úterý 11. října 2011

Cheap vs. expensive

Tak nějak mě napadlo udělat srovnání dvou podobných výrobků s rozdílnou cenou. Jen to značkové a drahé není vždy to nejlepší a nejkvalitnější, proto jsem vám nafotila pár variant cheap vs. expensive aneb levný vs. drahý. Pokud vás můj nápad zaujme, určitě do budoucna budu pokračovat a to nejen v dekorativní kosmetice. Podotýkám, že srovnání berte trochu s rezervou, ne vždy porovnávám na chlup totožné produkty. Je to spíš jen pro vaší inspiraci nebo pobavení. U některých produktů je cena opravdu velmi nepoměrná a někdy se zase jedná jen o drobné, které jsou rozdílem v ceně. Podle mě jde na spoustě věcí ušetřit, ale jsou určité produkty, na kterých by se šetřit nemělo. To je jeden pohled na věc ale na druhou stranu - když je někdo od přírody přirozeně krásný, nepotřebuje kosmetiku za tisíce a svou krásu může zdůraznit i levnějšími produkty. Záleží na vašem pohledu a taky samozřejmě finanční možnosti.


Začnu bází pod oční stíny. Bez té nedám ani ránu a dle mého skromného názoru může při líčení očí hodně pomoci a celkový výsledek zachovat po celý den. Pro někoho je možná zbytečná. Každopádně dlouhou dobu byla mým Nr. 1 báze od Artdeca (cca 200Kč), teď jí trochu šlape na paty ta od M.A.C (cenu v českých obchodech nevím, ale v USA stojí tuším něco kolem 15 dolarů). Obě jsou stejně dobré a díky oběma drží mé oční stíny celý den. nedovedu říct, že jedna by byla kvalitnější než druhá, pro mě jsou obě stejně dobré. Rozdíl je opravdu jen v ceně.




Položkou číslo 2 jsou pudry. Názory zda se na pudru šetřit má nebo ne asi záleží na věku uživatelky a nutnosti něco zakrýt a zmatnit. Od střední jsem používala jen pudr Sephora (cca 395Kč), mám s ním ty nejlepší zkušenosti co se výdrže i krytí týče. Nicméně občas máte chuť na změnu a proto jsem vyzkoušela i levnější variantu od E.L.F (35Kč). A nutno dodat, levná varianta je opravdu obstojná. Minimálně do kabelky pro přepudrování obličeje nebo na cesty stačí. Navíc je i o dost menší než ten sephorácký a vejde se do každé kabelky.




Po pudru přichází na řadu tvářenky. Záměrně jsem vybrala tyto dvě, protože mi přijdou svým odstínem trochu podobné. Obě jsou třpytivé a na obličeji vytvoří krásnou barvu. I když takhle na fotce se tváří křiklavě a divoce, zdání klame. Musím říct, že je těžké je srovnávat cenou a o jedné tvrdit, že je levná a druhá drahá. Obě jsou vlastně drahé (minimálně pro mě ano). Bella Bamba od Benefitu se u nás prodává tuším za 950 Kč (ufff) a Nars za 690 Kč. Tak si vyberte. Cenově jsou nastejno spíše na US trhu, kde je Nars za 33 dolarů a Benefit za 28 dolarů. Nicméně pointou je, že je mám obě ráda pro jejich odstín a efekt, který na tváři vytvoří. Nejsou to klasické růžové nebo korálové tvářenky a proto mi tak přirostly k srdci. A navíc mi přijde, že je snad nejde ani vypotřebovat!




(vlevo - Nars, vpravo Benefit)


Co se make-upů týče, jsem hodně konzervativní a nijak moc neexperimentuji (což je možná škoda). Určitě preferuji střední krytí a dobrou výdrž. Oba tyto make-upy mé nároky splňují. Oba mi přijdou vážně dobré a mě naprosto vyhovují. Rozdíl je opět jen v ceně - Clinique stojí cca 750 Kč a E.L.F 135 Kč. Což je velký cenový rozdíl.



Aby make-up dlouho vydržel, jsou tu fixační transparentní pudry. Za svou kosmetickou éru jsem vyzkoušela tyto a upřímně - nevidím absolutně žádný rozdíl mezi nimi. Make-up zafixovaly všechny stejně dobře. Možná by odborník nesouhlasil, ale já jako laik rozdíl kromě ceny nevidím. Účel splnily všechny - Essence (byl z limitované kolekce, cenu přesně nevím, ale v nabídce Essence je teď podobný za 99Kč). Dermacol používám asi nejdéle ze všech, prodává se ve více barevných provedení (novější mají i hezčí balení) a stojí 229Kč. Nejnovější je od E.L.F a ten stojí tuším něco kolem 150 Kč.







