středa 22. června 2011

Umělé řasy - krok za krokem

 Dneska mám nějak moc energie, tak se vrhnu na druhý článek. Tentokrát jsem se už konečně dokopala k tomu, co jsem slibovala a to je téma umělých řas. Nakousla jsem ho v článku o ELF kosmetice, jelikož jsem si objednala sadu pro umělé řasy. Samozřejmě nejlepší částí sady pro mě krom řas byl i aplikátor, díky kterému se řasy o moc lépe aplikují. Začnu ale od začátku. Rozhodně nejsem žádný expert a proto tedy berte mé rady a doporučení s nadhledem, jelikož se postupy jak řasy aplikovat liší. Já mám svůj osvědčený návod a pokud tím někomu usnadním jeho rozhodnutí, jestli zkusit nebo nezkusit umělé řasy, budu jen ráda :)




                                              (mé foto pro ilustraci)


Jak tedy začít? Já doporučuji nanášet řasy na úplně čistou a nemastnou pokožku, bez líčidel. Osvědčilo se mi to, nehledě na to, že je to praktičtější. Vždy si připravím všechny pomůcky, protože když nanesete lepidlo, je lepší postupovat svižně a zbytečně se nezdržovat hledáním.




Základem je dobré lepidlo na řasy. Zásadně se vyhýbám používání přibalených mini lepidel k řasám, nikdy si nemůžete být jisti, jaká je jeho kvalita. Osvědčilo se mi používání lepidla z DM. Stojí cca 75Kč, při dobrém skladování a trochou péče vydrží dost dlouho. Kdo by hledal jinde, prodává ho i Make up for ever, ale to je už o něco dražší (250Kč). DM prodává jak černé tak průhledné lepidlo. Já mám momentálně černé. Malou nevýhodou je, že občas je potřeba ho po aplikaci a zaschnutí řas trochu očistit z očních víček (když nanesete např. trochu více lepidla na řasy a lepidlo se pak trochu obtiskne). U průhledných vám tato starost odpadne.










Po zaschnutí má lepidlo takovou "gumovou" strukturu (nebo jak to lépe nazvat). Proto je možné řasy vždy po použití očistit a znovu použít. Nemusíte se bát, že vám slepí oči, nebo že řasy nepůjdou dolů. Co se výběru řas týče, ze začátku jsem používala ty z DMka (cena do 100Kč, více druhů). Jednou jsem zkusila i ty od Essence (79Kč) ale teď jsem věrná jednomu malému obchůdku v Praze, kde je kupuji v rozmezí 10-15Kč!!! A kvalitou jsou nejlepší co jsem kdy měla! Jsou pevnější než ty z DM a proto jdou také víckrát použít a výběr druhů je také báječný. Poslední úlovky jsou od ELF, ale ty jsem osobně ještě neměla čest vyzkoušet.












Pokud nemáte speciální aplikátor, vůbec nevadí. Já bez něj žila roky a taky to šlo. Chce to jen trochu víc zručnosti. Bude se vám hodit pinzeta. Řasy opatrně odlepte a zkuste si je přiložit na oční víčko. Někdy je potřeba řasy o trochu zkrátit po jejich šířce, aby dobře seděly a neškrábaly. Pak přichází část nanášení lepidla. Nejlepší je vzít řasy pinzetou v jejich kraji a nanést tenkou vrstvu lepidla po celé šířce. Mě se osvědčilo nechat lepidlo malinko zatuhnout, tím že počkám tak 30 sekund, než je začnu lepit. S aplikátorem je to samozřejmě rychlejší, protože řasy jsou v něm v přirozenějším obloukovém tvaru a stačí je rovnou přitisknout těsně ke svým vlastním řasám na víčko. Pokud máte k aplikaci jen pinzetu, doporučuji řasy lepit od vnitřního koutku oka a pomalu je přitiskávat k víčku. Je možné, že hned na první pokus se nepodaří řasy umístit podle vašich představ. Pak přichází na řadu korektura. Na tu používám tyčinky do uší. Pomocí nich tlačím řasy např. víc k víčku, aby byl výsledný dojem přirozenější a řasy netrčely nad přirozenou linií řas. Ze začátku si oči budou zvykat na řasy a možná budete mít chvíli zvláštní pocit. To rychle přejde, zvyknete si a pak se jen budete kochat svým novým vylepšeným vzhledem :)




Někdy je lepší jemně pročesat řasenkou své řasy, aby lépe přilnuly k těm umělým, nicméně to není nutné. Záleží na každém, co mu vyhovuje. Když jsou řasy pevně na svém místě a lepidlo je zatuhlé (otázka několika minut) začnu s líčením. Moje zkušenost je taková, že řasy bez problémů drží celý den/ noc. Je důležité dobře připevnit i jejich kraje k víčku, aby se nezačaly odchlipovat. Doufám, že jsem to napsala srozumitelně a nevynechala jsem něco podstatného :) Není to žádná věda a jde o to si najít vlastní způsob aplikace. Určitě by mohlo mnoho z vás namítnout, že tohle není ten správný postup, ale mě se osvědčil. Pro ilustraci přidám pár výřezů z fotek, kde mám umělé řasy na sobě.







Uznávám, je stále na čem pracovat a zlepšovat výsledný dojem (na první fotce klasická chyba-odchlipuje se kraj řasy :D). Ale jestli tímto inspiruji alespoň jednoho člověka k tomu umělé řasy vyzkoušet, budu moc ráda! Takže se nebojte komentovat nebo případně ptát na to, co jsem zapomněla zmínit v článku :)

10 komentářů:

  1. já myslím, že to je super článek. a tobě to moc sluší... já o umělých řasách už přemýšlím dlouho, ale nemám času nazbyt si to pravidelně aplikovat, svoje vlastní řasy mám jak smetáky a taky jsem na to strašně líná...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, já mám svoje řasy taky pěkně krátké a kdybych si měla řasy lepit denně, tak musím vstávat o hodinu dřív, takže si je dávám jen na vyjímečné příležitosti :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hm asi už je na čase to vyzkoušet, pěkný návod..;)

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, mohla bych se zeptat na lokalizaci toho obchůdku s řasami v Praze? Jestli to teda není tvé soukromé tajemství;) Nemůžu sehnat nějaké přirozeně vypadající...

    OdpovědětVymazat
  6. je to obchůdek ve Francouzské ulici, poblíž Náměstí Míru, ale přesné číslo netuším

    OdpovědětVymazat
  7. Jak se ten obchůdek jmenuje prosím? A kde v Praze v kamenném obchodě se dá sehnat ten aplikátor na řasy od značky Elf? Díky =)

    OdpovědětVymazat
  8. Jak se ten obchůdek jmenuje prosím? A kde v Praze v kamenném obchodě se dá sehnat ten aplikátor na řasy od značky Elf? Díky =)

    OdpovědětVymazat
  9. Obchůdek s řasama se nijak nejmenuje, je nad Náměstím Míru, ale netuším adresu a ELF produkty se dají sehnat jen přes internet, na jejich stránkách :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to fakt jednoduše, ale já mám obě ruce levé, tak si myslím, že nezvládnu ani to :-/ Už jen natočit si řasy kleštičkami pro mě byl nadlidský výkon.
    A trochu mi přijde, jak když ten aplikátor řasy spíš narovná než aby jim dal přirozený oblouk... ne? Aspoň na fotce to tak vypadá...
    Verunka, www.udvouverunek.wordpress.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)