za 800 nekoupila. Nejsvětlejší je od Avonu. Mám ho leta a už se také chystá do důchodu. Je to takový průměr, nic extra. Neurazí ani nepotěší. Poslední je od E.L.F je úplně nejlevnější ze všech a také mě mile překvapil svou kvalitou. Ostatní si pochvalují jeho pomerančovou vůni, mě naopak docela vadí a obtěžuje mě.




Co se celé paletky korektorů E.L.F týče zatím jí příliš nepoužívám. I když jí mám ve středním (medium) odstínu, přijdou mi některé odstíny příliš tmavé. Ale výdrž je opravdu dobrá a krytí také.


Kdyby někdo z vás hledal super krycí korektor, můžu mu doporučit tento od Dermacolu. On je to vlastně make-up (voděodolný) ale já ho používám jako korektor, protože si nedovedu představit, že si jím natřu celý obličej a budu jak umělá maska :) Ale zakryje opravdu i to, co nechcete!




Lehčí varianta korektoru se skrývá v roll-onu od Garnieru. Je určený na lokální zakrytí a vyléčení pupínků. Prostě 2v1 - krytí a léčba. Prodává se ve dvou barevných verzích. Kruhy pod očima s ním sice těžko zakryjete, ale pokud má někdo téměř bezchybnou pleť a jen občas potřebuje zakrýt nějaký ten pupínek, je to ideální.






To by bylo ze světa korektorů asi vše. Doufám, že jsem někomu alespoň trošku přiblížila toto téma nebo ho případně inspirovala :) Pochlubte se v komentářích jestli korektory používáte nebo je vůbec nepotřebujete a také jaké nejraději používáte :) Mějte krásný den!

12 komentářů:

  1. Já uz si pod oči nedám nikdy nic jinýho bez Laura mercier korektor, ani mi není líto dat za to tolik peněz, fakt je to ta nejlepší věc a můj věcný zachránce o zkouskovym po proucenych nocích:-) jinak levnější varianta, jsem mile překvapena triem od essence.
    S tou manhattan kosmetikou me pekne štvou, mám u nich oblíbeny pudr a ted abych pro nej jezdila do jednoho jediného obchodu...

    OdpovědětVymazat
  2. já používám Dermacol make-up cover, nebo od Max Factoru Pan Stick. Ten je malý, tuhý, skvělý! a umí skvěle krýt.

    OdpovědětVymazat
  3. PlumFoolery: od LM zatím nic nemám, ale chválu čtu často, takže se na dovolené musím podívat a něco taky konečně vyzkoušet :) S tím Manhattanem nechápu, proč ho z drogerií stahovali, podle mě jsou horší značky, co by se měly zrušit (třeba Miss Sporty :)

    Minimalist Lady: schválně se někdy podívám na ten od MF :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já používám už nějaký ten pátek tuhý korektor od Miss Sporty č. 02! Byl to vlastně můj první korektor a jsem mu věrná doteď, protože jsem zkoušela ELF, Maybelline, Rimmel, ale na ten MS nic nemá! Je to taky jediná věc co od MS, kterou používám ... ostatní věci se mi moc nezdají. A přesně jak píšeš také to u mě je tak, že když ho dopotřebuji jako jednu z mála věcí si koupím opět ten stejný :)))

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. PlumFoolery a Rendy, z drogerií zmizel, protože dodavatele koupil nový člověk a tomu se prostě Manhattan nechce k nám dodávat, Tesco musí mít nějaký jiný zdroj stejně jako tento eshop (kde už jsem objednávala a byla jsem spokojená, mojí řadu Clearface totiž nemají ani v Tescu): http://www.bafshop.cz/category/manhattan.

    OdpovědětVymazat
  6. Chtěla bych zkusit ten make-up od Dermacolu, ale nikde v Brně sem zatím nenarazila na vzorky, tak se toho docela bojím.

    OdpovědětVymazat
  7. Ja nechápem ako niekto môže používať tuhý korektor... neviem ako vám, ale mne sa vždy dostane do vrások pod očami... ja si už asi 3 roky kupujem Alverede tekutý korektor. Za 4 eurá úplne prefektný.

    OdpovědětVymazat
  8. ja pouzivam ten dermacol a som z neho nadsena, je svetlejsi ako moj makeup, najprv si dam korektor a potom makeup, dava si to niekto aj opacne?

    OdpovědětVymazat
  9. Mým nejoblíbenějším se stal Collection 2000 Lasting Perfection. Škoda jen, že už kdysi dávno Collection 2000 z Čech stáhli. Stojí v přepočtu asi 120 kč a v klidu bych ho srovnala s Bobbi Brown (která je teda mimochodem taky skvělá...).

    OdpovědětVymazat
  10. už jednou jsi o dermacolu psala a já tě poslechla a koupila si ho :) jsem s ním moc spokojená ikdyž jsem co se týče korektorů naprostý nováček vystačím si zatím s Deramacolem :)) taky bych ti chtěla MOOOC poděkovat ... vyřešila jsi moje pihy a kruhy pod očima

    http://myworldclothing.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  11. Terka: to jsem moc ráda :) je vážně parádní!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)