Poslední kategorií jsou korektory. Porovnávání by mohlo být opravdu rozsáhlejší, ale vybrala jsem dva nejvíce krycí, co vlastním. Upřímně úplně nejvíc krycí je ten od Dermacolu za 129 Kč (není to korektor, ale make-up, já ho jen jako korektor používám). YSL je určený hlavně na kruhy pod očima a pokud nechytnete nějakou akční nabídku, seženete ho za cca 800 Kč. Za mě říkám, že korektor je velmi individuální záležitost, a to co někomu zakryje všechno, druhému nestačí ani na kruhy pod očima.




Tak nevím, jestli se mi nápad porovnávat levné a dražší výrobky úplně podařil. Možná je pro někoho z vás úplně zbytečný a nezajímavý. Dejte mi v komentářích vědět, co vy na to :) A jestli vás napadá podobné srovnání s výrobky, které používáte, určitě se také podělte s námi ostatními.

17 komentářů:

  1. Skvělej nápad, tohle mě moc bavilo číst :) Kde se dá koupit ta kosmetika Elf?

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně z těch výrobků co používáš mám taky a musím uplně souhlasit hlavně u těch fixačních pudrů. Já mám od Essence a od MAC a kromě ceny v nich taky nevidím rozdíl :) A ten makeup Dermacol používám taky jako korektor, hlavně když se vyrojí pupínek a je opravdu bezchybný!

    style-on-the-road.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. skvělé srovnání. souhlasím s tím, že né vždy jdou dražší věci lepší :)

    OdpovědětVymazat
  4. To právě zbytečné vůbec není, jak tak koukám, tak většinou byl rozdíl hlavně v ceně, což je velký důvod k zamyšlení! Super článek

    OdpovědětVymazat
  5. A ten makeup od ELFu, prosímtě, na jakou pleť si myslíš, že je vhodný ? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mishelle: ty jo, ty si asi první koho znám, kdo ještě nebyl zasažen elf mánií :) výrobky si můžeš koupit v eshopu: http://www.elfkosmetika.cz/

    Style On The Road: to jsem ráda, že to vidíme stejně

    Minimalist Lady + Kristina: díky

    Lenka: já mám mastnější pleť a používám ho v pohodě. Vždycky ho zmatním pudrem a nemám s ním problém, ale je pravda, že je ten make-up mastnější, takže se hodí asi o malinko víc pro sušší pleť. Spíš záleží, co komu vyhovuje :)

    OdpovědětVymazat
  7. ... já taky ELF kosmetiku neznám :D jen o ní furt čtu! :D a to všude :D Určitě Rendy super nápad tohle srovnání dražší a levnější kosmetiky, určitě v tom pokračuj! bezva.... Petra

    OdpovědětVymazat
  8. koukám na ty webovky, co si tu zmínila ty výrobky jsou opravdu za pěkné ceny... :D ájeje, to jsem neměla vidět :D

    OdpovědětVymazat
  9. No mě některý cenový rozdíly nepřijdou až tak veliké :D ale nápad je to hezký ;) a nedá mi to, ale musím se vyjádřit k bázi pod stíny; já si jí radši vyrobím doma za pár korun :D

    OdpovědětVymazat
  10. Skvěle napsaný článek, myslím si že takové články nejsou vůbec špatné :))

    OdpovědětVymazat
  11. super porovnanie, na niektore tebou spomenute vyrobky sa chystam a uplne mi padlo do noty, ze si ich tu pospominala a porovnala, urcite pokracuj v pisani cheap vs exppensive! paaaa

    OdpovědětVymazat
  12. Bezva nápad na článek! :) Já jsem hrozně moc zase spokojená s tím pudrem ELF ... objednala jsem si 3 do zásoby :) hodně mě láká ten Dermacol make-up také bych ho chtěla používat jako korektor :)))

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  13. Suprový článek. Přečetla jsem ho se zaujetím jedním dechem a se vším bych souhlasila, krom tvářenek, které nemohu posoudit, jelikož ani jedno bohužel /zatím:DD/ nevlastním. :))

    OdpovědětVymazat
  14. No, já bych od toho Elfu přidala i tu podkladovou bázi pod oční stíny. Stojí taky tak nějak kolem 50 kč a ve srovnání s Urban Decay je jen o něco málo 'horší'. Zato ta cena je docela hodně odlišná....

    OdpovědětVymazat
  15. anhellovely-things: taky mě velmi mile překvapil

    Mia: to jsem moc ráda :)

    Lenka: štětečkové báze pod oční stíny jsem měla v plánu na příště :)

    OdpovědětVymazat
  16. Taky se mi článek moc líbí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)